Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1355110 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

gyurijo9

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4620 Dátum: 2022.08.24 22:32:50 »
Köszi az infókat.

A rövid utakat mellőzöm, leginkább autópályázok vele. Fordulat 2000 körüli tartományban általában, autópályán se megy 2100-2200 felé sokkal (sebességfüggő), de évente 30-40.000 km a táv, de annyira nem hajtom túl. (Egyszer megnézem azért mit tud majd...)

Olajat motulra cserélem, folyadékok fullon. Hetente ránézek, hogy mizu. Dízelből "Öemfau" normál dízel. (majd spórolok a 60 literes tankra  :cry: :cry:)

Mogyoro42

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4621 Dátum: 2022.11.22 08:43:11 »
Sziasztok!

Ez a fórum is történelem lesz lassan   :), én még életbe tartok egy 1CD-t.
Tudnátok abban segítani, hogy milyen márkájú termosztát számít jó minőségűnek mostanság a piacon?
Szakszervizbe nem viszem már, nincs is a közelben, meg ahogy hallottam már az sem a régi. A tehetséges szerelők
mind a saját szekerüket tolják...

Segítségeteket előre is köszönöm!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10230
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4622 Dátum: 2022.11.22 10:27:49 »
Sziasztok!

Ez a fórum is történelem lesz lassan   :), én még életbe tartok egy 1CD-t.
Tudnátok abban segítani, hogy milyen márkájú termosztát számít jó minőségűnek mostanság a piacon?
Szakszervizbe nem viszem már, nincs is a közelben, meg ahogy hallottam már az sem a régi. A tehetséges szerelők
mind a saját szekerüket tolják...

Segítségeteket előre is köszönöm!

Szia!

Amikor az enyémet cseréltem, nekem a Wahler lett jó, vagyis már legalább 7 éve működik rendesen hála Istennek.
Carinában a gyári az Kuzeh volt, de olyat nem találtam, és nem tudom, hogy a márkaszerviz milyet hozott volna.
Amit még bele mernék tenni, az a Behr, arról jókat hallottam, de a QH az kuka volt.
Amire figyelni kell, az a pozíciója (hol a biztonsági szelep), illetve tömítést is kell venni, ezenkívül és a fedelet is pasztáztam vékonyan, nehogy bejusson belőle 1-2 darabka.

Mogyoro42

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4623 Dátum: 2022.11.25 09:01:14 »
Nagyon köszi a választ!

Közben jött egy hiba, amire már nincs logikus magyarázatom:
A fűtés ugye nagyon lassan jön meg, de megjön. kb. 20 km megtétele után van forró levegő.
Ha viszont megállok, elmegy a fűtés (városi tempó).
Ez fordítva működik, mint gondolnám, mivel a logika szerint a menetszél visszahűt, ha megállsz akkor pedig hő termelődik.
Viszont.
Menet közben a motor termel hőt, és a városi tempó nem hűt olyan aktívan, álló helyzetben viszont alig-alig termel hőt a motor.
Ha a termosztát nyitva marad, akkor az a hatalmas hűtő hamar visszahűti a motort.
Ez csak az én erőltetett logikám, mivel nem értem.

Ha tudtok rá magyarázatot, megköszönöm!  :)


kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4624 Dátum: 2022.11.25 11:52:09 »
Nagyon köszi a választ!

Közben jött egy hiba, amire már nincs logikus magyarázatom:
A fűtés ugye nagyon lassan jön meg, de megjön. kb. 20 km megtétele után van forró levegő.
Ha viszont megállok, elmegy a fűtés (városi tempó).
Ez fordítva működik, mint gondolnám, mivel a logika szerint a menetszél visszahűt, ha megállsz akkor pedig hő termelődik.
Viszont.
Menet közben a motor termel hőt, és a városi tempó nem hűt olyan aktívan, álló helyzetben viszont alig-alig termel hőt a motor.
Ha a termosztát nyitva marad, akkor az a hatalmas hűtő hamar visszahűti a motort.
Ez csak az én erőltetett logikám, mivel nem értem.

Ha tudtok rá magyarázatot, megköszönöm!  :)
üdv!

Szerintem jól gondolod, én anno úgy jártam, hogy a termosztát ugyan jó volt, de rosszul tette be a szerelő: a peremén lévő tömítőgyűrű félre volt nyomva, így áteresztett, és lényegében zárt állapotban is nyitott körként működött. Ugyanez volt a hibajelenség.

Mogyoro42

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4625 Dátum: 2022.11.28 15:20:16 »
Szia!

Amikor az enyémet cseréltem, nekem a Wahler lett jó, vagyis már legalább 7 éve működik rendesen hála Istennek.
Carinában a gyári az Kuzeh volt, de olyat nem találtam, és nem tudom, hogy a márkaszerviz milyet hozott volna.
Amit még bele mernék tenni, az a Behr, arról jókat hallottam, de a QH az kuka volt.
Amire figyelni kell, az a pozíciója (hol a biztonsági szelep), illetve tömítést is kell venni, ezenkívül és a fedelet is pasztáztam vékonyan, nehogy bejusson belőle 1-2 darabka.

Szia!

Itt van a kezemben a termosztát.
A dobozra az alábbiak vannak írva:
"Wahler"
"BorgWarner"
Az alkatrészre pedig:
"Kuzeh"
Rákerestem a Wahler termosztátra, ki is jött a kép, és ott is az alkatrészre rá van írva, hogy "Kuzeh"
Tehát egy anyja volt ezeknek.
Egyébként ez a gyári, de ránézésre ezt venném meg utoljára. Az egyik oldala gyárilag vakrozsdás, a fényképen is (persze hogy az, hiszen tényleg tesztelik
az összes darabnak a nyitási jellemzőit forró vízben).
Neked pedig hét éve jó, úgyhogy nincs kétségem affelől, hogy ez a legjobb választás.
Az igényesen kidolgozott, félárú Calorstat Vernet pedig lehet, hogy hamarabb elmegy nyugdíjba. De az sem biztos.
Remélem a bontóig már nem fogok találkozni ezzel az alkatrésszel.

Köszi!
Kalaposnak is!
« Utoljára szerkesztve: 2022.11.28 15:30:17 írta Mogyoro42 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10230
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4626 Dátum: 2022.11.28 17:04:14 »
Remélem sokáig jó lesz  :clap:

zolcsopapa

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 3
    • Beke Zoltán ev
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4627 Dátum: 2023.11.22 21:04:43 »
Sziasztok.  :clap:

Toyota avensis D4D 2.0 T25 2004 kellene váltó. Valamiért az ötödik sebességet kidobja folyamatosan.

farout

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4628 Dátum: 2023.12.29 16:02:04 »
Sziasztok!

Rég nem írtam már ide srácok de most akadt megint egy kis probléma az autóval.(Naná hogy pont télen)
Corolla Verso 2.2 d4d. Most jött elő hogy egyszer csak gondol egyet s nem megy a fütőventilátor. A kijelző reagál a gombra, tehát ahogy nyomom neki fel le úgy változik is a csuszka, viszont levegő semmi nem jön, áll a venti motor. Kb minden 3-ik, 4-ik alkalommal viszont rendben elindul.(ezért zártam ki a biztosíték hibát)  Legtöbbször viszont nem. Még annyi hogy amikor teljesen leveszem 0-ra az első rublika ott marad mintha "1-esen" menne. Lehet nem jól emlékszem de úgy rémlik hogy ha teljesen nullára húztam akkor üres volt teljesen a kijelző.Hátha ez segít a megoldásban.
Esetleg ha valaki tudná a megoldást, vagy legalább az okot megköszönném....

üdv