Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1354813 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Csaba82

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4485 Dátum: 2020.05.31 19:32:10 »
Sziasztok érdeklődni szeretnék , volna lehetőségem egy Toyota Avensis 2.2 D-Cat 2006 os gyártású. Soha nem volt Toyotánk mindent meg hallgatok, köszönöm

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9381
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4486 Dátum: 2020.05.31 20:02:20 »
Sziasztok érdeklődni szeretnék , volna lehetőségem egy Toyota Avensis 2.2 D-Cat 2006 os gyártású. Soha nem volt Toyotánk mindent meg hallgatok, köszönöm
Talán a legproblémásabb motor. És ha gond van vele, legalább minden drága hozzá.
Városba nem való, de pályán nagyon megy (hogy jót is írjak róla). Természetesen akad kevés problémás, ismert előélettel, jó, hozzáértő tulajjal,  csak ritka.

Hajlamos a hengerfej vetemedésre, repedésre és  az alublokkot is viheti magával - motorcsete.
Nincs hozzá utángyártott csúcs, felújításuk is kétséges, gyári új pedig kb 160e/db.

Szóval ha van a zsebben +1 M az esetleges meghibásodásokra, akkor vágj bele.

Tapatalkkal küldve.


kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4487 Dátum: 2020.05.31 20:03:31 »
Sziasztok érdeklődni szeretnék , volna lehetőségem egy Toyota Avensis 2.2 D-Cat 2006 os gyártású. Soha nem volt Toyotánk mindent meg hallgatok, köszönöm
Ezt egy Toyotákból élő bontós/szerelő írta össze nekem (kvázi egy fullos injektor csere gazdasági totálkár már a kort és árát figyelembe véve)

T25 és D-Cat
2009 (T27) előtti összes AD-s motor, így a D-cat is hengerfejes lehet spontán, ennek oka a gyárilag gyenge hengerfej-tömítés, rossz hír, hogy ez többször is gond lehet, tehát több hengerfejezésre is szükség lehet, persze ehhez hajtani is kell az autót. Nem a hengerfej,a tömítés kemény, az vágja haza, berágódik, ha nincs időben cserélve. Ennek ára 450 ezer forint körül van.
A probléma nem csak a legerősebb 2.2 D-CAT-ra jellemző, hanem a hasonló évjáratú (2005-2009) kisebb teljesítményű 2.2 D4-D-motorokra is.   
Szereti T25-nél az ötöst vagy a hatost (évjáratfüggő, a legmagasabb fokozatot) ledobni a váltóról (T27-nél a hatost csak), mivel a váltó ugyanaz, csak a kulissza más
Szar a kormánymű behajtása, volt rá anno visszahívás, szóval ha ropog (2.0 D-4D és 2.2-esek), akkor ez a hiba.
féltengely törés ismert típushiba, inkább kor-, mint km függő.
Ugyebár, alapvetően azzal van a baj, hogy a rezgéscsillapítást végző gumiharang alá befolyik a víz és nem tud kiszáradni (könnyen), de cserébe jól megeszi az anyagot - ettől az elgyengül és idővel törik. Bontott ára 65-70 ezer forint, plusz olaj, stb. 
A porlasztócsúcsok ebbe a legdrágábbak, 160 ezer darabja, plusz az ötödik, ami drágább.
mivel ez a 177 lovas motor (is) pályázásra lett kitalálva, a városozással kinyírod. Kell neki a nagyobb tempó, hosszabb táv (legalább 40 km), bemelegedés, hogy tudjon a DPF regenerálni.
Ha kiírod a DPF-et (utángyártott nincs, 600 ezer forint az új), csináltál egy időzített bombát a kocsiból. Ilyenkor ugye kiolvashatatlan az autó, mivel nincs élő adat, hiszen egy raklap pénzért más szoftvert tetettél a kocsiba, ami az abba írt adatokat mutatja. Van egy hiba, amit nem tud a kocsid kiírni, mert kinyírtátok a szoftvert. Nagyjából arról van szó, hogy van 75 lehetséges opció, amire a kocsi check engine-t dob, ebből a 75-ből 35-öt töröltettél ki a DPF kiiktatásával szoftveresen. Ebben lenne a megoldás.

Szóval a megoldás: csúcsok ki, padon beméretni. Ha nem ez a gond, akkor lehet nekiállni szétszedni a motort. Anyagilag hagyjuk, ember nem fizeti meg. Ha ezt megoldjátok mégis ügyesen, a következő hibánál újra lehet eljátszani. Megoldás 2: új DPF be, gyári szoftver vissza és voilá, van élő adat, az autód elmondja, mi a baja. Munkadíjjal ez 600e+-os játék.
Fogyasztás random, van akinek 6.5 körül eszik, másnak 9-10. A magas fogyi fő oka, már akinél rájönnek, a porlasztócsúcs, esetleg EGR, stb. Csúcs beméréshez PROFI helyre kell vinni, gagyi szoftverrel hülyeség infókat kapsz. A legjobb kiszedni és padon bemérni, NEM a kocsiban, bármilyen kényelmes is.
EGR rendszeres takarítást igényel, kiíratása/lefalazása hasonlóan "szerencsés" mint a DPF-é, időzített bomba lesz a kocsi. 250 ezer km futásteljesítmény felett egyre sűrűbben lesz vele gond. Egy adott évjárat után ráadásul már figyeli az átáramló kipufogógáz mennyiségét is, szóval...
D-catnél fontos a minőségi (!) üzemanyag, hogy ne tudjon kokszosodni, melegen pörgetni kell, hogy tudjon regenerálni, az alacsony fordulattal megölöd hosszú távon.
Bár nem úgy hiba, de minden Toyota dízel fed. compja fogyasztásnál baromságokat ír, mindig számolj utána. T25 benzines is, T27 benzinestől viszont közel 100%-osan pontos.
szervócső tartállyal együtt lerohad
önindítót vagyonokért újítják fel (user tipp: Bosch ki-> kuka, aztán Denso bele (már ha talál az ember)
hátsó lengőkar lerohad T25-ről
 A xenonra is felhívnám a figyelmet. Ha fekete a foncsor akkor kuka a lámpa vagy felújítandó. Műanyag a foncsor és mind bevakul idővel. Fel kell újítani.
Hátsó lámpa szigetelés megadja magát és a kedvencem a vízpumpa összes típusnál tud ereszteni. Típus hiba szintén.
User tapasztalat (Árpi): T27 D-Cat fogyasztás mérés a fed. kompon abszolút pontos volt nálam, a T25-ös 2.0 D4D kb. fél literrel kevesebbet írt ki. Mindegyik bőven több, mint 100 ezer km tapasztalata.
T27-eshez önindító bontóból 15 ezer forint volt, 2014 elején, azóta hibátlan. Gondolom most is hasonló áron van. Akkor újra 180 ezer, felújításra cseredarabbal 90 ezer körüli ajánlatot kaptam.
         

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4488 Dátum: 2020.06.02 10:24:58 »
Talán a legproblémásabb motor. És ha gond van vele, legalább minden drága hozzá.
Városba nem való, de pályán nagyon megy (hogy jót is írjak róla). Természetesen akad kevés problémás, ismert előélettel, jó, hozzáértő tulajjal,  csak ritka.

Hajlamos a hengerfej vetemedésre, repedésre és  az alublokkot is viheti magával - motorcsete.
Nincs hozzá utángyártott csúcs, felújításuk is kétséges, gyári új pedig kb 160e/db.

Szóval ha van a zsebben +1 M az esetleges meghibásodásokra, akkor vágj bele.

Tapatalkkal küldve.
Én is úgy használom az autót, hogy az M1-M7 kivezetőn leraktam az autót egy benzinkúton és kibuszozom, ha menni akarok valamerre...Ekkora baromságot, hogy nem való városba...lehet használni városban is csak a DPF miatt prémium üzemanyag az OMV-től és havi 1x meghajtani pályán a regeneráció miatt.. a DPF élettartama kb 300k km...

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4489 Dátum: 2020.06.02 10:30:08 »
Sziasztok érdeklődni szeretnék , volna lehetőségem egy Toyota Avensis 2.2 D-Cat 2006 os gyártású. Soha nem volt Toyotánk mindent meg hallgatok, köszönöm
Keress fel egy specifikus toyota szerelőt a kiszemelt példánnyal, az sem baj, ha márkaszerviz, és nézesd át az autót.Aki vágja a témát, már a motorháztető felnyitása után tudni fogja, hogy felejtős az autó vagy megveheted, de ez minden márkájú és típusú használtautóra érvényes..

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9381
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4490 Dátum: 2020.06.02 22:20:16 »
Én is úgy használom az autót, hogy az M1-M7 kivezetőn leraktam az autót egy benzinkúton és kibuszozom, ha menni akarok valamerre...Ekkora baromságot, hogy nem való városba...lehet használni városban is csak a DPF miatt prémium üzemanyag az OMV-től és havi 1x meghajtani pályán a regeneráció miatt.. a DPF élettartama kb 300k km...
Nem elég havonta párszor meghajtani, ha egyébként az autó városban totyog. Olvass bele más fórumokba, hánynak lett sokszázezres - sokszor GTK - javítási költsége emiatt.
A prémium ü.a.  meg egyébként is alap ennél a motornál, nem csak a város miatt kell.
Egyszerűen a D-CAT nem oda való.
De mindenki azt csinál a saját autójával, amit akar [emoji106]

Tapatalkkal küldve.


Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4491 Dátum: 2020.06.03 09:10:15 »
Nem elég havonta párszor meghajtani, ha egyébként az autó városban totyog. Olvass bele más fórumokba, hánynak lett sokszázezres - sokszor GTK - javítási költsége emiatt.
A prémium ü.a.  meg egyébként is alap ennél a motornál, nem csak a város miatt kell.
Egyszerűen a D-CAT nem oda való.
De mindenki azt csinál a saját autójával, amit akar [emoji106]

Tapatalkkal küldve.
saját tapasztalatot írtam le és nem a fórumokból vettem....de 1 kérdést megengedsz? A benzines részecskeszűrös autókat sem lehet városban használni? Egy idő után azokban az autókban is tönkre fog menni, el fog tömődni a részecskeszűrő...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4492 Dátum: 2020.06.03 15:16:45 »
saját tapasztalatot írtam le és nem a fórumokból vettem....de 1 kérdést megengedsz? A benzines részecskeszűrös autókat sem lehet városban használni? Egy idő után azokban az autókban is tönkre fog menni, el fog tömődni a részecskeszűrő...
A benzines OPF-es modern autókkal várhatóan ugyanezen bajok lesznek pár éven belül, hiszen szinte minden dízeles-probléma forrást megkaptak a modern turbós benzinesek is. Igen, jól írták előttem: a dcat nem varosba való, a városi használat megöli a motort.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9381
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4493 Dátum: 2020.06.03 17:59:08 »
saját tapasztalatot írtam le és nem a fórumokból vettem....de 1 kérdést megengedsz? A benzines részecskeszűrös autókat sem lehet városban használni? Egy idő után azokban az autókban is tönkre fog menni, el fog tömődni a részecskeszűrő...
Valószínü, hogy igen.

Nem vonom kétségbe, hogy ezt tapasztalod, örülök, hogy nálad nincs gond. De sokan küzdenek a DPF regenerálási problémával. És tény, hogy a városi használat elöre hozza ezt a problémát.
Főleg, ha valaki használtan szeretne egy D-CAT motoros Avensist venni, akkor nem írhatjuk neki, hogy semmi gond a városi használattal, mert nem tudhatod, hogy a DPF abban az autóban milyen állapotban van. Simán megvarázsolják annyira, hogy a következő néhány száz km-en ne legyen gond, majd beüt a ménykű a szentháromság formájában.
Senkinek nem írtam soha azt, hogy ilyet ne vegyen. Mert ha megy, nagyon megy és lehet, hogy gondja sem lesz vele.  De tisztába kell lennie azzal, hogy 5 csúcs + DPF + kettőstömegű ára  együttesen közelíti az autó vételárát. Általában nem úgy adják el az autókat, hogy mindezeket kicsrélték 50e km-en belül. Talán úgy fogalmaznék, hogy a rizikó faktor szemmel látható százalékos ezeknél a motoroknál. A piac tudja ezt. Ezért van, hogy egy új korában 2,3M-val drágább D-CAT használtan most olcsóbb, mint egy 1,6 vagy 1,8 benzines. Persze, ebben van egy adag dízel hiszti is.

Tapatalkkal küldve.


helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4494 Dátum: 2020.06.03 19:42:11 »
Valószínü, hogy igen.

Nem vonom kétségbe, hogy ezt tapasztalod, örülök, hogy nálad nincs gond. De sokan küzdenek a DPF regenerálási problémával. És tény, hogy a városi használat elöre hozza ezt a problémát. ...

Annyival egészíteném ki, hogy: nem mindegy mekkora a város..  ;)

ugyanis, ha kicsi a város vagy valóban rövid távokat megy a részecskeszűrős autó (0-10km), akkor nincs ideje bemelegedni a rendszernek, ergo, nem tud regenerálni, csak gyűlik a korom a DPF-ben..
ha kellően nagy a város vagy van az autóban egy állófűtés, akkor töredékére lehet csökkenteni a problémák eme forrását..

nyilván az a legoptimálisabb, ha a szokásainknak megfelelő járművet veszünk.

+nálam sincs semmilyen gond a DPF-el, ~360e km után sem (60/40% város/pálya) igaz ez nem D-cat, csak 1AD-moci.
átlag 6l körül van, dinamikus vezetés mellett.

ami még hasznos tapasztalat lehet másnak: érdemes mindig teletankolni, így kb fél tanknál szokott regenerálni, majd mikor jön a szegénységjelző, akkor teletankolni megint (premium), ezt a ciklust érdemes betartani, mert tőlünk nyugatra is így megy, erre lett tervezve, ha folyamatosan alacsonyan van tartva az üzemanyagszint, lehet megőrjíti a ECU-t is..

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4495 Dátum: 2020.06.04 09:32:37 »
A benzines OPF-es modern autókkal várhatóan ugyanezen bajok lesznek pár éven belül, hiszen szinte minden dízeles-probléma forrást megkaptak a modern turbós benzinesek is. Igen, jól írták előttem: a dcat nem varosba való, a városi használat megöli a motort.
A motort a rossz minőségű üzemanyag és a nem megfelelő használat(hideg motornak nyomják ész nélkül) illetve az olajcsere hiánya és még néhány dolog öli meg.A rendszeres városi használat a DPF-t vágja haza....szerintem.

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4496 Dátum: 2020.06.04 09:36:47 »
Valószínü, hogy igen.

Nem vonom kétségbe, hogy ezt tapasztalod, örülök, hogy nálad nincs gond. De sokan küzdenek a DPF regenerálási problémával. És tény, hogy a városi használat elöre hozza ezt a problémát.
Főleg, ha valaki használtan szeretne egy D-CAT motoros Avensist venni, akkor nem írhatjuk neki, hogy semmi gond a városi használattal, mert nem tudhatod, hogy a DPF abban az autóban milyen állapotban van. Simán megvarázsolják annyira, hogy a következő néhány száz km-en ne legyen gond, majd beüt a ménykű a szentháromság formájában.
Senkinek nem írtam soha azt, hogy ilyet ne vegyen. Mert ha megy, nagyon megy és lehet, hogy gondja sem lesz vele.  De tisztába kell lennie azzal, hogy 5 csúcs + DPF + kettőstömegű ára  együttesen közelíti az autó vételárát. Általában nem úgy adják el az autókat, hogy mindezeket kicsrélték 50e km-en belül. Talán úgy fogalmaznék, hogy a rizikó faktor szemmel látható százalékos ezeknél a motoroknál. A piac tudja ezt. Ezért van, hogy egy új korában 2,3M-val drágább D-CAT használtan most olcsóbb, mint egy 1,6 vagy 1,8 benzines. Persze, ebben van egy adag dízel hiszti is.

Tapatalkkal küldve.
Én már cseréltem DPF-t azért nincs gond...

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4497 Dátum: 2020.06.04 09:39:06 »
Annyival egészíteném ki, hogy: nem mindegy mekkora a város..  ;)

ugyanis, ha kicsi a város vagy valóban rövid távokat megy a részecskeszűrős autó (0-10km), akkor nincs ideje bemelegedni a rendszernek, ergo, nem tud regenerálni, csak gyűlik a korom a DPF-ben..
ha kellően nagy a város vagy van az autóban egy állófűtés, akkor töredékére lehet csökkenteni a problémák eme forrását..

nyilván az a legoptimálisabb, ha a szokásainknak megfelelő járművet veszünk.

+nálam sincs semmilyen gond a DPF-el, ~360e km után sem (60/40% város/pálya) igaz ez nem D-cat, csak 1AD-moci.
átlag 6l körül van, dinamikus vezetés mellett.

ami még hasznos tapasztalat lehet másnak: érdemes mindig teletankolni, így kb fél tanknál szokott regenerálni, majd mikor jön a szegénységjelző, akkor teletankolni megint (premium), ezt a ciklust érdemes betartani, mert tőlünk nyugatra is így megy, erre lett tervezve, ha folyamatosan alacsonyan van tartva az üzemanyagszint, lehet megőrjíti a ECU-t is..
Ilyen használat mellett(60:40) mennyi a fogyasztásod?

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4498 Dátum: 2020.06.04 13:31:42 »
Ilyen használat mellett(60:40) mennyi a fogyasztásod?
[
Igaz benne volt a szövegben, de 6 liter, (friss ecu adat 6.1 liter) ráadásul Veszprémben (domb, völgy, +jól belassított városi forgalom), korábbi astrálnál átlag 1litert jelentett+ban hogy nem Győrben használtam. (sík terep+lendületes városi forgalom)

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4499 Dátum: 2020.06.05 09:48:00 »
Ilyen használat mellett(60:40) mennyi a fogyasztásod?
[
Igaz benne volt a szövegben, de 6 liter, (friss ecu adat 6.1 liter) ráadásul Veszprémben (domb, völgy, +jól belassított városi forgalom), korábbi astrálnál átlag 1litert jelentett+ban hogy nem Győrben használtam. (sík terep+lendületes városi forgalom)
tényleg benne van, bocsi...nekem 70-30% város-pálya 7.6 liter az átlag, de D-cat! :lol: