Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 777791 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4080 Dátum: 2023.04.04 12:45:06 »
Ez mind igaz. Az is, hogy a sedan kellemes forma és a menetkomfortra is jó hatással van a zárt, fix hátsó traktus. Érdemes megjegyezni azonban, hogy a hatchback és sedan verziókkal ellentétben, a Wagon karosszéria tetővonala a B oszlop mögött 7,5cm-rel (!!!) magasabban fut, emiatt mind a beszállás, mind a hátsó fejtér tekintetében jelentősen tágasabb a kombi karosszéria. Ez amiatt is fontos szempont, mert az Avensis vállvonaltól fölfelé erősen szűkül, ezzel a fejtér is. A csomagtartó mérete természetesen a legjobban használhatóvá teszi a Wagont a 3 változat közül.

Én konkrétan az összes gyártott Toyota dízelt (ebben a modellben) felejteném. Hagyd őket a fenébe. Vagy millió km-eket futott, rengeteg hibaforrással, elfáradó alkatrészekkel. Újkorában sem volt egyik sem kiemelkedő, 20-25 évesen főleg nem azok.
A benzinesek között lehet jót találni. A ráncfelvarrás előtti motorok (4A-FE, 7A-FE, 3S-FE) Euro II besorolásúak, jó motorok voltak, de ezek is 3-400000km-t futottak már, kérdés a szervizmúltjuk. A ráncfelvarrott vvt-i motorok sokkal jobban használhatók, nyomatékosabbak a változó szelepvezérlésnek köszönhetően, teljesen jól is fogyasztanak. Az olajfogyasztás valós kockázat, nekem 2015-ben 120e Ft-ban megállt a felújítás kompletten (gyűrűzés és hf felújítás), ez az ár mára szinte biztos, hogy 200-250e Ft körül van. Ha szükséges. A futóműhöz még mindig lehet kapni gyári szilent szettet, ami nagy előny, és nem is drága. Az én autóm 290 000km futással még gyári lengéscsillapítókkal ment, és most, 305000km körül sem cserséek még, szóval a főalkatrészek nagyon strapabíróak, ha a tulaj nem rúgja-üti-veri az autót. A váltó úgy működik, mint az új (semmi lötyögés, pontos). A klíma hatásfoka első osztályú: beállítod a hőfokot és 1000km múlva leállítod, úgy működik, hogy fel sem tűnik. Nem egyszerű kifogni a jót, mert azt még mindig nem adják el, amiket hirdetnek, azok egyre inkább változó állapotúak, vagy drágák. Mérlegelni kell, mire van szükséged és mennyit tudsz/akarsz ezért fizetni. Az én ex-autóm is egy fanatikus autószerelő fórumtársunkhoz került és most is bőven ugyanolyan gyönyörű állapotnak örvend az autó, mint nálam. Sőt...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

morph3d73

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 37
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4081 Dátum: 2023.04.04 16:22:10 »
igazság az, hogy most (van) volt egy 1995-ös Carinám ,ami sajna menthetetlen lett. A hátsó bölcső nyúlvány rohad . 4AFE motort nagyon szerettem benne. jó volt nagyon. :(
« Utoljára szerkesztve: 2023.04.04 16:37:00 írta morph3d73 »

gbucus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 356
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4082 Dátum: 2023.05.04 17:30:17 »
Szia, igen!

Az E5-ös tankolása csak a T25-ös Avensis 2.0 és 2.4-es közvetlen benzinbefecskendezéses, és a Lexus GS és LS 460-as motorjához ajánlott erősen.

A tiéd még a jó öreg 3S-FE, abban még nem volt közvetlen benzinbefecskendezés, se változtatható szelepvezérlés.

csiki.73

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4083 Dátum: 2023.05.23 18:51:40 »
Ezt azért hoznám létre mivel most már nagyon keveredik a T22 és a T25.Hátha áttekinthetõbb lesz az egész.
Esetleg kinek van joga hozzá és kedve átrakhatná a T22-es hozzászólásokat ide.  :nagymosoly:

csiki.73

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4084 Dátum: 2023.05.24 18:00:18 »
Sziasztok! Új vagyok! (eddig nem szorultam segítségre) Van egy toyota avensisem T22 D4D 2.0 2002 sedan nem találom a gázolaj szivattyút. Mindenki azt írta a hátsó ülés alatt a tankban van. Nekem ott csak az üzemanyag szintjelző van. Hol lehet? Az üzemanyag szűrőházon van valami ami lehet, hogy a szivattyú az. Segítséget kérek.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4085 Dátum: 2023.05.25 11:32:18 »
Sziasztok! Új vagyok! (eddig nem szorultam segítségre) Van egy toyota avensisem T22 D4D 2.0 2002 sedan nem találom a gázolaj szivattyút. Mindenki azt írta a hátsó ülés alatt a tankban van. Nekem ott csak az üzemanyag szintjelző van. Hol lehet? Az üzemanyag szűrőházon van valami ami lehet, hogy a szivattyú az. Segítséget kérek.

Külön tápszivattyú nincs a tankban, ehelyett a nagynyomású szivattyúnak van egy alacsony nyomású része, ami megoldja az előre szivattyúzást az üa.szűrőn keresztül és a nyomásszabályozó SCV szelepek pedig visszaengedik a felesleget még az alacsony nyomású oldalról. Mi dolgod van az üzemanyagellátással?

fudi2002

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4086 Dátum: 2023.07.16 11:55:30 »
Sziasztok
Segítségeteket kérem egy hibával kapcsolatban.
Nem saját videó, de ugyanez a problémám:

T22 es 2000/12-es sedan, bal első ablakemelőnél arra lettem figyelmes, hogy időnként eljátszotta, hogy automatikus felhúzásra rányomok (gombbal) és miután az ablak eléri a keretet rögtön visszanyíik félig leengedettre. Ma szereltem fel légterelőt eme ablakra és most lettem figyelmes, hogy a hátsó ajtó felőli függőleges részen felső saroknál - ha teljesen felhúzom - marad egy kb 0,5cmes rész az üveg és a keret között. Tehát mintha picit elfordulna az üveg felhúzáskor, ahogy a videón. Persze a légterelő után az automatikus felhúzás már abszolúte nem műxik, visszanyílik azonnal. Nem marad ennyire sok hely, mint a videónál.

Motor és mozgatócsere? (már a kicsit féloldaldalas üvegmozgatás miatt)
Tanítható? (már a visszanyílás miatt, vagy az is a rossz üvegmozgatás miatti gondolom megszorulás/feszülés miatt lehet)
Amúgy próbáltam fél cm-enkénti felhúzást, nem segített.

Köszi
Fudi
« Utoljára szerkesztve: 2023.07.16 12:03:17 írta fudi2002 »

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4087 Dátum: 2023.07.17 08:07:45 »
Szia!

A bal első ablak lötyögés többször előjött már itt a fórumon, az én 2001-es autómon is mozog már picit. Ha jól tudom, akkor arra vezethető vissza, hogy az ablakmozgató mechanizmusnál van egy tartó lemez, ami magát az ablaküveget fogja meg és fel-le mozog. Ebben pár helyen vannak stiftes / szegecselt kötések, amik idővel elfáradnak, kilötyögősödnek, aztán végül az egyik törik és az ablak nem mozog tovább. Vérmérséklettől/mechanikai érzéktől függően javítani vagy cserélni szokták a userek. Az ajtópanel leszerelés után ez elég egyértelműen látszódni fog.
Az meg, hogy az automata szorulást érzékel és újra lenyitja az ablakot, a videóban is látható módon újratanítható: felhúzod az ablakot és pár másodpercig a záródás utánig folyamatosan felhúzva tartod a gombot és kész.

fudi2002

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4088 Dátum: 2023.07.18 21:03:26 »
Köszönöm ::)
Az automatikus felhúzás tanítás valamiért nem megy, viszont valamikor lebontom a burkolatot és meglesem eme lemezt. Mondjuk használható így is, de azért kicsit zavar.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4089 Dátum: 2023.07.19 14:40:26 »
Majd írd meg, légy szíves, hogy szétszerelés után mit láttál és majd azt is, hogy mi lett a megoldás. Tanulságos lehet az utókor számára.

Köszönöm ::)
Az automatikus felhúzás tanítás valamiért nem megy, viszont valamikor lebontom a burkolatot és meglesem eme lemezt. Mondjuk használható így is, de azért kicsit zavar.

fudi2002

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4090 Dátum: 2023.07.22 15:06:17 »
Természetesen! Köszönöm a segítséget még egyszer!
Mondjuk nem tudom mitől, de most műxik az automatikus felhúzás, nem rántja vissza. Valaki távgyógyította innen?  ::)

gambler

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4091 Dátum: 2023.08.23 16:17:42 »
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, hogy a főtengely fogaskeréken hol van pontosan a felső holtponti jelölés? Az összes leírás és videó nem ezt a fajta fogaskereket említi. Mellékeltem képet róla, de 13521-16040 a gyári cikkszáma. Amit a videókban mutatnak, azon van egy rovátka!
Köszönöm a segítséget!

suta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 67
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4092 Dátum: 2023.12.12 17:56:20 »
Üdv mindenkinek!

Megjött a tél és megint az őrületbe kerget ez az autó (2001-s  T22 d4d ) !  A szokásos téli játéka. Reggel indulás után ( néha meleg motornál is ) chek lámpa és szervíz módba kapcsol. Ilyenkor félreálok,motor leálít-újra beindít és mehetek tovább. Megjártam vele már egy tucat szervízt,márkaszervízt 5x, volt egy hetem mikor azthittem  a vízhőfok jeladó csere megoldotta a gondot de nem :wacko: Gázpedál jeladót vettem hozzá de nem fogadja el,szervíz se tudja elfogadtatni vele. Pótkulcsot rendeltem hozzá ,azt se tudta a kulcsos fél nap alatt se elfogadtatni vele.  Kezdem azt hinni hogy ezek  a kocsik javíthatatlanok.
SUTA :-)

suta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 67
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4093 Dátum: 2023.12.21 22:56:31 »

Üdv mindenkinek!

Srácok hogy működik ez az elektromos gázpedál dolog, ha a bontott pedált beszerelem akkor azzal működni fog a kocsi vagy azt is el kell fogadtatni a fedélzetivel?
SUTA :-)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4094 Dátum: 2023.12.22 07:58:14 »
Üdv mindenkinek!

Srácok hogy működik ez az elektromos gázpedál dolog, ha a bontott pedált beszerelem akkor azzal működni fog a kocsi vagy azt is el kell fogadtatni a fedélzetivel?

Szia!

Nem tudom, hogy idevaló-e, de ezt is dobta a google az "avensis 2000 d4d acceleration pedal change" keresésre:
"To recalibrate the ECM and accelerator pedal, the ignition switch must be in the ON position and then the accelerator pedal must be slowly and fully depressed from idle to full throttle. Repeat the procedure three times."