Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1354683 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

VaZso

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4560 Dátum: 2021.05.30 20:35:38 »
Ezt megnéztem már, de nem tűnik túl hozzáértőnek...

Én cseréltem a sajátomon, igaz, az T27, ez meg, ha jól látom, T25, viszont a videót elnézve nagyon hasonló a menete.
A tükröt kiakasztod (ezt nekem kicsit egyszerűbben sikerült), lepattintod a hátsó burkolatot (nálam úgy rémlik, volt itt is csavar), és lecsavarod az indexet, majd ugyanez visszafelé az újjal.

Nálam a baloldalinál három LED-ből egy világított, de nem találtam értelmes áron cserealkatrészt (inkább jobbosok voltak), ezért szétszedtem magát a burát (némi faragással), és kicseréltem belül a LED-eket, persze ehhez rendelnem kellett megfelelő, fényes sárga LED-eket is...
Nekem a tükör visszarakása tűnt kicsit komplikáltabbnak, rá kellett érezni, hogy tud rendesen visszapattanni a helyére és nem csak nagyjából...

Ja, persze a komplett visszapillantót nem szedtem le az autóról emiatt...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4561 Dátum: 2021.05.30 21:02:44 »
Ezt megnéztem már, de nem tűnik túl hozzáértőnek...
Az lehet, de pl. én ilyen jellegű videót azért nézek, mert látszik, hogy mi az, ami kívülről elsőre nem egyértelmű, és ezért nagy segítség, hiszen nem amortizálom le az adott tárgyat feleslegesen. Tehát nem azért, mert nagy szakértő az illető vagy sem, a helyszínen nem ő lesz, hanem valószínűleg én ;)

tevehaj

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4562 Dátum: 2021.05.31 07:02:15 »
Köszönöm szépen mindkettőtöknek. Tényleg igaz, hogy azért segít a videó, így már tudom, hogy miként fogjak hozzá. Megpróbálkozom én is azzal, hogy csak a ledeket cserélem, mert kompletten nem találtam rá cikkszámot se bárdi, se unix.

tevehaj

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4563 Dátum: 2021.05.31 15:25:32 »
Mégsem szedem még szét, ma reggelre jó lett...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4564 Dátum: 2021.05.31 18:45:24 »
Kábelszakadás az ajtó átvezetőben, vagy kontakthiba valahol  :hmmmm:

tevehaj

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4565 Dátum: 2021.06.04 20:04:19 »
Hűtőfolyadék pont a minimumon áll, lehet valahogy feltölteni, ti mit ajánlanátok?

Numberone

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4566 Dátum: 2021.06.04 21:20:27 »
Hűtőfolyadék pont a minimumon áll, lehet valahogy feltölteni, ti mit ajánlanátok?
Nem értem a kérdést!
Fagyállot bele /bekevertet/ oszt jóvan.

tevehaj

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4567 Dátum: 2021.06.20 20:24:54 »
A váltóolajat miként lehet cserélni, ellenőrizni, utántölteni? Kell-e?

KG

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4568 Dátum: 2021.09.11 15:46:03 »
Sziasztok !
Szeretnék vásárolni egy 2009.évjáratú Avensis 2.2 d4d sol automatát. Ha van róla információtok ,megbízhatóság ,szervizigény,fenntartási költség , mire figyeljek a vásárlásnál . Szívesen fogadnék minden jó tanácsot.
Előre is köszönöm . Üdv KG 

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9381
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4569 Dátum: 2021.09.12 21:53:54 »
Sziasztok !
Szeretnék vásárolni egy 2009.évjáratú Avensis 2.2 d4d sol automatát. Ha van róla információtok ,megbízhatóság ,szervizigény,fenntartási költség , mire figyeljek a vásárlásnál . Szívesen fogadnék minden jó tanácsot.
Előre is köszönöm . Üdv KG
Ha minimálisan használod 20 km alatti utakra hideg motorral, ha tudomásul veszed, hogy az átlagosnál magasabb a ***ázalék ennél a motornál, de legalább jóval drágább minden alkatrész hozzá és fogyasztása is közelebb áll a benzinesek fogyasztásához, mint a dízelekhez, akkor vedd meg.
Mivel használt, így az előéletét max elhiszed, de nem ismered. Ha mégis belenyúlsz egy problémásba, akkor könnyen lehet belőle gazdasági totálkár (mondjuk 5 porlasztó+ DPF + kettőstömegű simán eléri az autó értékét. Anyagi tartalék a vásárlás után mindenképpen ajánlott.
Ha ez így OK, akkor lesz egy nagyonerős autód, amivel élvezetes lesz menni.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
D-4D & D-CAT
« Válasz #4570 Dátum: 2021.09.13 10:55:48 »
Bizony, és ne felejtsük ez volt a Toyota első olyan dízel motorja személygépkocsiban, amihez hagyományos Aut váltót lehetett párosítani (MMT és társai nem számítanak annak).
Ha jól rémlik pár év és néhány modell (talán még a Corolla Verso / Verso és a Rav4-eshez lehetett rendelni ezt a motor és váltó kombinációt) után szép csendben el is tűnt a Toyota kínálatából úgy, ahogy van.  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Ati Auris 2.2 Dcat

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4571 Dátum: 2021.10.21 23:59:02 »
Sziasztok!

Hozzánk került egy 2007-es Toyota Auris 2.2 DCAT, jelenleg 222.000 km van benne ami valós, itthoni szalonautó volt. Na most hallottam sok mindent ezekről a motorokról, leginkább nem pozitívat :D Jelenleg teljesen jól üzemel a gép, viszont nem tudom mivel érdemes kezdeni, hogy a típus hibák ki legyenek küszöbölve, hengerfejesedés, EGR, részecskeszűrő, hallottam szívósor koxolódásról, stb. Nyílván szeretném helyrehozni ezeket, vagy orvosolni amit kell a komolyabb meghibásodás előtt, bárkinek bármi tapasztalata, tanácsa van, lekötelez ha megosztja velem. Köszönöm! :)

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4572 Dátum: 2021.10.22 13:50:22 »
Sziasztok!

Hozzánk került egy 2007-es Toyota Auris 2.2 DCAT, jelenleg 222.000 km van benne ami valós, itthoni szalonautó volt. Na most hallottam sok mindent ezekről a motorokról, leginkább nem pozitívat :D Jelenleg teljesen jól üzemel a gép, viszont nem tudom mivel érdemes kezdeni, hogy a típus hibák ki legyenek küszöbölve, hengerfejesedés, EGR, részecskeszűrő, hallottam szívósor koxolódásról, stb. Nyílván szeretném helyrehozni ezeket, vagy orvosolni amit kell a komolyabb meghibásodás előtt, bárkinek bármi tapasztalata, tanácsa van, lekötelez ha megosztja velem. Köszönöm! :)
Szia!A hengerfej problémát a Toyota garanciális motorcserével oldotta meg, azt kellene megtudni, hogy a tietekben megtörtént-e már..A kezdődő hengerfejesség többek között a tágulási tartálynál és a vízpumpánál hagy nyomot: a tágulási tartályban olajos, kokszos a hűtővíz ill. a vízpumpánál szivárog, csöpög a hűtővíz.
Az EGR-t érdemes rendszeresen takarítani, a részecskeszűrő regenerálás miatt havonta-két havonta autópályázni és figyelni a megfelelő minőségű motorolajra(10 000 km-enként cserélni)és üzemanyagra.Prémium gázolajat mostanában különösen nagy öröm tankolni..
A sebességváltó és a gumik sem nagyon bírják a gyűrődést a nagy nyomaték miatt.
Volt még szoftverfrissítés és légzsák visszahívás, ezeket is érdemes lecsekkolni...

Greg0529

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4573 Dátum: 2021.12.04 01:23:17 »
Kedves sorstársak,

Ez az elso bejegyzesem. Remelem jo helyre megy:)

Kozel fel eve vagyok toyota avensis (T27 2,2 D-Cat, 270e km) tulajdonos. Az a baj, hogy imadom. Miert baj? Mindjart kiderul. Megvettem egy hasznalt Avensis-t szuper felszereltseggel viszonylag magas kilometerrel, egesz jo aron. Kekvillam (igy hivjuk) egy elegge jol felszerelt peldany, talan tul sok is a luxus benne, de amikor a gyerekem beleult azt mondta "apa ezt vegyuk meg" ugyhogy nem volt sok valasztasom. Alapvetoen nem vagyok auto szakerto, de a Toyotarol azt hallottam, hogy megbizhato, elpusztithatatlan. Sajnos az elmult 5 honapban kenytelen voltam megtanulni olyan kifejezeseket, hogy check engine, parking brake system check, EGR szelep, reszecskeszuro, regeneralas stb. Rengeteget jartam/jarok vele szervizbe. Tudom sokan azt gondoljatok ez a csavo a Marsrol jott, mi az, hogy nem tudja mi az az egr, de en naivan azt gondoltam, hogy egy auto vasarlashoz nem kell letenem egy alap autoszerelo vizsgat is. Mostanra kezdek belejonni, de azert vannak meg feher foltok.

Kerdesem feletek, hogy tapasztalta-e mar valaki azt, hogy egr szelep tisztitas (kiiktatas), reszecskeszuro tisztitas utan is fustol az auto? 270 ezer km van az autoban. Ratettek a megfelelo gepre, megneztek es allitolag semmi problemat nem mutat a rendszer. Ahogy picit bemelegszik a motor kb 10-15 perc elkezd fustolni, nem tilt le es tokeletesen megy, de olyan futsot nyom, hogy eg a pofamrol a bor. Kb 5-10  percig csinalja, majd abbamarad, de aztan ujra kezdodik elorol a dolog. Nagyon ciki. Olyan fustot huzok, mint egy Wartburg.
Azt is mondtak, hogy lehet hogy a reszecskeszuro regeneralas szenzor ment tonkre. Oszinten szolva nem tudom.
Az a bajom, hogy amiota megvettem az autot kozel felmillio forintottt koltottem ra es meg mindig van vele gond.

Van valaki aki tapasztalt hasonlot? Mi lehet a megoldas? Minden valaszt/tanacsot megoszonok.

Udv
G

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4574 Dátum: 2021.12.04 08:35:54 »


Kerdesem feletek, hogy tapasztalta-e mar valaki azt, hogy egr szelep tisztitas (kiiktatas), reszecskeszuro tisztitas utan is fustol az auto? 270 ezer km van az autoban. Ratettek a megfelelo gepre, megneztek es allitolag semmi problemat nem mutat a rendszer. Ahogy picit bemelegszik a motor kb 10-15 perc elkezd fustolni, nem tilt le es tokeletesen megy, de olyan futsot nyom, hogy eg a pofamrol a bor. Kb 5-10  percig csinalja, majd abbamarad, de aztan ujra kezdodik elorol a dolog. Nagyon ciki. Olyan fustot huzok, mint egy Wartburg.
Azt is mondtak, hogy lehet hogy a reszecskeszuro regeneralas szenzor ment tonkre. Oszinten szolva nem tudom.
Az a bajom, hogy amiota megvettem az autot kozel felmillio forintottt koltottem ra es meg mindig van vele gond.

Van valaki aki tapasztalt hasonlot? Mi lehet a megoldas? Minden valaszt/tanacsot megoszonok.

Udv
G
Szia!Valószínűleg a részecskeszűrődnek lassan annyi, azért próbál többször is regenerálni.Sajnos 300k km környékén a tisztítás már nem sokat ér...
A részecskeszűrőnél 2 db nyomásszenzor van, egy előtte, egy utána, azok sem olcsók, kb 170k ft.- darabja, de látnia kellene a szerelőnek az élőadatoknál, ha rossz vmelyik szenzor.
Eddig mire ment el félmillió forint, ha nem vagyok indiszkrét?