Mivel ez inkább idetartozik, mint a találkozós topicba, ezért ide írom.
Szerencsésen megjártuk az autóval az idei tavaszi klub-tali helyszínét, Sopront.
Természetesen semmi gond nem volt az autóval, szépen kiégett a rendszeréből minden összegyülelmett bármi a hosszú autópálya-órák alatt.
Időben indultunk, így nem kellett sietnünk pénteken, 7 hónapos várandós feleségemmel főleg nem. Pihenőket is terveztünk be és konszolidált, de egyenletes utazótempót határoztam meg magunknak: országúton ez a pénteki kaionforgalom miatt borult, a 44-es úton Kecskemétig gyakorlatilag egymást érték a kamion konvojok, amiket leginkább 3000 feletti tartományban tartva a motort, előzgettünk. Ahol lehetett, ott 105-110 volt a tempónk, kamionok mögött inkább 90.
Pályán az előzéseket kivéve szigorúan a külsőben gurultunk, itt 110-120km/h volt az utazónk, ha előzni kellett, akkor a belső sáv sebességét a lehető legrövidebb idő alatt felvettük (130-140), majd az előzést befejezve, visszaálltunk az addigi tempóra.
Az időjárás végig szakadó esős volt, ennek ellenére a fed. comp. stabilan 6 liter (+- fél liter) körül mutatott, az átlag is 6,0-6,1 volt, átlagsebességünk közelítette a 80 km/h-t.
Az M1-esen kleingy-vel "konvojban" (
) továbbra is 110-120 volt az utazó, de itt már többször felkúszott a mutató 130-140 közé a megszaporodott előzések miatt, továbbra is szakadó esőben. Mosonmagyaróvárra érve 82km/h és 6,1 fogyasztási értéket mutatott a kijelző.
Sopronig ez mérséklődött 79km/h-ra és 6,1-re.
Ma hazafelé már eső nélkül, szikrázó napsütésben jöttünk, de végig srégen szembeszélben, amit igyekeztem az M1-esen valamelyest kompenzálni azzal, hogy beálltam egy cseh dízel Corolla Verso és egy Mazda 323f mögé szélárnyékba és szépen vonatoztunk 120-szal az M0-ig, ahol elváltunk. Innentől M5 és 44-es út volt végig, a pálya Kecskeméti szakaszán volt tartósan 150km/h is, mert feleségem már nagyon fészkelődött mellettem. Végül, Bcsabára érve tankoltam és a végeredmény
77km/h mellett 6,26 (számolt!) l/100km átlagfogyasztás lett a teljes tankra nézve. Ez 913km átlaga úgy, hogy ma Kecskemét-Bcsaba között klímáztunk is kicsit több, mint 100km-t.Nem, nem cseréltem motort, autót, még mindig a 14 éves 224.000-et futott 1,8 vvt-i a maga 1300kg-jával.
Nagyon elégedett vagyok vele, 110-130 között gyakorlatilag alig hallható a motorhang, elnyomja a gördülés, de utóbbi sem zavaró. 150-nél már zajosodik a motor is...
Futómű, gumik, fékek, mind-mind magabiztos vezetést garantáltak,
a váltó továbbra is egy álom. Sopronba érve
pótoltam a motorolajat, a felétől egy lehelletnyivel feljebb volt, valszeg kiégett belőle a hígulást okozó üzemanyag mennyiség. Hazaérve nem ellenőriztem a fogyást.
Az úton a Shell V-Power Nitro 95-öst kapta, itthon most az OMV Super 95 ment bele. Nem akarok butaságot írni, jó volt a Shell, 446Ft literje, ... nem tudom, ér-e annyit. Nem sajnáltam tőle, csak nem tapasztaltam olyan egetrengető, de legalábbis placebo nélkül egyértelműen érezhető változást. A motornak valszeg jót tett, ha valóban van benne plusz adalék (szelep- , üa. rendszer - tisztító).
Amikor itthon megnéztem a kipufogót, vékony feketés-sötét szürkés, száraz "lepel" van a végen, egyenletesen. Szerintem ez teljesen normális.
Egy szónak is száz a vége, ismét bizonyított az autó. Jó vétel volt, megéri vele ennyit foglalkozni, mert nagyon igyekszik minden téren kiszolgálni az igényeinket.
Kényelmes, komfortos, tágas és abszolút azt érzi benne az ember, hogy ez még a fele életét sem "élte le" (kimegy a világból!), pedig idén már 14 éves lesz...