Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1354641 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4545 Dátum: 2021.05.14 18:41:40 »
Köszi. Azt lehet tudni, hogy pl. helyileg ezek melyik kutak? Körmend, Zalaegerszeg térségében tudnék tankolni. Spurit nem próbálta valaki?
Ott(Körmend-Zalaegerszeg) osztrák üzemanyagot kapnak a kutak, közel van Ausztria, a Spuri szerintem felesleges..
De ha már mindenképp tölteni akarsz valamit az autóba, nekem anno Pro-tec adalékot javasolták a márkaszervízben......

tevehaj

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4546 Dátum: 2021.05.14 19:36:15 »
Még egy olyan kérdésem lenne, hogy toyota szervizben átnézték a kocsit, a munkalapon van egy ilyen bejegyzés a km óra állás alatt: Tüz.anyag: 40%. Ez mit jelent?

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4547 Dátum: 2021.05.14 19:42:06 »
Még egy olyan kérdésem lenne, hogy toyota szervizben átnézték a kocsit, a munkalapon van egy ilyen bejegyzés a km óra állás alatt: Tüz.anyag: 40%. Ez mit jelent?
szerintem azt, hogy mennyi üzemanyag van az autóban..

tevehaj

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4548 Dátum: 2021.05.16 08:45:05 »
Sikerült kiderítenem, hogy a 2007-es D-Cat-emben 2014-ben 106E km-nél volt gyári motorcsere és katalizátor csere is (elvileg egy zöld és egy lila pötty jelzi az olajszint ell. pálcán). Most van benne 196E km, tehát elvileg az új motorban 90E. km van.  Van-e valakinek tapasztalata ilyennel, mire kell figyelni. Nem tudom, hogy konkrétan 2014-ben milyen motorra cserélték az eredetit (remélem már valami kevésbé problémásat kapott.) Az autó több évet állt Németországban, szerelő szerint vmi tenger közeli helyen lehetett, mert a műanyag alatti csavarok közt is volt teljesen korrodált... +A jobb hátulja alatt a védőburkolat olyan volt, hogy kézzel össze tudtam nyomni a fémet. Augusztusra kaptam időpontot, adunk neki komplett alvázvédelmet, remélem sokáig bírja még... Eddig 1200km-ert mentem vele. Fogyasztás: 6.5 körül. Eddig olajfogyasztást nem vettem észre. 17-es felni van rajta, olyat vettem észre, mintha a km számláló kevesebbet mutatna, eddig E220-as merci volt, napi számláló 70km munkahely oda vissza, itt 67,8km. kb3%. Valakinek ilyen tapasztalata. Út mentén figyeltem a kilóméterköveket, ott is úgy láttam, hogy 10km-enként kb 300m-t csal.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4549 Dátum: 2021.05.16 12:57:25 »
Sikerült kiderítenem, hogy a 2007-es D-Cat-emben 2014-ben 106E km-nél volt gyári motorcsere és katalizátor csere is (elvileg egy zöld és egy lila pötty jelzi az olajszint ell. pálcán). Most van benne 196E km, tehát elvileg az új motorban 90E. km van.  Van-e valakinek tapasztalata ilyennel, mire kell figyelni. Nem tudom, hogy konkrétan 2014-ben milyen motorra cserélték az eredetit (remélem már valami kevésbé problémásat kapott.) Az autó több évet állt Németországban, szerelő szerint vmi tenger közeli helyen lehetett, mert a műanyag alatti csavarok közt is volt teljesen korrodált... +A jobb hátulja alatt a védőburkolat olyan volt, hogy kézzel össze tudtam nyomni a fémet. Augusztusra kaptam időpontot, adunk neki komplett alvázvédelmet, remélem sokáig bírja még... Eddig 1200km-ert mentem vele. Fogyasztás: 6.5 körül. Eddig olajfogyasztást nem vettem észre. 17-es felni van rajta, olyat vettem észre, mintha a km számláló kevesebbet mutatna, eddig E220-as merci volt, napi számláló 70km munkahely oda vissza, itt 67,8km. kb3%. Valakinek ilyen tapasztalata. Út mentén figyeltem a kilóméterköveket, ott is úgy láttam, hogy 10km-enként kb 300m-t csal.

Szerinted mi az alapja a járművedben a megtett út mérésének? Na ha kiderült, akkor szerinted hogyan befolyásolja a kerék átmérő ezt a szisztémát? 
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

tevehaj

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4550 Dátum: 2021.05.16 19:42:22 »
Ezek szerint akkor a 17-es miatt lehet? Gyárilag ezzel volt szerelve.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4551 Dátum: 2021.05.16 21:16:59 »
Szia!
A kerék külső átmérője számít. Ez megoldható több coll esetén is. Adott esetben egy 15-ös is lehet rossz és egy 17-es is lehet jó, és fordítva is...
Nálam a gyári alapméret 175/70 R14. Ehhez kerestem nemrég váltóméretet 15 collhoz, ez lett 185/60 R15.
A vezető ajtójánál a B oszlopon kellene legyen egy matrica, azon van a gyári gumiméret (a Carinán legalábbis ott van). Azzal jól kellene mérjen minden.
Ehhez képest érdemes megnézni, hogy ami most rajta van, mennyivel nagyobb, mert amit leírsz, az alapján a jelenleginek az alaphoz képest nagyobbnak kellene lennie szerintem. Bizonyos eltérés esetén a kalkulátorok jeleznek is, hogy ez túl nagy különbség, nem váltóméret és nem javasolják.
Van neten sok váltóméret kalkulátor, érdemes 1-2-ben megnézni.
« Utoljára szerkesztve: 2021.05.16 21:31:28 írta vd1234 »

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4552 Dátum: 2021.05.17 21:26:22 »
Ezek szerint akkor a 17-es miatt lehet? Gyárilag ezzel volt szerelve.

Szerintem a gumi egyéb paramétere is számíthat, ráncfelvarrás előtt 215/45, utána 215/50-es gumikkal jöttek ki gyárilag a 17-es felnis Avensisek (és gondolom ehhez kalibrálták az órát is).
Darabonként pedig akár 4-10e Ft-s különbség is előfordulhat márkától függően a 2 méret között, amit tudjuk nem minden autós hajlandó megfizetni.  :innocent: :szemez:
Megnéztem egy váltóméret-kalkulátort, és bizony a 2 mértet nem váltómérete egymásnak, 3,52%-os az eltérés (max 2,5%-ra mondják még, hogy elfogadható).

Meg ez is beszédes:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

tevehaj

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4553 Dátum: 2021.05.18 06:46:41 »
Köszönöm! Ez lesz a megoldása a dolognak. Gyárilag 215/50 R17 volt. Most 215/45 R17 van rajta.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4554 Dátum: 2021.05.18 08:00:26 »
Köszönöm! Ez lesz a megoldása a dolognak. Gyárilag 215/50 R17 volt. Most 215/45 R17 van rajta.
Szerintem ez így akkor nem stimmel. A gyári méretnek nagyobb a kerülete, mint ami most van rajta, mégis ennél mér kevesebbet az óra... vagy nem jól értettem az előző leírásodat  :hmmmm: Ha most raknál fel egy /50-est, akkor még kevesebbet kellene mérnie.

tevehaj

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4555 Dátum: 2021.05.18 16:33:49 »
Megnéztem pontosan, a gyári leírásban 215/50 R17-et ír, azzal került forgalomba az autó és ugyanolyan is van most rajta: 215/50 R17-es. A téli volt 215/45 R17. De azzal nem figyeltem...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4556 Dátum: 2021.05.18 17:58:47 »
Ha a gyári méret ennyi, akkor azzal jónak kellene lennie, illetve akkor nem a gumiméret a hiba oka, esetleg ha annyira alacsony a nyomás benne és lapos  :hmmmm: - akkor inkább más baj lehet ebben a körben (sebességszenzor, kontakthiba, stb.). Vagy megszokja az ember  ::)

tevehaj

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4557 Dátum: 2021.05.30 16:48:51 »
Olyan kérdésem lenne, hogy a jobb oldani visszapillantóban elment a világítás, ezt miként lehet cserélni?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4558 Dátum: 2021.05.30 18:23:12 »

tevehaj

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4559 Dátum: 2021.05.30 20:13:32 »
Ezt megnéztem már, de nem tűnik túl hozzáértőnek...