Ez így van. Csak azt nem értem mi előny származik a magasabb oktánszámú benzinből? A szükségesnél magasabb oktánszámnak 0 azaz nulla előnye van egy átlag sürítésű motorban.
Sem az ecu tuning, sem az akármilyen gyertya, de még egy verseny vezérműtengely sem ok a magasabb oktánszámú benzinre. Egyedül a sűrítési viszony növelése esetén fordulhat elő, hogy ilyen benzinnek van értelme, de gondolom nem sok toyotás van ahol levettek a hengerfejből....
a 100-as oktán a 91-hez képest nem ég jobban, vagy másképp egyetlen egy tulajdonsága jobb, a kompressziótűrése.
Fogyasztáshoz sincs és nem is lehet semmi köze a 100 as benzinnek egy 95 höz képest, egy olyan motorba, aminek a sűrítési viszonyából nem adódik eleve a 100 as oktán igény.
Lefele rontásnál viszont lehet fogyasztásnövekedés, bár nem jelentős mértékben. Inkább a csörgéskor jelentkező csapágyterhelés a probléma.