Sziasztok érdeklődni szeretnék , volna lehetőségem egy Toyota Avensis 2.2 D-Cat 2006 os gyártású. Soha nem volt Toyotánk mindent meg hallgatok, köszönöm
Ezt egy Toyotákból élő bontós/szerelő írta össze nekem (kvázi egy fullos injektor csere gazdasági totálkár már a kort és árát figyelembe véve)
T25 és D-Cat 2009 (T27) előtti összes AD-s motor, így a D-cat is hengerfejes lehet spontán, ennek oka a gyárilag gyenge hengerfej-tömítés, rossz hír, hogy ez többször is gond lehet, tehát több hengerfejezésre is szükség lehet, persze ehhez hajtani is kell az autót. Nem a hengerfej,a tömítés kemény, az vágja haza, berágódik, ha nincs időben cserélve. Ennek ára 450 ezer forint körül van.
A probléma nem csak a legerősebb 2.2 D-CAT-ra jellemző, hanem a hasonló évjáratú (2005-2009) kisebb teljesítményű 2.2 D4-D-motorokra is.
Szereti T25-nél az ötöst vagy a hatost (évjáratfüggő, a legmagasabb fokozatot) ledobni a váltóról (T27-nél a hatost csak), mivel a váltó ugyanaz, csak a kulissza más
Szar a kormánymű behajtása, volt rá anno visszahívás, szóval ha ropog (2.0 D-4D és 2.2-esek), akkor ez a hiba.
féltengely törés ismert típushiba, inkább kor-, mint km függő.
Ugyebár, alapvetően azzal van a baj, hogy a rezgéscsillapítást végző gumiharang alá befolyik a víz és nem tud kiszáradni (könnyen), de cserébe jól megeszi az anyagot - ettől az elgyengül és idővel törik. Bontott ára 65-70 ezer forint, plusz olaj, stb.
A porlasztócsúcsok ebbe a legdrágábbak, 160 ezer darabja, plusz az ötödik, ami drágább.
mivel ez a 177 lovas motor (is) pályázásra lett kitalálva, a városozással kinyírod. Kell neki a nagyobb tempó, hosszabb táv (legalább 40 km), bemelegedés, hogy tudjon a DPF regenerálni.
Ha kiírod a DPF-et (utángyártott nincs, 600 ezer forint az új), csináltál egy időzített bombát a kocsiból. Ilyenkor ugye kiolvashatatlan az autó, mivel nincs élő adat, hiszen egy raklap pénzért más szoftvert tetettél a kocsiba, ami az abba írt adatokat mutatja. Van egy hiba, amit nem tud a kocsid kiírni, mert kinyírtátok a szoftvert. Nagyjából arról van szó, hogy van 75 lehetséges opció, amire a kocsi check engine-t dob, ebből a 75-ből 35-öt töröltettél ki a DPF kiiktatásával szoftveresen. Ebben lenne a megoldás.
Szóval a megoldás: csúcsok ki, padon beméretni. Ha nem ez a gond, akkor lehet nekiállni szétszedni a motort. Anyagilag hagyjuk, ember nem fizeti meg. Ha ezt megoldjátok mégis ügyesen, a következő hibánál újra lehet eljátszani. Megoldás 2: új DPF be, gyári szoftver vissza és voilá, van élő adat, az autód elmondja, mi a baja. Munkadíjjal ez 600e+-os játék.
Fogyasztás random, van akinek 6.5 körül eszik, másnak 9-10. A magas fogyi fő oka, már akinél rájönnek, a porlasztócsúcs, esetleg EGR, stb. Csúcs beméréshez PROFI helyre kell vinni, gagyi szoftverrel hülyeség infókat kapsz. A legjobb kiszedni és padon bemérni, NEM a kocsiban, bármilyen kényelmes is.
EGR rendszeres takarítást igényel, kiíratása/lefalazása hasonlóan "szerencsés" mint a DPF-é, időzített bomba lesz a kocsi. 250 ezer km futásteljesítmény felett egyre sűrűbben lesz vele gond. Egy adott évjárat után ráadásul már figyeli az átáramló kipufogógáz mennyiségét is, szóval...
D-catnél fontos a minőségi (!) üzemanyag, hogy ne tudjon kokszosodni, melegen pörgetni kell, hogy tudjon regenerálni, az alacsony fordulattal megölöd hosszú távon.
Bár nem úgy hiba, de minden Toyota dízel fed. compja fogyasztásnál baromságokat ír, mindig számolj utána. T25 benzines is, T27 benzinestől viszont közel 100%-osan pontos.
szervócső tartállyal együtt lerohad
önindítót vagyonokért újítják fel (user tipp: Bosch ki-> kuka, aztán Denso bele (már ha talál az ember)
hátsó lengőkar lerohad T25-ről
A xenonra is felhívnám a figyelmet. Ha fekete a foncsor akkor kuka a lámpa vagy felújítandó. Műanyag a foncsor és mind bevakul idővel. Fel kell újítani.
Hátsó lámpa szigetelés megadja magát és a kedvencem a vízpumpa összes típusnál tud ereszteni. Típus hiba szintén.
User tapasztalat (Árpi): T27 D-Cat fogyasztás mérés a fed. kompon abszolút pontos volt nálam, a T25-ös 2.0 D4D kb. fél literrel kevesebbet írt ki. Mindegyik bőven több, mint 100 ezer km tapasztalata.
T27-eshez önindító bontóból 15 ezer forint volt, 2014 elején, azóta hibátlan. Gondolom most is hasonló áron van. Akkor újra 180 ezer, felújításra cseredarabbal 90 ezer körüli ajánlatot kaptam.