Kedves sorstársak,
Ez az elso bejegyzesem. Remelem jo helyre megy:)
Kozel fel eve vagyok toyota avensis (T27 2,2 D-Cat, 270e km) tulajdonos. Az a baj, hogy imadom. Miert baj? Mindjart kiderul. Megvettem egy hasznalt Avensis-t szuper felszereltseggel viszonylag magas kilometerrel, egesz jo aron. Kekvillam (igy hivjuk) egy elegge jol felszerelt peldany, talan tul sok is a luxus benne, de amikor a gyerekem beleult azt mondta "apa ezt vegyuk meg" ugyhogy nem volt sok valasztasom. Alapvetoen nem vagyok auto szakerto, de a Toyotarol azt hallottam, hogy megbizhato, elpusztithatatlan. Sajnos az elmult 5 honapban kenytelen voltam megtanulni olyan kifejezeseket, hogy check engine, parking brake system check, EGR szelep, reszecskeszuro, regeneralas stb. Rengeteget jartam/jarok vele szervizbe. Tudom sokan azt gondoljatok ez a csavo a Marsrol jott, mi az, hogy nem tudja mi az az egr, de en naivan azt gondoltam, hogy egy auto vasarlashoz nem kell letenem egy alap autoszerelo vizsgat is. Mostanra kezdek belejonni, de azert vannak meg feher foltok.
Kerdesem feletek, hogy tapasztalta-e mar valaki azt, hogy egr szelep tisztitas (kiiktatas), reszecskeszuro tisztitas utan is fustol az auto? 270 ezer km van az autoban. Ratettek a megfelelo gepre, megneztek es allitolag semmi problemat nem mutat a rendszer. Ahogy picit bemelegszik a motor kb 10-15 perc elkezd fustolni, nem tilt le es tokeletesen megy, de olyan futsot nyom, hogy eg a pofamrol a bor. Kb 5-10 percig csinalja, majd abbamarad, de aztan ujra kezdodik elorol a dolog. Nagyon ciki. Olyan fustot huzok, mint egy Wartburg.
Azt is mondtak, hogy lehet hogy a reszecskeszuro regeneralas szenzor ment tonkre. Oszinten szolva nem tudom.
Az a bajom, hogy amiota megvettem az autot kozel felmillio forintottt koltottem ra es meg mindig van vele gond.
Van valaki aki tapasztalt hasonlot? Mi lehet a megoldas? Minden valaszt/tanacsot megoszonok.
Udv
G