Szerző Téma: E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?  (Megtekintve 137069 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #45 Dátum: 2009.06.22 07:22:21 »
tutinet, Te etanollal jársz? (részben, vagy egészben)

50% jövő héttől
Én nem merném megreszkírozni a helyedben. Ez nagyon magas arány.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re: E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #46 Dátum: 2009.06.22 08:08:07 »
én sem.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #47 Dátum: 2009.06.22 09:15:46 »
50% jövő héttől
Kíváncsi vagyok a tapasztalataidra. Átalakítás lesz előtte?
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #48 Dátum: 2009.06.22 09:19:26 »
Az átalakítás kb. egy 50-es, ha tervezné Tutinet, sztem már írta volna. Egyébként kb 10-300 km múlva kigyullad neki a motorkontrol lámpa a keverék miatt, és nehezen indul az autó melegben és melegen.
         

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #49 Dátum: 2009.06.22 09:21:01 »
Az átalakítás kb. egy 50-es, ha tervezné Tutinet, sztem már írta volna. Egyébként kb 10-300 km múlva kigyullad neki a motorkontrol lámpa a keverék miatt, és nehezen indul az autó melegben és melegen.
Well, ez prognosztizálható, de azért kíváncsi leszek tutinet tollából is.  :flowers:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #50 Dátum: 2009.06.22 11:22:14 »
A nagyobbik baj az, hogy az üzemanyagrendszert károsíthatja a cucc - nem azonnal, hanem mondjuk jópár ezer km alatt, és mikor észreveszed, már késő. Ezek azok az egyelőre feltérképezetlen kockázatok, amelyek miatt még a jóval alacsonyabb keverési arányok is aggályosak, szal én meg nem merném próbálni, hogy a viszonylag nagy értékű autómat 50 % etanollal járassam, de mindegy  :surrender:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

egoaxa

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
    • E85 tuning
Re: E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #51 Dátum: 2009.07.17 08:05:40 »

egoaxa

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
    • E85 tuning
Re: E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #52 Dátum: 2009.07.17 08:07:05 »
A nagyobbik baj az, hogy az üzemanyagrendszert károsíthatja a cucc - nem azonnal, hanem mondjuk jópár ezer km alatt, és mikor észreveszed, már késő. Ezek azok az egyelőre feltérképezetlen kockázatok, amelyek miatt még a jóval alacsonyabb keverési arányok is aggályosak, szal én meg nem merném próbálni, hogy a viszonylag nagy értékű autómat 50 % etanollal járassam, de mindegy  :surrender:

Mit értesz üzemanyag-rendszer károsítás alatt?

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #53 Dátum: 2009.07.17 13:34:52 »
A nagyobbik baj az, hogy az üzemanyagrendszert károsíthatja a cucc - nem azonnal, hanem mondjuk jópár ezer km alatt, és mikor észreveszed, már késő. Ezek azok az egyelőre feltérképezetlen kockázatok, amelyek miatt még a jóval alacsonyabb keverési arányok is aggályosak, szal én meg nem merném próbálni, hogy a viszonylag nagy értékű autómat 50 % etanollal járassam, de mindegy  :surrender:

Mit értesz üzemanyag-rendszer károsítás alatt?

A gumialkatrészeket eheti, ha nem szeszálló anyagból készítették, valamint a festetlen és/vagy kopott fémalkatrészeket is megtámadhatja, korrodálhatja, ezzel szennyezheti a rendszert (injektor usw.).

Ahogy Palaczk is írja, ez nem azonnal jeletkezik, hanem a használat során, majd valamikor, de akkor halmozottan.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

egoaxa

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
    • E85 tuning
Re: E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #54 Dátum: 2009.07.17 16:27:41 »
A nagyobbik baj az, hogy az üzemanyagrendszert károsíthatja a cucc - nem azonnal, hanem mondjuk jópár ezer km alatt, és mikor észreveszed, már késő. Ezek azok az egyelőre feltérképezetlen kockázatok, amelyek miatt még a jóval alacsonyabb keverési arányok is aggályosak, szal én meg nem merném próbálni, hogy a viszonylag nagy értékű autómat 50 % etanollal járassam, de mindegy  :surrender:

Mit értesz üzemanyag-rendszer károsítás alatt?

A gumialkatrészeket eheti, ha nem szeszálló anyagból készítették, valamint a festetlen és/vagy kopott fémalkatrészeket is megtámadhatja, korrodálhatja, ezzel szennyezheti a rendszert (injektor usw.).

Ahogy Palaczk is írja, ez nem azonnal jeletkezik, hanem a használat során, majd valamikor, de akkor halmozottan.

Ezek nagy része városi legenda. Több mint egy éve foglalkozom átépítésekkel de nyoma sincs az ilyesminek (nyomokban sem).
Ez a gumimegevés egyenesen felháborítóan hülyeség.
Az autóiparban használt - üzemanyag rendszer környéként előforduló - gumialkatrészek az alkoholt ugyan úgy bírják mint a benzint.
De csak logikusan gondoljatok bele, a motorbenzinben évek óta belekevert bioüzemanyag tartalom van vagyis alkohol. Ha mindez amit írtál volna igaz akkor igen sok autó elpusztult volna a folyamatos 5% szesztől.
És akkor még olyan országokról nem beszéltünk ahol mezei autók járnak E100-al.

 

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #55 Dátum: 2009.07.17 16:43:56 »
Oké, nyilván több a tapasztalatod.
De: az 5%-os arány a benzinben ugye nem sok - most fogják emelni a %-os arányt egyébként az EU-ban -, de "tiszta" etanol ugye az nem 5%, vagyis az arra hajlamos alkatrészeknél nagyobb az igénybevétel. Majd 200E km után beszélhetünk a tapasztalatokról.

Megjegyzem, hogy a modern autókban valszeg nem lehet ebből probléma, de az öregebb - 10 évnél idősebb példányoknál - előfordulhat az általam körülírt és általad urban legendnek minősített - meghibásodás.

Mindenesetre kíváncsain várom a hosszabb távú tesztet.Kavácsi lennék egy Suzuki tesztre is, mert ugye ennél a kornkrét típusnál elég hisztisen viselkedik a motor a tiszta etanolüzemtől.

Lenne egy kérdésem: Miért állnak többen még mindíg a normál üzemanyagok kútfejeinél és miért tankolnak etanolt kevesebben, ha az összességében olcsóbb üzemeltetést tesz lehetővé a benzinnél? Én is gondolkoztam a Dai etanolal való üzemeltetésével kapcsolatban - ugye ez egy 18 éves karburátoros háromhengeres gépezet -, de végül is úgy döntöttem, hogy egy hobbiautónak olyan mindegy, hogy mivel megy, nem jelentős a utásteljesítmény stb, stb.

Az etanollal kapcsolatos üzemeltetés még egy problémát vet fel, persze ez nem az etanol hibája: a tiszta etanollal történő üzemeltetés első időszakában az üzemagyarendszerben, így főleg a karburátorban, a fúvókéknál az öntisztulás miat előfordulhat dugulás. Nyilván az injektoroknál is, de ez egy szűrővel, vagy annak sűrűbb cseréjével orvosolható.

Nemtudom, hogy van-e időd, kedved lejönni a Mekibe ma este, szívesen folytatnám előben is a csevejt.

« Utoljára szerkesztve: 2009.07.17 17:39:30 írta kleingy »
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

egoaxa

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
    • E85 tuning
Re: E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #56 Dátum: 2009.07.21 23:43:43 »
Oké, nyilván több a tapasztalatod.
De: az 5%-os arány a benzinben ugye nem sok - most fogják emelni a %-os arányt egyébként az EU-ban -, de "tiszta" etanol ugye az nem 5%, vagyis az arra hajlamos alkatrészeknél nagyobb az igénybevétel. Majd 200E km után beszélhetünk a tapasztalatokról.

Megjegyzem, hogy a modern autókban valszeg nem lehet ebből probléma, de az öregebb - 10 évnél idősebb példányoknál - előfordulhat az általam körülírt és általad urban legendnek minősített - meghibásodás.

Mindenesetre kíváncsain várom a hosszabb távú tesztet.Kavácsi lennék egy Suzuki tesztre is, mert ugye ennél a kornkrét típusnál elég hisztisen viselkedik a motor a tiszta etanolüzemtől.

Lenne egy kérdésem: Miért állnak többen még mindíg a normál üzemanyagok kútfejeinél és miért tankolnak etanolt kevesebben, ha az összességében olcsóbb üzemeltetést tesz lehetővé a benzinnél? Én is gondolkoztam a Dai etanolal való üzemeltetésével kapcsolatban - ugye ez egy 18 éves karburátoros háromhengeres gépezet -, de végül is úgy döntöttem, hogy egy hobbiautónak olyan mindegy, hogy mivel megy, nem jelentős a utásteljesítmény stb, stb.

Az etanollal kapcsolatos üzemeltetés még egy problémát vet fel, persze ez nem az etanol hibája: a tiszta etanollal történő üzemeltetés első időszakában az üzemagyarendszerben, így főleg a karburátorban, a fúvókéknál az öntisztulás miat előfordulhat dugulás. Nyilván az injektoroknál is, de ez egy szűrővel, vagy annak sűrűbb cseréjével orvosolható.

Nemtudom, hogy van-e időd, kedved lejönni a Mekibe ma este, szívesen folytatnám előben is a csevejt.



Szia!
Sajnos csak most tudtam ránézni a fórumra a Meki most kimaradt. :) De különben máskor szívesen.

Ez az E85 téma igen hasonlít arra az időszakra amikor megjelent az ólommentes benzin. Én még emlékszem rá, hogy mindenki pánikba volt mi lesz szegény motorokkal, beégnek a szelepek, megszorulnak a dugók, keverték veszetten az ólompótló adalékokat a benzinhez. Mára már ez is csak emlék, az öreg autók hibamentesen működnek ólommentessel.

Mivel más tulajdonságú üzemanyag, nyilván másként veszi igénybe a rendszert. Sőt még az is mondom, lehet hogy jobban igénybe veszi egyes elemeit, de kérdés hogy mennyire (miközben a benzin máshol fejti ki előnytelenebb tulajdonságát).
Találkoztam már mindenféle esettel, de olyannal még eggyel sem, hogy a műanyag vagy gumi alkatrésszel lenne a gond. Az ősi Zsiga benzincsövek is bírják, pedig azok gyakorlatilag koromból voltak. :)

Hogy miért nem állnak az E85 kútnál emberek? Tudjuk jól, hogy csak tájékoztatás, reklám kérdése. Ha nincs promóció ki az aki egy ismeretlen izét választ, még ha olcsóbb is.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #57 Dátum: 2009.07.22 08:16:41 »
Ha a dolog ennyire aggálymentes, akkor az autógyáraknak miért jelent évek óta (!) folyamatos görcsölést, hogy mely típusaikra engedélyezzék a korlátlan E10 (!nem 85 hanem 10!) használatot  :?: ?

Viszont egyvalami tény, amit te is említesz... Amerikában, főleg Dél- és Közép-, de kisebb részben Észak-Amerikában is, régóta bevett dolog az autókat etanollal járatni  :hmmmm: ... Azt viszont nem tudom, hogy ezek nem eltérő kivitelű autók-e, mint a benzines társaik!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

egoaxa

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
    • E85 tuning
Re: E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #58 Dátum: 2009.07.23 17:03:20 »
Ha a dolog ennyire aggálymentes, akkor az autógyáraknak miért jelent évek óta (!) folyamatos görcsölést, hogy mely típusaikra engedélyezzék a korlátlan E10 (!nem 85 hanem 10!) használatot  :?: ?

Viszont egyvalami tény, amit te is említesz... Amerikában, főleg Dél- és Közép-, de kisebb részben Észak-Amerikában is, régóta bevett dolog az autókat etanollal járatni  :hmmmm: ... Azt viszont nem tudom, hogy ezek nem eltérő kivitelű autók-e, mint a benzines társaik!

Megint csak egyszerű logikával kell belegondolni. Az E85 ismeretlen dolog ezért nem fogja egy autógyár sem megkockáztatni hogy azt mondja mehet a szesz az autókba. Bármilyen garanciális dolgot azonnal az alkoholra fognának.
Egy érdekességet azért elmesélek ha már itt tartunk. A Ford gyári tuning cége a ralli autóknak szánt E85 átalakító kittje 4 db fecsiből és egy komputerből áll. Minden alkatrész gyári benzines marad. Egy tuning autónál tét nélkül megtehetik, de ha olyan kritikus lenne más alkatrész ellenálló képessége akkor valószínűleg azt is adnának a csomagba.  (http://www.e85motorsport.hu)

A másik érdekesség hogy a Scania alkoholos dízel buszainak befecskendezőire a sima dízel garancia kétharmadát adják. De az ugye dizel vs. alkohol. Az nagyobb különbség mint a benzin - alkohol. Ezen a vonalon nincs különbségtétel (a Saab BioPower fecsije nem speciálisan alkoholra készül).

Dél-Amerikában a futó alkoholosok 90 %-a eredetileg benzinesnek született. Ott nagy hagyománya van az átalakításnak, ráadásul ők E100-al nyomják. Nincs hideg nincs gond az indítással.

opel16v

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re: E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #59 Dátum: 2009.11.26 12:06:30 »
Az E85 nem károsítja az üzemanyagrendszert, ez egy tévhit, mert sokan keverik az E85-ben található etil-alkoholt a motorsportban használatos metil-alkohollal ;)
Ráadásul szabvány szerint korróziógátló adalékot is tartalmaz, és max 0.04% lehet a víztartalma.

Akit bővebben érdekel a téma és az átalakítás: http://www.e85power.hu

;)