Uhhh... az komoly, ha tényleg ennyi lett az átlag. Akkor azt nekem is el kell tudnom érni. Ahogy nézegettem, sík úton 100-zal menve 5,8-6,2 között váltakozik a pillanatnyi fogyi, ami egy hosszú távú országutas tempót feltételezve - kisebb városokkal, községekkel - lemehet 5,5-6 litert közé átlagban. És ez nagyon korrekt adat.
80-nál 5 litereket ír ki a fed. comp. pillanatnyinak, de ez nekem hosszú távon nagyon lassú. Ennél több kell, a 90-110 egy számomra hosszú távon is jól kezelhető tempó.
--------------------------------
Más:
A hétvégén megtörtént a szervizelése az autónak. Kapott új, 5W-30-as olajat, minden szűrője ki lett cserélve, új gyertyákat (Denso), úgy hosszbordásszíjat (Gates, ez volt benne előzőleg is).
A szerelőt megkértem, hogy egyúttal nézze már át minél alaposabban az autót, hogy milyen teendők lesznek még vele. Igazából semmi komoly hiányosságot nem vett észre, jobbára csak azokat, amikről eddig is tudtunk, de a
szervó szivattyú szivárgása szerinte biztos, ezt a Koto-ban nem mondták biztosra. Ennek javítása úgy történhet, hogy a szivattyú hátsó részén van egy tömítő gyűrű, ez szokott szivárogni, ezt kellene majd kicserélni.
A blokk aljának a tűzfal felőli oldala szintén a ZZ motorokra jellemzően a gyári pontatlan illesztésekből adódóan szivárog az olaj, csakúgy, mint a Corollámon. Nem folyik, meg nem is nagy mennyiség, csak éppen látszik. Ezt úgy csinálják meg, hogy a blokkot szétszedik és a gyári pasztával kinyomva újra összeillesztik, de ekkor már a főtengely szimeringet (4000Ft) is kicseréltetem majd.
Az ABS-t vizsgálva viszont nem jött rá a hiba okára. Az van, ugyanis, hogy amikor fékezek, közvetlenül a megállás előtt, kb 10km/h-nál elkezd rezegni az ABS. Nem dobálja a lábam a pedál, hanem csak rezeg és hangot is ad ki közben. A kerék nem blokkol, a fékhatás tökéletes. Menet közben is rajta volt a computer és az volt az érdekes, hogy, amikor csatlakoztatta az autóhoz és ráadta a gyújtást, akkor az ABS hibajelző piktogram elkezdett villogni. Aztán abbahagyta. Hibakód nincs, history mappa is üres... (tipikus, most légy okos, Domokos esete)
Ezeken kívül, azonban csak a két hátsó irányjelző izzót javasolta cserére, mert már igencsak fehéresen villognak.
A futómű, a kasztni, csapágyak, gumialkatrészek mind-mind rendben vannak.
A folyadékokat ebben a hónapban lecseréltetem (hűtő-, fék-, váltó-).
Gumikat jövő hónapban kap majd, de lehet, hogy csak áprilisban, majd az időjárás megmondja. Bár, a mostani téliek már amúgy is cserések lesznek, szóval, lehet, hogy tényleg csak áprilisban kap nyári gumit...