Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 778696 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3270 Dátum: 2017.10.08 14:49:33 »
Decemberben vettük az autót. Egyben adnánk el, mert a kocsi a párom szüleinek udvarában áll, mi pedig Pesten vagyunk. Mi nem tudjuk megbontani, más pedig ne járkáljon oda bütykölni.
Azt néztem, hogy ebayen csak a motor 150k Ft felett megyeget el, a felnik meg gondolom 40-50k Ft-ot érhetnek, így a 150.000 Ft nem karcsú érte?
karcsunak karcsú,de ha nem hivott a kutya se és el akarod adni,akkor nem mind1?
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3271 Dátum: 2017.10.08 14:55:02 »
Decemberben vettük az autót. Egyben adnánk el, mert a kocsi a párom szüleinek udvarában áll, mi pedig Pesten vagyunk. Mi nem tudjuk megbontani, más pedig ne járkáljon oda bütykölni.
Azt néztem, hogy ebayen csak a motor 150k Ft felett megyeget el, a felnik meg gondolom 40-50k Ft-ot érhetnek, így a 150.000 Ft nem karcsú érte?
Hahu-t azok nézik akik ép kocsit akarnak, inkább racing-bazar ahol ilyesmi kelendő. A linkelt példányt csak bontani fogja megvenni bárki. Trélerezni kell, a kivonásnak, ártalmatlanításnak is van költsége és még keresnie is kell rajta az illetőnek a munkaidejének leszámolásán felül, amit a bontással eltölt. Keress meg pár bontóst és kérdezd meg mennyiért vennék át. A cucc annyit ér, amennyiért a piac megveszi. Ha nem is nekik adod el, legalább lesz képed arról, hogy mi kérhető el érte. Értékelhető pénzed valószínűleg csak akkor lesz belőle, ha kibontod az ép elemeket és egyenként elkezded árulni.

Dzsi85

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3272 Dátum: 2017.10.22 14:56:31 »
Sziasztok!

Valakinek elfekvőben esetleg egy vízhűtő? 98-as, 1.6 benzin T22

Köszi

ghx

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3273 Dátum: 2017.10.25 19:46:59 »
Üdv mindenkinek!

A napokban vásároltam egy 1998.12. havi gyártású Avensis-t. 5 ajtós az autó, 2.0 benzines, 94 Kw-os.
Tud valaki segíteni abban, hogy beszerezhető-e ehhez az autóhoz komplett  szilent szett (az összes szilent, ami a hátsó futóműben található, középkategóriás áron) a hátsó futóműhöz? Sehol sem találtam, még a powerflexnél sem, ott még az autót sem jegyzik (csak Carina van, a következő pedig már a T25).
Esetleg komplett lengőkarszett?

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3274 Dátum: 2017.10.26 07:07:49 »
Üdv mindenkinek!

A napokban vásároltam egy 1998.12. havi gyártású Avensis-t. 5 ajtós az autó, 2.0 benzines, 94 Kw-os.
Tud valaki segíteni abban, hogy beszerezhető-e ehhez az autóhoz komplett  szilent szett (az összes szilent, ami a hátsó futóműben található, középkategóriás áron) a hátsó futóműhöz? Sehol sem találtam, még a powerflexnél sem, ott még az autót sem jegyzik (csak Carina van, a következő pedig már a T25).
Esetleg komplett lengőkarszett?

Komplett hátsó szilentszettet Febest gyárt például. Így emlékezetből azt mondom, hogy keress rá arra, hogy Febest TAB-019, keress képeket és lesz egy robbantott ábra, ahol az összes szilent Febest cikkszámát megtalálod.
Ezután még egy-két keresés, hogy ki forgalmazza márkát és már egyenesbe is kerültél. (Van a hivatalos importőr Debrecenben, de a fékmester is forgalmaz párat)

Üdv:
BF

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12156
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3275 Dátum: 2017.10.26 08:15:20 »
Hahu-t azok nézik akik ép kocsit akarnak, inkább racing-bazar ahol ilyesmi kelendő. A linkelt példányt csak bontani fogja megvenni bárki. Trélerezni kell, a kivonásnak, ártalmatlanításnak is van költsége és még keresnie is kell rajta az illetőnek a munkaidejének leszámolásán felül, amit a bontással eltölt. Keress meg pár bontóst és kérdezd meg mennyiért vennék át. A cucc annyit ér, amennyiért a piac megveszi. Ha nem is nekik adod el, legalább lesz képed arról, hogy mi kérhető el érte. Értékelhető pénzed valószínűleg csak akkor lesz belőle, ha kibontod az ép elemeket és egyenként elkezded árulni.

ilyen esetben nem lehet azt csinálni hogy minden értékeset +motor kiszerelni és a bódét betolni a bontóba? vagy a bontónak kell a motor is?
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3276 Dátum: 2017.10.26 09:23:24 »
Üdv mindenkinek!

A napokban vásároltam egy 1998.12. havi gyártású Avensis-t. 5 ajtós az autó, 2.0 benzines, 94 Kw-os.
Tud valaki segíteni abban, hogy beszerezhető-e ehhez az autóhoz komplett  szilent szett (az összes szilent, ami a hátsó futóműben található, középkategóriás áron) a hátsó futóműhöz? Sehol sem találtam, még a powerflexnél sem, ott még az autót sem jegyzik (csak Carina van, a következő pedig már a T25).
Esetleg komplett lengőkarszett?
Márkaszervíztől kérj egy árajánlatot csak a szilentszettre és a teljes szerelésre is. Lehet 4+ keretében olcsóbban adják.
Keresztkérdés: ha középkategóriás ár a cél, akkor hogy merült fel a powerflex? OFF autóra, amire tényleg van is értelme, 250.000 ft alatt volt kicsivel csak a szilentek költsége.


ilyen esetben nem lehet azt csinálni hogy minden értékeset +motor kiszerelni és a bódét betolni a bontóba? vagy a bontónak kell a motor is?
Szerintem lehet. Viszont nem mindenki szerelő alkat és nem mindenki áll ennek neki. Hiába akarja valaki kiszedni azt a 20 alkatrészt amit szép lassan el tud adni, ha nincs meg a szakértelme hozzá. Ráadásul ha jól emlékszem, már számlaköteles az ilyen tevékenység, tehát a NAV is beletenyerelhet az ügybe.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3277 Dátum: 2017.10.26 13:37:02 »
Márkaszervíztől kérj egy árajánlatot csak a szilentszettre és a teljes szerelésre is. Lehet 4+ keretében olcsóbban adják.

Kicsit ismét feleslegesen túltoltnak érzem a márkaszervizes vonalat. Egy majd' 20 (értsd húsz) éves autóról beszélünk.
Ehhez még hozzájárul a típus és alkatrészellátottság ismeretének hiányossága és kész is félreinformálás.

Érdemes tudni, hogy a T22 hátsó futóművében 2 db hossz- és 4 db keresztlengőkar található. Mind a 6 egység úgy van kialakítva, hogy a karosszéria felőli bekötési ponton a lengőkarba, a csonkállvány felől a csonkállványba van préselve a szilent.
1. A Toyota nem forgalmazza a szilenteket külön a lengőkartól, így a karosszéria oldali szilentek cseréjekor a komplett lengőkarra tesznek ajánlatot.
2. A Toyota nem forgalmazza a szilenteket külön csonkállványtól, így a csonkállványba préselt szilentek cseréjekor a komplett csonkállványra tesznek ajánlatot.
Ez így, csak a hátsó futóművet tekintve is bőven 6 számjegyű, és még csak nem is biztos, hogy egyessel kezdődik.

Ezeken az elemeken kívül érdemes még a toronyszilenteket (nekem csúnyán át volt szakadva mindkettő, Febest lett az új), illetve a stabilizátor szilenteket megnézni (ezt is cseréltem, gyárira). Ezekből már lesz gyári is, persze nagyjából a legdrágább utángyártott árának 2-3-szorosáért.

Itt érdemes mazsolázni, hogy minek van gyári cikkszáma.
Itt pedig a Febest megoldása a témára.

Érdemes mérlegelni.

Üdv:
BF

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3278 Dátum: 2017.10.26 19:20:28 »
Kicsit ismét feleslegesen túltoltnak érzem a márkaszervizes vonalat. Egy majd' 20 (értsd húsz) éves autóról beszélünk.
Ehhez még hozzájárul a típus és alkatrészellátottság ismeretének hiányossága és kész is félreinformálás.
Megkérdezhetem miért? A 20 éves kocsira távoltartási végzés van?
1. Szerzel egy középkategóriás szilentszettre árajánlatot.
2. Szerzel a sarki szerelőtől beszerelésre árajánlatot.
3. Szerzel gyári alkatrészre árajánlatot Tudodkitktől, mert lehet hogy 4+ programban elérhető olcsón.
4. Szerzel beszerelésre árajánlatot Tudodkitktől, mert ha 4+ támogatott, akkor sarkiszervíz árakon van beépítésre a normaidő.

Ha a 3-4-es pontban kapott ár versenyképesnek bizonyul az 1-2 pont áraival akkor miért lenne túltolás? De ha a beszerelés mondjuk nem gazdaságos, viszont a gyári cucc teljesen versenyképes árazású, akkor miért ne azt venné meg, ami 19 évig bírta? Ez most lehet kötözködésnek tűnik, de az árajánlatkérés nem kerül semmibe, csak egy e-mail-be. Ha nem jön be, akkor sincsen hátrébb az ember semmivel.
Ezektől függetlenül a korábbi tapasztalataim alapján úgy gondolom, hogy nálam sokkal jobban otthon vagy a témában, így vélhetően neked van igazad. De: kérdezni nem kerül semmibe.

ghx

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3279 Dátum: 2017.10.26 19:40:43 »
Köszönöm a segítséget!
Febest-et megnéztem, 15 Eur darabja a szilentnek. Egy oldalon van 6, mindkét oldalon ugye 12 db. A 12 db ára 58'000 Ft+posta, tehát hadd kolompoljon még néhány évig.
A szilent árak után csak halkan kérdezem meg, gyári gumiszőnyeg elérhető még az autóhoz, vásárolt valaki mostanában? Elég lenne, csak a vezetőnél található, de kellemes árfekvés esetén beruháznék egy szettre.
Más:
Alapjárat szabályzási probléma lehet az, hogy ha alapjáraton (kb 700-720-as fordulat) elindulok, kiengedem a kuplungot, megy az autó, de nem emeli fel az alapjáratot a fenti értékre, hanem kb 580-600-as fordulaton megy, ami ugye kevés. Jól gondolom, hogy a terhelésre meg kellene emelnie, jobban mondva tartania kellene az eredeti alapjáratot?
Nem néztem még annyira körbe, de ha jól látom, itt nem alapjárati motor szabályoz, hanem vákuum. Ennek melyik része felel az alapjáratért? Mit érdemes kitisztítani/cserélni? Az autóban 314.000 km van.
« Utoljára szerkesztve: 2017.10.26 19:49:53 írta ghx »

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3280 Dátum: 2017.10.27 07:13:46 »
Megkérdezhetem miért? A 20 éves kocsira távoltartási végzés van?
1. Szerzel egy középkategóriás szilentszettre árajánlatot.
2. Szerzel a sarki szerelőtől beszerelésre árajánlatot.
3. Szerzel gyári alkatrészre árajánlatot Tudodkitktől, mert lehet hogy 4+ programban elérhető olcsón.
4. Szerzel beszerelésre árajánlatot Tudodkitktől, mert ha 4+ támogatott, akkor sarkiszervíz árakon van beépítésre a normaidő.

Ha a 3-4-es pontban kapott ár versenyképesnek bizonyul az 1-2 pont áraival akkor miért lenne túltolás? De ha a beszerelés mondjuk nem gazdaságos, viszont a gyári cucc teljesen versenyképes árazású, akkor miért ne azt venné meg, ami 19 évig bírta? Ez most lehet kötözködésnek tűnik, de az árajánlatkérés nem kerül semmibe, csak egy e-mail-be. Ha nem jön be, akkor sincsen hátrébb az ember semmivel.
Ezektől függetlenül a korábbi tapasztalataim alapján úgy gondolom, hogy nálam sokkal jobban otthon vagy a témában, így vélhetően neked van igazad. De: kérdezni nem kerül semmibe.

Megér egy e-mailt? Meg. Jócskán el fogja riasztani a márkaszervíztől? Igen.

Nincs semmi gondom azzal, ha 20 éves egy autó, én is legalább addig tervezem használni a sajátomat. Sőt! Az sincs ellenemre, hogy mondjuk az autó árával összemérhető mennyiségű pénzt költsek el az autóra egyszerre, hogy egy nagyobb rendbetétellel még sokáig guruljon. Én nem egyben, hanem folyamatosan költök, de a mértéke már bőven meghaladta az autó vételárát.
Volt itt fórumtárs, aki már bőven 4+ -os autóján cseréltetett egy db hosszlengőkart, mert el volt görbülve. Ha jól emlékszem 45.000 Ft az alkatrészára a műveletnek. Ebből van 6 db, plusz az említett egyeb szilentek. Ez munkadíjjal együtt már lehet, hogy 3-sal kezdődő hatjegyű összeg. A kocsi elejéről még nem beszéltünk. Ezek "csak" szilentek.

Ahogy látjuk, a kolléga az 58e Ft-ot sokallja.

Az bosszant egy kicsit, hogy mindennél ész nélkül jön a válasz, mintha egy automatikus komment lenne: nézd meg márkaszervízben, 4+ -ban lehet, hogy nem is kesz olyan drága.
De. Az lesz. Az esetek 99 %-ában egy 20 éves autó tulajának az lesz. A maradék 1 % nem itt kér tanácsot, hogy azt válaszolják neki, menjen márkaszervízbe. Egyébként meg visszaolvasva minden 2 oldalon szerepel ez az ajánlás, szerintem, ha akarja valaki, akkor megtalálja.

Nem tudom, hogy sikerült-e átadnom a gondolatmenet lényegét.

Ha nem, akkor valószínűleg én nem vagyok rosszul bekötve és megkövetlek.

Üdv:
BF

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3281 Dátum: 2017.10.27 08:35:07 »
Köszönöm a segítséget!
Febest-et megnéztem, 15 Eur darabja a szilentnek. Egy oldalon van 6, mindkét oldalon ugye 12 db. A 12 db ára 58'000 Ft+posta, tehát hadd kolompoljon még néhány évig.

Ha kicsit jobban utánamész, akkor ez azért gyorsan találsz jobb árakat, akár az általam említett fékmester oldalán is.
Kis kitartás kellene csak és jönnének a találatok...

Ha kolompol, akkor tipikusan a TAB-019 és/vagy a toronyszilent és/vagy a stab. szilenetek és/vagy stab.pálcák vannak tönkre. Ezeket egyenként lehet ellenőrizni és cserélni csak azokat kell, amiket tényleg szükséges. Ha nagy a hangja, akkor egyértelműen kiszűrhető, hogy hol a gond. Kisebb, ritkább koppanások behatárolása már jóval nehezebb. A keresztlengőkarok szilentjei nem igazán romlandó fajták, ellentétben a fentebb felsorolt elemekkel.
« Utoljára szerkesztve: 2017.10.27 08:42:24 írta keeper83 »

ghx

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3282 Dátum: 2017.10.27 09:15:37 »
Valószínűleg, csak a hosszanti karok első szilentjei rosszak, legalábbis úgy láttam. Ráadásul a keresztlengőkarok két-három évesnek néznek ki. Csak gondoltam, ha kb az általad ajánlott fékmester árakon (tényleg jók és tényleg nem találtam) találok alkatrészt, akkor a futóműről le van a gond egy darabon (fékek újak, tárcsával betéttel, elől komplett új lengőkarok, stabilizátorok, mind a 4)
Elölről közép-alulról jön még rettenetes kolompoló hang, toronycsapágy, vagy teljesen kész stabilizátor hangjára emlékeztet, holléte miatt a kormánymű szilentjeire tippelek én is és az előző tulaj is.
Alapjárattal kapcsolatban tud valaki tippet adni?

djyuri

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3283 Dátum: 2017.10.27 20:28:51 »
Üdv-üdv :)

A méricskélések megvoltak. De mint ahogy én nem találtam rossz értéket,így a szerelők is dolgoznak rajta 4 napja már.
Könnyítésképpen kértem egy vezérlés felújítást, hogy ne sajnálják szétszedni a motort.

Majd jelzek,ha megtudtam mi okozta a gondot.

üdv


Sziasztok ismét!
Most már el telt az az idő,hogy véleményt mondhassak a szerelésről.( 850km-t mentem vele szerelés óta)
A korábban említett leszabályzásos gondra nem találtak megoldást.  (mint utólag kiderült)
De mivel könnyítésképpen előrébb hozattam a 100000-es vezérlés felújítást,ezért bátran belenyúltak.
De csak ezeket csinálták meg:  vízpumpa,feszítő görgő, tömítések, szíjak, olajak...Olajszűrő...Ami ilyenkor szokás.
A hiba megszűnt. A computerhez nem tudtak csatlakozni a túl modern felszerelésükkel. Lehet sose fog kiderülni.
Továbbá: A turbó eléggé jó állapotba van. Használattól függően 100000-et még beletehetek. Egr és társai rendben. A vákuum csövekből párat megpucoltak/ lecseréltek.
Ezen kívül említésre méltó: A befecskendezésem már öregszik. A porlasztócsúcsokat kell majd felújíttatnom. Szintén használattól függően 50000 km múlva. Jelenség: Hidegen pöccre indul. Melegen tovább kell forgatni a motort.

ghx

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3284 Dátum: 2017.10.27 23:45:09 »
Az alapjárati kérdésen túl, meg tudja mondani valaki, hogy honnan tudható, hogy "sima" (K20TR11) vagy platina (PK20TR11) gyertya kell a konkrét motorba, ha tegyük fel, a benne lévő sem bele való?