Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 777381 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3300 Dátum: 2017.11.10 14:18:24 »


 Meg mondom őszintén nem igazán értek még ehhez a részhez. Azért is írtam ezt a 10 cm-t. Akkor majd meg próbálkozom azzal amit ajánlottál bár nem túl sok az a 35mm.
10cm süllyesztés irdatlan sok, használhatatlanná teszi az autót. Egyszerűen a kasztnit sem tudod annyira leengedni, mert leér a földre, és az itthoni "fantasztikus" burkolatminőség miatt nem biztos, hogy előnyös.
A 35mm süllyesztés pont elegendő, de az Avensis eleve kényelmes rugózását így is érezhetően sprődebbé teszed.
A másik probléma az ültetéssel, hogy gondolni kell a forduló kerekekre is, hiszen, azok helyszükséglete megnő oldalirányban, ha kitekered a kormányt. Nagyon nem mindegy a felni-gumi mérete, illetve, az ültetés mértéke.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3301 Dátum: 2017.11.10 14:19:43 »


Nincs különösebb oka csupán optikailag akarnám tuningolni egyenlőre, na meg motorikusan is majd idővel, kevésnek érzem ezt a 110 lovat. Egyébként ez is érdekelne hogy lehetne e valamit kezdeni ezzel a benzines motorral(4A-FE)? Legalább egy 10-20 lovat kihozni még belőle...
Akkor célszerűbb keresned egy 3S-FE motoros (2.0 szívó) változatot, abban 128LE van.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3302 Dátum: 2017.11.10 17:47:13 »
10cm süllyesztés irdatlan sok, használhatatlanná teszi az autót. Egyszerűen a kasztnit sem tudod annyira leengedni, mert leér a földre, és az itthoni "fantasztikus" burkolatminőség miatt nem biztos, hogy előnyös.
A 35mm süllyesztés pont elegendő, de az Avensis eleve kényelmes rugózását így is érezhetően sprődebbé teszed.
A másik probléma az ültetéssel, hogy gondolni kell a forduló kerekekre is, hiszen, azok helyszükséglete megnő oldalirányban, ha kitekered a kormányt. Nagyon nem mindegy a felni-gumi mérete, illetve, az ültetés mértéke.

Na! Ezt kérem jegyzőkönyvbe venni! :D :D
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3303 Dátum: 2017.11.10 20:24:00 »


 Meg mondom őszintén nem igazán értek még ehhez a részhez. Azért is írtam ezt a 10 cm-t. Akkor majd meg próbálkozom azzal amit ajánlottál bár nem túl sok az a 35mm.
Bar mar masok is irtak, de hetkoznapi hasznalatra sok esetben a 35mm is tul sok. Csak viszonyitaskent merd meg mondjuk az elso lokharitod alja es a fold kozti tavolsagot. Ez jobb esetben is alig tobb a 10cm-nel. Az ultetessel nem csak a menetkomfort romlik, de parkolasnal, fekvorendornel, bukkanonal, godornel, melygarazs fel- es lehajtonal, egyeb szintbeli kulonbsegek lekuzdesenel olyan reszei er(het)nek le az autonak, amik nem erre lettek kitalalva (jobb esetben csak a lokharito koptatoja, esetleg a kipufogodob alja, rosszabb esetben a karter, valamelyik lengokar).
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10680
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3304 Dátum: 2017.11.13 20:51:13 »
Ez vajon miért ilyen olcsó?  :hmmmm:
Honosítással is talán megvan 500e-ból, igaz gondolom a megadott 258e km akkor lehet csak "elírás" lesz.  :hmmmm: Már a hirdetésben sem éppen túl közlékeny nepper is bizalomgerjesztő tényező.  :devil:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3305 Dátum: 2017.11.13 21:16:02 »
Ez vajon miért ilyen olcsó?  :hmmmm:
Honosítással is talán megvan 500e-ból, igaz gondolom a megadott 258e km akkor lehet csak "elírás" lesz.  :hmmmm: Már a hirdetésben sem éppen túl közlékeny nepper is bizalomgerjesztő tényező.  :devil:

A dízelsége miatti lehetőségek:
- vezérlés szett + munkadíj: 75.000 Ft
- normális kettőstömegű lendkerék, ha már bontva, akkor komplett kuplungszettel + szerelés: 250.000 Ft
- turbó felújítás + szerelés: 100-150.000 Ft
- új turbó + szerelés: talán 250.000 Ft
- befecskendezők felújítása 4db + szerelés: 250.000 Ft
- befecskendezők újra csere: 400.000 Ft
- nagynyomású szivattyú feljutás: 100.000+ Ft
- motor általános állapota

Ez eddig csak a motor és környéke, ezután jön, hogy ez egyébként egy egész autó is: volt-e törve, rohad-e, futómű, váltó, fékek, kormányzás, gumiszett, általános állapot, stb...

Van pár akna. Ha ezek közül fennáll 1-2, akkor teljesen reális az 500.000 Ft-os vételár.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10680
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3306 Dátum: 2017.11.14 15:25:47 »
Húzós összegek, nem mondom.
Nepper árulja 330e Ft-ért, külföldi okmányokkal. Jól felszerelt Sol, és még első fényszóró-mosó is van rajta, ami ritka - itthon meg aztán pláne.

Talán lassan eljön az az idő, hogy ennyiért megveszi valaki, és addig hajtja, amíg szegény ki nem leheli a lelkét.  :cry:

Mondjuk ha még a sima 90 lovas dízel lenne, azzal talán kevésbé lehetne mellélőni, a szerelő szerint is az még egy jó kis megbízható motor volt, "kevés kunszt-tal".
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3307 Dátum: 2017.11.14 16:01:51 »
Húzós összegek, nem mondom.
Nepper árulja 330e Ft-ért, külföldi okmányokkal. Jól felszerelt Sol, és még első fényszóró-mosó is van rajta, ami ritka - itthon meg aztán pláne.

Talán lassan eljön az az idő, hogy ennyiért megveszi valaki, és addig hajtja, amíg szegény ki nem leheli a lelkét.  :cry:

Mondjuk ha még a sima 90 lovas dízel lenne, azzal talán kevésbé lehetne mellélőni, a szerelő szerint is az még egy jó kis megbízható motor volt, "kevés kunszt-tal".

A 90 lovas előkamrás, adagolós dízelt csak 1999-ig gyártották (igen, az újabb D-4D dízelt egy évvel a rendes fészlift előtt beépítették). Mindegyik nagykorú, sőt már inkább 20 felé járnak. Olyat találni, ami nem futotta meg a Föld - Hold távolságot (kétszer) szinte lehetetlen. Ettől függetlenül, valószínűleg kisebb költséggel elmennek még 5 évet, gyakori odafigyelések mellett egy elhivatott user kezében.

Isti83

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3308 Dátum: 2017.11.18 21:53:57 »
Jó estét Mindenkinek!

Sajnos betegeskedik az Avensisem... Egy 2001-es D-4D-ről van szó. Reggeli indításkor erős kékes füstöt fúj a kipufogón. Nap közben, meleg motornál semmi hasonló jelenség. Ismerős szerelő véleménye szerint szelepszár szimering probléma lehet, de gondoltam megkérdezlek Titeket is.

A véleményeket köszönöm előre is!

Monostori István

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3309 Dátum: 2017.11.19 01:14:38 »
Kedves Mindenki!

Egy Toyota Avensis station wagon 1.6  (1998) boldog tulajdonosa vagyok
Néhány hete nem nyitja a kulcs távirányítója a központi zárat, bezárni tudja.

Először azt hittem hogy a mikrokapcsoló a probléma. De mint kiderült kulcs
távirányítójánál mind a nyitás mind a zárás hatására tökéletesen működik.
Valakinek van valami ötlet hogy mi lehet a probléma?

Továbbá szeretném kicserélni a közép konzolban a kiégett izzókat. Ehhez keresnék leírást.
Próbáltam "service manualt" találni de, nem sikerült!

Köszönöm a segítséget


akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3310 Dátum: 2017.11.19 09:30:13 »
keress rá jutúbon
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

11zsotty44

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3311 Dátum: 2017.11.23 21:42:08 »
Lehet hülye kérdés, 3zz-fe motorral szerelt avensisben ti milyen sebességben közlekedtek városban/faluban 50 körül? Olvastam itt olyat korábban hogy a vvti szereti ha 3000nél váltják el. Ez mennyire reális?
« Utoljára szerkesztve: 2017.11.23 21:45:13 írta 11zsotty44 »

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10680
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3312 Dátum: 2017.11.24 10:11:57 »
Én ex autómnál 50 körül már betettem 4-.ik fokozatba, ha a forgalmi viszonyok ezt lehetővé tették, és nem kellett előzni. A kis 1.6-os nem dadogott ennyinél.
De amúgy általában 60 körül ment a 4-.ik, 80-nál meg az 5.-ik.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3313 Dátum: 2017.11.24 12:20:13 »
Lehet hülye kérdés, 3zz-fe motorral szerelt avensisben ti milyen sebességben közlekedtek városban/faluban 50 körül? Olvastam itt olyat korábban hogy a vvti szereti ha 3000nél váltják el. Ez mennyire reális?
A sebesség nem releváns mint mögöttes ok. A 3000-nél történő váltás az ami biztosítja, hogy a következő fokozatba váltva a fordulat 2000 felett pörögjön. A 2000rpm az ami alatt oválisra kezd kopni a dugattyú, ha terhelésen ott van használva.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3314 Dátum: 2017.11.24 13:55:59 »
Lehet hülye kérdés, 3zz-fe motorral szerelt avensisben ti milyen sebességben közlekedtek városban/faluban 50 körül? Olvastam itt olyat korábban hogy a vvti szereti ha 3000nél váltják el. Ez mennyire reális?
Simán bírja a 4.-et. Nem kell forgatni. A vvt-i rendszer éppen abban jó, hogy alacsony fordulatszám mellett úgy változtatja a szelepvezérlést, hogy kvázi nyomatékos maradjon a motor.
Az enyém 1,8 vvt-i, 40-55 között 4.-ben szoktam szöttyögni, de 55- felfelé már dobom az 5.-et, de csak akkor, ha a cél a sebesség tartása. Gyorsításhoz mindig visszaváltok. 
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i