szikla2-nek válasz az E85 tisztító hatására:
Nem akarok túl okosnak tűnni, csak azért merek írni, mert már 5-6 tankot kiürítettem úgy, hogy 30%-ban (kb 10-15L-t jelent) tankolok E85-öt.
A látható-hallható-érezhető hatásai alapján nekem semmilyen rossz tapasztalatom nincs az E85-tel (leszámítva a kb. 5-7 decis többlet üa fogyasztást), annak ellenére, hogy átalakító szett nélkül használom.
Ahogy B.S is írja, létezik az igenis érezhető tisztító hatása, mert feloldja az üa rendszerben az évek során lerakódott szennyeződéseket, legyen az a csövekben, szűrőkben, injektorban... Volt/van egy olyan "tanács", amely szerint, ha elkezdesz E85 IS tankolni, akkor 2-300km múlva cserélni kell az üzemanyagszűrőt, pont az előzőekben leírtak miatt. Ezt a saját példám alapján megcáfolom, mert vagy nem volt a rendszeremben lerakódás, ami feloldva dugulást okozott volna, vagy nem tankoltam olyan mennyiségben E85-öt, ami feloldotta volna az esetleges lerakódásokat. Utóbbi szerintem nem mérvadó, mert az említett 5-6 tankolás (kb 3500-4000 megtett km) után biztos, hogy feloldódott volna, így éreztem volna, hogy rángat, ezzel szemben semmi. Sőt! Csendesebben, simábban, minden fajta csörgedezés nélkül jár a motor (tesóm példálózni is szokott vele).
A menet dinamikája elég szubjektív... Mivel, azért volt, hogy sima benzint tankoltam, észrevettem, hogy induláskor több gázt kell adni a sima benzinnél, mint a keverék esetében.
Menet közben inkább kisebb fordulaton (2500 ford/perc alatt alapjáratig!) érezhető, hogy jobban reagál a gáz pedálra a keverékkel, mint sima benzinnel...
Téma szokott lenni a hidegindítási probléma, ami a ma reggeli 1 fok-ban SEM jelentkezett MÉG.
Újabban nekem egy dolog van, amiért mégis visszaállok sima benzinre legalább a tél idejére. A motorolaj kérdés az E85 vonatkozásában. Nevezetesen, hogy van-e valóságalapja az E85 hatására megnövekvő motorolaj fogyasztásnak? Mert nekem mostanában jelentősen nőtt az olajfogyasztásom és már nem csak autópálya tempó mellett észrevehető, hanem városi használat + 100-110 km/h-s országúti tempó mellett is.
Füst változatlanul nincs, mint, ahogy csöpögés sem az autó alatt. De akkor hova tűnt Damon Hill?!
Összességében
EBBEN az arányban (25-30% E85; 65-70% E95) nem jelentkezik
semmilyen probléma a bioetanollal. Nekem
soha sem villant fel a check engine lámpám. Mindezek ellenére
én csak nyáron fogom használni, ha fogom!