Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 766705 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

suta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 67
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3960 Dátum: 2021.01.05 09:49:09 »
Ezen érdemes keresgélni:
http://toyota.aitnet.org/Toyota/Avensis/

Itt van egy Avensis T22 engine rar file, abban egy pdf, aminek a 271. oldalától  indul a vízhőmérséklet szenzor, aztán a levegőhőmérséklet szenzor.
Nem tudom, ez jó lesz-e a tiédhez, de érdemes megnézni az itteni állományokat, hátha van, ami jó lenne.
Egy jó hőmérő azért biztos kell hozzá :)

Köszönöm szépen! Belekukkantottam 3 file - ba is, vannak benne hasznos dolgok de így elsőre egy benzines motort láttam azért majd végigböngészem őket, piszok hosszúak. :yes:   Ma reggel elég hidegre ébredtünk,be volt dugva a motormelegítő az időzítő szerint 3 órával indulás előtt bekapcsolt .A gépmadár rendben indult ment .A végén még tényleg a vízhőfok senzor bohóckodik!

SUTA :-)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3961 Dátum: 2021.01.05 14:57:35 »
A fagyálló cseréjét erősen javasolnám, több okból is:
- A kenőképessége csökken, a vízpumpa bánja
- A korróziógátló képessége is csökken, elkezdi enni a blokkot, meg még ki tudja mit, akár a szenzorokat is, amihez hozzáér. Ez annyira igaz, hogy voltmérővel lehet mérni a feszültséget,  mivel kb. galvánelemet képez a rendszerrel a fáradt fagyálló.
Ezek pedig igazak akkor is, ha rendes mínuszban fagyna meg a fagyálló folyadék.

Az enyémben 5 évet bírna hivatalosan az Eneos Hyper Cool XLR, de négyévente cserélem a motormelegítő miatt, mert azt gondolom, hogy az jobban fárasztja, persze lehet tévedek ebben. Szerintem a minimum, hogy tele van nyálkával a felület belül. Ha pedig cseréled egyszer, akkor a friss fagyálló betöltése előtt párszor öblítsd át a rendszert. Én ezt először elmulasztottam, amikor megvettem és ki tudja mióta nem cserélték. Azt a habáradatot, amit produkált az új folyadékkal, hát nem kívánom senkinek  :no:

Cserélni fogom, már eldöntöttem hogy kiveszem a szenzort és multiméterrel kimérem egy fazék vízbe lógatva melegítés közben akkor meg egy lendülettel a fagyállót is lecserélem. Csak  azt nem tudom mennyi a pontos érték,honnét indul teszem azt 0 foknál.Majd azt figyelem hogy egyenletesen csökken-e az ellenállás melegedés közben. És jut eszembe,a légtömeg mérőt multiméterrel hogy tudom tesztelni? rámérek az ellenállás két kivezetésére de hogyan tovább? hogy változtassam annak az értékét,azt mégse tehetem forróvízbe,vagy igen?
::) 2-3 ezres tétel egy új érzékelő:
https://www.fekmester.hu/webshop/toyota-avensis-diesel-2.00-2000_8937-elektromos_es_gyujtas_alk.-jeladok-hogomba-all

Ajánlott hűtővízcserekor valamilyen tisztítót is használni. Előző cserekor ezt nem tettem, csak simán cseréltem, most ősszel viszont a pucoló után még a nyolcadik öblítés is hozott ki rozsdát, holott a kiegyenlítő tartályban semmi nyoma nem volt lerakódásnak. Hiába nem vízkövesedik, de egy idő után a fagyálló szétesik, és a rozsdásodni kezd a rendszer belülről.

k0br4

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3962 Dátum: 2021.01.10 12:09:50 »
Hali!

1998-as Avensis 2.0 nem vvt (3sfe) benzinesbe melyik olaj a legjobb? Jelenleg 10w40 van benne.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3963 Dátum: 2021.01.10 14:24:06 »
Hali!

1998-as Avensis 2.0 nem vvt (3sfe) benzinesbe melyik olaj a legjobb? Jelenleg 10w40 van benne.

Eneos 5w30
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

suta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 67
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3964 Dátum: 2021.01.16 09:38:05 »
Üdv!

Na újra megjött a hiba! Most meleg motornál menet közben, ilyen még nem volt. Történet: Reggel meleg motorral indítottam ( motorfűtés rajta volt ) és el is mentem vele normálisan 20 km-re. Elintézve dolgomat indulok hazafelé és van egy 10 km-s szakasz ahol kicsi forgalom és jó út van, itt szoktam kicsit kikormolni  a kocsit ,semmi  gyorshajtás csak annyi hogy 4-be hagyom és 3000-s fordulaton tartom végig . Egyszóval így haladok  meleg motor semmi furcsaság egyszer csak egy pillanat alatt a motor a fordulatot leejti bevillan  a csek lámpa. Félre gurulok alapjáraton rendben jár,gázadásra a szokásos  hirtelen padlógázra is csak lassan komótosan emeli a fordulatot és csak max 2600 körülire. A lassú tényleg lassú másodpercekben mérhető lenne. És akkor a szokásos javítás, kocsit leállítom,gyújtás le - újra indítózok - csek lámpa már nincs- kocsi rendben indul és megy azóta is. Ezt a hűtőfolyadék jeladó csinálná?

UI: Fagyállót,vízhőfok jeladót beszereztem és jövőhéten cserélem. üzemanyagba tettem Liqui Moly tisztító adalékot.
SUTA :-)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3965 Dátum: 2021.01.16 13:18:32 »
Üdv!

Na újra megjött a hiba! Most meleg motornál menet közben, ilyen még nem volt. Történet: Reggel meleg motorral indítottam ( motorfűtés rajta volt ) és el is mentem vele normálisan 20 km-re. Elintézve dolgomat indulok hazafelé és van egy 10 km-s szakasz ahol kicsi forgalom és jó út van, itt szoktam kicsit kikormolni  a kocsit ,semmi  gyorshajtás csak annyi hogy 4-be hagyom és 3000-s fordulaton tartom végig . Egyszóval így haladok  meleg motor semmi furcsaság egyszer csak egy pillanat alatt a motor a fordulatot leejti bevillan  a csek lámpa. Félre gurulok alapjáraton rendben jár,gázadásra a szokásos  hirtelen padlógázra is csak lassan komótosan emeli a fordulatot és csak max 2600 körülire. A lassú tényleg lassú másodpercekben mérhető lenne. És akkor a szokásos javítás, kocsit leállítom,gyújtás le - újra indítózok - csek lámpa már nincs- kocsi rendben indul és megy azóta is. Ezt a hűtőfolyadék jeladó csinálná?

UI: Fagyállót,vízhőfok jeladót beszereztem és jövőhéten cserélem. üzemanyagba tettem Liqui Moly tisztító adalékot.

Szia!

Sajnos nem tudom...

Tiszta "véletlenül" találtam egy ilyet:

Toyota Avensis - DIESEL MODELS 2.0 D-4D
PROBLEM - Occasional loss of power during acceleration. Engine jerk.
CAUSE - The exhaust gas recirculation (EGR) valve is not working properly.
REPAIR - Check air filter and replace if necessary. Check the air mass flow (MAF) sensor, replace if necessary. Clean the exhaust gas recirculation (EGR) valve and associated parts. Reprogram the ECM with the modified software.

Toyota Avensi - MODELS WITH CODE: 1AD-FTV, 2AD-FHV
PROBLEM - Sudden loss of power when accelerating. Whistling from the engine.
CAUSE - The safety clamps do not hold the turbocharger intercooler (TC) pipes sufficiently.
REPAIR - Replace the turbocharger (TC) intercooler tubes and clamps.



suta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 67
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3966 Dátum: 2021.01.16 14:07:08 »
Köszönöm. És már vagy 10 éve játsza ezt velem  a kocsi minden télen. Eleinte még bíztam benne hogy majd feladja a hibás alkatrész de már ezt sem hiszem.  Kulcs távirányító javításra helyettesítésre van jó ötlet? Egyik kulcs néma,elküldtem a kulcsosoknak visszaküldték hogy nem tudják javítani se meg nem tudnak külön távirányítót se adni hozzá. A maradék egy kulcs meg kezd belassulni néha már nem is zár csak nyit. Raktam bele új elemet új gombokat de mégse az igazi. A nyitás még elmegy de a zárásnál túl sokat vár (3-6 másodperc ) néha meg egyáltalán nem csinál semmit.Érdekes módon ha egymás után többször nyitok zárok akkor meg mintha belejönne egészen gyorsan normál tempóba kezdi csinálni.

Szia!

Sajnos nem tudom...

Tiszta "véletlenül" találtam egy ilyet:

Toyota Avensis - DIESEL MODELS 2.0 D-4D
PROBLEM - Occasional loss of power during acceleration. Engine jerk.
CAUSE - The exhaust gas recirculation (EGR) valve is not working properly.
REPAIR - Check air filter and replace if necessary. Check the air mass flow (MAF) sensor, replace if necessary. Clean the exhaust gas recirculation (EGR) valve and associated parts. Reprogram the ECM with the modified software.

Toyota Avensi - MODELS WITH CODE: 1AD-FTV, 2AD-FHV
PROBLEM - Sudden loss of power when accelerating. Whistling from the engine.
CAUSE - The safety clamps do not hold the turbocharger intercooler (TC) pipes sufficiently.
REPAIR - Replace the turbocharger (TC) intercooler tubes and clamps.
SUTA :-)

suta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 67
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3967 Dátum: 2021.02.01 10:15:48 »
Üdv!
 Csak "óvatosan írom  :yes:  nehogy elkiabáljam,de már 1 hete hogy kicseréltem a vízhőfok jeladót és azóta nem jelentkezik a hiba. Hát ha ez így marad  :clap:
SUTA :-)

ceze

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3968 Dátum: 2021.02.25 13:52:57 »
Sziasztok,
nem tudja valaki véletlen hogy 3zzfe 1.6 vvti motorhoz milyen váltók passzolnak? letérdelt a váltóm és ha lehet cserélném mert olcsóbb mint felújítani. De nem találok pont ilyen autóból származót.
Előre is köszönöm
Ceze

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3969 Dátum: 2021.02.25 13:56:26 »
Hi!

Mit jelent az, hogy letérdelt?

Nekem is ilyen váltó "hullott szét", de lehetett javítani. 2 csapágyat kellett cserélni...

András
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3970 Dátum: 2021.02.25 15:36:01 »
Sziasztok,
nem tudja valaki véletlen hogy 3zzfe 1.6 vvti motorhoz milyen váltók passzolnak? letérdelt a váltóm és ha lehet cserélném mert olcsóbb mint felújítani. De nem találok pont ilyen autóból származót.
Előre is köszönöm
Ceze

Szia!

A toyodiy.com-on alvázszám szerint be tudod azonosítani az autódat, és meg tudod nézni a (nyomaték)váltó cikkszámát.
Ezután ugyanitt erre a cikkszámra rá tudsz keresni, hogy milyen autókba építették be.
Én csak körülbelül tudtam keresni, ezt a cikkszámot találtam rá: 30300-2D030
Ezt 3ZZ-FE motorral szerelt Avensisbe, mindenféle kivitelbe rakták: szedán, liftback, kombi bal- és jobbkormányosba is, ha jól értelmezem  :hmmmm: Egészen 2000.07-től 2002.12-ig.
De pontosat az alvázszám alapján lehetne látni szvsz.

Egyébként nem tudom, mivel lehetne jobb a helyzet egy bontott váltóval? Nem nagyon cserélik a váltóolajat az emberek, szerintem a tiédnek legvalószínűbben ez tett be  :hmmmm: Persze Te tudod, mit teszel vele  :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2021.02.25 15:37:37 írta vd1234 »

H.Adam

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3971 Dátum: 2021.04.13 18:46:37 »
Üdv srácok, vásároltam egy T22-őt a hétvégén, 99-es 1.6 os, 4AEF motorral, 133.000 !km-el, szervízkönyvvel, számlákkal, műszakis lapokkal.
Olyan kérdésem volna, milyen nyárigumit vásároljak rá, kinek mi vált be, továbbá, a kormány, picit kopogó hangot ad, erről valakinek valami ?
Plusz keresek jobb első sárvédőt, mert az eléggé elrohadt. Egyébként az autón cserélték a fékcsöveket, az alsó gömbfejeket, a 2 motortartó bakot, és kipuffogót is. Kis horpadások, karcok vannak rajta, de egyébként sérülésmentes a karosszéria maga. Eléggé örülök, hogy sikerült hozzájutni egy megkímélt avensishez, főleg ezzel a motorral.
Egy csoda az autó a suzuki swiftem után :), még ha nem is megy jobban a nagy önsúly miatt, de nem is erre vettem.
Mivel valószínűleg sokat használták városban, ezmiatt lehet a kevés km benne, (öregek használták tudtommal)
Szervízkönyv szerint 2009 ben cseréltek szíjat és görgőket, olyan 40 ezer km el ezelőtt. Elöregedhet ez, érdemes cserélni ?
Olaj 10W40 ? Bármi más jótanács, motorral, váltóval, kormánykopogással kapcsolatban ?
Válaszotokat előre is köszi.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3972 Dátum: 2021.04.13 19:08:32 »
Üdv!
Megértelek, én Marutiból ültem át. Összehasonlíthatatlan. Megy és alig eszik többet.
Amit mindenképpen javaslok:
Motorolajcsere 5w40-nél vastagabbat ne tegyél bele. Soha. Nekem most télen 0w30 van benne, nyáron persze 5w40.
Váltóolaj 75w90 Castron Syntrans Multivehicle (max. Transaxle). GL5-öt is lehet elvileg, nálam nem szerette.
Hűtőfolyadékcsere: Eneos Hyper Cool XLR 3 liter + 3 liter ioncserélt víz. Probléma 4 évig megoldva, vagy 250 ezer km (amelyik előbb jár le).
Fékfolyadékcsere, kuplungfolyadékcsere (DOT4 fékfolyadék Ferodo, Ate,...)
Kormányszervóolaj csere (automata váltóolaj, fejből nem tudom milyen...)
Vezérműszíjcsere 105 ezer km vagy 7 év. Régen cserés, 20-ból megvan a szett. Ha már vezérlés, akkor érdemes ránézni a vízpumpára, ilyenkor könnyebb cserélni.
Szelephézagok ellenőrzése (95 ezer km-enként), mivel lent van a szelepfedél. Ebben mindent megtalálsz hozzá: http://discodan.org/gfx/celica/servicemanual/engine/em.pdf Az ellenőrzés pár perc. Szelepfedéltömítés és tömítőalátétek esetén nekem csak a gyári vált be, próbáltam párat pedig. Szerencsére a 4A-FE nem törik szíjszakadáskor, de menni nem fog. Egyetlen feszítőgörgője van. Többi szíjat is cseréld persze, és a megfelelő feszesség beállítása nagyon fontos.
Gyújtókábelek átnézése, illetve elosztófedél, rotor, gyújtógyertyák cseréje.
Ha ezekre figyelsz, agyonverhetetlen, ha eddig nem verték agyon valamivel. Ha angol, akkor szerezz be 4 Denso injektort, ha teheted.
Kormánynál a szervóolaj cseréje mellett nézd meg a külső-belső összekötőket szerintem.
« Utoljára szerkesztve: 2021.04.13 19:14:43 írta vd1234 »

H.Adam

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3973 Dátum: 2021.04.13 20:52:15 »
Üdv!
Megértelek, én Marutiból ültem át. Összehasonlíthatatlan. Megy és alig eszik többet.
Amit mindenképpen javaslok:
Motorolajcsere 5w40-nél vastagabbat ne tegyél bele. Soha. Nekem most télen 0w30 van benne, nyáron persze 5w40.
Váltóolaj 75w90 Castron Syntrans Multivehicle (max. Transaxle). GL5-öt is lehet elvileg, nálam nem szerette.
Hűtőfolyadékcsere: Eneos Hyper Cool XLR 3 liter + 3 liter ioncserélt víz. Probléma 4 évig megoldva, vagy 250 ezer km (amelyik előbb jár le).
Fékfolyadékcsere, kuplungfolyadékcsere (DOT4 fékfolyadék Ferodo, Ate,...)
Kormányszervóolaj csere (automata váltóolaj, fejből nem tudom milyen...)
Vezérműszíjcsere 105 ezer km vagy 7 év. Régen cserés, 20-ból megvan a szett. Ha már vezérlés, akkor érdemes ránézni a vízpumpára, ilyenkor könnyebb cserélni.
Szelephézagok ellenőrzése (95 ezer km-enként), mivel lent van a szelepfedél. Ebben mindent megtalálsz hozzá: http://discodan.org/gfx/celica/servicemanual/engine/em.pdf Az ellenőrzés pár perc. Szelepfedéltömítés és tömítőalátétek esetén nekem csak a gyári vált be, próbáltam párat pedig. Szerencsére a 4A-FE nem törik szíjszakadáskor, de menni nem fog. Egyetlen feszítőgörgője van. Többi szíjat is cseréld persze, és a megfelelő feszesség beállítása nagyon fontos.
Gyújtókábelek átnézése, illetve elosztófedél, rotor, gyújtógyertyák cseréje.
Ha ezekre figyelsz, agyonverhetetlen, ha eddig nem verték agyon valamivel. Ha angol, akkor szerezz be 4 Denso injektort, ha teheted.
Kormánynál a szervóolaj cseréje mellett nézd meg a külső-belső összekötőket szerintem.

:) Hú, elégrészletes volt, köszönöm szépen. Elvileg öregek használták, és a km alapján kb csak városban, vagy piacra jártak vele, vagy nem tudom, de a kormányablak és a szervizkönyv+számlák+műszaki lapok is igazolják a km futást.
Okozhatott bármi károsodást a motorban a sok városi használat? Az olajtöltő sapka levételekor semmi olajsár nem volt látható, szép volt az olaj, és a kupakon nem volt az a fehér cucc, ami rosszat jelent (bocs, laikus vagyok, viszont annyit olvastam ennek a motornak utána, mivel én arra izgulok, ha valami tartós, és jól össze van rakva, ezért nagyon örülök a kevés km-nek. a Többit meglátjuk majd. Remélem nem eszi az olajat, és a fogyasztás is normális lesz.
Autópályán 175-nél nem ment többet, mondjuk ez lehet az ellustulás jele, gondolom idővel jobb lesz. Kuplung picit fent fog, de ez lehet, hogy normális, nem ültem másik avensisben, hogy tudjak összehasonlítani.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3974 Dátum: 2021.04.13 21:05:06 »
Szívesen.
Nagyrészt városi meg rövidtávú használat=nehéz üzem=félévente olajcsere például. Nem túl gyakori, hogy ezt elvégezné a tulajdonos, szóval ez a motornak odatesz: amiket olvastam, 50.000 km ilyen használat többet koptat, mint 4-500.000 hosszútávú autópályás használat.
Légszűrőcserét elfelejtettem mondani, illetve a motorolajszűrőcserét meg evidensnek gondoltam, bele sem írtam.
A másik, 12 éves vezérműszíjjal ne nagyon told neki. Mielőbb cseréld le amiket javasoltam, aztán mehet a kikormolás. Fogyasztásból majd látod, mi hogyan állhat. Katalizátor is érdekes lehet. Vezérléscserénél nyilván mindent jelre kell tenni, ki tudja, mi hogy áll most...?
A csúcstartó szerintem itt FUBA, de én is mentem már vele GPS szerint 195-öt, azért addigra már pár dolgot összeraktam/lecseréltem/ellenőriztem rajta.... és bírja, de nem erre való. A szép krúzolást szereti, néha kis kikormolással, nagyon jó fogyasztásokat lehet elérni vele. A rendszeres karbantartást nagyon meghálálja. Akkor csak menni kell vele kb. Váltóolajcserét vedd komolyan, és max. GL4+ olajat javaslok.
Carina topicban is nézz körül szerintem, hátha találsz használható infót. Ha kell javítási, szívesen osztok meg.
Kuplung általában fent fog ezeknél tudtommal, de a nyomórúd hosszán lehet változtatni a pedál felső részén.

Ha meg akkut kellene venni, akkor minél nagyobbat javaslok bele. Nekem 74Ah-s van benne, már 5 éves múlt, de tegnap volt rajta összesen kb. harmadszorra töltő, ez is azért, mert alig megyek vele.
« Utoljára szerkesztve: 2021.04.13 21:11:53 írta vd1234 »