Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 778531 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3285 Dátum: 2017.10.28 04:55:58 »
Az alapjárati kérdésen túl, meg tudja mondani valaki, hogy honnan tudható, hogy "sima" (K20TR11) vagy platina (PK20TR11) gyertya kell a konkrét motorba, ha tegyük fel, a benne lévő sem bele való?
A Denso oldala a simat irja, a platinat pedig opcionaliskent hozza. A toyodiy-en mindketto megtalalhato.
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3286 Dátum: 2017.10.28 19:23:14 »
Az alapjárati kérdésen túl, meg tudja mondani valaki, hogy honnan tudható, hogy "sima" (K20TR11) vagy platina (PK20TR11) gyertya kell a konkrét motorba, ha tegyük fel, a benne lévő sem bele való?
1AZ-FSE motor esetén:
- Denso SK20R11
- NGK IFR6A11

3S-FE motor esetén:
- Denso  K20TR11
- NGK BKR6EKB11
Attila 31
  - Avensis
- Prius

11zsotty44

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3287 Dátum: 2017.10.31 01:37:00 »
Sziasztok!

Szert tettem egy 2001es 1.6-os VVT-i avensisre. A kocsit a család egy ismerősétől vettem nagyon nagyon (tényleg) kedvező áron.

Külsőleg szép állapotban van, elektronikája rendben. Motorja az olajat nem eszi, 100e kilóméternél átesett egy motornagygenerálon toyota szervíznél (most van benne 250).

Akadt azonban a kocsival 1 kisebb nagyobb problematika. Korábbi tulajdonosa egy hölgy volt, hozzávetőlegesen 0 műszaki kompetenciával. A férje csak oldalról próbálta rendben tartani a kocsit, ami többnyire sikerült is neki, de mivel ő maga már nem vezette 1 ideje, elkerülte a figyelét 1 morajló hang a motortér bal oldala felől.

Mint kiderült egy korábbi kuplungcsere folyamán ( vagy csak úgy magától ) megsérült a váltó egyik tömítése. A kocsi sajnos bukott 1 szép adag váltóolajat (ami kocsi alá nézve indulás előtt derült ki), és a hölgy jóideig így használhatta.

Én hazajöttem a vassal, mert még így is ajándék számba ment körülbelül ... DE ... ezt a problémát azért szeretném orvosolni. Csak hogy kicsit pontosabb képet adjak a problémáról: A kocsi egy korholó, fémes hangot hallat magáról (ez nagyritkán átmegy afféle sikító hangba, de magas sebességnél már elnyomja a menetszél+futómű hang). A hang nagysága körülbelül sebességgel arányos. Kuplung nyomosával tompul. de nem szűnik meg Üresben, de még egyesben vagy rükvercben sem lehet észlelni. Teljesítményén, kuplungján, váltóján semmit nem érezni a kocsinak, csak a hangot lehet észlelni.

1 szerelő ismerőssel már utántölt öttük a váltóolajat. Nagyjából 0.7L olaj hiányzott a szerkezetből, tömítést pedig már rendeltem bele.

Ha mindettől nem fog elmúlni a fémes hang, mit javasoltok? Egyáltalán mi sérülhetett ami ezt okozta? Olaj újratöltése óta mentem a kocsival kb 10 km-t, a hang 1 kicsit lentebb hagyott, de nem szűnt meg.
« Utoljára szerkesztve: 2017.10.31 01:38:56 írta 11zsotty44 »

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3288 Dátum: 2017.10.31 06:18:01 »
Sziasztok!

Szert tettem egy 2001es 1.6-os VVT-i avensisre. A kocsit a család egy ismerősétől vettem nagyon nagyon (tényleg) kedvező áron.

Külsőleg szép állapotban van, elektronikája rendben. Motorja az olajat nem eszi, 100e kilóméternél átesett egy motornagygenerálon toyota szervíznél (most van benne 250).

Akadt azonban a kocsival 1 kisebb nagyobb problematika. Korábbi tulajdonosa egy hölgy volt, hozzávetőlegesen 0 műszaki kompetenciával. A férje csak oldalról próbálta rendben tartani a kocsit, ami többnyire sikerült is neki, de mivel ő maga már nem vezette 1 ideje, elkerülte a figyelét 1 morajló hang a motortér bal oldala felől.

Mint kiderült egy korábbi kuplungcsere folyamán ( vagy csak úgy magától ) megsérült a váltó egyik tömítése. A kocsi sajnos bukott 1 szép adag váltóolajat (ami kocsi alá nézve indulás előtt derült ki), és a hölgy jóideig így használhatta.

Én hazajöttem a vassal, mert még így is ajándék számba ment körülbelül ... DE ... ezt a problémát azért szeretném orvosolni. Csak hogy kicsit pontosabb képet adjak a problémáról: A kocsi egy korholó, fémes hangot hallat magáról (ez nagyritkán átmegy afféle sikító hangba, de magas sebességnél már elnyomja a menetszél+futómű hang). A hang nagysága körülbelül sebességgel arányos. Kuplung nyomosával tompul. de nem szűnik meg Üresben, de még egyesben vagy rükvercben sem lehet észlelni. Teljesítményén, kuplungján, váltóján semmit nem érezni a kocsinak, csak a hangot lehet észlelni.

1 szerelő ismerőssel már utántölt öttük a váltóolajat. Nagyjából 0.7L olaj hiányzott a szerkezetből, tömítést pedig már rendeltem bele.

Ha mindettől nem fog elmúlni a fémes hang, mit javasoltok? Egyáltalán mi sérülhetett ami ezt okozta? Olaj újratöltése óta mentem a kocsival kb 10 km-t, a hang 1 kicsit lentebb hagyott, de nem szűnt meg.
Szvsz váltócsapágygyanús az eset.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3289 Dátum: 2017.10.31 08:26:38 »
Szintén váltócsapágyra emlékeztet. Ha menet közben 80-100-as tempónál, 4000-es fordulatnál kinyomod a kuplungot és megszűnik a hang, akkor lehet készülni.

11zsotty44

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3290 Dátum: 2017.10.31 13:20:03 »
Szintén váltócsapágyra emlékeztet. Ha menet közben 80-100-as tempónál, 4000-es fordulatnál kinyomod a kuplungot és megszűnik a hang, akkor lehet készülni.

Nem vagyok teljesen tisztában a szerkezet felépítésével sajnos. Ennek mennyi lenne a cseréje hozzávetőlegesen? Továbbá okozhat valami kárt ha rövid ideig még így járok vele? Vagy ez afféle minél hamarabb elhárítandó hiba?

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3291 Dátum: 2017.10.31 14:07:22 »
Nem vagyok teljesen tisztában a szerkezet felépítésével sajnos. Ennek mennyi lenne a cseréje hozzávetőlegesen? Továbbá okozhat valami kárt ha rövid ideig még így járok vele? Vagy ez afféle minél hamarabb elhárítandó hiba?
Ára nekem márkaszervízben 143k volt. Ha nem kell leemelni a váltót akkor 90k is lehetett volna. Nem márkaszervízben, mondjuk SKF csapágyakkal 70-90k közt megúszható, csak ügyelj rá, hogy milyen tömítőpasztát raknak fel(a nem odavalót megeheti az olaj pár év alatt).  Járást a kocsival nem lehet megítélni. Ha szétszáll a csapágy, akkor sok apró fogaskerék fog hirtelen random méretű fémdarabokat bedarálni. Ha ilyen történik, akkor a bontott váltó már gazdaságosabb. Saját esetemben amint kiderült a probléma, vittem 4 napon belül megcsináltatni.

ghx

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3292 Dátum: 2017.10.31 16:02:58 »
Köszönöm a válaszokat a gyertyára!
K20TR11 számú gyertyákat vettem, könyvében csak annyit ír, hogy kizárólag kétpólusú gyertya használható, ez pedig az.
Amik benne voltak: K20TT (szinte hófehérre voltak égve, csak a pólusok között voltak barnásabbak. Alig voltak meghúzva, a kulccsal csak éppen megmozdítottam, utána kézzel jött ki). A Denso szerint ezek is bele valók, de ezek egypólusú gyertyák, tehát valaki csak hazudik:)
Ráadásul a két gyertya hossza között is van kb 3 mm különbség (a K20TR11 a hosszabb).
Gyertyacsere után viszont nem változott semmi. Továbbra is kicsit puffogva jár, alapjárat 650 - 700 körül van. De azt láttam a szívósoron, hogy a blokk felőli részén eléggé fekete kormos és enyhén benzines füstszag is jön onnan, így meglehet, hogy szívósor tömítést kell cserélnem?
Ahogy elnéztem, nem egyszerű menet ezen a motoron.

adrian90sz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3293 Dátum: 2017.11.10 07:31:43 »
Hali! 98-as évjáratú avehoz keresek ültető rúgó szettet. Találtam egy helyen az interneten 4 centi annak semmi értelme. Van aki ültette már a t22esét? Vagy tud egy oldalt ahol találok értelmes szettet hozzá? minimum 10 centiset legalább....

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3294 Dátum: 2017.11.10 07:47:54 »
Konkrét oldalt sajnos nem tudok.
De az LSE limitált kiadású verzió esetében 3 centivel ültették az autót, illetve egy jó 13-14 évvel ezelőtt Kpeki-nek volt egy Avensise, amit 7 cm-vel ültetett és 17-es felnikkel járt. Az talán már túlzás volt, de az a 3 cm még járható út lehet.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3295 Dátum: 2017.11.10 10:49:04 »
Nincs olyan, hogy 10cm-es ültető rugó. Ez badarság. Azt vagy úgy érik el, hogy levegős futóművet raknak alá kb 700e Ft-ért, vagy egyszerűen otthon kendácsolva levágnak a rugókból. Egyiket sem ajánlom, mert nem közútre való.

Egy jó minőségű ültető rugó, pl a Vogtland 52000Ft-ba kerül szettben és 35mm-t ültet. Teljesen jó ár/érték arány.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3296 Dátum: 2017.11.10 11:50:21 »
Hali! 98-as évjáratú avehoz keresek ültető rúgó szettet. Találtam egy helyen az interneten 4 centi annak semmi értelme. Van aki ültette már a t22esét?
Van hát, a Toyota már ültetett. Még 2000 körül a Rábaringen 24 órán át futtattak egy T22-t, amit 30 mm-el ültették le a mutatványhoz, valami gyári szettel. Esetleg írj nekik, hogy mi volt az és mennyiért adják, mi a cikkszáma.
Miért akarsz ültetni ha szabad kérdezni?

adrian90sz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3297 Dátum: 2017.11.10 13:20:04 »
Van hát, a Toyota már ültetett. Még 2000 körül a Rábaringen 24 órán át futtattak egy T22-t, amit 30 mm-el ültették le a mutatványhoz, valami gyári szettel. Esetleg írj nekik, hogy mi volt az és mennyiért adják, mi a cikkszáma.
Miért akarsz ültetni ha szabad kérdezni?


Nincs különösebb oka csupán optikailag akarnám tuningolni egyenlőre, na meg motorikusan is majd idővel, kevésnek érzem ezt a 110 lovat. Egyébként ez is érdekelne hogy lehetne e valamit kezdeni ezzel a benzines motorral(4A-FE)? Legalább egy 10-20 lovat kihozni még belőle...

adrian90sz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3298 Dátum: 2017.11.10 13:23:24 »
Nincs olyan, hogy 10cm-es ültető rugó. Ez badarság. Azt vagy úgy érik el, hogy levegős futóművet raknak alá kb 700e Ft-ért, vagy egyszerűen otthon kendácsolva levágnak a rugókból. Egyiket sem ajánlom, mert nem közútre való.

Egy jó minőségű ültető rugó, pl a Vogtland 52000Ft-ba kerül szettben és 35mm-t ültet. Teljesen jó ár/érték arány.


 Meg mondom őszintén nem igazán értek még ehhez a részhez. Azért is írtam ezt a 10 cm-t. Akkor majd meg próbálkozom azzal amit ajánlottál bár nem túl sok az a 35mm.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3299 Dátum: 2017.11.10 14:01:10 »
Nincs különösebb oka csupán optikailag akarnám tuningolni egyenlőre, na meg motorikusan is majd idővel, kevésnek érzem ezt a 110 lovat. Egyébként ez is érdekelne hogy lehetne e valamit kezdeni ezzel a benzines motorral(4A-FE)? Legalább egy 10-20 lovat kihozni még belőle...
Engedd el. Vegyél egy jó állapotú MX5 NA-t a nagyobbik motorral. 1.2 millió körül szoktak lenni rendszeresen ilyenek a klubban. Legyen benne kanyarstabilizátor, coilover és ne rohadjon (nagyon). Avensis jó lesz közlekedni. Optika ne érdekeljen, úgyis belül ülsz. Mx5-Avensis átülésnél úgyis érzed majd, hogy az optika irreleváns. A vezetési élmény lesz olyan, hogy a gondolataidra is reagáló gokartból átültél egy teherhajóba. Onnantól kezdve az optikát letojod. Az Mx ki fogja szolgálni a vezetési élményedet az optikai nyálcsorgással, az Avensisben meg elfér a bevásárlás és a gyerek amikor kell.