Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 776296 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3480 Dátum: 2018.01.26 10:34:14 »
Sziasztok!

Következő lenne a "problémám":

T22es 1.6 vvti avensisem van. 2001es évjárat. Meleg motornál álló helyben, pl lámpánál, érezhetően rázza a kasztnit a 3zz-fe motor. Alapjárat is visszazuhan majdnem 500ig. Tény hogy nagyon halk lesz a motor, de a rezonancia kicsit zavar.

Mi lehet ennek az oka? Gyárilag ennyire alacsonyat forog, csak már a motortartó nem bírja teljesen elnyelni? 270e van a kocsiban.
Gyárilag 620-680 között van az 1,4-1,6-1,8 vvt-i motorok alapjárati, üzemmeleg fordulatszáma. Ennél alacsonyabb érték esetén lehet kisebb gond, de ennél a normál alapjáraton is rázza a kasztnit mindegyik.
A légtömegmérő és az alapjárati motor alapos tisztítása biztosan javítani fog a helyzeten, de ne várj tökéletesen sima járást. Kis vibráció mindig lesz.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

xhege

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 80
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3481 Dátum: 2018.01.30 19:17:32 »
Engedjetek meg nekem egy teljesen láma kérdést. 2002-es 1,8-as kombihoz, milyen alufelni méretet keressek? Köszi!

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3482 Dátum: 2018.01.30 19:55:26 »
Engedjetek meg nekem egy teljesen láma kérdést. 2002-es 1,8-as kombihoz, milyen alufelni méretet keressek? Köszi!
15"-18" közt vannak rá méretek. Ezek például a 15-ösek, de bal oldalt átállíthatod nagyobbra. 16-nál nagyobbat nem érdemes feltenni rá, de van minden, akár jampiknak is. Legolcsóbb a 15-ös lesz, mind felni mind gumi árát tekintve és a rugózatlan tömeg szempontjából is ez a legjobb. A magas oldalfal a futóművedet is jobban kíméli.
Egy örökzöld cikk a témában: https://totalcar.hu/magazin/technika/peresgumi/
« Utoljára szerkesztve: 2018.01.30 19:57:10 írta Silent »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3483 Dátum: 2018.01.30 22:01:04 »
Engedjetek meg nekem egy teljesen láma kérdést. 2002-es 1,8-as kombihoz, milyen alufelni méretet keressek? Köszi!
Ha a gyári méretet szeretnéd, akkor 6,5x15x54,1 ET39 méretet keress. A gumik 195/60 R15 és ennek váltóméretei.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3484 Dátum: 2018.01.31 08:57:23 »
Bocs, most vettem észre, hogy a fenti linkben véletlen T25-öt linkeltem T22 helyett. Így bal oldalt az évjáratot is át kell átllítani.

xhege

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 80
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3485 Dátum: 2018.01.31 11:59:20 »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3486 Dátum: 2018.01.31 12:52:54 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

wirthdaniel91

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3487 Dátum: 2018.01.31 14:36:14 »
Sziasztok!

Egy 2002-es 1,8VVT-i kombi Avensis tulajdonosa vagyok. Mivel lehetőségem adódott, hogy családon belül hozzájussak egy kb. 30e km-t futott 2003-as Corollához, ezért úgy döntöttem, hogy megválok a járgánytól. Gondoltam mielőtt meghirdetem hahun, rákérdezek itt a fórumon, hogy érdekel-e valakit.
2016. június óta van a tulajdonomban az autó. Azóta a következők lettek cserélve:
- komplett kuplungszett (ToyoTeam által);
- első izzók;
- első-hátsó ablaktörlő lapátok;

Kb. két hete vittem el egy fékpados mérésre és futómű átvizsgálásra, mert fékezéskor csikorgó hangot hallok. A mérés szerint az első féktárcsák cseréje hamarosan időszerű lesz, de még hibahatáron belül van az érték. A futómű rendben van.

Az olajat sajnos eszi. Mivel főleg hosszabb utakra használtam (havonta vidékre hazaút, oda-vissza 500km) ezért együtt tudtam élni vele. 500km-en a nivópálca felső rovátkájától a ket rovátka közé csökkent a szint, ami megfigyeléseim alapján fél liternek felel meg. Az ár ennek tükrében lett megállapítva.

Az autóban 190.000km van, német szervízkönyvvel rendelkezik.

További kérdésekre szívesen válaszolok.

Képek pedig itt találhatók : https://imgur.com/a/rJS9O

Irányár: 690.000 Ft

keeleios

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3488 Dátum: 2018.02.02 22:39:44 »
Sziasztok!


Átültem a sajátomból egy másik avensisbe, és feltűnt hogy annak mennyivel puhábban járt a váltója. Az enyémnek sincs olyasmi problémája hogy ne venné a sebességet, de sokkal nehézkesebben, keményebben jár mint a másik kocsiban tette azt.

Mire utalhat ez szerintetek? Váltóolaj kb 3000 kilóméterrel ezelőtt lett cserélve benne. Igazából amíg nem próbáltam ki 1 másik ugyanilyen kocsit fel sem tünt a dolog, gondolom egy folyamatos "romlás" volt.

Kicsit megkésve ( nem voltam itthon ) visszatértem 1 videóval, csak hogy jobban szemléltessem miről van szó. Álló helyben járó motorral következőképp müködik: (menet közben kicsit finomabban ) : https://streamable.com/a8rl7

airline

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3489 Dátum: 2018.02.04 08:38:20 »
Sziasztok. 2001-es D4D-n generátort kellene cserélni. Kell valamit megbontani,hogy alulról kilehessen venni?

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3490 Dátum: 2018.02.04 11:02:46 »
Sziasztok. 2001-es D4D-n generátort kellene cserélni. Kell valamit megbontani,hogy alulról kilehessen venni?

1. Ki kell venni a jobb oldali féltengelyt, váltóból olajat le, nagy szívás... Én ezt sk csináltam.
2. Ha van akna, akkor le lehet engedni a generátort a féltengelyre és elektromos ott lehet bűvészkedni helyben, de az sem egy fáklyás menet. Ha csapágyazni (is) kell akkor marad az 1. eset.

Mindenképp szyvás.

airline

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3491 Dátum: 2018.02.04 16:04:40 »
Ettől féltem.Máskülönben sehogy nem jön ki? Mindenképp ki kell venni mert megadta magát valamelyik dióda(diódasor).
Köszi.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3492 Dátum: 2018.02.04 16:44:34 »
Ettől féltem.Máskülönben sehogy nem jön ki? Mindenképp ki kell venni mert megadta magát valamelyik dióda(diódasor).
Köszi.

Máshogy nem kiszerelhető (leszámítva persze a komplett turbó lebontását és akkor felfelé).
Ahogy írtam, csak elektromos probléma esetén a 2. megoldás is szóba jöhet, de haladó nőgyógyászok előnyben :).
Egyébként a féltengely kszerelései a hivatalos márkaszervizes eljárás is, annak idején megkérdeztem.

Ez van.

airline

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3493 Dátum: 2018.02.04 17:15:17 »
Rendben, köszi.

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3494 Dátum: 2018.02.05 11:46:47 »
Sziasztok!

Jobaratom nemreg vett egy 2001-es Avensist. Gyari allapot, 60ezer km van benne, sokat allt, meg most is a garazsban pihen, tavasszal lesz majd honositva. Az alabbi problemaval talalkozott mar valaki: "néha nem műxik a komplett műszerfal világítás , tehát nem csak a műszaregység , hanem semmi , tehát a fűtés-szellőzés , tükörállító gombok , stb. Fontos , hogy sokat állt illetve most is ugye áll ezért nincs infó arról , hogy van-e rendszer benne. Ma beálltam a garázsba és nem volt jó , decemberben csak rápróbáltam és jó volt. Akku nincs lemerülve , folyamatosan töltve van."
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10