Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1354340 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10227
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4470 Dátum: 2020.03.16 18:29:32 »
...Képméret korlátozott, nagyobban biztos jobban látszanának a részletek....
Természetesen nem a fórum korlátos lehetőségéről beszéltem.
Csináltam egy gyors példát:

A képen egy 4A-FE akkor 24 évesen és 357670 km-el  :wub:
« Utoljára szerkesztve: 2020.03.16 18:31:55 írta vd1234 »

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9380
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4471 Dátum: 2020.03.16 21:35:09 »


micila : ott kezdtem el ::) Nagyon korlátozott a képfeltöltési lehetőség, pedig csináltam előtte-utána képeket.
Tapatalkról nincs ilyen korlátozás [emoji6]

Mint látszik [emoji106]


Tapatalkkal küldve az én SM-N960F eszközömről


Koxi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4472 Dátum: 2020.03.17 08:00:04 »
Köszönöm a segítséget! Még nem használtam ezt az alkalmazást.

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4473 Dátum: 2020.03.17 12:33:37 »
Szia Suszitibi!
Én most vagyok túl az SCV cserén túl,nekem megoldotta a lomhaságot.
A teljesítményvesztésen kívül van más tünet?
Nekem először hidegindítás után érezhetően ,,hullámzott" az üzemanyagnyomás,majd elkezdett induláskor fulladni és érezhető volt a teljesítménycsökkenés.
Nem volt hibakód,ezért megpróbáltam a Pro-tec spéci tisztító adalékot.Az autó érezhetően,, magához tért",de a következő rátankolásnál(Shell prémium),már a benzínkútról kijövet minden a régi volt,elindulásnál visszajött a rángatás,de annyira,hogy félre kellett állnom.újraindítás után megjavult a következő megállásig ill. elindulásig,főleg akkor,amikor meredek emelkedőn kellett elindulni.
Szerencsére másnap hibakód is lett a legnagyobb dugóban...:
 -az üzemanyagrendszerben nyomás csökkenés!
Ez lehett volna a nagynyomásútól kezdve az injektorokig bármi...de a tünetek alapján az SCV szelep lett kicserélve.Ebay-ről lett rendelve és így nem is volt annyira vészes,ahhoz képest,hogy most mennyivel jobban megy.. ::)
A DPF-t tisztítasd ki és rakd vissza légyszí!
Az Ebayről rendelt SCV szelep eddig bírta,érezhetően lomhább lett az autó,1800-2000 fordulatnál rángatott,főleg emelkedőn,érezhetően nem volt üzemanyagnyomás...Szerencsére Google a barátom és találtam eredeti Densot töredék áron a gyárihoz(160k)képest...

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4474 Dátum: 2020.03.17 21:00:10 »
Sziasztok
Koxi, gratula a fékcseréhez, örülök, hogy minden jó lett. Azóta az enyém is szépen működik.

András, köszönöm az ötletet. Amióta átírták az ECU-t, azóta szépen megy. A teljesítménnyel előtte sem volt gond, csak nyomatékban túl magasról indult, ott is 13 Nm hiánnyal. Valamikor rendelek én is SCV szelepet, kipróbálom változik-e. Nekem nem rángat, jól indul. A fogyasztás is visszaesett, mióta rendesen megy.

Én a xenon világítással nem vagyok elégedett. Tompított jó, de a távolsági nem az igazi. Nagyon jól világítja a jelzőtáblákat, meg a fák tetejét, de pont oda középre, az út távolabbi részére nem jut elég fény.  Gondolkodom a ködlámpákat lecserélni szúrófényre és rákötni a refire. Ködlámpát soha nem használom, a xenon mellett, mint ha nem is lenne.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10227
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4475 Dátum: 2020.03.18 06:35:08 »
Sziasztok
...
András, köszönöm az ötletet. Amióta átírták az ECU-t, azóta szépen megy. A teljesítménnyel előtte sem volt gond, csak nyomatékban túl magasról indult, ott is 13 Nm hiánnyal. Valamikor rendelek én is SCV szelepet, kipróbálom változik-e. Nekem nem rángat, jól indul. A fogyasztás is visszaesett, mióta rendesen megy.
...

Szia!
Nem mondom azt, amit a régi mesterek ("Amíg megy, addig ne szedd szét"), de ami "rendesen megy", azt ne bántsd.

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4476 Dátum: 2020.03.19 20:45:33 »
Igen, egyenlőre időm sincs rá. Holnap hozzák a Suzuki hátsó fék csomagot, talán vasárnap be tudom építeni, de ha nagyon hideg lesz, elhalasztom. Mától egyedüli szerelőként a részlegemen, sokat fogok dolgozni. Ezen a héten lesz 60 órám. Sajnos, mi nem állunk le, folyamatos a termelés. Aztán, ha lezajlik ez az egész, kezdhetem az építkezést. Tehát idő hiányában, ami nem életbevágó, egyenlőre elhalasztva.

Santos44

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4477 Dátum: 2020.04.14 18:40:03 »
Sziasztok.
2004 raw4 2.0 dízel autóm van,és szerelőm nem tud rájönni a hiábára.
Azóta 120eft cseréltettem vele turbó nyomás szabályzót,illetve mondása alapján átnézte és nem tudja mi az oka.
2000fordulatnál,letilt az autó,illetve érezhető a kapkodása menet közben.
2000fordulat alatt,nem kapkod illetve nem villan ki a check lápma.
Amikor villan,le is tilt az autó.
illetve álló autónál,teljes gázadásnál,nem éri el az 5000-fordulatot.
Olvastam a fórumon egy hasonló hibát egy felhasználónak....
De nem tudom,hogy mire jutott.  :helpsmilie:

S.O.S
Köszönöm.
 laonda38@freemail.hu

Ronin 8

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4478 Dátum: 2020.04.14 20:10:08 »
Szia.Akkor most egy turbó felújítás jön az elkokszolódott geometria miatt.Termèsztesen a hozzá tartozó olaszivókosàr tisztìtàssal ès olajcserèvel együtt!!!

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4479 Dátum: 2020.04.18 22:28:16 »
DPF ellenőrzése gyári Toyota módra!

https://youtu.be/msjglfJNRXw?t=592

igaz a video nem pont erre van kihegyezve, de részhalmazát képezi a megfejtésnek a DPF ellenőrzése..

az egyik legfontosabb infó szerintem, ami mindegyik motornál igaz lehet, mivel az elv ugyanaz, hogy meg kell nézni, hogy a katalizátor tudja-e 580 fok fölé küldeni a hőfokot a kipufogórendszerben (ehhez 60km/h-val kell haladni legalább 35percig), ha nem tudja, akkor előbb azt kell kicserélni és megismételni a regenerálást (1óra motorjáratás után).. ilyet sem hallottam eddig még sehol.. még jó hogy a végtelenségig kiképzett szakemberek vannak a szervizekben..  :cry:

« Utoljára szerkesztve: 2020.04.18 22:30:03 írta helkis »

barcud

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4480 Dátum: 2020.05.23 13:18:43 »
Sziasztok!

Kis háttérinfó:
2011 T27 2.2 D4D Avensis 154200km  A autó Németországból származik, 70E KM-el vettem 2014ben (valós futásteljesítmény, ellenőriztük, bevizsgáltattuk, stb). Itthon normál használat, sajnos utóbbi időben kevés pálya, városban napi 50-70Km. Minden időszakos szervíz időben, márkaszervízben.

Most:
P062D - No1 Fuel Injector Driver Circuit Performace - Tolyota Mayernál diagnosztizálva. Nem volt előjel, teljesítmény csökkenés vagy magas fogysztás. Hirtelen check engine, (Lehet véletlen, de pont megdobódott egy kicsit az autó egy magasabb fevőrendőrön, és pont akkor jelzett a műszerfal). Most nyilván safe módban van a kocsi, alapjárat ki-ki hagy, nyilván érezhető, hogy az egyik henger ***akodik. Nem is megyek vele.

Márkaszervízben cserét javasoltak, KB 300.000HUF. Utána néztem, tényleg ennyi. Utángyártott nemigen van, és szerintem nem is érdemes valami vacakkal szórakozni.

Leginkább hasonló tapasztaltokal rendelkezők beszámolójára, véleményére vagyok kíváncsi:

- Valaki jár már így ezzel a típussal? (tudom, sajnos nem egy acélos konstrukcio), de eddig SEMMI gond nem volt a kocsival. Mi lett amegoldás?
- Meg lehet úszni olcsóbban? Bontott alkatrész mennyire rizikós? Esetleg felújítani? Erről teljesen eltérő infókat olvasok egyesek szerint lehet, mások szerint nem. (állítólag a Denso Székesfehéváron vállal felújítást, de csak bizonyos esetekben, márkaszervízeknek, magánszemélyeknek nem.)
- Tényleg csak úgy lehet megtudni, a PONTOS injektor típust, ha kiszedjük és ellnőrizzünk? Alvázszám/Motorkód nem elég?
- 154.000kn-nél nem korai egy kicsit?
- Vajon a többi injektor is hasonló sorsra jut?
- T27 hez tényleg hozzáértő szakszervízt tudtok javasolni? (nem márkaszervíz)

Köszi ha válaszoltok.





vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10227
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4481 Dátum: 2020.05.23 16:13:35 »
Sziasztok!

Kis háttérinfó:
2011 T27 2.2 D4D Avensis 154200km  A autó Németországból származik, 70E KM-el vettem 2014ben (valós futásteljesítmény, ellenőriztük, bevizsgáltattuk, stb). Itthon normál használat, sajnos utóbbi időben kevés pálya, városban napi 50-70Km. Minden időszakos szervíz időben, márkaszervízben.

Most:
P062D - No1 Fuel Injector Driver Circuit Performace - Tolyota Mayernál diagnosztizálva. Nem volt előjel, teljesítmény csökkenés vagy magas fogysztás. Hirtelen check engine, (Lehet véletlen, de pont megdobódott egy kicsit az autó egy magasabb fevőrendőrön, és pont akkor jelzett a műszerfal). Most nyilván safe módban van a kocsi, alapjárat ki-ki hagy, nyilván érezhető, hogy az egyik henger ***akodik. Nem is megyek vele.
...
Szia!
Mivel ekkora tételről van szó, és amit leírtál fekvőrendőrös esetet, ezek miatt azt javaslom, hogy nézz ár egy-két kontaktust, elmozdulást: biztosítéktábla (utastérben és motortérben is), reléket a motortérben, az injektorok csatlakozóit is, óvatosan kontaktspray+megjáratás. Kipufogórendszert esetleg nem csaptad oda?
Ha mégis kell injektor, akkor a toyodiy.com-on az alvázszám alapján tudod azonosítani a kocsit, és ott megtalálhatod az alkatrészek gyári számát. Az alapján meg az alkatrészkereskedők honlapjain tudsz keresni (OE).
Az általad megadott adatok alapján (alvázszámmal - VIN- keresve pontosabb lehet):
https://www.toyodiy.com/parts/p_E_2011_TOYOTA_AVENSIS_ADT271L-AWFGXW_2201.html
Az injektor gyári száma itt: 23670-29135.
2ADFHV-t választottam, nem tudom, ez jó-e, a másik lehetőség a 2ADFTV lett volna. Alvázszám alapján ilyen gondod nem lesz.
Ahogy gyorsan ránéztem, használtak 12 hónap garanciával 50-60 ezerért vannak, új Denso 210 körüli áron van az alkatreszek.hu-n.

barcud

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4482 Dátum: 2020.05.24 19:26:53 »
Kedves vd1234!

Köszönöm az infót, így már kezdek közelebb kerülni a megoldáshoz. Kédésedre válaszolva, annyira nem vertem oda az autót, hogy koppant volna bárhol, de azért érdekes, hogy pont akkor lett check engine... majd kiderül. A kontak csekkolást is inkább majd vmi szakira bízom, nem akarok nagyobb kárt tenni..

Szóval akkor rákerestem én is alvázszám alapján 2ADFTV így 23670-29125-ra módosult a gyári szám.  Én a Bárdi/Unix nál kerestem, ott kb sehol sem találom pontosan ezt a számot, az árak viszont 201E-300E közt mozognak. Ha egyátalán jó bele... (Nyilván majd a szerelőre bízom mit rendel honnan,  most csak tájékozódom) No, meg a márkaszervíz is ennyit mondott, szóval úgy néz ki nem úszom meg sokkal olcsóbban.... Azt gondolom megéri újat venni, ha esetleg bármi van, akkor lehet cserélni még beépítés előtt...

Viszont körülnéztem az e-bayen:

https://ebay.to/3bZ2cRh

Itt fel van tüntetve a gyári száma, viszont legalább a fele annyiba kerül. Mivel ekkor csodák ritkán vannak, kicsit kételkedem. Szerintetek? Ez lehetséges?

Köszönöm  a segítséget. Toyota DIY pedig király.
« Utoljára szerkesztve: 2020.05.24 19:30:08 írta barcud »

barcud

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4483 Dátum: 2020.05.24 20:34:21 »
OK közben rájöttem, hogy a fenti link felújított injektorra vonatkozik. Ilyenről van valakinek tapasztalata? Gonolom lutri ez is... :-(

Na, köszönöm azért.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10227
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4484 Dátum: 2020.05.24 21:49:44 »
OK közben rájöttem, hogy a fenti link felújított injektorra vonatkozik. Ilyenről van valakinek tapasztalata? Gonolom lutri ez is... :-(

Na, köszönöm azért.
Szia!

Küldtem pü-t az injektor ügyében.
« Utoljára szerkesztve: 2020.05.24 22:09:47 írta vd1234 »