Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 775026 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

pepe09

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #390 Dátum: 2013.05.01 00:31:43 »
Valaki esetleg meg tudná mondani, hogy a külső hőmérséklet szenzor hol található, az enyém sajna nem működik és nem tudom miért...

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4547
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #391 Dátum: 2013.05.01 00:45:27 »
T22 Ave-n a hűtőmaszk alján van, kb. középen.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

gbucus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 356
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #392 Dátum: 2013.05.03 20:57:53 »
Valaki esetleg meg tudná mondani, hogy a külső hőmérséklet szenzor hol található, az enyém sajna nem működik és nem tudom miért...
Ha megvan a megoldás, írd le légyszíves (mennyibe fáj?). Az enyém működik, de szerintem lassú, legalább is más autókhoz képest.

hamilkar

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #393 Dátum: 2013.05.04 21:31:22 »
Sziasztok!

Segítséget kérnék az alapjárati motor hibá milyen tünetekkel jár? Azért kérdezném mert, úgy gondolom az lehet a hibás a folyamatos 1600-2000 alapjáratomért. Az érdekessége, hogy hidegben 10C alatt nem csinálata. Nem régen takarítottuk a pillangó szelepet és a megkerülő utat. Most már nagyon ciki, hogy ilyen magas fordulattal közlekedek tisztára, mint egy "kalapos skodás". Mi a véleményetek?
Megoldódott a probléma! Ha esetleg valaki hasonló cipőben járna annak ajánlom nézesse meg a sebesség jeladót, ( a váltóba csatlakozik ). Most tökéletes alapjáratom van

pepe09

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #394 Dátum: 2013.05.05 16:29:38 »
Megtaláltam a jeladót, az egyik láb el volt oxidálódva, megtisztítottam de sajna semmi változás. Nekem csak középen lóg a kábel a jeladóval. Máshogy kéne lennie?

Egy további problémám, hogy a centrálzár nem nyitható kulcsról. Vagyis a kulcson lévő nyitás gomb nem reagál, a zárás viszont igen. Elvittem egy elektromoshoz akivel kiszedtük a nyitás kapcsolóját a kulcsban levő nyákról, de hibátlan a kapcsoló és elvileg avval semmi gond. Szóval elég tanácstalan vagyok, és jó lenne ha működne a gombbal való nyitás. Esetleg vigyen Toyota szervizbe?
Válaszokat előre is köszönöm!


ujjobbagya

  • Vendég
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #395 Dátum: 2013.05.05 21:07:43 »
Szervótartályban rendben van a szint? Akkor szokott akadozni (Off autón tapasztalat), ha lecsökkent (elszivárgott valahol...)  :hmmmm:

Megnéztem a power steering feliratú tartályt, van benne anyag.
Viszont ezt találtam, helyes amit írnak?

" Egyik válasz sem helyes, az általad említett nyöszörgő hangot a nyomószivattyúra épített túlnyomás védelmi szelep adja ki magából, ami azért van, hogy ne érje károsodás a túlnyomásból adódóan a rendszert amikor végállásig tekered a kormányt.

A válaszíró 85%-ban hasznos válaszokat ad.

# 3/4 2011-09-11 12:03 Privát üzenet Hasznos számodra ez a válasz?

Nekem azt tanították, ha muszáj teljesen alászedni a kormányt szervós autóban, akkor tekerjem ki koppig a kormányt, majd azonnal egy picit szedjek vissza, hogy a síró hang megszűnjön. Így én is a maximumot tudom kihozni a kocsi fordulásából, és a szervót sem vágom haza."

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #396 Dátum: 2013.05.05 21:34:18 »
Nem tudom, hogy helyes-e, de hogy én MINDIG így csinálom, ahogy a válaszadó írta, az biztos.  :yes: Soha nem koppolom a szervót...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

ujjobbagya

  • Vendég
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #397 Dátum: 2013.05.06 09:39:30 »
Nem tudom, hogy helyes-e, de hogy én MINDIG így csinálom, ahogy a válaszadó írta, az biztos.  :yes: Soha nem koppolom a szervót...

Ok, figyelek erre mostantól. Eddig csak a Lancer-em volt szervós, de annál nem tapasztaltam ilyet.
A nyekergés a jobb oldali futómű felől mégiscsak megmaradt sajnos, csak nem mindig csinálja.

Előjött még valami, 110-nél elkezdett picit rázni a kormány, de csak ennél a tempónál, fölötte alatta semmi.

Ja és még egy furcsaság, jól fognak a fékek, de ha kicsit hosszabb ideig nyomom a pedált, vagy pl. pirosnál rajta állok, akkor pár másodperc múlva lejjebb megy a pedál. Ezt érdemes megnézetni?

Na majd a talin jól kivesézzük ezeket :)

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #398 Dátum: 2013.05.06 09:47:33 »
Előjött még valami, 110-nél elkezdett picit rázni a kormány, de csak ennél a tempónál, fölötte alatta semmi.

Ja és még egy furcsaság, jól fognak a fékek, de ha kicsit hosszabb ideig nyomom a pedált, vagy pl. pirosnál rajta állok, akkor pár másodperc múlva lejjebb megy a pedál. Ezt érdemes megnézetni?

Ez arra utal (csak egy bizonyos sebességnél ráz), hogy a gumikat centrírozni kell.

Nem lehet, hogy levegős kicsit a fékrendszer? Ez csak tipp, majd a többiek kijavítanak, ha hülyeség.

ujjobbagya

  • Vendég
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #399 Dátum: 2013.05.06 09:51:09 »
Ez arra utal (csak egy bizonyos sebességnél ráz), hogy a gumikat centrírozni kell.

Nem lehet, hogy levegős kicsit a fékrendszer? Ez csak tipp, majd a többiek kijavítanak, ha hülyeség.

Kb. egy hónapja cserélték a hátsó tárcsákat és betéteket, lehet összefügg ezzel...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #400 Dátum: 2013.05.06 09:56:11 »
Ok, figyelek erre mostantól. Eddig csak a Lancer-em volt szervós, de annál nem tapasztaltam ilyet.
A nyekergés a jobb oldali futómű felől mégiscsak megmaradt sajnos, csak nem mindig csinálja.

Előjött még valami, 110-nél elkezdett picit rázni a kormány, de csak ennél a tempónál, fölötte alatta semmi.

Ja és még egy furcsaság, jól fognak a fékek, de ha kicsit hosszabb ideig nyomom a pedált, vagy pl. pirosnál rajta állok, akkor pár másodperc múlva lejjebb megy a pedál. Ezt érdemes megnézetni?

Na majd a talin jól kivesézzük ezeket :)
Egy jótanács: Rossz szokás az, ha a állás közben folyamatosan nyomod a féket. Gondolj bele, ha felforrósodott tárcsákra (nyár, meleg, gyorsabban melegszenek a fékek) az effektív fékezésen felül tovább nyomod hozzá a betéteket, azok képesek megégni. Ennek az a következménye, hogy nyikorog a fék, vagy csökken a fékhatás, hiszen a hő miatt elváltozások keletkeznek a betétek felületén. Tehát, amikor effektíve nem lassítod az autót, érdemes leszállni a pedálról és inkább a kéziféket behúzni. Erre való. Én mindig így teszek, még akkor is, amikor városban lámpától lámpáig megyünk. Éppen a megállás előtti pillanatban felengedem a fékpedált, így nem bólintunk megálláskor.

A 110-nél rázás szerintem is centrírozás kérdése. De, ha eddig ezt nem csinálta, akkor sanszos, hogy a gumid sérült, pl. kezdődő szálszakadás, vagy ilyesmi, lényeg, hogy akkor a gumi valószínűleg cserés lesz.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #401 Dátum: 2013.05.06 09:57:55 »
Kb. egy hónapja cserélték a hátsó tárcsákat és betéteket, lehet összefügg ezzel...
Az elég baj lenne, ha így lenne, hiszen haladás közben a fékek NEM foghatnak... Gumi lesz...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

ujjobbagya

  • Vendég
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #402 Dátum: 2013.05.06 10:18:59 »
Az elég baj lenne, ha így lenne, hiszen haladás közben a fékek NEM foghatnak... Gumi lesz...

Köszi a válaszokat.
A fékcsere dolgot a fékrendszer levegősségre írtam :)

Ezek szerint érdemes összehoznom egy randit gumissal, meg futóművessel a nyikorgás miatt.
A szervízt is b*szogatom majd kicsit, csinálják meg gariba ha levegősen hagyták a féket.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #403 Dátum: 2013.05.07 09:33:35 »
Az ilyen autókat megéri behozni és családnak megvenni. Szerintem ez kifejezetten szimpatikus, annak ellenére, hogy nem SOL felszereltség, ez tud mindent, amit kell. Ráadásul, fűzött blokkos, és téli-nyári gumigarnitúra van hozzá, új fékekkel. Az ára sem vészes...
1,8 Station Wagon Style

És ez is, ugyanolyan, mint az enyém, csak 1 hónappal idősebb, 2011-es téli-nyári gumikkal, állófűtéssel:
Kék Station Wagon 1,8 SOL

Picit drágábban, de viszonylag kevés km-rel, szervizkönyvvel, téli-nyári gumikkal, vonóhoroggal:
Zöld Station Wagon 1,8 SOL

És ez is szimpi, szintén téli-nyári gumikkal, vezetett szervizkönyvvel. Ahogy a képeket nézem, a beltérre ráférne egy autókozmetika, de alapvetően szép a beltér állapota, az látszik rajta, hogy használták, de kopás, szakadás nincs. A külseje is teljesen gyári és ez tetszik:
Ezüst Station Wagon 1,8 Style

Szóval, ott tartunk, hogy aki teheti, és szüksége is van egy viszonylag olcsó, de minden tekintetben tisztességes családi autóra, annak nagyon megéri behozni egy ilyet. A fenntartási költsége pontosan azért alacsony, mert átgondolt, jól összeszerelt autók ezek az AveI-esek, akik jelenleg Carinában ül, annak erősen ajánlott, de legalábbis nagyon ésszerű lenne ilyenre váltani, ha eljön az idő. Most még lehet megkímélt, nem túl sokat futott, ellenőrizhető előéletű Avékat találni kint, amiket még nagyon hosszú ideig lehet itthon használni.
Ahogy számolgatom a honosított árait ezeknek a linkelt példányoknak, a legdrágább jön ki 1,1M Ft-ra. Ennyi pénzért szebb autót ugyan lehet találni (bár vitatkoznék, ha a linkelt egyedek közül valaki azt mondaná bármelyikre is, hogy nem szép), de univerzálisabbat, ami az emberek, családok számára mindent egybe vetve a legideálisabb választása lehetne hosszú távon a mindennapi feladatokra, aligha.  :nonono:
Gyakorlatilag a legendás Carinák erényeit viszi tovább egy kultúráltabb, extrásabb, biztosnásgosabb, csendesebb, de valamivel szűkebb csomagolásban.  :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.07 09:35:15 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #404 Dátum: 2013.05.10 12:05:15 »
Üdv mindenkinek!

T22-es Avensishez keresek eredeti tetőantennát.
Csak maga a tetőn lévő talpba betekerhető 60-80 cm antenna kellene.
Toyodiy link 86309-05030 cikkszám
Nézegettem az azonos korú Corollák, Yarisok antennáit, mert úgy tűnt, hogy azok teljesen megegyeznek, de a toyodiy szerint nem egyformák sajnos.
Szóval, aki tud bontódó t22-est a körzetében (esetleg az én környékemen), azt kérem, hogy ne tartsa magában az információt.

A Jap-ker-től már van egy 5.000 Ft + ÁFA ajánlatom, de nem gondolnám, hogy az a "drótdarab" 2-3 ezer Ft-nál többet megér nekem.

Üdv:
BF
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.10 23:51:30 írta music »