Szerző Téma: E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?  (Megtekintve 144150 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #195 Dátum: 2010.04.26 10:58:03 »
Xanyi: én már megtettem beleolvastam ( köszi Palack ), hát Xanyi inkább ne nézz bele mert rosszul leszel ( nem fikából írom ).
Hengerfej maradt, az 1,8 főtengelyét tették bele (hosszabb löket) 1,8 hajtókarral (rövidebb ugye), és csak úgy találomra 1,4 dugattyúval.

Így valóban lehet löketet növelni, csak a rövidebb hajtókar miatt nem felfelé növekedik, hanem lefelé. Ami megdöbbentett az a rakjuk bele, meglátjuk mi lesz kategória, senki nem számolt egy sűrítési viszont ( ami így növekedett ugye) de még csak hozzávetőlegesen sem.  Elektronikához te jobban értessz, majd eldöntöd mennyire tudatos a cselekvés, mechanikailag borzalom. Beletenni egy tetején kevésbé kimart 1,4 dugattyút azon alapon, hogy körbefordul vele a főtengely, nem hallunk koppanást a szelepnél na nekem itt vége volt.
Nem beszélve ugye a hengerfal korábbi kopásáról, az senkinek sem jutott eszébe... áhh befejeztem.

Tutinet: teljesen igazad volt, hogy nálad nőtt a sürítési viszony. Előfordulhat, hogy olyan mértékben melyhez szükséges a 100-as oktán.


Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #196 Dátum: 2010.04.26 15:50:39 »
Xanyi: én már megtettem beleolvastam ( köszi Palack ), hát Xanyi inkább ne nézz bele mert rosszul leszel ( nem fikából írom ).
Hengerfej maradt, az 1,8 főtengelyét tették bele (hosszabb löket) 1,8 hajtókarral (rövidebb ugye), és csak úgy találomra 1,4 dugattyúval.

Így valóban lehet löketet növelni, csak a rövidebb hajtókar miatt nem felfelé növekedik, hanem lefelé. Ami megdöbbentett az a rakjuk bele, meglátjuk mi lesz kategória, senki nem számolt egy sűrítési viszont ( ami így növekedett ugye) de még csak hozzávetőlegesen sem.  Elektronikához te jobban értessz, majd eldöntöd mennyire tudatos a cselekvés, mechanikailag borzalom. Beletenni egy tetején kevésbé kimart 1,4 dugattyút azon alapon, hogy körbefordul vele a főtengely, nem hallunk koppanást a szelepnél na nekem itt vége volt.
Nem beszélve ugye a hengerfal korábbi kopásáról, az senkinek sem jutott eszébe... áhh befejeztem.

Bakker azért ez az égéstérben lévő optimalizált örvénylés szempontjából is érdekes. A számítás alapja a durr bele, modellezés nuku.-(

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #197 Dátum: 2010.04.26 20:59:00 »
Jáj....  :eek:
Na most én is beleolvasgattam egy darabig, odáig jutottam hogy világít a motorkontroll lámpa... Biztosan azért mert minden olyan kafa! Nem szeretem a monyákolást, úgyhogy ott abba is hagytam!  :D
Xanyi

szkaresz27

  • Vendég
Re: E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #198 Dátum: 2010.04.26 21:59:32 »
múltkor tankoltam sima benzint etanol után üres tankban...furcsa volt hogy nem reagált az autó úgy a gázra...most megint kapott etanolt de most 70%etanol 30%benzin...indul rendesen,de botrány jó hogy megint megjön alul a nyomaték,és egyből reagál a gázra!!  :1eye: tehát marad az etanol 70% nyárra,gyertyák tisztára leégve,nincs büdös benzin szag, jah és ráadásul akkor cseréltem olajat amikor elkezdtem etanolozni,most lehet hogy véletlen,de ugyanolyan tiszta most az olaj mint amikor beleöntötték!!
Idáig igazából csak előnyét láttam ennek a löttynek...pedig nagy ellenzője voltam régebben...de aztán tapasztalat alapján nekem bevált!!
A ,ásik...benzinnél megint előjött a remegés...most megkapta az etanolt megint,megint megszűnt a remegés és a szelep "csattogás",bár idáig sem volt hangos,de sokkal egyenletesebben jár az autó!! :clap: :sorcerer:

tutinet

  • Vendég
Re: E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #199 Dátum: 2010.04.27 00:29:31 »
Jáj....  :eek:
Na most én is beleolvasgattam egy darabig, odáig jutottam hogy világít a motorkontroll lámpa... Biztosan azért mert minden olyan kafa! Nem szeretem a monyákolást, úgyhogy ott abba is hagytam!  :D

Hamar feladjátok. Nem kókány meló volt és nem durrbele bumm meló. Precíz meló. A Toyota maga is ezt teszi igaz ő más dugattyúkkal. 16.8 bar a végnyomás. És ? Az első motorba ami át lett építve már töb mint 120.000 km van és 70 ezernél lett átépítve mint az enyém. Még megy és semmi baja. olajat sem eszik. Igen a munka utn volt 1000 km bejáratás ama bizonyos hengerfal miatt. Szerinted amatőrök csinálják ezt a munkát ???

Jah és az etanoltól eltűnt a motorlámpám. Amíg égett az is csak azért volt mert az ECU nem tudja, hogy az 1.8-as injektorok vannak benn így nem tud szegényíteni és túl dúsnak hiszi a keveréket ami nem az. A kompresszió nagyob, mint a sima 1.8-ban de ettől csak a motor lett erősebb, olyat tol lent mint a 1.4-es D4D vagy még attól is jobbat. 1.8-as szívósor és 1.8-as leömlő + kipuff kell rá meg ewgy 1.8-as ECU. De az ECU teljesen más és a kábekleket mind át kéne forrasztani ezért a meglévő ECU-ra egy piggíback ECU lesz rákötve és az laptoppal progizva. Ráadásul lesz egy 95-ös benya + egy E85-ös program . 2  db külön kapcsolható gyújtás és injektortábla.
Erről csak álmodhatnak az E85-ös tulajok mivel ők akárhogyan és akármikor nem állhatnak csak úgy át 95-ösre.

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
Re: E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #200 Dátum: 2010.04.27 00:46:26 »
Mentem vele 300 kilométert és kb 220 km-nél világítani kezdett
a check control lámpa,ami azóta sem aludt el. A motor nem rángat szépen jár . A fedélzeti szerint 7.9 az átlagom úgy,hogy végig
Benzinszűrő nem lett szutykos?
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
Re: E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #201 Dátum: 2010.04.27 00:53:11 »
Erről csak álmodhatnak az E85-ös tulajok mivel ők akárhogyan és akármikor nem állhatnak csak úgy át 95-ösre.
Miért is nem? Úgy tudom, hogy a Hunflex-nek pont ez a lényege...
Én egyébként továbbra sem szeretem tisztán (se) az E85-öt, jóval többet eszik a Corolla 1.4: 7l vs. 9l és az, hogy sokadikra indul be, őrület  :censored:
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #202 Dátum: 2010.04.27 07:55:12 »
Ami megdöbbentett az a rakjuk bele, meglátjuk mi lesz kategória...
Nem egészen így nézett ki az ábra, kipróbált művelet volt, csináltak már ilyet korábban is. Mások is, máshol is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #203 Dátum: 2010.04.27 09:25:35 »
Ami megdöbbentett az a rakjuk bele, meglátjuk mi lesz kategória...
Nem egészen így nézett ki az ábra, kipróbált művelet volt, csináltak már ilyet korábban is. Mások is, máshol is.
Igaz, de ez nekem akkor is olyan mint a kábeltévés autó és motor tuning műsorok. A "szakik" akik "csináltak már ilyet korábban is" kasznikat hegesztenek össze szemre ..... Gondolom az a +- 1 centi senkit nem izgat ami eltérés mondjuk a futóműben van. Nyilván töréstesztben is 5 csillagosak lennének. Az erőforrásokkal ott is hasonlókat művelnek, (bár ott is van aki szakemberre bízza és egyedi  rendelésű gyári erőművet épít be). Azért maradjunk annyiban, hogy rendes autó építése, fejlesztése, továbbfejlesztése ennél komolyabb mérnöki munkát igényel.
Bár azis lehet, hogy valóban így készülnek mostanában, mert így költség hatákonyabb. Talán ezért vannak fék, futómű olajfogyasztás, füstölés és egyéb problémak.... .

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #204 Dátum: 2010.04.27 10:35:25 »
Ami megdöbbentett az a rakjuk bele, meglátjuk mi lesz kategória...
Nem egészen így nézett ki az ábra, kipróbált művelet volt, csináltak már ilyet korábban is. Mások is, máshol is.

Csak néhány probléma:
Szétszedett motorban azért számozzuk és jelöljük meg a dugattyúkat, hogy ugyanoda, ugyanúgy kerüljenek vissza. Ha nagyon fel kell valamit újítani, akkor használt hengerbe új dugattyú, majd valahogy összekopik, de maximum a gyári tervezett élettartam felét fogja tudni. Kopott hengerbe (kb 1000 km után annak számít) másik hengerben bekoptatott és használt dugattyút sohasem. Persze összelehet rakni, hiszen befér, de nem négyzetes lesz az élettartam, hanem gyökkettő.  Ehhez hozzá jön a korábbi kopás/új henger közti határ, ez ismét nem tesz jót az élettartamnak. Zsiguliba anno nem okozott problémát, az igy összerakott motorok tulajdonosai ált hamarabb törték össze a gépet, mint hogy elérték volna a 20 ezret :)
Az 1.4 dugattyú/szelep témához, meg az acél is nyúlik. Néhány ezredről beszélünk, de minél nagyobb a fordulat annál jobban. Ha nagy fordulaton egy minimálisat is összeér a 2 attól nem áll meg semmi. Csak a megütött szeleptányér a szelepfészekkel nem fog már összejönni. És nem 5 perces összecsiszolás kell majd a szelepfészekben az új szelep berakásakor.

Nem azt mondtam, hogy nem lehet így "összerakni" egy motort. Csak én nem tenném.
Én sem értek hozzá. Sajnos nagyon sok olyan fejezet van a belsőégésű motoroknál ami hiányos. De attól mert valaki szét és össze tud fűzni egy blokkot még nem ért hozzá. Az kicsit máshol kezdődik.

A tv-s tuningműsorok pedig jók és szépek. Néha meg is kell őket nézni. De nem kéne túl komolyan venni. Másnak persze a motorjával/pénzével játszani lehet, főleg ha az ember ebből él. Játszani lehet és kell, a kérdés csak kinek meddig tart a játszom kicsit, és hol kezdődik a na ez komoly. A dolog nagyon pénztárcafüggő. Van akinek sok korpa jut játékra, van akinek kevesebb.
Szerintem.


tutinet

  • Vendég
Re: E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #205 Dátum: 2010.04.27 10:40:51 »
ott is hasonlókat művelnek, (bár ott is van aki szakemberre bízza és egyedi  rendelésű gyári erőművet épít be). Azért maradjunk annyiban, hogy rendes autó építése, fejlesztése, továbbfejlesztése ennél komolyabb mérnöki munkát igényel.
Bár azis lehet, hogy valóban így készülnek mostanában, mert így költség hatákonyabb. Talán ezért vannak fék, futómű olajfogyasztás, füstölés és egyéb problémak.... .

ISMÉTLEM: A MÓDSZERT A TOYOTA TALÁLTA KI. UGYANAZ A BLOKK ÉS A HENGERFEJ.
78.000 km. van az autómban de még mindig azokkal a fránya gyári fékekkel járok amikkel Japánból áthozták a kocsit, meg már beletettem a létező leghígabb 0w-40-es olajat de csak nem fogy pedig figyelem. Füstöt meg igen ritkán látok, Fene essen bele a fránya Toyotába mi ?

tutinet

  • Vendég
Re: E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #206 Dátum: 2010.04.27 10:48:16 »

Csak néhány probléma:
Szétszedett motorban azért számozzuk és jelöljük meg a dugattyúkat, hogy ugyanoda, ugyanúgy kerüljenek vissza. Ha nagyon fel kell valamit újítani, akkor használt hengerbe új dugattyú, majd valahogy összekopik, de maximum a gyári tervezett élettartam felét fogja tudni. Kopott hengerbe (kb 1000 km után annak számít) másik hengerben bekoptatott és használt dugattyút sohasem. Persze összelehet rakni, hiszen befér, de nem négyzetes lesz az élettartam, hanem gyökkettő.  Ehhez hozzá jön a korábbi kopás/új henger közti határ, ez ismét nem tesz jót az élettartamnak. Zsiguliba anno nem okozott problémát, az igy összerakott motorok tulajdonosai ált hamarabb törték össze a gépet, mint hogy elérték volna a 20 ezret :)
Az 1.4 dugattyú/szelep témához, meg az acél is nyúlik. Néhány ezredről beszélünk, de minél nagyobb a fordulat annál jobban. Ha nagy fordulaton egy minimálisat is összeér a 2 attól nem áll meg semmi. Csak a megütött szeleptányér a szelepfészekkel nem fog már összejönni. És nem 5 perces összecsiszolás kell majd a szelepfészekben az új szelep berakásakor.


Pont az ilyen "nagyszerű" hsz-ek miat nem írnak ide a fórumra a fiúk , akik szerelték . megunták már ezt de én is kezdem. NEKEM A SAJÁT DUGATTYÚIM A SAJÁT BLOKKOMBA KERÜLTEK VISSZA A SAJÁT GYŰRŰJÜKKEL. ELHISZED ??????????????????????????????
Az 1-es dugó az 1-es hengerbe a 2-es a 2-es hengerbe be lett számozva. Hihetetlen , de ígyvolt.

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #207 Dátum: 2010.04.27 11:03:31 »
Egy fokkal jobb a helyzet, akkor már csak a főtengely és hajtókarcsapágyaid miatt kell aggódni, bár ez valóban nem olyan súlyú probléma mint a másik használt dugattyú. No meg azon a 2 centin alul a hengerfalon.

Én nem téged akartalak bántani. Ha gondolod és ezen múlik, szivesen kitörlöm a fenti hszlást, és akkor jöhetnek a fiúk :)

Mielőtt félreérted. Nem az a gondunk, hogy a toyota 1,4-es vagy 1,8 as motorjában ez meg az. Nekem annyi a gondom (mechanikailag), hogy 2 motorból pakolsz egymásba (máshogy) kopott dolgokat.
Ha mindkettő 1,4 volna, ugyanúgy nyafognék :)  Remélem így vili.
« Utoljára szerkesztve: 2010.04.27 11:07:54 írta Zénóka »


tutinet

  • Vendég
Re: E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #208 Dátum: 2010.04.27 11:21:04 »
Egy fokkal jobb a helyzet, akkor már csak a főtengely és hajtókarcsapágyaid miatt kell aggódni, bár ez valóban nem olyan súlyú probléma mint a másik használt dugattyú. No meg azon a 2 centin alul a hengerfalon.

Én nem téged akartalak bántani. Ha gondolod és ezen múlik, szivesen kitörlöm a fenti hszlást, és akkor jöhetnek a fiúk :)


A hozott 1.8 főtengely szintén a saját csapágyaival illetve a hozott hajtókarok is szintén a saját csapágyaival kerültek át.
Ez ezredre van illesztve nem keverhető.
A hengerfej rátétele előtt meg lett forgatva a főtengely kézzel és látszott, hogy nem veri ki a dugattyú a szelepeket. Én is hitetklenkedtem aztán megmutatták.
A löket 20 mm-t nőtt a végnyomás meg közel 17 bar lett. Elvileg erre a 98-as benzin lenne az ideális. Ezért gondolkodom az E85-ös használatán mivel 105-ös oktán.
Egyébként városban még 3000-ig sem kell forgatni a motort simán el lehet vele közlekedni mert fini a váltója, nekem könnyen és akadásmentesen dolgozik.
« Utoljára szerkesztve: 2010.04.27 11:26:30 írta tutinet »

szkaresz27

  • Vendég
Re: E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #209 Dátum: 2010.04.27 12:59:15 »
mit tudtok kombinálni!! :D működik neki és kész...neki bejött ennyi...kockáztatott és "nyert"!! Neki megfelel akkor meg mit kell kötekedni!! Ha előbb elfekszik a motor mint kéne akkor meg így járt...az is az ő baja...ha meg nem akkor meg öröme!! :hug: :flowers: