Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 778694 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

keeleios

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3315 Dátum: 2017.11.24 22:59:02 »
Sziasztok!

Kinéztem magamnak első saját autónak egy 1.6os vvti 2001es avensist. Magánszemélytől veszem, előélete teljesen ismert, de egy bevizsgáltatásra azért el fogom vinni.

Már-már elköteleztem magam a vásárlás mellett, de azért szeretném megkérdezni tőletek....Ugyan miért van ennyivel lentebb egy ilyen avensis ára mondjuk egy korabeli XY német kocsiéhoz képest? Ültek sokszázerrel drágább megegyező életkorú passatban , borában, mondeoban. Nem értem az árkülönbség okát.

Nem tetszene az embereknek a kocsi formája? Szerintem korához képest pofás járgány a ráncfelvarrt t22es avensis. Lenne oka hogy kerüli a magyar piac? Az olajfogyasztás amit tudok, de a kocsi amit megnéztem átesett 1 toyota szerviz által végrehajtott nagygenerálon valami visszahívás folyamán.

Hasonló korú yarisok szinte megegyező árban vannak, ami külön furcsa számomra.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10683
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3316 Dátum: 2017.11.25 00:19:55 »
Szerintem odakinn lenézett típus lehet(ett), meg ugye gondolom a nagy hazafiság is közrejátszhat. Pedig a T22-es Avensis nem volt rosszul felszerelve (főleg a Sol), sőt... a korabeli Passathoz képest nagyságrendekkel jobban...
Emlékszem még az akkori E46-os BMW-re (mint "prémium" termék), ahol a hátsó elektromos ablakemelő szériában csak a 320i-től kezdve járt...  :eek: És mintha a fapados Passatban csak rádió-előkészítés lett volna...  :hmmmm: :whistling:

Itthon meg ugye a középkategóriás autók nagy része céges/flotta vásárlás volt, azok meg eleve számításba se vették a Japán autókat, mert nem adtak rájuk 1-1,5M Ft akciókat, ahogy pl a Mondeókra tették.
A fapados Avensis ára valahol 5M Ft környékén alakult, a felszereltségét figyelembe véve szerintem nem volt túlzás, de sajnos a magyar piac se nagyon harapott rá.
Mondeo, Passat, Vectra, és valahol utánuk kullogott az Avensis, Accord, 6-os Mazda.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3317 Dátum: 2017.11.25 00:27:54 »
Szerintem odakinn lenézett típus lehet(ett), meg ugye gondolom a nagy hazafiság is közrejátszhat. Pedig a T22-es Avensis nem volt rosszul felszerelve (főleg a Sol), sőt... a korabeli Passathoz képest nagyságrendekkel jobban...
Emlékszem még az akkori E46-os BMW-re (mint "prémium" termék), ahol a hátsó elektromos ablakemelő szériában csak a 320i-től kezdve járt...  :eek: És mintha a fapados Passatban csak rádió-előkészítés lett volna...  :hmmmm: :whistling:

Itthon meg ugye a középkategóriás autók nagy része céges/flotta vásárlás volt, azok meg eleve számításba se vették a Japán autókat, mert nem adtak rájuk 1-1,5M Ft akciókat, ahogy pl a Mondeókra tették.
A fapados Avensis ára valahol 5M Ft környékén alakult, a felszereltségét figyelembe véve szerintem nem volt túlzás, de sajnos a magyar piac se nagyon harapott rá.
Mondeo, Passat, Vectra, és valahol utánuk kullogott az Avensis, Accord, 6-os Mazda.
Annak aki német Toyota-t vagy Mazdát hozna be, áldás hogy németautó mániás a kontinens. Sokkal könnyebb ezekből jó vételt találni értelmes áron. A német modelleket szinte azonnal elviszik, esély sincs a vételre.

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3318 Dátum: 2017.11.25 08:05:39 »
...
Nem tetszene az embereknek a kocsi formája? Szerintem korához képest pofás járgány a ráncfelvarrt t22es avensis. Lenne oka hogy kerüli a magyar piac? Az olajfogyasztás amit tudok, de a kocsi amit megnéztem átesett 1 toyota szerviz által végrehajtott nagygenerálon valami visszahívás folyamán.

Hasonló korú yarisok szinte megegyező árban vannak, ami külön furcsa számomra.

Mivel a korabeli(csak pár évvel fiatalabb) T25 Ave k.b dupla áron megy, így azt gondolom, hogy a T22 formája nem tetszik sokaknak. :yes: Már "nem trendi" :?:
Hasonló a helyzet az E11 vs. E12 Corollánál is.
A Yaris vs. Avensis összehasonlítás tulajdonképpen kiskocsi vs. nagykocsi összehasonlításban, sok évesen összemosódnak az újkori árkülönbségek. A kiskocsikért szerintem sokszor irreálisan sokat kérnek. :hmmmm:

Úgyhogy nem rossz választás idősebb autó esetében a T22. Lassan a Carina helyébe lép.  (Bocs Carinások) :flowers:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3319 Dátum: 2017.11.25 09:23:50 »
Úgyhogy nem rossz választás idősebb autó esetében a T22. Lassan a Carina helyébe lép.  (Bocs Carinások) :flowers:
Ezt szemelyes tapasztalatbol en is alatamasztanam. :D Nagyon jo baratom nemreg adta el a kozel 650ezer km-t futott Carina E-jet, es vett egy 60(!) ezret futott T22-t.
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3320 Dátum: 2017.11.25 10:44:49 »
Ezt szemelyes tapasztalatbol en is alatamasztanam. :D Nagyon jo baratom nemreg adta el a kozel 650ezer km-t futott Carina E-jet, es vett egy 60(!) ezret futott T22-t.
Az durva! Nem hittem volna, higy létezik még ilyen!
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3321 Dátum: 2017.11.25 10:50:17 »
Sziasztok!

Kinéztem magamnak első saját autónak egy 1.6os vvti 2001es avensist. Magánszemélytől veszem, előélete teljesen ismert, de egy bevizsgáltatásra azért el fogom vinni.

Már-már elköteleztem magam a vásárlás mellett, de azért szeretném megkérdezni tőletek....Ugyan miért van ennyivel lentebb egy ilyen avensis ára mondjuk egy korabeli XY német kocsiéhoz képest? Ültek sokszázerrel drágább megegyező életkorú passatban , borában, mondeoban. Nem értem az árkülönbség okát.

Nem tetszene az embereknek a kocsi formája? Szerintem korához képest pofás járgány a ráncfelvarrt t22es avensis. Lenne oka hogy kerüli a magyar piac? Az olajfogyasztás amit tudok, de a kocsi amit megnéztem átesett 1 toyota szerviz által végrehajtott nagygenerálon valami visszahívás folyamán.

Hasonló korú yarisok szinte megegyező árban vannak, ami külön furcsa számomra.
Ha tényleg igaz, amit leírtál, akkor sok kockázatod nem lesz az autóval. Igen, a 90-es években tetvezték az akkori design divat szerint, ami mára elavult, de ettől még egy arányos, jó formavilágú autó. A sedan és a liftback kasztninak pici szépséghibája, hogy a hátsó ajtó felett alacsony a tető ív. Ez a kombi esetében 7,5cm-rel magasabb és nagyban megkönnyíti a ki-beszállást.
Ettől eltekintve hatalmas pozitívuma a típusnak, hogy a CarinaE műszaki alapjaira épül, így a megfelelő karbantartások mellett nagyon tartós technika.
Az enyémben 256800km van jelenleg és 0 hibája van. Tényleg semmi.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10683
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3322 Dátum: 2017.11.25 11:46:20 »
Az én kis ex autómat 226e km-el adtam el, az olajfogyasztásos mizériát leszámítva valóban nem sok gondom volt vele. Illetve nem mellékesen a T25-ös többet volt már be nem tervezett szervizlátogatáson, mint a 4 db T22-es összesen (2.0 Sol, 1.6 LSE, 2.0td Sol, 1.6 vvt-i), amit használtam (1999 Szept. - 2009 December).

A ráncfelvarrt Avensistől kezdve már lehetett beszélni "minőségibb" beltérről, amit az olyan apróságok, mint a fedélzeti számítógép, a kormányról is vezérelhető hifi, vagy éppen a krómozott ajtónyitó kilincsek dobtak fel.
Illetve az enyém esetében még a további ritkább extrák, mint a gyári sport-optikai csomag, első ülésfűtés, 6-os cd-tár a kesztyűtartóban vagy akár az első magasított / +tárolórekesszel ellátott kartámasz (ami eléggé ritka extra még a külföldről behozott példányokban is).
Illetve én még ide sorolnám az üléskárpitok esetében is a különböző színeket, az enyém pl zöld volt (szerintem nagyon jól állt neki a külső fekete színnel kombinálva), volt belőle lilás plüssös változat is, szóval azért nem volt olyan "unalmas" az a beltér, ahogy a sok tesztelő mindig leírta egy Toyota esetében. Igaz a belső színek tekintetében nem volt testre szabható a dolog, én is láttam már akár fekete külső színű T22-est szürke belsővel, szóval lehet amilyen színű belső éppen következett a szerelőszalagon Angliában, azt tették bele?  :D
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10683
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3323 Dátum: 2017.11.25 11:47:41 »
Kis nosztalgia  :wub: :D ;) Gyári Nokia 6210-es autótelefonnal, micsoda nagy szám volt az 2001-ben!  :D


2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3324 Dátum: 2017.11.25 11:54:48 »
Mivel a korabeli(csak pár évvel fiatalabb) T25 Ave k.b dupla áron megy, így azt gondolom, hogy a T22 formája nem tetszik sokaknak. :yes: Már "nem trendi" :?:
Hasonló a helyzet az E11 vs. E12 Corollánál is.
A Yaris vs. Avensis összehasonlítás tulajdonképpen kiskocsi vs. nagykocsi összehasonlításban, sok évesen összemosódnak az újkori árkülönbségek. A kiskocsikért szerintem sokszor irreálisan sokat kérnek. :hmmmm:
T25 nagy ugrás volt, prémium belsőt kapott egy átlag családi kombi. A kocsik értékvesztése 10-12 éves korra 75% a Yaris és az Avensis esetében is, ez erősen összemosódik. Ennek köszönhető, hogy a kisautó irreálisan soknak tűnik. Az is egy szempont, hogy a kisautó szinte nem fogyaszt kevesebbet mint egy kombi, a szervizelése sem olcsóbb, viszont a gfb ugyanannyira drága, a szervizelése se olcsóbb, viszont kevesebb ember és csomag fér bele és komfortban is elmarad. A kiskocsi mindig a gyártó "olcsóbb", kevésbé felszerelt szegmense. Míg Avensisben van 9 légzsák, addig a korban azonos Yarisban asszem csak 4.  A kisautó méreteket minimálisan lehet csak kihasználni és szinte csak nagyvárosban szerintem.

Az durva! Nem hittem volna, higy létezik még ilyen!
Ritkán, de van. Évek óta nézegettem egy bizonyos típust, de csak mint házasságban a szőkék méregetését, szóval csak étlapnézegetés volt. :D Szerelőm tudta és épp el akarta adni a sajátját. Mondta, hogy nem bánná ha jó helyre kerülne, úgyhogy megmutatta, én meg lecsaptam rá (miután asszony jóváhagyta, mint családi kocsi :D). Évi 5300km átlagos futás került bele, végig garázsautó volt, csak száraz időben hordták ki. Ritkán de ki lehet fogni.

keeleios

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3325 Dátum: 2017.11.25 12:26:45 »
Sziasztok!

Nos, hazahoztam a kocsit és egyelőre minden nagyon ***a. De lenne 1-2 gyors kérdésem.

Van itthon egy új doboznyi elf 5w-40es szintetikus olaj. Ezt használhatom gyors olajcserére, vagy inkább vegyek egy 5w-30as olajat?

A kocsi linea terra felszereltségű, 2001es lévén már benne van a kormányról vezérelhető hifi meg a stb stb. Csupán 1 problémával, ez még ugyebár kazettás magnóval került forgalomba. Ennek a cseréje egy DIN-es egységre gondolom nem kivitelezhető? Bluetoothos zenelejátszást azért szeretném kivitelezni valahogy.

Előre is köszönöm a segítségekete.
« Utoljára szerkesztve: 2017.11.25 12:29:27 írta keeleios »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3326 Dátum: 2017.11.25 12:49:28 »
Nem fog tönkremenni a motorod a 40-es olajjal, de a 30-as való bele. Az 5W fontosabb kritérium.

A gyári fejegyseget én már cseréltem 1DINre, ehhez csak egy Toyota-ISO átalakító kell pluszban, de az kb 2500Ft a neten.

Ha érdekel az egész hifis téma ezzel a típussal kapcsolatban, keress rá az autohifi-city honlapján a blogok között az enyémre (bepi81), sok kulisszatitkot leírtam a szerelésről és a dilemmákról.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3327 Dátum: 2017.11.25 14:24:54 »
Az durva! Nem hittem volna, higy létezik még ilyen!
Berlin fole kellett erte menni, mar majdnem a tengernel jartunk. Volt a kereskedonel egy hasonlo futassal rendelkezo E11-es Corolla is, ha lett volna benne klima, azonnal el is hoztam volna.
Otthon mentem az autoval egy keveset. Hat, mit mondjak... Mint egy uj auto. Kicsit nyers, minden ugy kattan, roccen, ahogy azt kitalaltak. Meg a szag is uj benne.
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10

keeleios

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3328 Dátum: 2017.11.25 19:14:57 »
A gyári fejegyseget én már cseréltem 1DINre, ehhez csak egy Toyota-ISO átalakító kell pluszban, de az kb 2500Ft a neten.

A blogodat elolvasta, érdekes iromány. Bár én ugyan kicsit magam is a vájt fülűek közél tartozom, de egyelőre megelégednék csak a fejegység lecserélésével.

Kormányról vezérelhető hangerőnek gondolom búcsút lehet inteni, de ha nem túl nagy kérés esetleg egy képet tudnál valamikor feltölteni róla, hogy miképp is néz ki a zenedoboz a középkonzolra beékelve. Félek tőle hogy nagyon el fog ütni az egész kinézete.

Egyébként a központi számítótógép ép és egészséges marad a procedúra után?

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10683
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3329 Dátum: 2017.11.25 20:16:53 »
Netet böngészve megakadt rajta a szemem. A GWY-os rendszám alapján valószínűsíthető, hogy 0 km-es korában itthon lett forgalomba helyezve, és a hirdetéssel ellentétben nem egy Luna, hanem a legjobban felszerelt Sol kivitel, és még alufelni is van hozzá.
1.6-os Avensis 389e km-el, ez még hihetőnek is tűnik - és hirdetés (meg talán a fényképek környezete) alapján nem is nepper árulja.
"Eldobós" autónak 300e Ft-ért (4 lufival, ABS-el és légkondival) szerintem ideális lehet. A vez. oldali ülésen található cigaretta égésnyomoktól eltekintve a belseje is kulturáltnak tűnik. :yes:
Esetleg ismeri valaki az autót Szombathelyen?
« Utoljára szerkesztve: 2017.11.25 20:18:47 írta Xtrem »
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61