Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 778512 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3345 Dátum: 2017.12.04 00:18:18 »
Az a szemüvegtartó egy éven belül letört (huhh, 98-99 jó régen volt). A cseredarab szintén, konstrukciósan rossz. Márkaszervízben lehet szerezni rendelésre, de felesleges, újra el fog törni.

keeleios

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3346 Dátum: 2017.12.05 23:36:23 »
Üdv emberek. Nem rég óta van meg a t22esem, és most tűnt fel valami a kocsival kapcsolatban.

1.6 vvti motors a gépjármű, és előfordul már velem párszor hogy lefulladtam vele. Nem túl meglepő mert eddig 1 dízeles kocsit hajtottam, így 1 kis átszokási idő előfordulhat. Azonban a mai nap realizálódott bennem valami amikor nyomkodtam a gázpedált, mégpedig az hogy van 1 kis holtjátéka. Mikor megpöckölöm érezhetően van 1 kisebb kotyogása.

Nem tudom mi az a holtjáték ami még elfogadható, de így utólag belegondolva nekem egyértelmüen befolyásolta a vezetésemet. Gondolom joggal feltételezem hogy ezek nem gyárilag ilyenek, igaz?

Egyáltalán miképpen befolyásolja a holtjáték az elektromos gázadás vezérlésű kocsit egész pontosan(jól tudom ez nem bovdenes?)? Mit kell cserélni hogy javuljon a helyzet?
« Utoljára szerkesztve: 2017.12.05 23:52:53 írta keeleios »

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3347 Dátum: 2017.12.06 00:08:57 »
T22 még bowdenes. Lehet megnyúlt, az is lehet, hogy kikopott a pedál körül a persely. Szerelőnek meg kell mondani mikor legközelebb viszed, hogy nézzen rá.

keeleios

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3348 Dátum: 2017.12.06 10:52:09 »
T22 még bowdenes. Lehet megnyúlt, az is lehet, hogy kikopott a pedál körül a persely. Szerelőnek meg kell mondani mikor legközelebb viszed, hogy nézzen rá.

Értem. Azt hittem, a 2000es facelift utáni t22es már nem bowdenes, de ezek szerint tévedtem. Köszi az infot.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3349 Dátum: 2017.12.06 18:19:30 »
Lehet hülye kérdés, 3zz-fe motorral szerelt avensisben ti milyen sebességben közlekedtek városban/faluban 50 körül? Olvastam itt olyat korábban hogy a vvti szereti ha 3000nél váltják el. Ez mennyire reális?
Én 2000-nél váltok, asszony inkább följebb. 80e km után ennek nem volt nyoma a motorban - akkor volt gyürüzés.
Azért ha intenzíven akarok gyorsítani, akkor késöbb váltok.
50-nél - óra szerint - már sokszor 5-ben van, de nyilván nem gyorsításhoz, és én Budapesten minimálisan járok vele.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Isti83

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3350 Dátum: 2017.12.06 18:23:08 »
Jó estét Mindenkinek, Sziasztok!

Hoztam egy kis rejtvényt... Ma ellenőriztem az izzítógyertyákat. Feltűnt, hogy a második gyertya feltűnően nehezen jött ki a helyéről a többihez képest. Kivétel után rozsdát találtam a gyertyán közvetlenül a menet alatt. :hmmmm: Visszafelé szintén nagyon nehezen ment a helyére, mintha nem lenne rajta jó a menet...  :ph34r: Mivel a gyertyáknak nem volt bajuk, visszaraktam a helyére őket. Indításkor nagyon halványan világított a műszerfal. Itt még nem indítottam. Második gyújtás ráadáskor már nem világított a nyitott ajtó visszajelzőjén kívül semmi!!  :wacko: Nincs műszerfal, se izzítás, se rádió, se ventilátor, se irányjelző, se hátsó világítás és még ki tudja mi... Megnéztem néhány biztit, a tövüknél némi barnaságot találtam, mintha túlfeszültséget kaptak volna, de nem olvadtak el.

Szerintetek mi szállhatott el?  :helpsmilie:

Köszönöm előre is!

xhege

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 80
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3351 Dátum: 2017.12.07 11:42:56 »
Sziasztok!

Pici segítségre lenne szükségem. 7-800 eFt között szeretnék használt autót vásárolni. Az egyik kiszemelt az Mitsubishi Carisma 1,6 a másik az Avensis 1,6. Szétnéztem a piacon és azzal szembesültem, hogy van olyan 2002-es évjáratú 1,6 VVTI motor ami szíjas és van olyan, ami láncos. Létezik ez?
A Carisma szerintem egy kicsit egyszerűbb autó, de fiatalabb példányok is vannak (1-2 évvel), az Avensis viszont tágasabb, "nagyautósabb". Vannak olyan típushibák, amik ezeknél a 2002-es évjáratú 1,6-os motoroknál gondot okozhatnak? Ha vannak, akkor mennyibe kerül a javításuk? Mire érdemes figyelni?

Előre is köszönöm szépen a válaszokat!

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3352 Dátum: 2017.12.07 11:50:06 »
a 2002évjárat már t22 faxlift,ha jol sejtem. az már vvti láncos motor.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

xhege

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 80
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3353 Dátum: 2017.12.07 11:59:10 »
a 2002évjárat már t22 faxlift,ha jol sejtem. az már vvti láncos motor.

Köszönöm! Érdekes mert van egy 2012. 12. havi paripa, amire az eladó szíjat mond, amit cseréltek is benne már.  :hmmmm:
Szerintem is facelift, mert pl az embléma a hűtőrácson van. Hogyan lehet ez?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3354 Dátum: 2017.12.07 12:43:10 »
Köszönöm! Érdekes mert van egy 2012. 12. havi paripa, amire az eladó szíjat mond, amit cseréltek is benne már.  :hmmmm:
Szerintem is facelift, mert pl az embléma a hűtőrácson van. Hogyan lehet ez?
Egyetlen szíj van benne, a hosszbordásszíj, de vezérműszíj nincs benne, hiszen, minden - általános - vvt-i motor lánc vezérlésű.
A hosszbordás szíj hajtja a klímát, szervót, vízpumpát (még egy valami van, de az nem jut eszembe...).

Igazából egy hibája lehet, az olajfogyasztás. Ez gyűrűzéssel orvosolható, rutinmunka. Van hozzá megfelelő, gyakorlott és megbízható szervíz, ahová érdemes ezzel vinni. Árban kb 130 000Ft-tól 400 000-ig terjed, attól függően, hogy konkrétan mit kell vele csinálni (pl. kell-e csapágyat is, vagy dugattyúkat cserélni, vagy nem).
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

xhege

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 80
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3355 Dátum: 2017.12.07 13:50:47 »
Egyetlen szíj van benne, a hosszbordásszíj, de vezérműszíj nincs benne, hiszen, minden - általános - vvt-i motor lánc vezérlésű.
A hosszbordás szíj hajtja a klímát, szervót, vízpumpát (még egy valami van, de az nem jut eszembe...).

Igazából egy hibája lehet, az olajfogyasztás. Ez gyűrűzéssel orvosolható, rutinmunka. Van hozzá megfelelő, gyakorlott és megbízható szervíz, ahová érdemes ezzel vinni. Árban kb 130 000Ft-tól 400 000-ig terjed, attól függően, hogy konkrétan mit kell vele csinálni (pl. kell-e csapágyat is, vagy dugattyúkat cserélni, vagy nem).

Köszi. Érdekes ez. A tulaj nem tudja, hogy láncos a kocsija.
Ez az olajfogyasztás, ez gyakori ügy, vagy ritka? Esetleg tuti hogy bekövetkezik csak kérdés, hogy mikor?

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3356 Dátum: 2017.12.07 14:02:37 »
Ez az olajfogyasztás, ez gyakori ügy, vagy ritka? Esetleg tuti hogy bekövetkezik csak kérdés, hogy mikor?
Nem misztifikálnám túl az olajfogyasztás kérdést. Ha a kocsit érinti, akkor sem eszik annyi olajat mint egy VW gyárilag. 0,5-1 liter olaj 10.000km-en nem nagy dolog. Kivéve persze ha az az elvárás, hogy ne egye.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3357 Dátum: 2017.12.07 14:07:44 »
Köszi. Érdekes ez. A tulaj nem tudja, hogy láncos a kocsija.
Ez az olajfogyasztás, ez gyakori ügy, vagy ritka? Esetleg tuti hogy bekövetkezik csak kérdés, hogy mikor?
2000-2005 közepéig gyártott 1,4-1,6-1,8 vvt-i motorokat érintette, mint konstrukciós hiba. Én úgy fogalmazok, hogy idő kérdése és elő fog jönni különböző mértékben. Ez lehet 6000km/1liter mennyiségtől egészen 1000km/1liter mennyiségig. Ha éveken keresztül, az előírt karbantartásokat nélkülözve használják az autót, akkor a végén csapágyas lehet és ki is könyökölhet a hajtókar a blokk oldalán, de EZ szélsőséges, végső eset, ehhez már olyan szintű igénytelenség és nemtörődömség kell, hogy statisztikailag kimutathatatlan.
Általában úgy jelentkezik, hogy először csak csipegeti az olajat a motor (5W-30 az előírás bele), majd mérhető lesz a mennyiség és igényelni fogja, hogy X számú tankolásonként vessenek egy pillantást az olajszintre is. Egy ideig működik az pótolgatás, végül, azonban károsodhat a katalizátor és a lambdaszondák is, így célszerű a motort szakműhelyben gyógyítani.
Az esetek legnagyobb részében (értsd: átlagos felhasználási körülmények, normál olajcsere periódus betartása esetén) elegendő tisztítani a dugók olajelvezető furatait, cserélni a gyűrűszettet, felújítani a hengerfejet (tisztítás, csiszolás, síkolás, nyomáspróba), cserélni a szelepszár szimeringeket és a szükséges tömítéseket (hengerfej- és szelepfedél-), valamint a főtengely szimeringet. Értelemszerűen a pontos cserélni való csak a szétszedést követően válik bizonyossá, de legtöbbször elegendő ezeket cserélni, illetve, elvégezni.

A probléma onnan jött, hogy a gyári gyűrűszett egy lágyulásra hajlamos anyagból készült, amely nem bírta a motor működése közben keletkező magas hőmérsékletet. A dugattyúkon lévő olaj elvezető furatok száma és mérete nem volt elégséges, és a lágyult gyűrű miatt az égéstérben maradt olajat nem tudta hatékonyan kivezetni onnan. A bent maradt olaj elégett, koksz formájában lerakódott a dugattyú hornyokba, a dugattyú tetejére és a szelepek száraira, tányéraira, ezáltal azok nem zártak rendesen. Ez a folyamat súyosbodott az egyre több olaj, azaz egyre több koksz hatására. Röviden ennyi.
Ha ezt a javítási műveletet elvégzik, rendbe lesz a motor. Az enyémet is megcsinálták, tökéletesen gyári értékeket produkál minden téren (fogyasztás, emisszió, erő, nyomaték, stb).
Arról megoszlanak a szakmában a vélemények, hogy a tisztított dugattyúkon lévő furatok számát növelni kell-e, vagy sem. Van, aki megcsinálja, van aki nem . Én nem fúrattam rá újabb lyukakat, de a meglévőket kibővíttettem.

5W-30 olajat kell használni, és 10 000km-ként olajcsere, szűrőkkel együtt.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3358 Dátum: 2017.12.07 14:09:09 »
Az olajfogyasztás kialakulása 50 000 - 200 000km futás intervallumban bárhol előjöhet. Függ a felhasználás módján és a karbantartások minőségén.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3359 Dátum: 2017.12.07 14:56:38 »
Carisma vs Avensis témában szerintem pedig próbáld ki mindegyiket. Én az utcákon valahogy több öreg Avensist látok, mint Carismát - az meg már persze ízlés dolga, de nekem az Avensis formája, belseje jobban bejön.
Motorok esetében valóban az olajfogyasztás előjöhet bármikor, de látod a közvetlen benzinbefecskendezéses motorok sem voltak biztonságban e téren, az enyém (igaz az már T25-ös Ave) is gyűrűzve lett 188e km-nél (kb 4dl/1000 km olajfogyasztást produkált). De volt mellette nekem is T22-es 1,6-osom, amit szintén gyűrűzni kellett, az autó elég sokat ment pályán magas tempóval, így még 4 éves sem volt, és talán 78e km lehetett csak benne, amikor be kellett avatkozni.

Avensis esetében azt kell eldönteni, hogy megelégedsz-e a ráncfelvarrás előtti kivitelekkel (1998-2001 közötti, még nem vvt-i-s motorok). Ezekkel talán kevesebb lesz a baj, a Sol pedig már akkoriban is fel volt szerelve 4 légzsákkal és ABS-el. A ráncfelvarrás keretében az autó szerintem megszépült (más orr rész, belül pedig +kényelmi felszereltségek, mint a kormányról vezérelhető rádió, egy többfunkciós fedélzeti számítógép, krómozott ajtókilincsek (a korábbi műanyag ajtóbehúzók helyett), stb.
Ha dízelben gondolkodsz, akkor szintén problémaforrás lehet a 110 lovas D-4D dízel, az "ősrégi" 90 lovas td viszont a ráncfelvarrás előtti modell esetén (sajnos nem forgalmazták vele sokáig az Avensist) - az általános karbantartások mellett még képes lehet a régi hagyományokhoz híven simán elmenni 7-800e km-et is.
A felszereltségi elnevezések esetében a hirdetésekben lehet találni sok kacifántost, hála a neppereknek, a legjobban felszerelt kivitel mindig is a Sol volt (ebben fautánzatú berakások vannak, könnyű felismerni), a fapados Terra kivitelek pedig általában a fekete (nem az autó színére fújt) külső tükrökről és ajtókilincsekről ismerhető fel a legegyszerűbben (és ezekben csak 2 légzsák volt).
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61