Oké, nyilván több a tapasztalatod.
De: az 5%-os arány a benzinben ugye nem sok - most fogják emelni a %-os arányt egyébként az EU-ban -, de "tiszta" etanol ugye az nem 5%, vagyis az arra hajlamos alkatrészeknél nagyobb az igénybevétel. Majd 200E km után beszélhetünk a tapasztalatokról.
Megjegyzem, hogy a modern autókban valszeg nem lehet ebből probléma, de az öregebb - 10 évnél idősebb példányoknál - előfordulhat az általam körülírt és általad urban legendnek minősített - meghibásodás.
Mindenesetre kíváncsain várom a hosszabb távú tesztet.Kavácsi lennék egy Suzuki tesztre is, mert ugye ennél a kornkrét típusnál elég hisztisen viselkedik a motor a tiszta etanolüzemtől.
Lenne egy kérdésem: Miért állnak többen még mindíg a normál üzemanyagok kútfejeinél és miért tankolnak etanolt kevesebben, ha az összességében olcsóbb üzemeltetést tesz lehetővé a benzinnél? Én is gondolkoztam a Dai etanolal való üzemeltetésével kapcsolatban - ugye ez egy 18 éves karburátoros háromhengeres gépezet -, de végül is úgy döntöttem, hogy egy hobbiautónak olyan mindegy, hogy mivel megy, nem jelentős a utásteljesítmény stb, stb.
Az etanollal kapcsolatos üzemeltetés még egy problémát vet fel, persze ez nem az etanol hibája: a tiszta etanollal történő üzemeltetés első időszakában az üzemagyarendszerben, így főleg a karburátorban, a fúvókéknál az öntisztulás miat előfordulhat dugulás. Nyilván az injektoroknál is, de ez egy szűrővel, vagy annak sűrűbb cseréjével orvosolható.
Nemtudom, hogy van-e időd, kedved lejönni a Mekibe ma este, szívesen folytatnám előben is a csevejt.