Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 767404 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4020 Dátum: 2022.01.15 22:36:25 »
Szia!
Én Carinán csinálom, tudtommal  nincs nagy különbség közöttük.
Régen a nehezebb módon cseréltem, de úgy is sikerül, csak eltökéltség kellett hozzá, tehát úgy sem lehetetlenség hozzáférni.
Sokkal könnyebb, ha leveszed a légszűrő fedelét a vastag gumicsővel, de vigyázz, nehogy eltörd a csövet, mert rideg is lehet sajnos. Ha zavar, kiveheted a szűrő alját is, de szerintem nem kell.
A szűrőből múltkor Nipparts-ot vettem, de egy rakás trágya volt, gyári hibás, nem lehetett az alsó cső csavarját meghúzni eléggé, és folyamatosan eresztett. A régi elfekvő Ashika az jó volt, de remélem valaki ír még használható márkát.
A kengyelt az elején ne bántsd, először lazítsd meg a csatlakozásokat alul-fölül (én biztosan szakszerűtlen vagyok, de a benzinnyomással nem szoktam bajlódni, lazításkor kis benzin kifolyik, de nálam utána nem szokott folyni. Igaz, hogy sosem tele tankkal állok neki, hanem üreshez közelivel, és emelkedőre állok vele). Azt hiszem 19-es kulccsal lehet fogni a szűrőt, és ha a csatlakozás csavarján levő másik villáskulccsal (nem emlékszem ez hányas, 12 vagy 14 talán) jól összeállítod, akkor a kettő kulcsot egymással jól összeszorítva meglazul. Ezt lehet alul-fölül egyaránt. A legközelebbinél már gyakorlottabb leszel ;)
Utána a bilincset oldva le tudod venni a tűzfalról. Visszatenni a fordítottja, de sajnos a legkevésbé valószínű, hogy pont olyan szűrőt kapsz, ami passzol a helyre :( Ügyeskedj úgy, hogy az injektorokhoz menő gumicső ne törjön egészségtelenül.
A szűrőhöz adnak tömítő alátétet, azt cseréld. Mikor a bilinccsel már rajta van a tűzfalon, akkor tudod jobban meghúzni a csatlakozásokat. Mikor összerakod, akkor a motortérben levő diag csatlakozóban össze lehet zárni a B+ és a FP (Fuel Pump) pólusokat, a gyújtás is rá kell adni (de a motort nem beindítani!), ez indítja a pumpát és látod, ha ereszt valahol (ennek a 125 oldala). A Nippartsnál nekem alul ömlött a benzin.
A végén a légszűrőt vissza kell tenni, remélem nem hagytam ki semmi fontosat  :hmmmm:
Alco gyártmányt se! Kolbenschmidt gyártmány jó!
https://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=19.msg731977#msg731977
Sok kitartást kívánok!
www.youtube.com/watch?v=EHnh9qsP0BM
www.youtube.com/watch?v=3UeISDCnRi4

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4021 Dátum: 2022.01.16 22:13:49 »
Nálam nem volt dohányzó, a pótkerék is könnyűfém. Még esetleg valami kérdés amire nem válaszoltam!?
Képeket az alábbi hivatkozáson találjátok

Köszi a képeket, ahogy látom van rajta elől fényszóró-mosó is (vagyis ami még megmaradt belőle az egyik oldalon), szóval én pl ebből tudom (és nem abból, hogy milyen rendszám van rajta), hogy ez biztosan külföldről lett valamikor behozva, mert itthon ilyen extráról nem nagyon álmodhatott a tulajdonos.
Bal oldala rendben van, gondolom a bal hátsó kilincs nem működött,és azért lett cserés-de azt színre fújni nem nagy tétel - tényleg a jobb oldal a gáz, és az első szélvédő feletti rész, ahogy mondtad is.
Nem tudtam eldönteni hirtelen, hogy ez most ezüst vagy világoszöld/olíva metál-e, ezüst esetében bontóból könnyebb lehetne motorháztetőt találni, mert lehet olcsóbb lenne, mint telibe fújni az egészet.
A hátulján lévő Toyota és Avensis feliratok is ott vannak, ahol a gyárban rájuk tették őket - sok esetben, amikor lefújják a csomagtartót, akkor ugye leszedik - és utána vagy nem pótolják, vagy képtelenek ugyanoda visszarakni (ugye általában ez arról árulkodna, hogy hátulról telibe kapták a kocsit, de ezt itt nem áll fenn), illetve ha találnak is új feliratokat, a felszereltséget ábrázoló kis rajzocska - a te esetedben a nap, Sol lévén - már biztosan nem kerülne fel rá, olyat utólag szinte sehol sem lehet találni, és nem is törődnének vele a nepperek...
A kárpit is szép állapotúnak tűnik, ez a zöld belső elég ritka volt - és ha jól látom szerencsére nincs is szétfúrva (régi telefon kihangosító, ex taxira utaló nyomok, stb, stb).
Kormányra ráférne egy bőrözés, de ezek tényleg apróságok már, illetve nem tudom milyen divat ez, de a szivargyújtó szinte mindegyik autóból hiányzik valamiért.

Hogy mennyit érhet... ez nehéz kérdés, aki túl lát a rozsdán, és kijavítja az íveket bontott elemekből, annak még a szélvédő előtti résszel kellene valamit kezdenie (itt nem tudom mennyire mély / gáz a rozsda mértéke), de szerintem ha a HAHU kínálatából indulunk ki, akkor a legolcsóbb autó be sem indul jelenleg, és azért kérnek 279e Ft-t... a fent lévő piros kombi, de már D-4D-s dízel esetében már foglalkoztak a rozsdával, viszont a vezető oldali ülés ki van szakadva, mégis 450e Ft-t kérnek érte. Szóval a tiéd szerintem a 300-350e Ft-s sávban simán ott lehet (bár ha mondjuk úgy döntenél, hogy beadod egy neppertelepre, és előtte a gumikat és a kf felnit leszedném róla, és a gumisnál vennék rá 4 db leharcolt használt gumit gombokért - és az legyen majd a nepper gondja, a kf felnit a jó gumikkal meg lehet el tudnád adni külön a szettet 30-35e Ft-ért, az is pénz...  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Matu79

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 38
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4022 Dátum: 2022.01.18 10:17:50 »
Köszi a képeket, ahogy látom van rajta elől fényszóró-mosó is (vagyis ami még megmaradt belőle az egyik oldalon), szóval én pl ebből tudom (és nem abból, hogy milyen rendszám van rajta), hogy ez biztosan külföldről lett valamikor behozva, mert itthon ilyen extráról nem nagyon álmodhatott a tulajdonos.
Bal oldala rendben van, gondolom a bal hátsó kilincs nem működött,és azért lett cserés-de azt színre fújni nem nagy tétel - tényleg a jobb oldal a gáz, és az első szélvédő feletti rész, ahogy mondtad is.
Nem tudtam eldönteni hirtelen, hogy ez most ezüst vagy világoszöld/olíva metál-e, ezüst esetében bontóból könnyebb lehetne motorháztetőt találni, mert lehet olcsóbb lenne, mint telibe fújni az egészet.
A hátulján lévő Toyota és Avensis feliratok is ott vannak, ahol a gyárban rájuk tették őket - sok esetben, amikor lefújják a csomagtartót, akkor ugye leszedik - és utána vagy nem pótolják, vagy képtelenek ugyanoda visszarakni (ugye általában ez arról árulkodna, hogy hátulról telibe kapták a kocsit, de ezt itt nem áll fenn), illetve ha találnak is új feliratokat, a felszereltséget ábrázoló kis rajzocska - a te esetedben a nap, Sol lévén - már biztosan nem kerülne fel rá, olyat utólag szinte sehol sem lehet találni, és nem is törődnének vele a nepperek...
A kárpit is szép állapotúnak tűnik, ez a zöld belső elég ritka volt - és ha jól látom szerencsére nincs is szétfúrva (régi telefon kihangosító, ex taxira utaló nyomok, stb, stb).
Kormányra ráférne egy bőrözés, de ezek tényleg apróságok már, illetve nem tudom milyen divat ez, de a szivargyújtó szinte mindegyik autóból hiányzik valamiért.

Hogy mennyit érhet... ez nehéz kérdés, aki túl lát a rozsdán, és kijavítja az íveket bontott elemekből, annak még a szélvédő előtti résszel kellene valamit kezdenie (itt nem tudom mennyire mély / gáz a rozsda mértéke), de szerintem ha a HAHU kínálatából indulunk ki, akkor a legolcsóbb autó be sem indul jelenleg, és azért kérnek 279e Ft-t... a fent lévő piros kombi, de már D-4D-s dízel esetében már foglalkoztak a rozsdával, viszont a vezető oldali ülés ki van szakadva, mégis 450e Ft-t kérnek érte. Szóval a tiéd szerintem a 300-350e Ft-s sávban simán ott lehet (bár ha mondjuk úgy döntenél, hogy beadod egy neppertelepre, és előtte a gumikat és a kf felnit leszedném róla, és a gumisnál vennék rá 4 db leharcolt használt gumit gombokért - és az legyen majd a nepper gondja, a kf felnit a jó gumikkal meg lehet el tudnád adni külön a szettet 30-35e Ft-ért, az is pénz...  ;)

Nagyon jól össze foglaltad, köszönöm! Szivargyújtó megvan, csak a telefon töltő szokott benn lenni. Kormány csak a képen néz ki gázul. Ha esetleg itt van rá valaki akit érdekel, akkor természetesen alku tárgya az autó. Sőt van hozzá 4db Celica 16-os nyári kerék.
A gerinc az élet tartó eleme, óvd, figyelj rá és tartsd karban!
Ebben segít a csontrakó.

gambler

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4023 Dátum: 2022.01.18 13:27:24 »
Helló,

nagyon köszönöm a részletes leírást, hasznos lesz számomra. Megnézve a videókat is a fékcsőkulcs nagyon ajánlott az alsó csavar kilazításhoz és ha jól néztem 14-es méret. Teli tankkal vagyok éppen, szerintem elnapolom, amíg nem fogyasztok belőle kicsit. Kinyitni a tanksapkát az még segíthet, hogy ne folyjon annyira? Bosch szűrőt vettem, majd kiderül mennyire válik be. Szerintem 150-200e km óta nem volt cserélve :) Érthető okból, nem egy egyszerű és kockázatmentes művelet.

Köszönöm,
Szabolcs

Szia!
Én Carinán csinálom, tudtommal  nincs nagy különbség közöttük.
Régen a nehezebb módon cseréltem, de úgy is sikerül, csak eltökéltség kellett hozzá, tehát úgy sem lehetetlenség hozzáférni.
Sokkal könnyebb, ha leveszed a légszűrő fedelét a vastag gumicsővel, de vigyázz, nehogy eltörd a csövet, mert rideg is lehet sajnos. Ha zavar, kiveheted a szűrő alját is, de szerintem nem kell.
A szűrőből múltkor Nipparts-ot vettem, de egy rakás trágya volt, gyári hibás, nem lehetett az alsó cső csavarját meghúzni eléggé, és folyamatosan eresztett. A régi elfekvő Ashika az jó volt, de remélem valaki ír még használható márkát.
A kengyelt az elején ne bántsd, először lazítsd meg a csatlakozásokat alul-fölül (én biztosan szakszerűtlen vagyok, de a benzinnyomással nem szoktam bajlódni, lazításkor kis benzin kifolyik, de nálam utána nem szokott folyni. Igaz, hogy sosem tele tankkal állok neki, hanem üreshez közelivel, és emelkedőre állok vele). Azt hiszem 19-es kulccsal lehet fogni a szűrőt, és ha a csatlakozás csavarján levő másik villáskulccsal (nem emlékszem ez hányas, 12 vagy 14 talán) jól összeállítod, akkor a kettő kulcsot egymással jól összeszorítva meglazul. Ezt lehet alul-fölül egyaránt. A legközelebbinél már gyakorlottabb leszel ;)
Utána a bilincset oldva le tudod venni a tűzfalról. Visszatenni a fordítottja, de sajnos a legkevésbé valószínű, hogy pont olyan szűrőt kapsz, ami passzol a helyre :( Ügyeskedj úgy, hogy az injektorokhoz menő gumicső ne törjön egészségtelenül.
A szűrőhöz adnak tömítő alátétet, azt cseréld. Mikor a bilinccsel már rajta van a tűzfalon, akkor tudod jobban meghúzni a csatlakozásokat. Mikor összerakod, akkor a motortérben levő diag csatlakozóban össze lehet zárni a B+ és a FP (Fuel Pump) pólusokat, a gyújtás is rá kell adni (de a motort nem beindítani!), ez indítja a pumpát és látod, ha ereszt valahol (ennek a 125 oldala). A Nippartsnál nekem alul ömlött a benzin.
A végén a légszűrőt vissza kell tenni, remélem nem hagytam ki semmi fontosat  :hmmmm:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4024 Dátum: 2022.01.18 15:44:16 »
Helló,

nagyon köszönöm a részletes leírást, hasznos lesz számomra. Megnézve a videókat is a fékcsőkulcs nagyon ajánlott az alsó csavar kilazításhoz és ha jól néztem 14-es méret. Teli tankkal vagyok éppen, szerintem elnapolom, amíg nem fogyasztok belőle kicsit. Kinyitni a tanksapkát az még segíthet, hogy ne folyjon annyira? Bosch szűrőt vettem, majd kiderül mennyire válik be. Szerintem 150-200e km óta nem volt cserélve :) Érthető okból, nem egy egyszerű és kockázatmentes művelet.

Köszönöm,
Szabolcs
"14-es fékcsőkulcs nélkül felelőtlenség próbálkozni, mert ha elnyírod a hollandert, akkor gond van."

Tanksapkát letekerheted, hogy szűnjön a nyomás, illetve az EFI biztosítékot kiszedve indítózhatsz 2-3-at, akkor csökken a nyomás, de nem folyik el sok. Értelemszerűen nem csikkel a szájvégben végezzük ezt a műveletet.  :devil:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4025 Dátum: 2022.01.18 16:28:26 »
Még néhány dolog: nézd meg a szűrő menethosszát, 5sorosnak kell lennie, hogy teljesen zárjon, az Alco csak 4soros volt, nem tömített. Előtte negyed órával áztasd meg csavarlazítóval, látatlanban mondom, hogy össze van gyógyulva a csavarral.
A második videóban 21perc körül látszik a bemenő ág lekötése. 19-es kulccsal ellentartasz a szűrőn - ez fentről is kivetelezhető, nem kell a kereket levenni, csak vakon kell dolgozni, első alkalommal jobb a kerékjárat felől közelíteni.

11zsotty44

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4026 Dátum: 2022.01.19 18:53:12 »
Sziasztok!

A kocsim fűtés/hűtés állítójával szívok. Olyan mintha érzékelési hibája lenne, és csak néha veszi a fűtés állást. Ha nyomom befelé izomból a kapcsolót akkor fűt nonstop, amúgy néha abbahagyja kénye kedve szerint. Ötlet mit tudnék vele kezdeni?

Matu79

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 38
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4027 Dátum: 2022.02.27 20:40:16 »
Sziasztok,
Megmaradt a 4 db 16-os Celica kerék 205/45 gumikkal. Pont a T22-re váltómérettel.
Érdekel esetleg valakit?
A gerinc az élet tartó eleme, óvd, figyelj rá és tartsd karban!
Ebben segít a csontrakó.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4028 Dátum: 2022.02.28 11:52:33 »
Mennyiért sikerült eladni a kocsit, ha nem titok?  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Matu79

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 38
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4029 Dátum: 2022.02.28 15:31:10 »
Mennyiért sikerült eladni a kocsit, ha nem titok?  ;)
Utólag nagyon olcsón... Nem volt pofám többet kérni érte: 270.000.-
A gerinc az élet tartó eleme, óvd, figyelj rá és tartsd karban!
Ebben segít a csontrakó.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4030 Dátum: 2022.02.28 17:51:06 »
Kapsz majd valamennyit a felnikért is, azt is bele lehet számolni.  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Matu79

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 38
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4031 Dátum: 2022.03.01 21:27:13 »
Kapsz majd valamennyit a felnikért is, azt is bele lehet számolni.  ;)
Ha elviszik... Eddig nem igazán van jelentkező...
A gerinc az élet tartó eleme, óvd, figyelj rá és tartsd karban!
Ebben segít a csontrakó.

Peter_Nagy

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4032 Dátum: 2022.05.23 21:27:36 »
Szia!
Ez még érvényes? Ha igen, engem érdekelne, egy 2002-es 1CD-FTVs kombim van, amihez régóta vadászom passzoló kézikönyvre. Ha még elérhető a tied, Bucsui (Vas megye) küldéssel szívesen megszerezném.

Köszi,
Péter

Strucc

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re: T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4033 Dátum: 2022.05.28 12:03:10 »



Azért annyi Avensis hozzászólás nincs szerintem. Lassan lesz egy világoskék Avensis topic, utána jön a sötétkék, majd a "Mire használjátok a szívargyújtót az Avensisben?" topic.
Szintén nagyon várom már az "Mi fér ez az Ave 1 kesztyûtartójában?" Sci-fi topicot is.
[/quote]

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4034 Dátum: 2022.05.31 13:01:26 »
Ilyennel se nagyon találkozni, 1.6-os Avensis TS.  :D
Az a TS embléma gondolom megduplázta a lóerőket.  :lol:

2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61