Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 766668 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #255 Dátum: 2013.03.01 10:47:41 »
Amíg nincs nagyobb baja, cserélné a fene... Nálam 5 évig ment el így a kuplung.
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #256 Dátum: 2013.03.01 11:05:29 »
Amíg nincs nagyobb baja, cserélné a fene... Nálam 5 évig ment el így a kuplung.
Ezért is nem rugózom rajta.  :) Nem vészes, a nyiszogás kicsit zavar, de azt nem akarom megvárni, hogy a váltó szinkrongyűrűi elkopjanak a szar kuplung miatt. Az azért költséges "móka" lenne. Figyelem a kuplung viselkedését, megfelelően használjuk és megy, amíg megy. Ha tovább romlik, akkor csere. Igazából nem nevezhető drágának ehhez sem a szett, mert majdnem ugyanaz megy rá, mint a Corollára. Természetesen Aisin Asko lesz, ha lesz...  :innocent:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

suta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 67
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #257 Dátum: 2013.03.01 12:39:30 »
üdv! én már átestem ilyen komplett kuplung+lendkerék cserén és szép ára volt. :wacko:  ha jól tudom van a sebváltón kémlelő nyílás,mert az enyémet mikor megnézték mi a hiba,nem szedték szét. szóval érdemes lenne azon keresztül megzsírozni a kinyomócsapágyat,ha lehetséges. persze lehet hülyeséget beszélek? :whistling:  az emlékeim szerint mi régen csináltunk ojasmit hogy a kenőzsírt megolvasztottuk-fecskendőbe szívtuk -a fecskendőre benzincsövet húztunk és a hejére sprickoltunk :clap: modlyuk az nem toyota volt. :hmmmm:

nem tudja valaki hol  található Toyota WH8406-os rádiósmagnó (fejegység) bekötési rajza? megpróbálnám  az mp3-at rákötni a cd tár bemenetére.
SUTA :-)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #258 Dátum: 2013.03.01 12:59:50 »
üdv! én már átestem ilyen komplett kuplung+lendkerék cserén és szép ára volt. :wacko:  ha jól tudom van a sebváltón kémlelő nyílás,mert az enyémet mikor megnézték mi a hiba,nem szedték szét. szóval érdemes lenne azon keresztül megzsírozni a kinyomócsapágyat,ha lehetséges. persze lehet hülyeséget beszélek? :whistling:  az emlékeim szerint mi régen csináltunk ojasmit hogy a kenőzsírt megolvasztottuk-fecskendőbe szívtuk -a fecskendőre benzincsövet húztunk és a hejére sprickoltunk :clap: modlyuk az nem toyota volt. :hmmmm:

nem tudja valaki hol  található Toyota WH8406-os rádiósmagnó (fejegység) bekötési rajza? megpróbálnám  az mp3-at rákötni a cd tár bemenetére.
De a Tied dízel, az enyém benzines. Tök más s kuplungja, ráadásul, neked a kéttömegű lendkerék is ott van, a T22-es Ave-k rákfenéje...  ;)
A magnós kérdésedre sajnos nem tudok válaszolni.  :surrender:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #259 Dátum: 2013.03.01 14:17:49 »
üdv! én már átestem ilyen komplett kuplung+lendkerék cserén és szép ára volt. :wacko:  ha jól tudom van a sebváltón kémlelő nyílás,mert az enyémet mikor megnézték mi a hiba,nem szedték szét. szóval érdemes lenne azon keresztül megzsírozni a kinyomócsapágyat,ha lehetséges. persze lehet hülyeséget beszélek? :whistling:  az emlékeim szerint mi régen csináltunk ojasmit hogy a kenőzsírt megolvasztottuk-fecskendőbe szívtuk -a fecskendőre benzincsövet húztunk és a hejére sprickoltunk :clap: modlyuk az nem toyota volt. :hmmmm:

nem tudja valaki hol  található Toyota WH8406-os rádiósmagnó (fejegység) bekötési rajza? megpróbálnám  az mp3-at rákötni a cd tár bemenetére.


Ezeken nézelődj:
http://www.ertasvc.ru/tovar/wh8406.htm
http://www.supraforums.com/forum/showthread.php?391532-Toyota-Radio-Information
http://www.google.hu/imgres?hl=hu&biw=1400&bih=935&tbm=isch&tbnid=uKRd7jc0qUl6NM:&imgrefurl=http://indashpc.org/vbullettin/viewtopic.php%3Ft%3D364%26sid%3D158c3ccf4a0587a1613ebaaa8d9aa4f0&docid=ttVRXxpVLazRcM&imgurl=http://car2pc.com/images/pinouts/toyota_old_only.gif&w=517&h=302&ei=pVlcUKGaMNSL4gTd24CoBA&zoom=1&iact=hc&vpx=338&vpy=163&dur=892&hovh=171&hovw=294&tx=192&ty=99&sig=100390389233595071043&page=1&tbnh=139&tbnw=166&start=0&ndsp=32&ved=1t:429,r:1,s:0,i:70
http://www.tehnomagazin.com/Auto-radio-car-connector/TOYOTA-Car-Radio-Wiring-Connector.htm

bxbreak 85

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 212
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #260 Dátum: 2013.03.01 18:18:47 »
Úgy tűnik, előbb-utóbb csak szükség lesz egy kuplungszettre, mert alapjáraton a kuplungot kiengedve halk egyenletes nyiszogás hallatszik a motort előlről nézve a jobb oldalról. Ha a kuplungot kinyomom, megszűnik a hang. Ez a kuplung kinyomó csapágyra utal, de én CSAK szettben vagyok hajlandó kuplungot cserélni, alkatrészenként nem.  :excl:
Nem csúszik a kuplung, a fokozatok nem akanak váltáskor, nem is túl kemény a pedál, normális a fogáspontja is, de szerintem 1 éven belül önszorgalomból megcsináltatom majd. Nem szeretem, ha nem 100%-os az autó műszakilag.
Asszonyt ki is oktattam, hogy ne csúsztassa még véletlenül sem és mindig (!) koppig nyomja a kuplungot váltáskor.  :yes:
Szerintem a kinyomócsapágy hiba akkor jelentkezik ha benyomod a kuplungot-mivel akkor forog.. Neked szerintem a kuplungtárcsa rugói zörögnek/nyikorognak. Én évente egyszer be szoktam fújni Würth hhs 2000-rel a kinyomóvillát ,a csapágyat és egy kicsit adok a szerkezet rugóinak is..Még mielött valaki megkérdezné nem csúszott még meg a kuplungom..viszont lágyabb és jobb  :yes:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #261 Dátum: 2013.03.01 18:25:34 »
Szerintem a kinyomócsapágy hiba akkor jelentkezik ha benyomod a kuplungot-mivel akkor forog.. Neked szerintem a kuplungtárcsa rugói zörögnek/nyikorognak. Én évente egyszer be szoktam fújni Würth hhs 2000-rel a kinyomóvillát ,a csapágyat és egy kicsit adok a szerkezet rugóinak is..Még mielött valaki megkérdezné nem csúszott még meg a kuplungom..viszont lágyabb és jobb  :yes:
Áááá, köszi az ötletet! Hasznos volt. Pontosan hol lehet befújni ezeket? Gondolom, nem szedted le hozzá az egész kuplungot...  ::)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #262 Dátum: 2013.03.01 18:30:32 »
nem,a villa gumija mellett betolod a kis csövet oszt befecskendezel kis adagokat.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

bxbreak 85

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 212
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #263 Dátum: 2013.03.01 18:44:52 »
Áááá, köszi az ötletet! Hasznos volt. Pontosan hol lehet befújni ezeket? Gondolom, nem szedted le hozzá az egész kuplungot...  ::)A kuplungharangon található (a munkahenger mellett) gumiharmonikát szedem ki a helyéröl erre az idöre.. Szépen befújkálom ,utoljára hagyom a szerkezetet: -azt meg járó motorral fújom be,a centrifugális erö meg szépen szétteríti..ismétlem a szerkezetre sok nem kell.. Erre úgy jöttem rá,hogy az öreg BX-em alját minden  évben 2x le szoktam fújni orsóolajjal..Ez a kezelés után mindig könnyebb volt a kuplung..Az olajgöz ugye bemegy mindenhová.. Egyszer aztán már direkt is adtam neki a zsírspray-vel ..Javaslom ha már ott matatsz,akkor kend meg a váltón kívül található kulisszát,valamint az összes forgó- mozgó elemet.. +a váltószoknyát kipattintva érdemes ott is befújni mindent.. :clap:

bxbreak 85

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 212
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #264 Dátum: 2013.03.01 18:46:37 »
Ez az elöbbi jól sikerült..már mindegy de azért el lehet olvasni.. :eek:

suta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 67
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #265 Dátum: 2013.03.01 18:50:49 »
köszönöm szépen a linkeket,megtaláltam amit kerestem. :clap:  no majd kiderül mi lessz belőle. tegnap azt tettem hogy az adapter kazettából kidobtam az összes mozgó alkatrészt,csak  a lejátszófej maradt. és jobb lett! semmi zaj-zörgés,régebben hajlamos volt csak  az egyik felén szólni,mozgatni kellett a kazettát hogy helyre áljon,most nem.egyből hejre ál! :yes: hát ha még ez a rákötés is sikerülne :hmmmm:
SUTA :-)

Robika899

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 44
  • drágaszágom...
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #266 Dátum: 2013.03.01 20:05:18 »
Üdv!
LENNE egy hülye kérdésem: Minden avensist kettős tömegű lendkerékkel gyártottak?
Azért érdekel,mert olyan verdát keresek,amiben nincs ilyen jóság..
Tud valaki egy jó kis dízel kombit ajánlani 2000.év előttről?
Köszi!
JAPAN CARS 4 EVER!

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #267 Dátum: 2013.03.01 21:17:12 »
Ez az elöbbi jól sikerült..már mindegy de azért el lehet olvasni.. :eek:
Simán el tudtam, köszi. a Corimon már szedtem le a váltószoknyát és ugyan WD40-nel, de befújogattam.  :yes:
A másik ötletet is megjegyeztem!  :hug:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #268 Dátum: 2013.03.01 21:21:25 »
Üdv!
LENNE egy hülye kérdésem: Minden avensist kettős tömegű lendkerékkel gyártottak?
Azért érdekel,mert olyan verdát keresek,amiben nincs ilyen jóság..
Tud valaki egy jó kis dízel kombit ajánlani 2000.év előttről?
Köszi!
Minden 2,0 d4-d motorral szerelt Aveban volt kéttömegű lendkerék. A sima régi TD-kben nem volt, tudtommal, de azok még a klasszikus örvénykamrás, igen kulturálatlan járású hagyományos dízelek. Ilyenből jót találni... meg sem próbálnék keresni, kár rá az időt és energiát fecsérelni...
A d4-d-nek is meg lehet csinálni a lendkerekét egytömegűre, az jóval olcsóbb, de sokkal óvatosabb bánásmódot is jelent, amit ha az ember nem tart be, újra tönkre megy... És a helyedben inkább a 2000 utáni frissebb verziókat nézegetném, különösképpen a külföldről behozottakat. Azok között még vannak szépek, meg elvétve a itthoni használatból is akad néha egy-egy érdemesebb darab, de utóbbi ritka.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

gbucus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 356
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #269 Dátum: 2013.03.02 12:54:43 »
Szerintem a kinyomócsapágy hiba akkor jelentkezik ha benyomod a kuplungot-mivel akkor forog.. Neked szerintem a kuplungtárcsa rugói zörögnek/nyikorognak. Én évente egyszer be szoktam fújni Würth hhs 2000-rel a kinyomóvillát ,a csapágyat és egy kicsit adok a szerkezet rugóinak is..Még mielött valaki megkérdezné nem csúszott még meg a kuplungom..viszont lágyabb és jobb  :yes:
Felengedett kuplungnál a váltó nyelestengely csapágya szokott szólni. Szerintem. Anno az OFF Ladánál azt mondta az akkori Spirál szerviz fődarabos vezetője Gablini úr, hogy ezzel nem szabad foglalkozni, amíg a hang nem lépi át az elviselhetőség határát, mert sokba kerül a csere, és hamarosan újra megszólal. Érdemes megvárni, amikor egyéb okból kell szétszedni a váltót. Na persze, azért az egy kicsit régebbi szerkezet volt, na és nem egy Toyota.  :D Itt nyilván a csere után a zajmentes állapotnak sokáig kell tartani.