Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 766626 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Furi ABS
« Válasz #345 Dátum: 2013.04.12 20:45:26 »
Ezzel én is így vagyok. Együtt élek vele, oszt kész.  ;) Ettől teljesen jól működik a fék, csak éppen zavaró a dolog.

Basszus!
Most, hogy mondjátok, nálam is van hasonló jelenség.
Munkahely parkolója fényes gránitkövekkel van kirakva és lejt. Ha nedves időben fordulok meg és lejtőnek lefelé kell megállnom, akkor nekem is "kerreg" az ABS, a legterheletlenebb kerék ilyenkor megcsúszna. De eddig csak itt és csak nedves időben tapasztaltam, és ilyenkor úgy csúszik az a kövezés, mint a jég, sima utcai cipőben is meg-megcsúszik az ember.
Úgy gondoltam, hogy ez teljesen normális, de írjátok itt, hogy normál esetben alacsony sebességnél pont nem avatkozik/hat be az ABS. Máskor tökéletesen működik, teszteltem már hóban, vizes és száraz úton is.
Előző autómban nem volt ABS, azt gondoltam, hogy ez így normális. Most akkor nem? Visszajelző lámpák szépen kialszanak indítás után, gondolom hibakód nincs.
150.000 Ft-ot biztosan nem fizetnék én sem, ha máskülönben minden rendben és az autó biztonságos.

Üdv:
BF

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re: Re:Furi ABS
« Válasz #346 Dátum: 2013.04.12 20:54:50 »
Basszus!
Most, hogy mondjátok, nálam is van hasonló jelenség.
Munkahely parkolója fényes gránitkövekkel van kirakva és lejt. Ha nedves időben fordulok meg és lejtőnek lefelé kell megállnom, akkor nekem is "kerreg" az ABS, a legterheletlenebb kerék ilyenkor megcsúszna. De eddig csak itt és csak nedves időben tapasztaltam, és ilyenkor úgy csúszik az a kövezés, mint a jég, sima utcai cipőben is meg-megcsúszik az ember.
Úgy gondoltam, hogy ez teljesen normális, de írjátok itt, hogy normál esetben alacsony sebességnél pont nem avatkozik/hat be az ABS. Máskor tökéletesen működik, teszteltem már hóban, vizes és száraz úton is.
Előző autómban nem volt ABS, azt gondoltam, hogy ez így normális. Most akkor nem? Visszajelző lámpák szépen kialszanak indítás után, gondolom hibakód nincs.
150.000 Ft-ot biztosan nem fizetnék én sem, ha máskülönben minden rendben és az autó biztonságos.

Üdv:
BF
Nekem minden egyes megállás előtt kerreg. Egy esetben nem, amikor a bizonyos 10km/h -nál lassabbról fékezek. Tehát, pont akkor csinálja, amikor úgymond, áthalad a 10 km/h-n. Persze, csak lefelé.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re: T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #347 Dátum: 2013.04.12 22:12:42 »
Tehát,hogy érthetőbb legyek: 8-10 km/h felett működhet az ABS. Ezt a sebességet simán elérheted parkoláskor.
Ahogy leírtad, az alapján nem gondolom, hogy a tieddel baj lenne.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #348 Dátum: 2013.04.12 22:23:09 »
Amúgy azt néztem, hogy a kombi valamiért 7,5 centivel magasabb a másik két karosszériaváltozatnál. Tényleg magasabb, vagy csak a tetősíneket is beleszámolták?
Tényleg magasabb.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #349 Dátum: 2013.04.12 22:24:07 »
Elbeszélgetek itt magamban. :)

Szóval jól emlékeztem, a fejtér sokkal nagyobb a kombiban elöl is. Egymás mellé álltunk a két autóval és úgy tűnik, hogy a szélvédő pl. nem különbözik, viszont utána a tető magasabban van. Fura, hogy így csinálták, de sokkal tágasabb így a kombi, kellemesebb.
Na, most látom, válaszoltál is magadnak...
music     

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #350 Dátum: 2013.04.15 16:06:17 »
Majd érdekelne a tolatóradar beszerelése, hogy ment. Mivel volt az előzőben, hozzászoktam, ezért én is be fogom építeni. Kényelmes dolog, tényleg segít a parkolásnál és ezek az univerzális cuccok nem is drágák már.
Mellékelt képen láthatod a radart beszerelve. Nem volt egy könnyű menet, már, ami a lökhárító leszedését illeti:
8 db csavar, 6db oldható patent, és megannyi sima bepattanós patent... Volt vagy 45 perc, mire a márkaszervizben le tudták szedni a lököst (ilyen Avét még nem szedtek szét).
A csavarok: 4db a csomagtartó fedél alatt a lökhárítón látható ez nem kérdés. Aztán van 1-1db a kerékív felől, ez is könnyű. Ami szívatott, az a belső, oldalsó szövetkárpit alatti kb 8-as átmérőjű csavar, amit kárpit bontás nélkül nem tudsz kioldani. A kárpitbontás sorrendje: 1. felszeded a rakodó perem műanyag burkolatát, ezt gyorspatentek fogják, szépen feljön. Ezután 2. az oldalsó szövetkárpitot kezded el leszedni a csomagtérben, de nem kell teljesen, csak a hátsó kerékjárati ívig. Így már az egyetlen (oldalanként 1-1db) csavarhoz is hozzáférhetsz.
Oldható patentok: Az autó hátulján, a lökhárító alján középen van 4db. És a kerékjárati ív felől is van még 1-1db. Úgy emlékszem, ennyi, de lehet, hogy további 1-1 db patent fogja a kerékjárati ívnél a lököst. Persze, ezután sem esik le magától a lökhárító, bizony, le kell húzni a helyéről. Ehhez nem árt 2 ember és az egyik az autó egyik oldalán tartja a lökit, a másik a másik oldalon. Vízszintes irányban kell lehúzni a helyéről, mert további rögzítő fülek is vannak belül (oldalanként 1-1db), amik egy műanyag sínben mozognak vízszintesen.
Megjegyzem, nekem 2db patentomat el kellett törni, hogy kijöjjön, ezt pótolták (ezért is jó a márkaszerviz: helyben vannak ilyen kis bizb*szok).

Ha van vonóhorgod, az bonyolítja a műveletet, mert nem kéne a fényezést a vonószemmel összekarcolni...

A radart úgy mérte ki a srác, hogy a 2db középső rögzítő csavart (a lökhárítójé), ami látszik is, amikor kinyitod a csomagtartóajtót, megközölte, majd a középpontot megjelölte filccel. Ezután rámért szimetrikusan a távolabbi csavaroktól is mindkét oldalon (ezek a csavarok az elméleti középponttól nagyjából szimetrikusan helyezkednek el). A szenzorok közötti távolság a radar leírása szerint általában 40cm (+-1cm lökhárítómérettől függően). Tehát, a középponttól 20-20cm-re szintén megjelöli a fúrandó lyuk közepét.
Ja, a szenzorok magassági elhelyezése: Érdemes, tanácsos minél feljebb elhelyezni a szenzorokat a lökhárítón, hogy a fűszálaknak, magas szegélynek feleslegesen nem jelezzen be. A mellékelt képemen láthatod az elhelyezést (kipróbálva is jól működik!).
Fúrás: Itt jött egy nem túl kellemes meglepetés, ugyanis, a mellékelt lyukfúró csak 18,5mm átmérőjű lyukat tudott fúrni, míg a szenzor átmérőjéhez 23mm-es lyuk kellett... Ez egy gyári hiba a szenzor gyártójától (Vertex). A Corollámon SPY radar van, annak megfelelő volt a mellékelt fúrófeje.
Ismét egy érv a márkaszerviz mellett, hogy természetesen kéznél volt egy profi lyukbővítő célszerszám, amivel olyan lyukat fúrt a szerelő, hogy sorjázni sem kellett utána...
Ezután csak be kellett fűzni a lyukakba mind a 4db szenzort, és összekötegelőzni a vezetékeket a lökhárító belsejében, hogy ne lógjon.
A karosszériába bevezetés a lehető legjobb helyen, oldalt az egyik gumidugón keresztül, azt középen kivágva történt, majd vissza lett helyezve a lyukba a vezetékekkel együtt. Ezen a helyen az előzőleg félig kiszedett belső szövetkárpittól is jól hozzá lehetett férni. Bent szépen összedugdosta az "aggyal" (a radar kp. egysége), valamint a kijelzőt is rádugta, végül kapta a tolatólámpától a sistiricset és máris jöhetett a teszt. Itt volt némi kis szenzorcsere a kp. egység egyes bemenetein, mire meglett a helyen kijelzés, de az egész beállítás 5 percnél több időt nem vett igénybe.
A kijelzőhöz 5 m kábelt adtak, ezt oldalt fölül vezette el.
Tipp, hogy ne kelljen az A oszlop és társait lebontani, egyszerűen le kell húzni az ajtókéder gumikat és a vezetéket tetőkárpithoz begyömöszölni (a kárpitnak van egy kis visszahajlítása, így nem csúszik-rázkódik ki alóla a vezeték). A kijelzőt a visszapillantó tükör tetejére helyeztem el a mellékelt 2 oldalú ragasztóval. Kicsit még át kell variáljam utóbbit, mert a tükör burkolatának teteje kissé domború, a kijelző alja pedig vízszintes, így eláll és nem fekszik fel teljesen. Két szélére vékonyan adok neki egy-egy darabka 2 oldalú ragasztót és fix lesz. Működése hibátlan, nem pittyeg össze vissza, csak rükvercbe kapcsoláskor pittyen egyet, ezután csak akkor, ha akadály észlel.
A lökhárító visszaszerelése már percek kérdése volt és 5000Ft-tal háláltam meg a segítséget.

Remélem, tudtam segíteni a szereléssel. Ha valami kérdés merülne fel, és tudok segíteni, kérdezz... ;)

Radar beszerzési forrása
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.15 16:08:52 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #351 Dátum: 2013.04.15 17:52:53 »
Nagyon szépen köszönöm a kimerítő leírást! Ha minden jól megy, a hétvégén megpróbálom én is beszerelni. :)

Ma egyébként kiderült, hogy nem a kerékcsapágy morog/búg, hanem a gumik vannak fűrészfogasra kopva. Mind1, mert úgy is kukázni valók (szokás szerint egy frissen vett használt autón...). Még a fékeket kell cserélni kompletten, illetve valamikor a tél előtt az alvázvédelem lesz szükséges (német utak = erős sózás), illetve a bal első ajtó alsó zsanérja cserés. Egyelőre ennyi.

Ma voltam Győrben, az oda-vissza út meg egy kis városi kavargás után lement a fogyasztás 5,2-re. Ez óra szerint 110-es tempót jelent országúton (Enesénél 125 az M85-ön), városban 50-60, mikor hogy, erős forgalom, sok előzés. Jó lesz ez.

Kezdem megszokni a dízelt, mikor melyik fokozatban célszerű haladni. Érdekes, hogy 60-ról negyedikben (kb. 2000-es fordulat) nagyon szépen megindul, de 80-90-ről ötödikben (1800-2000) már sokkal kevésbé. Arra jutottam, hogy a hosszú 5-ös "megeszi" a nyomatékot. Hiába no, a fizika az fizika.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #352 Dátum: 2013.04.15 18:01:16 »
Néhány tipp annak aki nem olyan szerencsés, hogy márkaszervizben tudja beszereltetni a tolatóradart:
... Nem volt egy könnyű menet, már, ami a lökhárító leszedését illeti.. Volt vagy 45 perc, mire a márkaszervizben le tudták szedni a lököst
Nem szedjük le a lökhárítót, hanem a helyén kifúrjuk, és behúzókábellel oldjuk meg a vezetékezést. 

Ha van vonóhorgod, az bonyolítja a műveletet
Fúrás előtt ellenőrizni, hogy a vonóhorog rögzítője ne legyen útban (biztos ami biztos).
Az utánfutóval tolatáskor nem túl jó, ha valami folyamatosan csipog, ezért aki gyakran vontat rakjon be kapcsolót. Aki ritkábban annak elég, ha az utólagos biztosítékozást elérhető helyen rögzíti. Igaz, csak 200mA az áramfelvétel, de érdemes külön biztosítékozni, nem csak a tolatólámpa biztosítékára bízni a védelmet. 
 
A radart úgy mérte ki a srác,
Aki meg otthon barkácsol az kinyomtatja a gyári sablont (49-51. oldal) felragasztja a helyére és a bejelölt középpontoknál már lehet is fúrni. A megspórolt idő alatt meg végig lehet olvasni a beszerelési utasítást.-)

... jöhetett a teszt. Itt volt némi kis szenzorcsere a kp. egység egyes bemenetein, mire meglett a helyen kijelzés, de az egész beállítás 5 percnél több időt nem vett igénybe.
A kábelek végét beszerelés előtt érdemes megjelölni (pl.szig.szalaggal) nem kell keresgélni sem a beépítéskor, sem később esetleges javításkor.

A kijelzőhöz 5 m kábelt adtak, ezt oldalt fölül vezette el.
Ez teljesen jó, mert ebben a típusban nincs függönylégzsák. Egyébként sajnos alul kellene végigvezetni.

Tipp, hogy ne kelljen az A oszlop és társait lebontani, egyszerűen le kell húzni az ajtókéder gumikat és a vezetéket tetőkárpithoz begyömöszölni (a kárpitnak van egy kis visszahajlítása, így nem csúszik-rázkódik ki alóla a vezeték).
Az ajtókéder gumik tökéletes visszahelyése néha macerás. A tetőkárpit alatti vezetékezésnél a villanyszerlői műanyag behúzókábel ismét hasznos segítség. Aki a tökéletesre törekszik,az a levett kapaszkodók mellett benyúlva ragasztószalaggal rögzítheti a vezetéket. 

A kijelzőt a visszapillantó tükör tetejére helyeztem el...
Az egyik legjobb hely, egyszerű, szolid, és mégis szem előtt van.-)
Műszerészeknek alternatív lehetőség: amennyiben a kijelző távolságmutatója megfordítható, az hátra a visszapillantóval szemben a tetőkárpitra is rögzíthető. Természetesen ebben az esetben az érzékelők bekötése fordítottan történik.

Nem kötözködésnek szántam amit írtam, csupán a szerelés megkönnyítésére.
Egyébként minden beépítés jó,ami esztétikus, fix, rendeltetésszerűen használható,és nem okoz kárt az autó elektromos és egyéb rendszereiben. ;) :surrender:






« Utoljára szerkesztve: 2013.04.15 18:05:15 írta Agyarka »

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #353 Dátum: 2013.04.15 20:39:14 »
Ez teljesen jó, mert ebben a típusban nincs függönylégzsák. Egyébként sajnos alul kellene végigvezetni.

Az enyémben viszont van. :) Meg vonóhorog is.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #354 Dátum: 2013.04.15 20:51:10 »
Nem szedjük le a lökhárítót, hanem a helyén kifúrjuk, és behúzókábellel oldjuk meg a vezetékezést.
Lehet több féleképpen, de ebben az esetben bukod a köteg rögzítését a lökhárító belsejében. Nem biztos, hogy ez olyan fontos, de ha lehet, nekem ne lifegjen.  :devil:

Az utánfutóval tolatáskor nem túl jó, ha valami folyamatosan csipog, ezért aki gyakran vontat rakjon be kapcsolót. Aki ritkábban annak elég, ha az utólagos biztosítékozást elérhető helyen rögzíti. Igaz, csak 200mA az áramfelvétel, de érdemes külön biztosítékozni, nem csak a tolatólámpa biztosítékára bízni a védelmet.
Nagyon ügyes ez a "filléres" cucc is, mert, azon túl, hogy 0,3cm-nél már ÁLLJ!-t jelez a vonóhorog miatt (nekem spec. nincs), a kijelző tetején van egy miniatűr 2 állású kis kallantyú, ami kikapcsolja a hangot. Így tolatáskor futóval nem fog folyamatosan sipítozni.  ;)

A kábelek végét beszerelés előtt érdemes megjelölni (pl.szig.szalaggal) nem kell keresgélni sem a beépítéskor, sem később esetleges javításkor.
Ez jó ötlet, nekem a szerelő egyszerűen a kp. egységnél dugdozgatta a csatlakozókat. Igazából teljesen mindegy, melyik módot választja az ember, amelyik szimpatikusabb...

Ez teljesen jó, mert ebben a típusban nincs függönylégzsák. Egyébként sajnos alul kellene végigvezetni.
Nem egészen, mert van függönylégzsák és a kédergumi mögött simán elfér a vezeték.  ;)

Nem kötözködésnek szántam amit írtam, csupán a szerelés megkönnyítésére.
Egyébként minden beépítés jó,ami esztétikus, fix, rendeltetésszerűen használható,és nem okoz kárt az autó elektromos és egyéb rendszereiben. ;) :surrender:
Ez így van. A termék rendelkezik magyar és angol nyelvű, egyértelmű ábrákkal és részletes magyarázattal ellátott leírással, ami alapján otthon is be lehet szerelni. Szívás akkor van, ha - mint esetemben is - nem tervezett nehézséggel (pl. kisebb átmérőjű lyukfúró) akad szembe az ember. Ekkor jól jön a célszerszám, aminek hiányában nem lenne őszinte a mosolyom...  :)
De minden jó, ha vége jó!  :clap:

Jaa, még annyit a radarhoz, hogy pár hete kézzel és az utólag vásárolt javító festékstift+lakkal lefestettem a 4db szenzort. 2 lakkréteget kapott, bírja, amíg bírja. Nem lett olyan, mint a gyári fényezés (a felülete hullámosabb), de "ember magasságból nem tűnik fel, hogy nem fújva lett.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #355 Dátum: 2013.04.15 21:30:44 »
Lehet több féleképpen, de ebben az esetben bukod a köteg rögzítését a lökhárító belsejében. ... ha lehet, nekem ne lifegjen.
Az Ave kombiban a levétel nélküli rögzítéshez a hozzáférést nem ismerem, de az E12 sedanban könnyen megoldható volt kültéri időjárásálló extra erős ragasztószalag használatával, a felesleget pedig a csomagtartóban kábelkötegeltem,majd ragasztószalaggal rögzítettem.

Nagyon ügyes ez a "filléres" cucc is,... van egy miniatűr 2 állású kis kallantyú, ami kikapcsolja a hangot.
Ez tényleg ötletes, az enyémben nem volt ilyen. Ettől függetlenül külön biztosítékozni minden fogyasztót ajánlott.

Nem egészen, mert van függönylégzsák és a kédergumi mögött simán elfér a vezeték.  ;)
Függönylégzsák mellett nem behúzó kábelezem. Amennyiben elfér a vezeték,akkor rögzíteni kell,nehogy a légzsák elé kerülhessen.

az utólag vásárolt javító festékstift+lakkal lefestettem a 4db szenzort. 2 lakkréteget kapott, bírja, amíg bírja.
Én eleve kéket rendeltem a neten. Szerencsére hálás szín az E12-es 8P4 metálkékje, mert nem lehet látni a különbséget. Kollégámnak finom érdesítés után színrekevert spay-vel fújtam le. Remélem a Te megoldásod is tartós lesz.-)

A gyárihoz képest egyetlen hátránya van ezeknek az olcsó kiadásoknak. A lökhárító javítás/csere célú levétele esetén ki kell fűzni az egészet, az újabb gyárikban viszont van külső bontható vízmentes csatlakozó.
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.15 21:39:32 írta Agyarka »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re: T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #356 Dátum: 2013.04.15 21:53:23 »
Lejjebb linkeltem a coolautoo honlapját. Ott a drágább típusok esetében szintén van olyan, amilyen a gyári, vízhatlan csatlakozós. Ezek jellemzően 10000 Ft felettiek. Radarból szerintem nem szükséges gyárit venni, mert egy igazán jó minőségű készülék is pontosan azt a működést tudja, de fele-harmada áron.

Itt az Avensisnél le kell venni a lökhárítót a szereléshez. Legalábbis célszerű, mert a vezeték behúzása így könnyebb, gyorsabb. Már, ha az ember ismeri, hogy hogyan kell leszedni. De akkor tényleg nem sok idő a művelet és közben még a lökhárítóba felcsapott sarat is ki lehet takarítani opcióként. ;)

Amúgy a szerelő szerint pont az új Yarist lehet ilyen szempontból nagyon egyszerűen szerelni. Talán 3 csavar és 4 patent fogja  lökhárítót, cigivel együtt kb 30 perc egy gyári radar beszerelése mindennel együtt.

A festésben kissé szkeptikus vagyok, de elvileg a 2 rtg lakk stabil lesz egy ideig. Egy mosást már kibírt.

Ha kijössz a nyári találkozóra, Kakucsra, szívesen megmutatom, mennyi látszik a vezetékelésből. ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re: T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #357 Dátum: 2013.04.15 22:01:43 »
Még annyit, hogy a központi egységet az oldalkárpit mögött egy kb 10*20cm-es gyári ragasztótapaszal rögzítette, hogy ne lötyögjön, zörögjön.

A gyorscsatlakozós szenzor azért jó első sorban, mert, ha az egyik szenzor meghibásodik, könnyen lehet cserélni. A hagyományosnál ki kell fűzni a hibásat...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re: Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #358 Dátum: 2013.04.15 22:08:01 »
Nagyon szépen köszönöm a kimerítő leírást! Ha minden jól megy, a hétvégén megpróbálom én is beszerelni. :)

Ma egyébként kiderült, hogy nem a kerékcsapágy morog/búg, hanem a gumik vannak fűrészfogasra kopva. Mind1, mert úgy is kukázni valók (szokás szerint egy frissen vett használt autón...). Még a fékeket kell cserélni kompletten, illetve valamikor a tél előtt az alvázvédelem lesz szükséges (német utak = erős sózás), illetve a bal első ajtó alsó zsanérja cserés. Egyelőre ennyi.

Ma voltam Győrben, az oda-vissza út meg egy kis városi kavargás után lement a fogyasztás 5,2-re. Ez óra szerint 110-es tempót jelent országúton (Enesénél 125 az M85-ön), városban 50-60, mikor hogy, erős forgalom, sok előzés. Jó lesz ez.

Kezdem megszokni a dízelt, mikor melyik fokozatban célszerű haladni. Érdekes, hogy 60-ról negyedikben (kb. 2000-es fordulat) nagyon szépen megindul, de 80-90-ről ötödikben (1800-2000) már sokkal kevésbé. Arra jutottam, hogy a hosszú 5-ös "megeszi" a nyomatékot. Hiába no, a fizika az fizika.
Ez egy tök reális értek fogyasztásnak. :)
Ez a motor is olyan lehet, hogy, bár elvan már 1700-1800-tól is, de inkább 2000 felett lesz dinamikus. A hosszú 5. fokozat a 6-os váltó hiánya miatt van, hogy így csökkentsék az autó fogyasztását és zajosságát.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re: T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #359 Dátum: 2013.04.15 22:12:01 »
Amúgy az autó alvázüregvédelme nagyon jó. Az enyém is német,de az alja sértetlen, mintha új lenne. Nagyon kiadós és vastag a gyári védelem rajta.
A fék elől sajna hullámos, és a kuplung is élete utolsó negyedében jár...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i