Szerző Téma: E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?  (Megtekintve 134512 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Dátum: 2008.03.03 10:58:56 »
Sziasztok,

ahogy látom, nincs még etanolos topic, viszont kezd felfutni a dolog, egyre többen vágnak bele az "alkoholizálásba" hazánkban- ebben pl. a totalcar cikkeknek gondolom nem kis hatása van.

Arra adtam a fejem, hogy ki fogom próbálni a '96-os benzines Carinámban.

Nyitásként összeszedném a "pro és kontra" érveket amiket a neten találtam.
PRO:
 -Olcsóbb az E85 mint a benzin (300 vs 220Ft/l), még az emelkedett (10-15%) fogyasztás mellett is
 -Hozzáállított motornál jóval nagyobb nyomaték+teljesítmény (+10-20%)
 -BIO (már megkötött CO2-t ereget ki - persze van az elõállításnak is energia-igénye)

KONTRA:
 -Nem lehet mindenütt E85-öt tankolni (jelenleg 9 kút Mo-n), de ez sztem rohamosan változni fog
 -Átalakítás szükséges a tisztán E85 üzemhez (minimálisan: Kütyü ami a befecskendezett üzemanyag mennyiségét növeli (Hunflex - 40eFt, Flextek - 90e Ft) ; maximálisan: a már említetten felül elõgyújtás-utánállítás, üzemanyagrendszer lecserélése "alkohol-proof"-ra)
 -Az átállás használt autónál jó eséllyel egy kiadós benzinszûrû-eltömõdést (egyszeri) is magával hoz
 -Erkölcsi aggályok (A világon sokan éhen halnak, én meg kukoricával hajtom az autót)

Az üzemanyag-rendszer alkohol-állásáról sokféle infót hallani. A leghivatalosabbak azt mondják hogy ehez spéci anyagok kellenek, a leggyakorabbiak pedig hogy a frászt, 25 évnél fiatalabb kocsik már bírják. No, ez nem mindegy, itt van a sarkallatos pont. Minden visszacsinálható könnyen, de benzinrendszert/pumpát nem szívesen cserél az ember.

Van még köztes megoldás - amikor E85-höz benzint keverünk, ez esetben nem szükséges (megfelelõ aránynál!) az autót motorikusan változtatni, persze a haszon is kisebb.

Ahogy látom, Mo-i tapasztalat még nagyon kevés van.

Ha valakinek van hozzászólni-valója, tapasztalata, terve, stb, várom jelentkezését :-)

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re: E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #1 Dátum: 2008.03.03 11:00:29 »
Azt kifelejtettem - természetesen több Etanolos fórum is van a neten, de Toyota-specifikusat nem találtam. Márpedig érdekes lehet, a "mellékhatások"  tekintetében különösen.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #2 Dátum: 2008.03.03 14:30:49 »
Nekem is szöget ütött a fejembe a dolog, de az a legnagyobb bajom vele, hogy nincs még elég tapasztalat. Ha jól értettem a cikkbõl, a maximum táv, amit eddig nálunk E85-el megtettek, 10-20 ezer km volt. Ez még nem elég ahhoz, hogy ki lehessen biztonsággal jelenteni, hogy a cucc nem tesz tönkre hosszú távon semmit :szemforgat: ... Szal én egyelõre nem merném tisztán használni, bár pl. az 50-50 %-os keverés (amihez semmilyen átalakítás nem kell) érdekes lehetne - de Pécsett tudtommal még sehol nem lehet kapni az etanolt.

Az erkölcsi aggályok, bevallom, nem nagyon izgatnak - nagy xarban lesz a világ akkor is, ha elfogy a kõolaj. Kukoricát lehet termeszteni, kõolajat nem :| ... Nem beszélve arról, hogy etanollal a károsanyag-kibocsátás is kisebb.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
_
« Válasz #3 Dátum: 2008.03.03 19:42:29 »
Akkor annyit hozzá tennék én is, hogy speciális gumialkatrészekkel szerelt üzemanyagrendszert kíván, mert az alkohol megeszi!
Ezt akkor mondták amikor a E85-ös Focus-t mutogatták. Gyakorlatilag nincs sok különbség csak az anyagok, illetve a vezérlés, érzékelés, hogy akkor aktuálisan mi is fog elégni, ehhez állítja a paramétereket.
Ja és ne feledjük azokat az alkatrészeket, amelyek arra vannak ítélve,  hogy az üzemanyag kenje, ami nem mellesleg a carina-nál a szintén nem jelentõs kenõképességgel bíró benzinre van tervezve. Nos szerintem hosszútávon a mozgó , forgó alkatrészeknek, nevezetesen injektor és üa. pumpa tuti, hogy nem használ!!!
Így én részemrõl kihagyom ezt a próbálkozást! Megjegyzem a focus esetében ép azt számítottuk ki, hogy semmit nem nyer vele az ember, a kocsi drágább, a technika igényesebb, a hibaforrás több, akárcsak a fogyi, stb...
Ja, az gyári, erre tervezett rendszer!!!  És nem hinném, hogy elsõre piacszerzés jojgcímén nem tettek volna bele apait anyait, hogy tényleg jó és gazdaságos legyen, hogy meg is vegye valaki. Én megköszöntem az infot és eljöttem.Majd legközelebb. Elég gyerekcipõ ez még.

A carina, meg lassan nagypapa, ergo nem jó rá a gyerekcipõ! :nagymosoly:

De abban bízhattok azért, hogy a japók titka egyrészt a minõségi anyagok használatán alapul, ergo lehet hogy nem megy tönkre hosszútávon sem.
Na, nekem ez a "lehet" az, ami kevés.

Dzso bácsi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 379
E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #4 Dátum: 2008.03.04 12:02:32 »
Az offossal átáltam E85-re, a Toyotával nem fogok...

Nálam:
- kellö tapasztalat hiányában sok kínlódást
- rossz hideg indítást
- gyakori benzinszürö eltömödést (300 Ft-s tétel)
- rövidebb hatótávot hozott
Pozitívumok:
- "fözött pálinka" szag a kipufogóból
- "kopogásos égésre" való hajlamosság megszünése
- dúsabb keverékképzés miatt érezhetö teljesítmény növekedés + nyomatékban is segített
- kisebb költséggel járom az autót (eddig csak 98-as benzint tolerált a motor)

Konklúzió:
- karburátort átfúvókázni (vagy cserélni) egy fél délután elég a konfiguráció belövésével együtt
- elögyújtás emeléshez elég egy 10-es villáskulcs (no meg tapasztalt fül, de ez is csak próba kérdése)
- az üzemanyagtank egy karnyújtásnyira van a motortól, a benzin csövek cseréje cca 2000 Ft-ból megoldódott (újra, bár szintén gumira, amit az alkohol ki is kezdett).
- óriási negatívum: Szlovákiában egyáltalán nem kapható, tiszta benzint tankolva fulladna a motor, és nagyon költségessé válna az üzemelése, tehát a mindennapkoban 500 km-t meghaladó távokra teljesen kihasználhatatlan...
Karburátort átfúvókázni vagy cserélni a kúton (ha már elfogyott bio cucc) pedig nem poén.

Tehát Györ-Szf-BP-Kecskemét környékén ingázóknak (fitt) karburátoros autókba esetleg a technikailag érettebnek ajánlatos csupán, és lehet villogni a hazai termék fogyasztásával, + a felvjavult emissziós értékekkel.

Mottóm az offossal (Skoda):
alkoholt fogyasztok, és vezetek...

A kukorica "elégetéséröl" pedig ez a nézetem:
nekem nincs családom, mert nem tudnám normálisan eltartani, akkor az éhezö kontinenseken miért születik felelötlenül annyi gyerek. Az én lelkiismeretem ebben a témában nem háborog...
böszme pijos degusztátorkám...

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #5 Dátum: 2008.03.04 19:25:14 »
Idézetet írta: "Dzso bácsi"
Az offossal átáltam E85-re, a Toyotával nem fogok...

Nálam:
- kellö tapasztalat hiányában sok kínlódást
- rossz hideg indítást
- gyakori benzinszürö eltömödést (300 Ft-s tétel)
- rövidebb hatótávot hozott
Pozitívumok:
- "fözött pálinka" szag a kipufogóból
- "kopogásos égésre" való hajlamosság megszünése
- dúsabb keverékképzés miatt érezhetö teljesítmény növekedés + nyomatékban is segített
- kisebb költséggel járom az autót (eddig csak 98-as benzint tolerált a motor)

Konklúzió:
- karburátort átfúvókázni (vagy cserélni) egy fél délután elég a konfiguráció belövésével együtt
- elögyújtás emeléshez elég egy 10-es villáskulcs (no meg tapasztalt fül, de ez is csak próba kérdése)
- az üzemanyagtank egy karnyújtásnyira van a motortól, a benzin csövek cseréje cca 2000 Ft-ból megoldódott (újra, bár szintén gumira, amit az alkohol ki is kezdett).
- óriási negatívum: Szlovákiában egyáltalán nem kapható, tiszta benzint tankolva fulladna a motor, és nagyon költségessé válna az üzemelése, tehát a mindennapkoban 500 km-t meghaladó távokra teljesen kihasználhatatlan...
Karburátort átfúvókázni vagy cserélni a kúton (ha már elfogyott bio cucc) pedig nem poén.

Tehát Györ-Szf-BP-Kecskemét környékén ingázóknak (fitt) karburátoros autókba esetleg a technikailag érettebnek ajánlatos csupán, és lehet villogni a hazai termék fogyasztásával, + a felvjavult emissziós értékekkel.

Mottóm az offossal (Skoda):
alkoholt fogyasztok, és vezetek...

A kukorica "elégetéséröl" pedig ez a nézetem:
nekem nincs családom, mert nem tudnám normálisan eltartani, akkor az éhezö kontinenseken miért születik felelötlenül annyi gyerek. Az én lelkiismeretem ebben a témában nem háborog...

Hát ennyi!
Kicsit hamar véget ért ez az alkoholos topic, nem?Hamar a se..ére vertünk. No, de a mai rohanó világban....

Akko, kösz Trotter!
Lehet  bezárni!  :ordog:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #6 Dátum: 2008.03.04 19:38:46 »
:nagymosoly:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #7 Dátum: 2008.03.04 22:11:49 »
Idézet

Hát ennyi!
Kicsit hamar véget ért ez az alkoholos topic, nem?Hamar a se..ére vertünk. No, de a mai rohanó világban....

Akko, kösz Trotter!
Lehet  bezárni!  :ordog:


most itt humorizálunk kérem, mert akkor  :rohog:  :rohog:  :rohog:  :rohog:

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #8 Dátum: 2008.03.04 22:16:52 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Nekem is szöget ütött a fejembe a dolog, de az a legnagyobb bajom vele, hogy nincs még elég tapasztalat. Ha jól értettem a cikkbõl, a maximum táv, amit eddig nálunk E85-el megtettek, 10-20 ezer km volt. Ez még nem elég ahhoz, hogy ki lehessen biztonsággal jelenteni, hogy a cucc nem tesz tönkre hosszú távon semmit :szemforgat:


Hát igen. Ezért próbálkozok külföldi tapasztalatokat gyûjteni. Remélhetõleg pár nap múlva okosabb leszek... Kicsit meglepõdtem  hogy ezzel a témával senki nem foglalkozott még komolyabban Toyotával összefüggésben itt a fórumon. Persze, én is sajnálnám tönkretenni, de nem is ez a cél :-)

Kutak sztem lesznek itt dögivel hamarosan. 1 év alatt eljutottunk a 0-ról a 9-re. Meglássuk hát. Nekem szerencsére nem kell messze mennem az elsõ E85 kútig - persze pécsre én sem járnék naftáért :-)

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re: _
« Válasz #9 Dátum: 2008.03.04 22:24:59 »
Idézetet írta: "b.c."
Akkor annyit hozzá tennék én is, hogy speciális gumialkatrészekkel szerelt üzemanyagrendszert kíván, mert az alkohol megeszi!
Ezt akkor mondták amikor a E85-ös Focus-t mutogatták.


A Géza meg azt mondta, hogy az õ bora sokkal jobb, mert spécin kapálja a szõlõt.
Persze, számít az is, kérdés mennyit... MErt ha 10 éva alatt átalakítás nélkül hazavágja a 11 éves Carina benzinrendszerét (injektorostul-AC pumpástul), nem fogok krokodilkönnyket hullatni. De ha mindezt egy új autóval teszi meg, és 10 év mulve ezek kuka, az gááááááz.


Idézetet írta: "b.c."
Megjegyzem a focus esetében ép azt számítottuk ki, hogy semmit nem nyer vele az ember, a kocsi drágább, a technika igényesebb, a hibaforrás több, akárcsak a fogyi, stb...


Megvan még az a számítás?
Nekem ez így néz ki:
   -Átlakítás: 40e Ft (Hunflex, csövek maradnak)
   -Nyereség: km-enként 4.2Ft
   -Több hibaforrás? Max kidobom a 40e Ft-os kütyüt
   -Megtérülés? Hadd ne én számoljam ki...

Feltételezve hogy bírja az üa rendszer. Ez a cél, hogy ezt megbízható forrásból kitaláljuk. Ha nem Mo-ról, majd máshonnan.

Idézetet írta: "b.c."

A carina, meg lassan nagypapa, ergo nem jó rá a gyerekcipõ! :nagymosoly:


De amúgy sem éri meg a nyugdíjat :-)

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re: _
« Válasz #10 Dátum: 2008.03.04 23:00:57 »
"MErt ha 10 éva alatt átalakítás nélkül hazavágja"

Micsoda elszólás :-)

TLantos

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 213
E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #11 Dátum: 2008.03.05 14:45:25 »
Engem is erdekelt a tema, ugyhogy most az OFF-ban tesztelgetem.

A legutobbi tank uzemanyagom lenyegeben E27 volt. A fogyasztasom nem sokkal tobb, elegedett vagyok vele (lenyegeben varosban hasznalom az autot)
Most frissen tankolva E35-nel jarok. Lassacskan elerem az E42-t, onnantol az lesz az allando.
Hideginditassal nem volt gond. Benzinszuro koszoni jol van, de legkozelebb cserelem, mert az elmult 100e km alatt nem volt cserelve, megvenni meg mar megvettem.
Az auto egy 8 eves 1.0 Swift

Itt is lehet sokat olvasgatni : http://www.e85kft.hu/

A megeszi a gumicsovet szerintem egyebkent erosen porhintes szagu. De felesben nyugodtan merem hasznalni mindenfele egyeb rakoltes nelkul.

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #12 Dátum: 2008.05.07 12:17:03 »
Egy külföldi Toyota fórumon találtam egy figurát, aki E85-tel hajtotta a kocsiját. (Carina E). Nagyon lelkendezett róla, ezért írtam neki mailt néhány konkrét kérdéssel. Elég lehangoló az eredmény - álljon itt a kérdés és a válasz is. Ha valaki igényli, a lényeget lefordítom belõle, de most nincs rá ingerem)

Hi,

I am bigmafa from Hungary. Unfortunately we don't have too much experience with E85 (the fitst stations jus opened last year), while in Sweden as I see it is very common...

I read that you use your Carina E with E85 fuel. Great! I am planning to do the same with similar engine (1.6, "normal" burn) ..:-)
I'd have some questions to you if you don't mind... :-)

1. Have you replaced / did any modification on your fuel line? (Change sealings, tubes, fuel pump, etc)
2. Do you use any conversion kit for E85 to have more fuel injected in one time to the cylinders?
3. Did you changed the ignition?
4. When did you started to use E85? How many kilometers you used your car with this fuel?
5. You use pure E85 or a mixture of E85 and gas? Or sometimes this, sometimes that?
6. What is the fuel consumption with E85?
7. Anything else which you think is important?

I am asking these because I want to avoid braking anything in the car  -  and the internet is full of "yes, it can work" and "no, it will damage your car" articles...


Thank you in advance!

------------------------------
És a válasz
------------------------------
Hi,

I used E85 for about half a year. The car ran with no problems with a mix of 50% of E85. The mod I had to do to use 100% E85 was to put an extra fuelpressure regulator after the original. I bought one you can adjust teh fuel pressure your self It was made by Malpassi in Italy. I took away the vaccum hose from the original and put it to the new one. You have to increase teh fuelpressure a little. The fuel pump will do fine.  The E85 do have a slower combustion (and colder combustion) and that means that you have to adjust the ignition a bit. If you don't do it you will get the combustion to late and you will loose some power. Don't adjust too much then you might get it too early.

The fuel consumption was too high. It was cheaper to use petrol or a good mix of E85 and petrol. Another thing that was bad. It became very difficult to start the engine when it was cold outside. You should install an electric heater to the engine.

I made my tests autumn and winter 2005-2006. I got tired of the high fuel consumption and that I had to charge the battery every week. We didn't have that many places around that had E 85 when I did my tests so it was not that easy to refuel the car. I don't know how far I drove with E85, but I believe it was about 3000km.

I use clean petrol since about 2 years ago because it is cheaper, easier to refuel the car, easier to start the car. I made a compression test of the engine and it was fine. No damage to it. E85 is a much cleaner fuel. You will not get that many deposits in the cylinder as you get when using petrol. There is one risk though. You might have some old deposits in your tank or fuel line. The E 85 might solve those deposits and you might get a clogged fuel filter. But after a while you don't have those problems anymore.

I hope you have got answers to everything you want,

******

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
Re: E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #13 Dátum: 2009.02.19 22:38:41 »
Eddig nem is láttam ezt a Topicot, pedig van mit mesélnem.

Tavaly vásároltunk egy használt Corollát (1.4vvti, 2003/6, 75e km, Hatchback) benne van az előző tulaj által beszereltetett HUNflex cucc.
Hát tankoltam is egy párszor E85-öt. Először vegyesen 50%-50%, aztán tisztán.

Tapasztalataim: vegyesen még úgy ahogy elmegy, bár jellemzően 2.-ra pöccent csak be a motor, a fogyasztás valamit emelkedett, a teljesítménynövekedést nem nagyon érezni, de az "illata" jobb lett.

Aztán tisztán E85: minimum 3x indítózni kell (nyáron!), picit rángat elején (nyáron!), fogyasztás 6.8-ról 8.2-re nőtt, az E85 ára pedig nem annyival olcsóbb... (a legutóbb kb 35Ft-tal volt olcsóbb)
Télen nem is mernék azt tankolni. Számításaim szerint nemigen lehet vele spórolni, a sokszori indítózás meg nemcsak ciki, de gondolom olyan túlzottan nem is használ a kocsinak. (Az akkum pl. már cseréltem azóta :()

Igazából most már kerülöm az E85-öt.
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

Assy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 80
Re: E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #14 Dátum: 2009.05.16 15:31:15 »
Mivel a városkában ahol lakom már van olyan benzinkút ami forgalmaz jófajta E85-öt,  ezért felmerült bennem mi lenne ha ezt tankolnám kicsiny verdámba.
Lényegesen olcsóbb mint a benzin nem utolsó sorban környezet barátabb is.
Az átalakítás is barátibb áron van mint a gáz üzemű verdáké.
Elektronikával benzinszűrővel együtt 50e pénz lenne.
Nos az után szeretnék érdeklődni használ-e valaki E85-öt vagyis bio-etanolt a verdájába.
Ha igen azt milyen megoldással teszi(sufni tuning,elektronika stb),milyen a fogyasztás/menet teljesítmény, esetleges meghibásodás volt-e.
Igényel valami speckó át alakítást vagy elég a benzinszűrő csere?(legtöbb helyen csak erre hívják fel a figyelmet)
A Hunflex által gyártott/forgalmazott elektronikáról mi a véleményetek? (már feltéve ha használtok ilyet)