Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 774390 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

ujjobbagya

  • Vendég
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #330 Dátum: 2013.04.05 14:37:27 »
Ha jól láttam, az árak felfelé mozdultak el a ráncfelvarrott AveI-esek esetében. Kb 100-150e-rel...  :hmmmm:

Az enyémet megtartom még vagy 50 évig, akkor már jó sokat fog érni :)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #331 Dátum: 2013.04.05 14:40:51 »
 :)

...és az is fura, hogy az 1,8 vvt-i- ből továbbra sincs értékelhető egyed. Vag a felszereltsége kevés, vagy az állapota van behazudva. Pl. Egerben hirdetett autónál, ami 1,3-ért van kitéve, odaírják, hogy szervizkönyves 130.000km van benne, meg az "olcsó húsnak híg a leve" szlogent is. Aztán nézem a kormányt és szétfoszlott...  :ph34r: :censored: ***ki, tudod, mikor van abban 130.000?! 330.000 inkább! Amúgy, pedig Terra felszereltségű. És a kínálat legdrágábbika...
Azért egyesek nem kicsit el vannak tévedve...  :ph34r: :yawn:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

ujjobbagya

  • Vendég
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #332 Dátum: 2013.04.05 14:59:24 »
:)

...és az is fura, hogy az 1,8 vvt-i- ből továbbra sincs értékelhető egyed. Vag a felszereltsége kevés, vagy az állapota van behazudva. Pl. Egerben hirdetett autónál, ami 1,3-ért van kitéve, odaírják, hogy szervizkönyves 130.000km van benne, meg az "olcsó húsnak híg a leve" szlogent is. Aztán nézem a kormányt és szétfoszlott...  :ph34r: :censored: ***ki, tudod, mikor van abban 130.000?! 330.000 inkább! Amúgy, pedig Terra felszereltségű. És a kínálat legdrágábbika...
Azért egyesek nem kicsit el vannak tévedve...  :ph34r: :yawn:

Enyémbe 260ezer, de a kormány már újra van bőrözve.
Lassan a váltógombbal is csinálni kellene valamit, azon is szétfoszlott a varrás.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #333 Dátum: 2013.04.05 15:16:03 »
Enyémbe 260ezer, de a kormány már újra van bőrözve.
Lassan a váltógombbal is csinálni kellene valamit, azon is szétfoszlott a varrás.
A váltógomb már 140.000 környékén is úgy nézett ki (az enyémen is). Én Ebayről vettem TRD bőr gombot. A kormányom bőrözése még gyári, az szerencsére nincs még kopva, csak picit fényes. Mondjuk, autópályán nem is fog nagyon kopni...

A gyári váltógomb most a kesztyűtartóban pihen. Újra lehetne bőröztetni, de úgy tudom, a váltó fokozatainak kiosztását nem tudják belenyomni, anélkül, pedig nekem nem tetszik. Ezért vettem "nyomott" TRD gombot.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Myko

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1993
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #334 Dátum: 2013.04.05 15:48:59 »
Enyémről a közelmúltban készül egy kép pont :
Toyota Corolla '02 1.4VVT-i Linea Terra Plus

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #335 Dátum: 2013.04.10 19:28:17 »
Nagyon szép, de ára is van!

Az a helyzet, hogy itt Sopronban nem igazán lehet gázüzemű autót szervizelni, ráadásul a kutak is kiesnek az útvonalamból. Szóval vettem egy nagy levegőt és lecseréltem a kocsit.

Holnap hozom el a nagyfaluból az "újat".

Amúgy azt néztem, hogy a kombi valamiért 7,5 centivel magasabb a másik két karosszériaváltozatnál. Tényleg magasabb, vagy csak a tetősíneket is beleszámolták?

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #336 Dátum: 2013.04.11 18:04:26 »
Elbeszélgetek itt magamban. :)

Szóval jól emlékeztem, a fejtér sokkal nagyobb a kombiban elöl is. Egymás mellé álltunk a két autóval és úgy tűnik, hogy a szélvédő pl. nem különbözik, viszont utána a tető magasabban van. Fura, hogy így csinálták, de sokkal tágasabb így a kombi, kellemesebb.

A dízel rettentően fura a benzines után (eddig még csak rövidebb távokon vezettem gázolajost). Városban sokkal jobb vezetni a benzinest. Ezzel nem lehet úgy kilőni, a hajtáslánc nagyobb tehetetlensége miatt nem lehet igazán gyorsan váltani. Ráadásul a benzines legalul (kb.1800- 2000-es fordulatig) erősebb, de legalábbis nem gyengébb, viszont sokkal de sokkal "reszponzívabb". Ha lenyomod a gázpedált, elindul, a dízel meg ugye "vár picit a turbora". Országúton nagyjából partiban vannak, de pl. egy 80-ról  előzéshez a dízelnél is vissza kell váltani, csak elég egyet, mert harmadikban se megy sokkal jobban, de cserébe 100-nál kifullad és lehet felváltani. A benzines meg vígan elforog mondjuk 120-ig hármasban. Igazán autópályán jelent előnyt a jellemző utazósebességnél meglévő nagyobb nyomaték, de mondjuk a benzinessel se volt gondom.

Összegezve a dízellel jellemzően többet kell váltani, olyan hajószerűen mozog, inkább vonul/úszik az úton, mint egy hajó.

Visszafelé egy aszfaltszállító kisiparos jött szembe 70-80-nal, lobogott utána a ponyvája. Először azt hittem csak porfelhőt húz maga után de nem. Szépen telibeverte az összes szembe jövőt kátránnyal. Klassz. Hazaérvén nyithattam az autókozmetikában. Szerencsére így frissen elég könnyen lejött...

Ja igen, és bő 200km-re az átlagfogyasztás 5,3l lett, kevés várossal és pályával, sok országúttal. Ez azt hiszem jó érték. Viszont el is várom, hiszen meg kell spórolni a lendkerék meg esetleg a turbofelújítás árát... :)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #337 Dátum: 2013.04.12 11:29:05 »
Nahát! Jól magadban tartottad a terveidet, hogy ilyet akarsz venni... vagy csak én maradtam le vmiről...  ::)

Mesélhetnél, hogy mit találtál...

Egyébként gratulálok hozzá és ha nem rugatod mindig indulásnál, akkor a kéttömegűvel sem valószínű, hogy bajlódnod kellene...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #338 Dátum: 2013.04.12 12:26:32 »
Nem vagyok valami aktív mostanában a fórumon. :) Az elhatározás már egy ideje érlelődött bennem. Igazából egy 4x4-es, hétszemélyes, "emelt hasmagasságú kombit" szerettem volna venni. Ebből egyféle létezik, a Qashqai. Ami még elég drága jószág, ráadásul félnék kicsit elhagyni a járt utat...

Amit linkeltél, azt... :)

Köszönöm, reméljük jól megleszünk. Hát leállításnál még nem ránt, viszont indításnál, valamint egészen alacsony fordulatról kigyorsításnál érezni némi remegést, rángatást. Szóval szerintem ez meg fogja adni magát. Viszont ha kicserélem, megint jó lesz minimum 200k km-ig, annyit meg nem hinném, hogy megyek még vele.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #339 Dátum: 2013.04.12 12:42:43 »
Hmm  :) Azért annak örülök, hogy adtam egy ötletet, bár, lehet, hogy ezt te is kinézted már... Mindenesetre, ha megvetted, valószínűleg tényleg jó állapotú.

Kollégámnak volt egy sedan d4d T22-ese. Huszonezer km-rel vette, 60.000-nél adta meg magát a kéttömegű lendkerék. 230e lett volna, ha kicserélteti, végül 1 tömegűre alakíttatta át, de nem sokkal később újra érezte, hogy nem lesz az igazi. Ez 100.000km-nél volt. Eladta. Egyébként, elmondása szerint imádta és ezen kívül semmi baja nem volt, még a legapróbb meghibásodás sem. Hosszú távra nemigen használta, inkább csak városban, elővárosban (Békéscsabán ez vicces kifejezés BP-hez képest), lehet, hogy a sok kuplungolás, indulás, váltás tett be neki. De ezt is említik mindenhol a típussal kapcsolatban, hogy nem igazán sikerült még ennél a típusnál ez az alkatrész és viszonylag gyakran fordul elő hibaként.

Tesóm is cseréltette a Sharanon 250e km körül, ő nagyon óvatosan indul, vált. Szinte automatához hasonlóan, kúszósan indul, de soha nem hirtelen, mert ez a legnagyobb ellensége a lendkeréknek. Előzés előtt is, ha netán vissza kell váltania (elég ritka: >320Nm), akkor is óvatosan engedi ki a kuplungot, nem rázúdítja a nyomatékot a kuplungra... Szóval, oda kell jobban figyelni és így biztosan csökkenthető a kockázat. Én ettől féltem, inkább vállaltam az 1-1,5 literes fogyi többletet.

Egyébként, arra emlékszem, hogy linkeltem be egy szépet, de már a részletekre nem. Most megnyitva, pedig már nincs fent a hirdetés (milyen meglepő?  :D )


Hétvégén végre bekerül a tolatóradar a hátsó lökösbe, meg kap a váltó egy ilyen adalékot. Ebből a váltóműbe a Rimet-T való. A motorolajba már tettem egy flakon Rimet-100-at. Hagyom hatni, városban továbbra sem, míg két város között napi szinten használjuk az autót.
Vitát nem akarok róla, hogy miért, nem azért írtam le.  ::) ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Cker

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Furi ABS
« Válasz #340 Dátum: 2013.04.12 13:02:28 »
Sziasztok. Találkoztatok már olyannal a T22-nél, hogy kis sebességgről történő fékezéskor (gyakorlatilag épp mielőtt megáll az autó) a fék berreg-kerreg és a pedál dobálni kezd, mintha beindulna az ABS, pedig nem lenne rá oka? Féktárcsa cserekor megnézték a szenzorokat, levileg rendben vannak. Egyébként normál esetben, 3 km/h-nál nagyobb sebességnél rendesen fékez. Mi lehet a baj?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Furi ABS
« Válasz #341 Dátum: 2013.04.12 13:29:49 »
Sziasztok. Találkoztatok már olyannal a T22-nél, hogy kis sebességgről történő fékezéskor (gyakorlatilag épp mielőtt megáll az autó) a fék berreg-kerreg és a pedál dobálni kezd, mintha beindulna az ABS, pedig nem lenne rá oka? Féktárcsa cserekor megnézték a szenzorokat, levileg rendben vannak. Egyébként normál esetben, 3 km/h-nál nagyobb sebességnél rendesen fékez. Mi lehet a baj?
Nekem dettó ugyanez van. Okát nem tudni. Dugtátok már gépre? Nálam az van, hogy az ABS computer nem kommunikál az OBD-n keresztül a hibakódolvasóval. Mind a fék, mind az ABS tökéletesen működik minden tartományban, kivéve ezt a 10km/h-t...
Csak zavar, mert, ha tudnám az okát, megszüntetném, de a márkaszerviz is tanácstalan.

Amikor bent voltam, 3/4-ed órán át tesztelték, vizsgálták. Legelőször arra gyanakodtunk (Toyota - KOTO - Kaposvár), hogy az ABS szenzor valamelyike elkoszolódott, vagy elhajlott. Itthon (Toyota A1 - Békéscsaba) ez egyértelműen ki lett zárva, mert a szenzorok elkoszolódása teljesen máshogy jelentkezik: ha el van elkoszolódva, a kerekek forgási sebessége különböző lenne, legalábbis ezt érzékelné a szenzor. Igen ám, de ekkor az ABS konkrétan letilt, azaz, mind a 4db keréken megszűnne az ABS működése, blokkolna a kerék erős fékezésnél és az ABS visszajelzője folyamatosan világítana.
Esetemben nem ez áll fenn.
Az egyik első érzékelő lép tévesen működésbe. Konkrétumot nem lehet mondani, mert ugye nem kommunikál a hibakódolvasóval...
Nem megfelelő alkatrész is ki van zárva, mert gyári minden az autón.

Egyébként, fura, hogy nincs meg az ok, mert az ABS rendszer egy szándékosan igen egyszerű szerkezet. Áll a központi agyból, meg a 4db szenzorból. Az agy összeköttetésben van a szenzorokkal és az autó vezérlőegységével. Az elektroniai szerelő kimért minden lehetséges vezetéket, minden kap feszültséget (megfelelő mennyiségben). Mivel, minden egyéb sebességtartományban mind a 4db szenzor, illetve ezáltal az ABS maga is jól működik, ezért a szenzorhiba is kizárható.
Ez a 10km/h, aminél jelentkezik a probléma pont az a határ, amikor az ABS automatikusan kikapcsol, hiszen ez alatti sebességnél alapból nincs blokkolásgátó működés. Valami azonban mégis valami fals jelet kaphat és bejelez...  :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.12 13:36:35 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Cker

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Re:Furi ABS
« Válasz #342 Dátum: 2013.04.12 13:58:28 »
Nekem dettó ugyanez van. Okát nem tudni. Dugtátok már gépre? Nálam az van, hogy az ABS computer nem kommunikál az OBD-n keresztül a hibakódolvasóval. Mind a fék, mind az ABS tökéletesen működik minden tartományban, kivéve ezt a 10km/h-t...
Csak zavar, mert, ha tudnám az okát, megszüntetném, de a márkaszerviz is tanácstalan.

Amikor bent voltam, 3/4-ed órán át tesztelték, vizsgálták. Legelőször arra gyanakodtunk (Toyota - KOTO - Kaposvár), hogy az ABS szenzor valamelyike elkoszolódott, vagy elhajlott. Itthon (Toyota A1 - Békéscsaba) ez egyértelműen ki lett zárva, mert a szenzorok elkoszolódása teljesen máshogy jelentkezik: ha el van elkoszolódva, a kerekek forgási sebessége különböző lenne, legalábbis ezt érzékelné a szenzor. Igen ám, de ekkor az ABS konkrétan letilt, azaz, mind a 4db keréken megszűnne az ABS működése, blokkolna a kerék erős fékezésnél és az ABS visszajelzője folyamatosan világítana.
Esetemben nem ez áll fenn.
Az egyik első érzékelő lép tévesen működésbe. Konkrétumot nem lehet mondani, mert ugye nem kommunikál a hibakódolvasóval...
Nem megfelelő alkatrész is ki van zárva, mert gyári minden az autón.

Egyébként, fura, hogy nincs meg az ok, mert az ABS rendszer egy szándékosan igen egyszerű szerkezet. Áll a központi agyból, meg a 4db szenzorból. Az agy összeköttetésben van a szenzorokkal és az autó vezérlőegységével. Az elektroniai szerelő kimért minden lehetséges vezetéket, minden kap feszültséget (megfelelő mennyiségben). Mivel, minden egyéb sebességtartományban mind a 4db szenzor, illetve ezáltal az ABS maga is jól működik, ezért a szenzorhiba is kizárható.
Ez a 10km/h, aminél jelentkezik a probléma pont az a határ, amikor az ABS automatikusan kikapcsol, hiszen ez alatti sebességnél alapból nincs blokkolásgátó működés. Valami azonban mégis valami fals jelet kaphat és bejelez...  :hmmmm:

Én Bp-n a Váci úti Toyotában voltam, gépre raktuk és ők sem találtak semmit. A megérzésük viszont az volt, hogy az "agyat" kell cserélni, ami újan 150eFt. Egy megérzésért viszont nem szívesen fizetnék... 150-et mondjuk akkor sem, ha ténylag az lenne a hiba :-)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Furi ABS
« Válasz #343 Dátum: 2013.04.12 14:05:08 »
Én Bp-n a Váci úti Toyotában voltam, gépre raktuk és ők sem találtak semmit. A megérzésük viszont az volt, hogy az "agyat" kell cserélni, ami újan 150eFt. Egy megérzésért viszont nem szívesen fizetnék... 150-et mondjuk akkor sem, ha ténylag az lenne a hiba :-)
Ezzel én is így vagyok. Együtt élek vele, oszt kész.  ;) Ettől teljesen jól működik a fék, csak éppen zavaró a dolog.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #344 Dátum: 2013.04.12 17:17:13 »
Köszönöm a tippeket, megpróbálom majd kímélni a lendkereket, amennyire csak lehet.

Majd érdekelne a tolatóradar beszerelése, hogy ment. Mivel volt az előzőben, hozzászoktam, ezért én is be fogom építeni. Kényelmes dolog, tényleg segít a parkolásnál és ezek az univerzális cuccok nem is drágák már.