Ez mind igaz. Az is, hogy a sedan kellemes forma és a menetkomfortra is jó hatással van a zárt, fix hátsó traktus. Érdemes megjegyezni azonban, hogy a hatchback és sedan verziókkal ellentétben, a Wagon karosszéria tetővonala a B oszlop mögött 7,5cm-rel (!!!) magasabban fut, emiatt mind a beszállás, mind a hátsó fejtér tekintetében jelentősen tágasabb a kombi karosszéria. Ez amiatt is fontos szempont, mert az Avensis vállvonaltól fölfelé erősen szűkül, ezzel a fejtér is. A csomagtartó mérete természetesen a legjobban használhatóvá teszi a Wagont a 3 változat közül.
Én konkrétan az összes gyártott Toyota dízelt (ebben a modellben) felejteném. Hagyd őket a fenébe. Vagy millió km-eket futott, rengeteg hibaforrással, elfáradó alkatrészekkel. Újkorában sem volt egyik sem kiemelkedő, 20-25 évesen főleg nem azok.
A benzinesek között lehet jót találni. A ráncfelvarrás előtti motorok (4A-FE, 7A-FE, 3S-FE) Euro II besorolásúak, jó motorok voltak, de ezek is 3-400000km-t futottak már, kérdés a szervizmúltjuk. A ráncfelvarrott vvt-i motorok sokkal jobban használhatók, nyomatékosabbak a változó szelepvezérlésnek köszönhetően, teljesen jól is fogyasztanak. Az olajfogyasztás valós kockázat, nekem 2015-ben 120e Ft-ban megállt a felújítás kompletten (gyűrűzés és hf felújítás), ez az ár mára szinte biztos, hogy 200-250e Ft körül van. Ha szükséges. A futóműhöz még mindig lehet kapni gyári szilent szettet, ami nagy előny, és nem is drága. Az én autóm 290 000km futással még gyári lengéscsillapítókkal ment, és most, 305000km körül sem cserséek még, szóval a főalkatrészek nagyon strapabíróak, ha a tulaj nem rúgja-üti-veri az autót. A váltó úgy működik, mint az új (semmi lötyögés, pontos). A klíma hatásfoka első osztályú: beállítod a hőfokot és 1000km múlva leállítod, úgy működik, hogy fel sem tűnik. Nem egyszerű kifogni a jót, mert azt még mindig nem adják el, amiket hirdetnek, azok egyre inkább változó állapotúak, vagy drágák. Mérlegelni kell, mire van szükséged és mennyit tudsz/akarsz ezért fizetni. Az én ex-autóm is egy fanatikus autószerelő fórumtársunkhoz került és most is bőven ugyanolyan gyönyörű állapotnak örvend az autó, mint nálam. Sőt...