Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1355108 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4575 Dátum: 2021.12.04 08:37:37 »
Sziasztok!

Hozzánk került egy 2007-es Toyota Auris 2.2 DCAT, jelenleg 222.000 km van benne ami valós, itthoni szalonautó volt. Na most hallottam sok mindent ezekről a motorokról, leginkább nem pozitívat :D Jelenleg teljesen jól üzemel a gép, viszont nem tudom mivel érdemes kezdeni, hogy a típus hibák ki legyenek küszöbölve, hengerfejesedés, EGR, részecskeszűrő, hallottam szívósor koxolódásról, stb. Nyílván szeretném helyrehozni ezeket, vagy orvosolni amit kell a komolyabb meghibásodás előtt, bárkinek bármi tapasztalata, tanácsa van, lekötelez ha megosztja velem. Köszönöm! :)
Szia!Hogy üzemel az autód?

Numberone

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4576 Dátum: 2021.12.05 18:52:03 »
Szia!Valószínűleg a részecskeszűrődnek lassan annyi, azért próbál többször is regenerálni.Sajnos 300k km környékén a tisztítás már nem sokat ér...
A részecskeszűrőnél 2 db nyomásszenzor van, egy előtte, egy utána, azok sem olcsók, kb 170k ft.- darabja, de látnia kellene a szerelőnek az élőadatoknál, ha rossz vmelyik szenzor.
Eddig mire ment el félmillió forint, ha nem vagyok indiszkrét?

Ennyiböl már megvan a motorcsere....
Nekem nem volt ennyi.
Én lehuznám elsö körbe az ötödik injektor csatlakozoját,hogy ugy mit csinálna az auto.
Valoszinü nem lenne füst,ha attol van,utána ha ok a gép,kicserélném a katalizátort,és lehet vele utazni.Uj szoftver,oszt gyerünk.....
Én ezt csinálnám....... :tt2:

Greg0529

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4577 Dátum: 2021.12.07 15:56:42 »
Szia!Valószínűleg a részecskeszűrődnek lassan annyi, azért próbál többször is regenerálni.Sajnos 300k km környékén a tisztítás már nem sokat ér...
A részecskeszűrőnél 2 db nyomásszenzor van, egy előtte, egy utána, azok sem olcsók, kb 170k ft.- darabja, de látnia kellene a szerelőnek az élőadatoknál, ha rossz vmelyik szenzor.
Eddig mire ment el félmillió forint, ha nem vagyok indiszkrét?

Egy szenzor ara 170k per darab? Azaz ket darab eseten 340k plusz beszereles? Azt hiszem veszek inkabb buszjegyet vagy inkabb egy buszt.
Kezdem azt erezni, hogy ebbe jol belenyultam.
Eleve egyszer mar alaposan atneztek a szamitogeppel a kocsit es az alapjan azt mondtak, hogy minden ertek ok, az injektorok is. Akkor jot az ki, hogy a reszecskeszurot tisztitani kell, esetleg cserelni, fuggoen attol milyen allapotban van. A tisztitas utan ra is kerdeztem, hogy milyennek lattak a reszecskeszurot, mert bennem is felmerult, hogy talan cserelni kellene. Azt mondtak, hogy teljesen jo allapotban van es a mért adatok alapjan szukseg volt a tisztitasra es a tisztitas utani eredmeny nagyon jonak tunik. Ekkor azt hittem megoldodott a dolog, de sajnos ujra kezdodott a fustoles.

Kb egy hete hoztam el a reszecskeszurotisztitasrol, es azota is fustol es nem keveset. Mondtak, hogy egy darabig meg johet fust, de vajon meddig. Rovid szakaszokon, illetve varoson belul nem jellemzo, hogy fustol, de ha kimegyek a nullasra akkor kb 5 perc es jon a fust. Amugy a fustolest leszamitva mas gondot nem eszlelek, nem tilt le, jol gyorsul stb, egyedul a magas 9,5L fogyasztas ami meg gyanus. Felmerult bennem, hogy talan nalam van a hiba es nem mentem vele eleget ahhoz, hogy regeneraljon, de nem mehetek minden nap egy Bp-Munchent oda-vissza. A minap a parkoloban egy masik T27-es volt pont mellettem. Beszelgetni kezdtunk a tulajjal. Kerdezte, hogy volt-e mar hengerfejes a kocsi. Mondtam nem. "Majd lesz" jott a biztato valasz. Ez eleg elszomorito. Mi johet meg?

Ma ismet elvittem a szerelohoz hatha kiderul, hogy mi a gond, de majd csak holnapra igeretek valaszt.

Oszinten szolva elegge belefaradtam, pedig alapvetoen imadom az autot, de nem gondoltam volna, hogy ennyi gondom lesz egy toyotaval.

Szerintetek mennyi ideig erdemes meg vele bajlodni? Esetleg nezzek egy masik autot? Bar akkor jonne a kerdes, hogy mit...


keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4578 Dátum: 2021.12.07 17:00:18 »
Oszinten szolva elegge belefaradtam, pedig alapvetoen imadom az autot, de nem gondoltam volna, hogy ennyi gondom lesz egy toyotaval.
Szerintetek mennyi ideig erdemes meg vele bajlodni? Esetleg nezzek egy masik autot? Bar akkor jonne a kerdes, hogy mit...

Egyáltalán ne vedd személyeskedésnek, de tanulságnak jó lehet egy életre: pontosan mintázod a tudatlan Toyota-vásárló archetipusát, aki úgy hallotta, hogy a Toyota "jó" és látatlanban, nulla utánajárással megveszi a piac egyik legnagyobb pénzügyi emésztőjének ismert motorral az autóját, szépen sorban végigjárja a kanosszáját az ismert hibákkal, majd rosszabb esteben még el is könyveli, hirdeti, hogy a Toyota "sz@r".
1 db google keresés kidobta volna ezt a cikket vagy bármi más alternatívát, ahol leírják, hogy miért kell kerülni a 2.2 D-Cat motorokat, ha egyetlen percet is rászántál volna egy felületes utánanézésnek.
Összefoglalva: Ha működik, akkor imádják a tulajok a karakterisztikája miatt, de az adott motorral több alapvető probléma is elő szokott fordulni, melyek javítása a nagyon költséges és ***@ költséges intervallumban szóródik. (Vagy jönnek az okosba' megoldások a részecskeszűrű-katalizátor egységgel, ami meg... ) Kis utánajárással neked kell eldönteni, hogy a már fennálló probéma javításának költségét kifizeted-e és a jövőbeli problémák rizikójával szanálod tovább az autót vagy egy ponton, akár komolyabb anyagi bukóval kiszállsz belőle.
Ha konkrét szerviz, műhely ajánlat kell szerintem szívesen adnak kontaktot a lelkes és tapasztalt D-Cat tulajok itt a fórumon. ToyoTeam Garage kérdés nélkül ajánlható például.

(Nekem is öreg dízel Toyotam van. Nem a CR dízelség és velejáróinak általános rizikója ellen beszélek, hanem a D-Cat extra kockázatát szerettem volna megvilágítani.)

Üdv:
BF

Greg0529

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4579 Dátum: 2021.12.07 19:30:36 »
Egyáltalán ne vedd személyeskedésnek, de tanulságnak jó lehet egy életre: pontosan mintázod a tudatlan Toyota-vásárló archetipusát, aki úgy hallotta, hogy a Toyota "jó" és látatlanban, nulla utánajárással megveszi a piac egyik legnagyobb pénzügyi emésztőjének ismert motorral az autóját, szépen sorban végigjárja a kanosszáját az ismert hibákkal, majd rosszabb esteben még el is könyveli, hirdeti, hogy a Toyota "sz@r".
1 db google keresés kidobta volna ezt a cikket vagy bármi más alternatívát, ahol leírják, hogy miért kell kerülni a 2.2 D-Cat motorokat, ha egyetlen percet is rászántál volna egy felületes utánanézésnek.
Összefoglalva: Ha működik, akkor imádják a tulajok a karakterisztikája miatt, de az adott motorral több alapvető probléma is elő szokott fordulni, melyek javítása a nagyon költséges és ***@ költséges intervallumban szóródik. (Vagy jönnek az okosba' megoldások a részecskeszűrű-katalizátor egységgel, ami meg... ) Kis utánajárással neked kell eldönteni, hogy a már fennálló probéma javításának költségét kifizeted-e és a jövőbeli problémák rizikójával szanálod tovább az autót vagy egy ponton, akár komolyabb anyagi bukóval kiszállsz belőle.
Ha konkrét szerviz, műhely ajánlat kell szerintem szívesen adnak kontaktot a lelkes és tapasztalt D-Cat tulajok itt a fórumon. ToyoTeam Garage kérdés nélkül ajánlható például.

(Nekem is öreg dízel Toyotam van. Nem a CR dízelség és velejáróinak általános rizikója ellen beszélek, hanem a D-Cat extra kockázatát szerettem volna megvilágítani.)

Üdv:
BF


Kedves keeper83, egyaltalan nem veszem sertesnek, reszben igazad is van, nem vagyok egy tipikus autoszakerto. Korabban volt mar toyotam, igaz, hogy azt bereltem, de fel-egy evig semmi baja nem volt, ugyhogy nem csak bemondasra gondoltam azt a toyotarol, hogy jo kis kocsi. Amugy sem teljesen latatlanban vettem meg az autot. A cikk amit belinkeltel en is olvastam. Abban az szerepel, hogy ez a motor kockazatos 2009-ig, az enyem viszont 2010-es, igy megnyugodtam. Par autoszerelo es nalam az autokhoz jobban erto ismerosomet is faggattam, meg mielott dontottem. Raadasul egy autokereskedo baratomtol vettem az autot, akiben teljesen megbizom. Szerencsere meg mindig baratok vagyunk, bar azt hiszem mostanaban mar osszerezzen ha meglatja a szamom a telefonjan:)

Azert kezdtem el ide irni, mert itt rengeteg tudas es tapasztalat halmozodott fel es talan valaki tud par biztato infot mondani es persze picit jol esne ha kiderulne, hogy megsem vagyok akkora luzer, azaz ez egy jo auto csak ezt meg azt meg kell rajta csinalni.

Picit olyan ez, mint amikor beteg vagy es orvost keresel. Nem lehet mindenki belgyogyasz, ahogy nem lehet mindenki autoszerelo. En azt az orvost szeretem aki megmondja mi a baj es mi a teendo, ja es nem ver at, azaz ha megteszem amit ker akkor meggyogyulok. Idealis esetben ez volna a cel.
Mivel annyira nem ertek az autokhoz, nekem egy olyan autodoki kellene aki megmondja mi a baj, illetve, hogy az mennyire komoly. Megmondja mit kell tenni es az mennyibe kerul. Azt is jo lenne tudni hogy kb mennyi ideje van meg hatra es ahhoz mire kell odafigyelni. Megbizhatosag, szaktudas ez volna a keres.

ToyoTeam, koszonom, lehet megkeresem oket, kozelemben vannak:)

G

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
D-4D & D-CAT
« Válasz #4580 Dátum: 2021.12.07 23:05:26 »

ToyoTeam, koszonom, lehet megkeresem oket, kozelemben vannak:)

Igen, ők nagyon ajánlhatók - illetve ha szeretnél kicsit "kimozdulni" a városból, akkor a kiskőrösi srácokat tudom még ajánlani.  :yes:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
D-4D & D-CAT
« Válasz #4581 Dátum: 2021.12.07 23:27:05 »
Szerintetek mennyi ideig erdemes meg vele bajlodni? Esetleg nezzek egy masik autot? Bar akkor jonne a kerdes, hogy mit...

Szerintem csináltál már egy matematikai számítást, hogy mennyiben volt az autó, és miket csináltattál meg rajta - illetve mekkora bukóval tudnád most eladni ilyen állapotában. Ha már nagyon negatívban van az összeg, akkor lehet el kell engedni.
Az autó sosem volt egy jó befektetés, és nem tudhatod az évek során milyen tulaj/tulajok hajtották, mit sajnáltak az autótól, szóval nagy lutri, hogy mit veszel használtan.

Avensis dízelmotorjából még az ősrégi 90 lovas változat a legmegbízhatóbb, de azt ugye még a T22-eshez kínálták, és csak 1,5 évig. De tudom 22-23 éves autóba már nem szívesen szállnak be emberek, holott már azokban is volt ABS meg 4 lufi.  ;)
T25-ös még a ráncfelvarrás előtti 116 lovas dízellel talán... - ha tényleg ragaszkodni kell a dízelhez, mert különben ott vannak az 1.8-as benzinesek (amik ha átestek a gyűrűzésen, remélhetőleg már nem fogják fogyasztani az olajat).
Egy jól felszerelt T25-ös (már a Sol is, de egy igazi Executive-ról már nem is beszélve) pedig szerintem van olyan komfortos, mint a T27-es, nekem amikor azt próbáltam mindenesetre nem tudott semmi pluszt nyújtani, sőt inkább csalódás volt, bár tudom ezek egyéni vélemények és ízlések.  ;)

Enyém benzines, így igaz nem kell turbó, egr meg kettős tömegű cseréjétől tartanom, viszont a 2.4-es motorban meg 3! lambda szonda van, most nyáron kellett 2 db-ot cserélni, és ugye nem mellesleg erősen ajánlott hozzá a 100-as benzin (amit természetesen nem is sajnálok tőle.) Szóval nincs költségmentes autó a világon, vagyis én még nem találkoztam vele.  :innocent:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4582 Dátum: 2021.12.08 09:39:35 »
Egy szenzor ara 170k per darab? Azaz ket darab eseten 340k plusz beszereles? Azt hiszem veszek inkabb buszjegyet vagy inkabb egy buszt.
Kezdem azt erezni, hogy ebbe jol belenyultam.
Eleve egyszer mar alaposan atneztek a szamitogeppel a kocsit es az alapjan azt mondtak, hogy minden ertek ok, az injektorok is. Akkor jot az ki, hogy a reszecskeszurot tisztitani kell, esetleg cserelni, fuggoen attol milyen allapotban van. A tisztitas utan ra is kerdeztem, hogy milyennek lattak a reszecskeszurot, mert bennem is felmerult, hogy talan cserelni kellene. Azt mondtak, hogy teljesen jo allapotban van es a mért adatok alapjan szukseg volt a tisztitasra es a tisztitas utani eredmeny nagyon jonak tunik. Ekkor azt hittem megoldodott a dolog, de sajnos ujra kezdodott a fustoles.

Kb egy hete hoztam el a reszecskeszurotisztitasrol, es azota is fustol es nem keveset. Mondtak, hogy egy darabig meg johet fust, de vajon meddig. Rovid szakaszokon, illetve varoson belul nem jellemzo, hogy fustol, de ha kimegyek a nullasra akkor kb 5 perc es jon a fust. Amugy a fustolest leszamitva mas gondot nem eszlelek, nem tilt le, jol gyorsul stb, egyedul a magas 9,5L fogyasztas ami meg gyanus. Felmerult bennem, hogy talan nalam van a hiba es nem mentem vele eleget ahhoz, hogy regeneraljon, de nem mehetek minden nap egy Bp-Munchent oda-vissza. A minap a parkoloban egy masik T27-es volt pont mellettem. Beszelgetni kezdtunk a tulajjal. Kerdezte, hogy volt-e mar hengerfejes a kocsi. Mondtam nem. "Majd lesz" jott a biztato valasz. Ez eleg elszomorito. Mi johet meg?

Ma ismet elvittem a szerelohoz hatha kiderul, hogy mi a gond, de majd csak holnapra igeretek valaszt.

Oszinten szolva elegge belefaradtam, pedig alapvetoen imadom az autot, de nem gondoltam volna, hogy ennyi gondom lesz egy toyotaval.

Szerintetek mennyi ideig erdemes meg vele bajlodni? Esetleg nezzek egy masik autot? Bar akkor jonne a kerdes, hogy mit...
Ha 2010 utáni az autód, akkor nem kell félni a hengerfejességtől, persze normálisan használva-üzemeltetve.
A részecskeszűrő tisztítás után nem lenne szabad füstölnie rendszeresen, mert a ,,füstölés" az eltömődött részecskeszűrő miatt van.Lehet azért magas a fogyasztásod, mert a sok regenerálás(az 5. injektor üzemanyagot fecskendez be a kb. 600-700 'C fokos részecskeszűrőbe és így elégeti a lerakódott kormot) több üzemanyagot igényel.

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4583 Dátum: 2021.12.08 09:45:01 »
Egyáltalán ne vedd személyeskedésnek, de tanulságnak jó lehet egy életre: pontosan mintázod a tudatlan Toyota-vásárló archetipusát, aki úgy hallotta, hogy a Toyota "jó" és látatlanban, nulla utánajárással megveszi a piac egyik legnagyobb pénzügyi emésztőjének ismert motorral az autóját, szépen sorban végigjárja a kanosszáját az ismert hibákkal, majd rosszabb esteben még el is könyveli, hirdeti, hogy a Toyota "sz@r".
1 db google keresés kidobta volna ezt a cikket vagy bármi más alternatívát, ahol leírják, hogy miért kell kerülni a 2.2 D-Cat motorokat, ha egyetlen percet is rászántál volna egy felületes utánanézésnek.
Az a baj a cikkel, hogy a DPF  minden dízel toyotánál probléma: az 1.4-től a 2.2-ig, már persze, ha van benne részecskeszűrő.

Greg0529

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4584 Dátum: 2021.12.21 18:40:51 »
Ha 2010 utáni az autód, akkor nem kell félni a hengerfejességtől, persze normálisan használva-üzemeltetve.
A részecskeszűrő tisztítás után nem lenne szabad füstölnie rendszeresen, mert a ,,füstölés" az eltömődött részecskeszűrő miatt van.Lehet azért magas a fogyasztásod, mert a sok regenerálás(az 5. injektor üzemanyagot fecskendez be a kb. 600-700 'C fokos részecskeszűrőbe és így elégeti a lerakódott kormot) több üzemanyagot igényel.

Kedves Andras,

Mennyire vagy biztos, hogy a hengerfejesseg nem erinti ezt a modelt?
Az a helyzet, hogy azota mar megfordultam ujabb szervizekben es nagyon sok rosszat hallottam a D-Cat motorrol.

Amugy az enyem meg mindig fustol, mint a gyarkemeny. Nagyon ugy fest, hogy igazad volt es az 5 injektor a ludas, mert a reszecskeszuro erzekeloje teljesen jo volt. Most az 5. injektort fogjak megnezni, es talan cserelni. Jelentkezem amint megvan az eredmeny.

Ettol fuggetlen az en felelmem az, hogy hiaba jelent az 5. injektor javitas megoldast utana meg ott van egy csomo mas meghibasodasi lehetoseg.
Mindenki emliti a hengerfejesseget es az osszes tobbi injector problemat (allitolag azok is meghibasodnak 300k km korul es az enyemben van 270 ezer).
Nem beszelve mas problemakrol.

Az az igazi kerdes, hogyha a hengefejesseg javitva van es az osszes injektor ki van cserelve (nyilvan ez komoly tetel) akkor van egy jol mukodo autom kb 5 evre vagy meg mindig csak egy penznyelom van???
Tud erre valaki valaszolni?

Udv



Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4585 Dátum: 2021.12.21 19:18:12 »
Kedves Andras,

Mennyire vagy biztos, hogy a hengerfejesseg nem erinti ezt a modelt?
Az a helyzet, hogy azota mar megfordultam ujabb szervizekben es nagyon sok rosszat hallottam a D-Cat motorrol.

Amugy az enyem meg mindig fustol, mint a gyarkemeny. Nagyon ugy fest, hogy igazad volt es az 5 injektor a ludas, mert a reszecskeszuro erzekeloje teljesen jo volt. Most az 5. injektort fogjak megnezni, es talan cserelni. Jelentkezem amint megvan az eredmeny.

Ettol fuggetlen az en felelmem az, hogy hiaba jelent az 5. injektor javitas megoldast utana meg ott van egy csomo mas meghibasodasi lehetoseg.
Mindenki emliti a hengerfejesseget es az osszes tobbi injector problemat (allitolag azok is meghibasodnak 300k km korul es az enyemben van 270 ezer).
Nem beszelve mas problemakrol.

Az az igazi kerdes, hogyha a hengefejesseg javitva van es az osszes injektor ki van cserelve (nyilvan ez komoly tetel) akkor van egy jol mukodo autom kb 5 evre vagy meg mindig csak egy penznyelom van???
Tud erre valaki valaszolni?

Udv
Minden használt autó pénznyelő, de még az új autó is gazdaságilag bukó...

Greg0529

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4586 Dátum: 2021.12.21 20:10:16 »
Minden használt autó pénznyelő, de még az új autó is gazdaságilag bukó...

Kedves Andras,

Ertem amit irsz es mostanra teljes "auto zoldfulukent" is kezdek par dolgot erteni/latni, amit persze jobb lett volna korabban tudni.

Tudom, hogy egy olyan autot vettem, ami ujonnan meno volt, nagyon jo felszereltseggel. Kezdek is hozza kotodni a sok extra miatt (gomb nelkuli inditas, panomara teto stb), tudom elitelheto modom. Azt is tudom, hogy most mar nincs a csucson es kezdenek elo jonni a problemak. Gondolom ezert volt megfizetheto aron. Azt volna jo tudni, hogy egy alaposabb szervizzel (hengefej, injektor stb) vissza lehet-e hozni valamit abbol a korabbi meno autobol vagy teljesen felesleges penzkidobas? Nem varom el azt, hogy uj auto szinten mukodjon problemak es gondok nelkul, de szuper volna ha nem kellene hetente kulonbozo szervizekbe rohangalni mas es mas megoldasokat, megfejteseket tesztelni.

Talan ugy jobb a kerdes, hogy megeri-e egy 270km futott D-Cat-re kolteni (akar komolyabb osszeget) azzal a cellal, hogy meg par evig legyen egy jol mukodo autod vagy inkabb el kell engedni, mert ezzel a modellel csak a baj van? Ezzel szembe allitva mondjuk egy hasonlo tulajdonsago VW-t, Merci-t vagy BMW-t, esetleg barmi mast.

A multkor egy bevasarlokozpont parkolojaban mellettem egy masik T-27 Avensis allt, diesel volt, de nem D-cat. Miutan a kollega is elkezdte bepakolni a megvasarolt dolgokat, beszedbe elegyedtunk. Beszeltunk a fogyasztasrol, szervizekrol es egyeb problemakrol. Szinte elsore azt kerdezte, hogy "Volt mar hengerfejes?" mondtam "Nem", "Majd lesz!" jott a "megnyugato" valasz.
Viszont tovabb beszelgetve kiderult, hogy azota teljesen jo az auto. Szoval egy alapvetoen olcson vasarolt autora ha az ember kolt akkor egy ideig jol mukodik. Persze ez nem egy D-cat volt...

Koszi a valaszt
Udv



Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4587 Dátum: 2021.12.22 09:07:36 »
Kedves Andras,

Ertem amit irsz es mostanra teljes "auto zoldfulukent" is kezdek par dolgot erteni/latni, amit persze jobb lett volna korabban tudni.

Tudom, hogy egy olyan autot vettem, ami ujonnan meno volt, nagyon jo felszereltseggel. Kezdek is hozza kotodni a sok extra miatt (gomb nelkuli inditas, panomara teto stb), tudom elitelheto modom. Azt is tudom, hogy most mar nincs a csucson es kezdenek elo jonni a problemak. Gondolom ezert volt megfizetheto aron. Azt volna jo tudni, hogy egy alaposabb szervizzel (hengefej, injektor stb) vissza lehet-e hozni valamit abbol a korabbi meno autobol vagy teljesen felesleges penzkidobas? Nem varom el azt, hogy uj auto szinten mukodjon problemak es gondok nelkul, de szuper volna ha nem kellene hetente kulonbozo szervizekbe rohangalni mas es mas megoldasokat, megfejteseket tesztelni.

Talan ugy jobb a kerdes, hogy megeri-e egy 270km futott D-Cat-re kolteni (akar komolyabb osszeget) azzal a cellal, hogy meg par evig legyen egy jol mukodo autod vagy inkabb el kell engedni, mert ezzel a modellel csak a baj van? Ezzel szembe allitva mondjuk egy hasonlo tulajdonsago VW-t, Merci-t vagy BMW-t, esetleg barmi mast.

A multkor egy bevasarlokozpont parkolojaban mellettem egy masik T-27 Avensis allt, diesel volt, de nem D-cat. Miutan a kollega is elkezdte bepakolni a megvasarolt dolgokat, beszedbe elegyedtunk. Beszeltunk a fogyasztasrol, szervizekrol es egyeb problemakrol. Szinte elsore azt kerdezte, hogy "Volt mar hengerfejes?" mondtam "Nem", "Majd lesz!" jott a "megnyugato" valasz.
Viszont tovabb beszelgetve kiderult, hogy azota teljesen jo az auto. Szoval egy alapvetoen olcson vasarolt autora ha az ember kolt akkor egy ideig jol mukodik. Persze ez nem egy D-cat volt...

Koszi a valaszt
Udv
Hidd el, hogy hasonló futásmennyiségű bármilyen használtautó életben tartása nem olcsó mulatság.Neked tuti nem lesz hengerfejes, bármit mond az Avensises kolléga, nekem 150k km-nél volt garanciális motorcsere, most 353k km van benne és nincs nyoma kezdődő hengerfejességnek.Viszont a turbó geometriája elkezdett rakoncátlankodni, a turbó tisztítás kb. 70k ft.- a felújított turbó 120k ft.-, de nem is lehet kérdés, hogy a drágább megoldás jöhet szóba..
Szerintem neked  egy megbízható szakembert kellene találnod, aki normálisan tartja karban az autót és ért is hozzá...

Numberone

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4588 Dátum: 2021.12.22 18:37:19 »
Tisztelt Greg!
a 4576-os hozzászolásom neked szolt!
Igaza van Andrásnak,neked egy megbizhato szerelö kell!
Mit szarakodtok,meg találgattok a kocsival?
Irtam,hogy én mit csinálnék vele.Huzd le a kábelt az ötödik injektorrol és nézd meg,hogy mit csinál a kocsi.Ha megszünik a hibajelenség akkor máris tudod,hogy mi a hiba.Ha nem akkor lehet tovább találgatni...

VaZso

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4589 Dátum: 2021.12.23 01:05:07 »
Irtam,hogy én mit csinálnék vele.Huzd le a kábelt az ötödik injektorrol és nézd meg,hogy mit csinál a kocsi.Ha megszünik a hibajelenség akkor máris tudod,hogy mi a hiba.Ha nem akkor lehet tovább találgatni...

Ezt én is megpróbálnám, de hozzáteszem, hogy, ha nem szűnik meg a hibajelenség, attól még lehet rossz. :)
(Arra gondolok, hogy, ha nem zár el rendesen maga az injektor, akkor vezérléstől függetlenül "adagol" ["bepisil"], vagyis ettől még lehet ez az alapprobléma.)