Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 470233 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

b4rn3y

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
  • Autó: Avensis (T22) Sol 3ZZ-FE 2001
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3945 Dátum: 2020.10.19 06:10:50 »
Sziasztok!

Megvolt a váltóolaj csere, Eneos helyett ment bele valamilyen GL4+.
Kicsit jobb lett a váltási érzet, majd másfél hét után megszólalt ismét a nyelestengely csapágy :( (4 éve lett cserélve)
A váltási problémám maradt, tehát az autó álló helyzetben nehezen veszi bármelyik fokozatot. Most már akkor is kezdi, ha meleg, eddig csak hidegen csinálta. Ha a kocsi gurul, akkor minden jó (bár sosem volt Mazda váltási érzete).

Cserélve lett alsó és felső kuplung munkahenger is, gyakorlatilag nincs változás.

Kuplung LUK, alig van benne kb 50e km, plusz menet közben jó, ezért azt kizárnám.
Valakinek tipp? Lassan lehet szétborítani a váltót (vagy inkább ráakasztani egy bontottat)?

Fertam73

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
  • Autó: Toyota Corolla 2.0 D4D E120 Wagon/Toyota Avensis Sol 1.6 VVTI 3ZZ FE T22
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3946 Dátum: 2020.10.19 13:26:17 »
Szia!
A bontott váltó lutri!Én kb májusba újítottam fel a váltót,50000ft az anyag költsége.Összes csapágy szimmering cserélve lett.Ha a nyelestengely vagy a kistengely hátsó csapágya lóg,azt kilehet cserélni a helyén a váltó leszedése nélkül,a megfelelő csapágylehúzó szerszámokkal.Ámbár,hogy neked eleve nehezen vette a sebességet lehet bele kellene nézni!Nekem szét volt hullva a kistengelyen a csapágy de vette a sebességeket,csak olyan hangja volt mint a betonkeverőnek!

MenyusSan

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
  • Autó: Toyota Avensis T22 D-4D
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3947 Dátum: 2020.11.30 10:13:25 »
Sziasztok!

Hajdúszoboszló, Debrecen környékén tudtok jó Toyota szakit? 2001-es D-4D lenne az alany, amit vinnék egy hozzáértőhöz. Köszi előre is a válaszokat!

suta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 55
  • Autó: Toyota Avensis Station Wagon 2.0 D-4D 2001
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3948 Dátum: 2020.12.31 11:11:06 »
Sziasztok!
Újra itt a tél és újra itt a szokásos probléma a ránc felvarrott t22 d4d avensisomnál. :yawn: Már nem is tudom pontosan mióta de kb 10 éve tart a dolog élek együtt a hibával mert senki sem találja az okát.Meglátogattam már mindenféle szervizt, 5 x voltam vele Toyota márkaszervizben egy alkalommal úgy hogy épp egy márkaszerviz előtt robbant le és úgy gurultam be hozzájuk motort le sem állítottam mehetett vele próbakört és mégsem jutottak semmire.
Na de mi a hiba? :hmmmm: Ezt csinálja: Amint megjön a hideg idő ( kb +5 fok nappal )  a kocsival indítás után ahogy elindulok az első 1-2 km -n belül de az is előfordul hogy már induláskor mintha szerviz üzembe kapcsolna,nem húz bár a gázadásra reagál de nagyon lassan komótosan,padló gázon se pörög ki kb: 2600 fölé,néha kapcsol hibalámpát néha nem (DE,lámpa kiolvasva gázpedál hibát ad ) csakhogy az jó. Amint észlelem a hibát,félreálok kocsit leállítom,újra indítom és megy rendesen hiba nélkül! A hiba nem mindennapos,rendszertelenül jön be,volt már olyan is hogy langyos motornál,van benne motorfűtésem és ha azzal előmelegítem akkor sokkal ritkábban lép fel a dolog de azért megesett már úgy is.Néztek már ,egr,létömeg mérő,márkaszervizben szuper mosóadalék a turbón keresztül (gondolom a katalizátort mosták ) gumiszőnyeg kiszedése mert hátha az támasztja a gázpedált :cry: És ahogy megjön a tavasz a hiba elszál,következő télig nincs probléma.  :clap: 

Másik kérdésem: Próbálta már valaki otthon a katalizátort kimosni az arra a célra kapható mosó folyadékok valamelyikével? Valakinél tapasztalat melyikkel érdemes próbálkozni?    / remélem jól gondolom hogy a 2001-s t22 avensis d4d -nél a turbónál az a kis duci  ::) amire a kipufogó megy nem dpf hanem katalizátor / valahol azt olvastam hogy dpf -t 2003-tól kezdtek alkalmazni.  :sorcerer: :sorcerer: :sorcerer:
« Utoljára szerkesztve: 2020.12.31 11:14:51 írta suta »
SUTA :-)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8996
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3949 Dátum: 2020.12.31 14:38:34 »
Szia!
Nem lehet, hogy valamelyik hőmérséklet jeladó hülyül meg kicsit?

suta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 55
  • Autó: Toyota Avensis Station Wagon 2.0 D-4D 2001
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3950 Dátum: 2020.12.31 18:15:15 »
Szia!
Nem lehet, hogy valamelyik hőmérséklet jeladó hülyül meg kicsit?

Szeva!
 Nem tudom,egy leállítom újra beindítom mozdulatsor megoldja a dolgot.Ennyi elég lenne egy hibás jeladónak? 10 év alatt nem kellett volna már teljesen megadni magát?Egyáltalán melyik jeladó lenne a ludas? Én már a motorvezérlőre is gondoltam,de azt csak kijelezte volna a Toyota szervizben mikor rákötötték a gépre.
SUTA :-)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8996
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3951 Dátum: 2020.12.31 19:54:54 »
Abból gondoltam, hogy előmelegítővel ritkábban fordul elő a dolog  :hmmmm:
Először a hőmérséklet jeladók csatlakozóit tisztítanám és kenném meg óvatosan, olcsó és gyors mutatvány, hátha. De csak tipp :(
« Utoljára szerkesztve: 2020.12.31 20:21:16 írta vd1234 »

suta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 55
  • Autó: Toyota Avensis Station Wagon 2.0 D-4D 2001
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3952 Dátum: 2021.01.01 12:08:12 »
Abból gondoltam, hogy előmelegítővel ritkábban fordul elő a dolog  :hmmmm:
Először a hőmérséklet jeladók csatlakozóit tisztítanám és kenném meg óvatosan, olcsó és gyors mutatvány, hátha. De csak tipp :(

Jó ötlet,egy kis matatást megér. :yes:
SUTA :-)

suta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 55
  • Autó: Toyota Avensis Station Wagon 2.0 D-4D 2001
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3953 Dátum: 2021.01.04 10:55:54 »
Jó ötlet,egy kis matatást megér. :yes:

Ellenőriztem a csatlakozókat,tiszták szárazak,szorosak,szóval szép állapotban vannak. Ma reggel elég hűs volt,nem volt bedugva a motor melegítő. Indításkor ( bár elsőre indult ) egy pillanatra olyan érzésem volt mint régen  a zsigulinál mikor túlszivatózta az ember és visszadadogott. ezután már simán járt alapjáraton viszont ahogy kigurultam a kapun már éreztem hogy megint nem reagál rendesen bár motorhibát nem jelzett a lámpa.Leállítottam,újraindítottam, és már mentem is vele. Elugrottam pár helyre többször megálltam indítottam minden rendben.  A katalizátor nem okozhat ilyet? Nem lehet hogy hideg időben indításkor több a füst (mert több ) és akkor azt  nem bírja eléggé átengedni és letilt? szerviz üzembe kapcsol? már ha van ilyen a T22 Avensisben.
SUTA :-)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2686
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3954 Dátum: 2021.01.04 13:03:04 »
Ellenőriztem a csatlakozókat,tiszták szárazak,szorosak,szóval szép állapotban vannak. Ma reggel elég hűs volt,nem volt bedugva a motor melegítő. Indításkor ( bár elsőre indult ) egy pillanatra olyan érzésem volt mint régen  a zsigulinál mikor túlszivatózta az ember és visszadadogott. ezután már simán járt alapjáraton viszont ahogy kigurultam a kapun már éreztem hogy megint nem reagál rendesen bár motorhibát nem jelzett a lámpa.Leállítottam,újraindítottam, és már mentem is vele. Elugrottam pár helyre többször megálltam indítottam minden rendben.  A katalizátor nem okozhat ilyet? Nem lehet hogy hideg időben indításkor több a füst (mert több ) és akkor azt  nem bírja eléggé átengedni és letilt? szerviz üzembe kapcsol? már ha van ilyen a T22 Avensisben.
Szia!
A lambdaszonda csak a bemelegedés után szól bele a szabályozásba, a katalizátor csak közvetve érintett, ill. ebben az esetben nem. (Egyébként a catacleant használtam már, az valóban hatásos pucoló). Inkább a porlasztók, felső hengertér elkokszosodása lehet a gond.
Egy tipp: (de van többféle jó):
http://www.toyota.hu/service-and-accessories/genuine-parts/fuel-system-cleaner.json
Nem tudom, milyen körülmények között használod a kocsit, mert rövid utaknál előfordulhat, hogy elkormolódik az égéstér, és a korom abszorbeálja az üzemanyagot, tehát hiba lenne dúsabb hidegindításkor a keverék, valójában elszegényedik, és erőtlenné válik a motor.  Szerintem is érintett lehet a hőmérséklet szenzor, nem elég, ha tiszta a vezeték és jól illeszkedik, meg kell mérni az ellenállását különböző hőmérsékleteknél. Ha pl. rozsda rakódik rá a hűtővízből, lehet, hogy fals jelet ad. De a kicserélése sem drága.
Gondolom az alap dolgok: fojtószelep, alapjárati szelep, EGR szelep, tiszták, légszűrő nincs eldugulva...

suta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 55
  • Autó: Toyota Avensis Station Wagon 2.0 D-4D 2001
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3955 Dátum: 2021.01.04 14:37:05 »
Szia!
A lambdaszonda csak a bemelegedés után szól bele a szabályozásba, a katalizátor csak közvetve érintett, ill. ebben az esetben nem. (Egyébként a catacleant használtam már, az valóban hatásos pucoló). Inkább a porlasztók, felső hengertér elkokszosodása lehet a gond.
Egy tipp: (de van többféle jó):
http://www.toyota.hu/service-and-accessories/genuine-parts/fuel-system-cleaner.json
Nem tudom, milyen körülmények között használod a kocsit, mert rövid utaknál előfordulhat, hogy elkormolódik az égéstér, és a korom abszorbeálja az üzemanyagot, tehát hiba lenne dúsabb hidegindításkor a keverék, valójában elszegényedik, és erőtlenné válik a motor.  Szerintem is érintett lehet a hőmérséklet szenzor, nem elég, ha tiszta a vezeték és jól illeszkedik, meg kell mérni az ellenállását különböző hőmérsékleteknél. Ha pl. rozsda rakódik rá a hűtővízből, lehet, hogy fals jelet ad. De a kicserélése sem drága.
Gondolom az alap dolgok: fojtószelep, alapjárati szelep, EGR szelep, tiszták, légszűrő nincs eldugulva...
SUTA :-)

suta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 55
  • Autó: Toyota Avensis Station Wagon 2.0 D-4D 2001
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3956 Dátum: 2021.01.04 15:14:24 »

Igen,ez jó ötlet nem is gondoltam rá. Régebben sokat és hosszan (1000-2000 km ) autópályáztam vele gondolom az alatt kiégett rendszeresen. Pár éve már főleg az asszony hajtja rövid távon (20-40 km/napi). Mindenképp keresek valami jó tisztító adalékot.Egész életében fagyálló volt benne,2007-ben került bele a motorfűtés azóta még fagyálló se volt benne cserélve  :whistling: csak évente megmérve.Nem gondolnám hogy belül rozsdásodott. A szenzor cserét észbe tartom,ha a tisztító nem hat akkor megejtem.Szelepek,szűrők rendszeresen tisztítva-cserélve ahogy kell. Az egr utoljára nyáron volt levéve de olyan tiszta volt kész pazarlás volt a drága tisztító sprayt ráfújni  ::) . De most így visszaemlékezve pár évvel ezelőtt a vezérléscserénél mondta a szerelő (azt nem babrálom ) hogy tegyek bele tisztító adalékot mert egyenetlen volt kicsit az alapjárat,akkor megtörtént megjavult és elmaradt az adalékolás. Köszönöm a jó tanácsokat,megfogadom.
SUTA :-)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8996
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3957 Dátum: 2021.01.04 18:07:55 »
A fagyálló cseréjét erősen javasolnám, több okból is:
- A kenőképessége csökken, a vízpumpa bánja
- A korróziógátló képessége is csökken, elkezdi enni a blokkot, meg még ki tudja mit, akár a szenzorokat is, amihez hozzáér. Ez annyira igaz, hogy voltmérővel lehet mérni a feszültséget,  mivel kb. galvánelemet képez a rendszerrel a fáradt fagyálló.
Ezek pedig igazak akkor is, ha rendes mínuszban fagyna meg a fagyálló folyadék.

Az enyémben 5 évet bírna hivatalosan az Eneos Hyper Cool XLR, de négyévente cserélem a motormelegítő miatt, mert azt gondolom, hogy az jobban fárasztja, persze lehet tévedek ebben. Szerintem a minimum, hogy tele van nyálkával a felület belül. Ha pedig cseréled egyszer, akkor a friss fagyálló betöltése előtt párszor öblítsd át a rendszert. Én ezt először elmulasztottam, amikor megvettem és ki tudja mióta nem cserélték. Azt a habáradatot, amit produkált az új folyadékkal, hát nem kívánom senkinek  :no:

suta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 55
  • Autó: Toyota Avensis Station Wagon 2.0 D-4D 2001
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3958 Dátum: 2021.01.04 18:27:21 »
A fagyálló cseréjét erősen javasolnám, több okból is:
- A kenőképessége csökken, a vízpumpa bánja
- A korróziógátló képessége is csökken, elkezdi enni a blokkot, meg még ki tudja mit, akár a szenzorokat is, amihez hozzáér. Ez annyira igaz, hogy voltmérővel lehet mérni a feszültséget,  mivel kb. galvánelemet képez a rendszerrel a fáradt fagyálló.
Ezek pedig igazak akkor is, ha rendes mínuszban fagyna meg a fagyálló folyadék.

Az enyémben 5 évet bírna hivatalosan az Eneos Hyper Cool XLR, de négyévente cserélem a motormelegítő miatt, mert azt gondolom, hogy az jobban fárasztja, persze lehet tévedek ebben. Szerintem a minimum, hogy tele van nyálkával a felület belül. Ha pedig cseréled egyszer, akkor a friss fagyálló betöltése előtt párszor öblítsd át a rendszert. Én ezt először elmulasztottam, amikor megvettem és ki tudja mióta nem cserélték. Azt a habáradatot, amit produkált az új folyadékkal, hát nem kívánom senkinek  :no:

Cserélni fogom, már eldöntöttem hogy kiveszem a szenzort és multiméterrel kimérem egy fazék vízbe lógatva melegítés közben akkor meg egy lendülettel a fagyállót is lecserélem. Csak  azt nem tudom mennyi a pontos érték,honnét indul teszem azt 0 foknál.Majd azt figyelem hogy egyenletesen csökken-e az ellenállás melegedés közben. És jut eszembe,a légtömeg mérőt multiméterrel hogy tudom tesztelni? rámérek az ellenállás két kivezetésére de hogyan tovább? hogy változtassam annak az értékét,azt mégse tehetem forróvízbe,vagy igen?
« Utoljára szerkesztve: 2021.01.04 18:42:20 írta suta »
SUTA :-)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8996
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3959 Dátum: 2021.01.04 22:09:56 »
Ezen érdemes keresgélni:
http://toyota.aitnet.org/Toyota/Avensis/

Itt van egy Avensis T22 engine rar file, abban egy pdf, aminek a 271. oldalától  indul a vízhőmérséklet szenzor, aztán a levegőhőmérséklet szenzor.
Nem tudom, ez jó lesz-e a tiédhez, de érdemes megnézni az itteni állományokat, hátha van, ami jó lenne.
Egy jó hőmérő azért biztos kell hozzá :)