Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1354333 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4425 Dátum: 2020.02.21 22:35:07 »
De mindkét 2.2 dízelnek rossz volt a híre...az erősebbnek és a gyengébbnek is,ezért nem értem,hogy miért a gyengébbet választotta....

T25-nél igen, de T27-nél már javították a hengerfejes témát úgy tudom..
Én nem találtam jobbnak annyival a T27-est, amennyivel drágább volt akkoriban, ezért lett az előd, illetve a 2.0,  amit azóta sem bántam meg..
« Utoljára szerkesztve: 2020.02.21 22:38:34 írta helkis »

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4426 Dátum: 2020.02.22 05:57:25 »
Mint írtam, egyik sem volt tervben. A szerelők, akiket kérdeztem, mind azt mondták, a D-4D nagyon jó, de nehogy D-CAT-ot vegyek. Köbcentiről, senki nem beszélt.
Szerencsére nincsen más probléma, nem eszi a vizet, vagy olajat. Gondolom, azok a hibák ott jelentkeznek, ahol nincs kímélve. Valamikor tűzoltó múltamban, a VW transportert is hengerfejezni kellett, mert nem tett jót neki az indítás utáni padlógázzal vonulás a balesethez, de ott nem volt más lehetőség.
Esetleg tudtok valami linket lámpa javításhoz? A bal refim csak bal kanyarban működik. Elég zavaró, ahogy felvillan, majd egyenesbe elalszik, meg kevés a jobb oldal magában. Gondolom érintkezési gond, de nem tudom hogy lehet szétszedni. Kábel csere nem gond, ha már szét van szedve. Kanyarkövető xenonok, D4S izzókkal.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4427 Dátum: 2020.02.22 15:54:58 »
Izso, nem az a fontos, hogy nagyot húzzon, hanem az, hogy úgy húzzon, ahogy kell. Szerinted normális, hogy a 150 lovas dízel 2300-tól kezd élni? Ez kb. olyan, ha 5 kg ruhát mosnál, vennél 10 kg-os mosógépet, mert a 7 kg-os alkalmatlan rá. Érzed a lényeget?
Miért vennék 170 lovast, mikor nem használom ki. Csupán azt szeretném, ha tudná az autó, az eredeti menetdinamikát. A mostani gyorsulása, nagyjából megegyezik a 110 lovas tdi-vel, csak az 1500-nál belenyomott az ülésbe és nem volt chippelve. Ha kipróbálnád az autómat, meglepődnél, mennyire nem megy.

Vd1234, igen, műveleti erősítővel. Van itthon 5 voltos rail-to-rail IC. Ezeket használom a harmonika fújtató dinamikájához is.
Viszonylag egyszerű kapcsolás, egy potival beállítom az erősítést, jelen esetben csillapítást, másikkal az indulási feszültséget.

Véleményem szerint, itt már nem lehet más gond, csak a turbó nyomás. A régi és új turbó között, nem érzek semmi változást. A geometria szépen mozog, de valamiért nem úgy nyit, ahogy kellene. Tehát szenzor, vagy ECU. Lehet még megpróbálom fix vákuummal, csak nagyon vigyázni kell, nehogy túlpörgessem a turbót.
Nekem a t27-ből az újabb kétezres gázolajos volt, de ha jól emlékszem, az csak 126 lovas. :hmmmm: Az sem húzott különösebben 2000 alatt. 1900-tól 3000-ig ment, azután gyors váltás, mert a nyomaték zuhanórepülésbe kezdett. Nem volt egy nagy élmény. A t25 1.8 benzinnel nagyjából ugyanazt a gyorsulást lehetett elérni, mert az 3000-től 5000-ig húz, és sokkal kiszámíthatóbb volt előzésnél a menetdinamikája, mint a dízelé. Nagyon nem hiányzik az az érzés, hogy elkezdem az előzést, és várom, hogy melyik pillanatban érkezik meg végre a nyomaték. Utána meg azon izgulok, hogy a megelőzendő "kedves" autós nehogy rálépjen - puszta jószándékból - a gázra, mert a fordulatszám előrehaladtával elég hamar elfogy a szufla. Szóval, szvsz a kétezressel sem lennél elégedettebb.
Nagy csodálattal olvasom azt a műszaki alaposságot, amivel próbálsz úrrá lenni a problémán. :csorog: Én valszeg már eladtam volna a járgányt, ha ennyire nem felel meg az elvárásaimnak. (Vagy:  :gun_bandana: )

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4428 Dátum: 2020.02.22 18:17:30 »
Sokan mondták már, hogy hihetetlen nagy türelmem van.
Na ezzel az előzéssel, ugyan így vagyok.
Sajnos, most nem tudok cserélni, mert így sem lesz elég pénz a ház megépítésére. Ha be tudunk költözni és elkel a jelenlegi, akkor mindkét autó csere lesz. Addig kénytelen vagyok türelmes maradni és várni.
Néztem a hasonló kaliberűeket és Avensiseket is. 2012-2014 évjáratnál, kb. 1 millióval kerül többe a benzines. Ez két éve, még fordítva volt. Amúgy nekem meg a fogyasztás megy egyre följebb. Óra szerint már 6,7 az átlag. Ez tavaly ősszel, még 6,1 volt.
Szerdára kaptam időpontot, reggel viszem az autót, ott lesz csütörtökön is. Megkapja az új programot, aztán kiderül.
Amúgy ez a nyomaték eltűnés érdekes dolog. Én is úgy érzem, egyszer jobban megy, másszor meg mint ha húznák vissza.
Reménykedem, hogy lesz pozitív eredménye a szoftver cserének.
Nem is tudom, mit lenne érdemes venni, ha eljutok odáig. Kell a nagy kombi, sokszor ez is tele van.
Néztem benzines Mondeót, az újabbak nagyon szépek. A Hyundai i40 is nagyon tetszik. Esetleg Octavia, Superb, vagy Passat.
Az újabb Insignia is szép, de nekem az Opel, valahogy idegen. Van választék rendesen, vele arányosan sok széthajtott hulladék is.
Az Avensist már szerkezetileg szépen rendbetettem, jó lenne megtartani. Azért a fűthető kormányt még elviselném.

gergolabs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 393
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4429 Dátum: 2020.02.22 20:56:53 »
Nem tudom, a bontott mennyi, de az új ECU-ra 600 ezret mondtak.
Egy kapuvári autóvillamossági szerelő azt mondta, ha nem lesz jó, akkor ad egy győri címet, ott tuti megoldják.
Ma néztem egy videót a 2.0 Avensisről. Ott azt mondta, 1600-tól adja le a nyomatékot. Akkor a 2.2-esnek, nem fölötte, alatta kellene.
A 2200-2300 elég messze van tőle.
Azt gondoltam még, készítek egy elektronikát, ami megváltoztatja a turbó geometriát.
Alaphelyzetben 1 voltnak kell lenni, tehát az ellenállásos dolog nem jó, mert az az alaphelyzetet is elcsalja. Olyan kell, ami 1 voltról indul, de a nyomás hatására, lassabban megy fel a kimeneti feszültsége. Így kisebb nyomást érzékel a valóstól, ezért jobban nyitja a geometriát. Egy 0,6-0,7 x-es erősítés kell, az offsetet beállítani 1 voltra és kész.
Így nem kell átírni az ECU-t.
Ahogy olvasom a fórumot az jutott eszembe, hogy a D-CAT-omban akkor éreztem alul "ellustulni" a motort, amikor az EGR már el volt koszolódva. A tisztítás nekem mindig jól érezhető javulást hozott és, akkor már 1700-1800 körüli fordulaton érezni lehetett, hogy tölt a turbó. Tudom, hogy nem teljesen azonos a 2 motor.
Amúgy a fogyasztás nekem nagy átlagban 6,3 tél/nyár, sok pályával. Szerintem ez nem sok.
'08 RX400h
'09 Prius 3

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4430 Dátum: 2020.02.22 21:11:13 »
Nekem a t27-ből az újabb kétezres gázolajos volt, de ha jól emlékszem, az csak 126 lovas. :hmmmm: Az sem húzott különösebben 2000 alatt. 1900-tól 3000-ig ment, azután gyors váltás, mert a nyomaték zuhanórepülésbe kezdett. Nem volt egy nagy élmény. ...

Ma Veszprém-Győr-Veszprém a 82-esen, olyan szépen duruzsolt a verda (1AD-FTV-126le), hogy el sem hiszem, amit írtok..  :hmmmm:
M7-esen többször tesztelve elég jól megy 180-ig, utána már érezhetően lassabban gyorsul.   :whistling:

lehet az enyém már átesett egy program módosításon?

nálam a fogyi 6,1L - sok előzéssel, nem papás temóban..
« Utoljára szerkesztve: 2020.02.22 21:14:37 írta helkis »

gergolabs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 393
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4431 Dátum: 2020.02.22 21:24:38 »
Ma Veszprém-Győr-Veszprém a 82-esen, olyan szépen duruzsolt a verda (1AD-FTV-126le), hogy el sem hiszem, amit írtok..  :hmmmm:
M7-esen többször tesztelve elég jól megy 180-ig, utána már érezhetően lassabban gyorsul.   :whistling:

lehet az enyém már átesett egy program módosításon?

nálam a fogyi 6,1L - sok előzéssel, nem papás temóban..
Nekem azon a szakaszon 5,1 a rekord. Éjszaka nem mertem menni a Bakonyban 90-nél jobban.
'08 RX400h
'09 Prius 3

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4432 Dátum: 2020.02.22 21:34:09 »
Nekem azon a szakaszon 5,1 a rekord. Éjszaka nem mertem menni a Bakonyban 90-nél jobban.

Külön ezt a szakaszt nem néztem, ezt úgy általánosságban értettem.
Amúgy van alacsony sebességű átlag fogyis eredményem is, teljes családdal Balaton körül, 50-90-el, mikor hogy, nem előzgetve 4,5L

De az legjobb, ha van egy ledes fényszórós Audi csatárnak előttem, akkor hamar hazaérünk.. :D
« Utoljára szerkesztve: 2020.02.22 21:37:52 írta helkis »

MenyusSan

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4433 Dátum: 2020.02.23 17:22:40 »
Sziasztok!

Egy problémával fordulnék hozzátok. A kocsi: Toyota Avensis D-4D, 2001, 318 ezer km-t futott (legalábbis az óra szerint, már 3 éve nálam van).
A probléma a következő, úgy november környékén jött ki először, mikor hajtottam fel az autópályára és 3000 fölé pörgettem volna, akkor a kocsi megtorpant, gázadásra alig reagált, úgy ment, mintha nem menne a turbó, majd kis idő elteltével megjött az összes erő (mivel már padlóig nyomtam a pedált, hogy valami gyorsulás legyen). Nagyon leegyszerűsítve olyan volt, mintha valami dugulás lenne valahol. Ez az állapot maximum 10 percig fennállt, majd utána ismét normálisan működött a kocsi, csak menet közben kijött a check engine lámpa. Kiolvastatva ismeretlen hibát írt (sajnos már nem emlékszem a kódra), neten utána nézve a szerelőm azt mondta, hogy az üzemanyag szivattyúhoz tartozó kód volt az, ami az üzemanyagtanknál található, de elmondása szerint ebben a kocsiban nincs olyan, így nem csináltunk semmit az autóval. Miután leállítom az autót a check engine lámpa elalszik, és ki se jött újra addig, míg autóúton 120-as folyamatos tempóval nem haladtam, akkor ismét felvillant, hasonló tünetek. Ezután akkumulátort kellett cserélnem a kocsiban, a régi megadta magát, és ez a probléma úgy 3 hónapra eltűnt. Most újra kivillant a check engine, autópályán állandó 140-es tempóval (kb. 3200-as fordulaton) autóztam, mikor újra megjelent ez a jelenség. Talán 1 percig tartott, hogy nem reagált rendesen a gázadásra, utána ismét jó volt. Remélem, tudtok segíteni, hogy mi lehet a probléma. Előre is köszönöm!

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4434 Dátum: 2020.02.23 18:09:59 »
Sziasztok!

Egy problémával fordulnék hozzátok. A kocsi: Toyota Avensis D-4D, 2001, 318 ezer km-t futott (legalábbis az óra szerint, már 3 éve nálam van).
A probléma a következő, úgy november környékén jött ki először, mikor hajtottam fel az autópályára és 3000 fölé pörgettem volna, akkor a kocsi megtorpant, gázadásra alig reagált, úgy ment, mintha nem menne a turbó, majd kis idő elteltével megjött az összes erő (mivel már padlóig nyomtam a pedált, hogy valami gyorsulás legyen). Nagyon leegyszerűsítve olyan volt, mintha valami dugulás lenne valahol. Ez az állapot maximum 10 percig fennállt, majd utána ismét normálisan működött a kocsi, csak menet közben kijött a check engine lámpa. ...

első körben az EGR szelepet pucold ki.. https://www.youtube.com/watch?v=29MnUwo3gfg

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4435 Dátum: 2020.02.23 18:36:40 »
Sziasztok!

Egy problémával fordulnék hozzátok. A kocsi: Toyota Avensis D-4D, 2001, 318 ezer km-t futott (legalábbis az óra szerint, már 3 éve nálam van).
A probléma a következő, úgy november környékén jött ki először, mikor hajtottam fel az autópályára és 3000 fölé pörgettem volna, akkor a kocsi megtorpant, gázadásra alig reagált, úgy ment, mintha nem menne a turbó, majd kis idő elteltével megjött az összes erő (mivel már padlóig nyomtam a pedált, hogy valami gyorsulás legyen). Nagyon leegyszerűsítve olyan volt, mintha valami dugulás lenne valahol. Ez az állapot maximum 10 percig fennállt, majd utána ismét normálisan működött a kocsi, csak menet közben kijött a check engine lámpa. Kiolvastatva ismeretlen hibát írt (sajnos már nem emlékszem a kódra), neten utána nézve a szerelőm azt mondta, hogy az üzemanyag szivattyúhoz tartozó kód volt az, ami az üzemanyagtanknál található, de elmondása szerint ebben a kocsiban nincs olyan, így nem csináltunk semmit az autóval. Miután leállítom az autót a check engine lámpa elalszik, és ki se jött újra addig, míg autóúton 120-as folyamatos tempóval nem haladtam, akkor ismét felvillant, hasonló tünetek. Ezután akkumulátort kellett cserélnem a kocsiban, a régi megadta magát, és ez a probléma úgy 3 hónapra eltűnt. Most újra kivillant a check engine, autópályán állandó 140-es tempóval (kb. 3200-as fordulaton) autóztam, mikor újra megjelent ez a jelenség. Talán 1 percig tartott, hogy nem reagált rendesen a gázadásra, utána ismét jó volt. Remélem, tudtok segíteni, hogy mi lehet a probléma. Előre is köszönöm!
0-ik körben ki kell olvasni a hibatárolót,ha lehet toyota szervízben...

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4436 Dátum: 2020.02.23 18:44:24 »
Sziasztok!

Egy problémával fordulnék hozzátok. A kocsi: Toyota Avensis D-4D, 2001, 318 ezer km-t futott (legalábbis az óra szerint, már 3 éve nálam van).
A probléma a következő, úgy november környékén jött ki először, mikor hajtottam fel az autópályára és 3000 fölé pörgettem volna, akkor a kocsi megtorpant, gázadásra alig reagált, úgy ment, mintha nem menne a turbó, majd kis idő elteltével megjött az összes erő (mivel már padlóig nyomtam a pedált, hogy valami gyorsulás legyen). Nagyon leegyszerűsítve olyan volt, mintha valami dugulás lenne valahol. Ez az állapot maximum 10 percig fennállt, majd utána ismét normálisan működött a kocsi, csak menet közben kijött a check engine lámpa. Kiolvastatva ismeretlen hibát írt (sajnos már nem emlékszem a kódra), neten utána nézve a szerelőm azt mondta, hogy az üzemanyag szivattyúhoz tartozó kód volt az, ami az üzemanyagtanknál található, de elmondása szerint ebben a kocsiban nincs olyan, így nem csináltunk semmit az autóval. Miután leállítom az autót a check engine lámpa elalszik, és ki se jött újra addig, míg autóúton 120-as folyamatos tempóval nem haladtam, akkor ismét felvillant, hasonló tünetek. Ezután akkumulátort kellett cserélnem a kocsiban, a régi megadta magát, és ez a probléma úgy 3 hónapra eltűnt. Most újra kivillant a check engine, autópályán állandó 140-es tempóval (kb. 3200-as fordulaton) autóztam, mikor újra megjelent ez a jelenség. Talán 1 percig tartott, hogy nem reagált rendesen a gázadásra, utána ismét jó volt. Remélem, tudtok segíteni, hogy mi lehet a probléma. Előre is köszönöm!
Az én tippem a tünetekből és az ismeretlen hibakód,ami szerintem ,,nem megfelelő üzemanyagnyomás" lehetett,az SCV szelep cserés lesz..
de először tényleg vidd el egy normális toyota szerelőhöz,aki nem a neten néz utána,hanem vágja a témát...

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4437 Dátum: 2020.02.24 19:22:08 »
Az én tippem a tünetekből és az ismeretlen hibakód,ami szerintem ,,nem megfelelő üzemanyagnyomás" lehetett,az SCV szelep cserés lesz..
de először tényleg vidd el egy normális toyota szerelőhöz,aki nem a neten néz utána,hanem vágja a témát...

Csatlakozom az előttem szólóhoz: SCV szelepek. Ha még nem volt, akkor jópár 1.000 km erejéig jót tehet egy ultrahangos tisztítás is. Ha utána is előjön a tünet, akkor viszont csere. Beszerzési forrástól függően 50-70.000 Ft körül van a 2 szelep párban. Pár egyszerű szerszámmal ki- és beszerelhető.

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4438 Dátum: 2020.02.26 14:00:30 »
Sziasztok
Reggel elvittem az autót a mesterhez. Azt mondta, nagyon jó a Toyota, amíg nem romlik el, mert aztán senki nem tudja megcsinálni.
Remélem azért neki sikerül.
Beszéltem egy autószerelő sráccal. Ő a Ford Galaxival járt így. Azt mondta, már mindent kicseréltek, de mindig egyre rosszabbul ment. Végül kapott egy új ECU-t, aztán minden gondja rendbejött.
Ma megjött a kínai nyomásszenzor. Még nem volt időm rámérni, kíváncsi vagyok. 2700 Ft volt, mégsem 25 ezer, mint a másik, amit visszaküldtem, mert nem is volt jó.

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4439 Dátum: 2020.02.27 20:57:05 »
Sziasztok
Most  értem haza a javított verdával.
Tapasztalat: Kb. 1700 körül jön a nyomaték, aztán 2000 körül még rátesz. Negyedikben alig érek a pedálhoz, vigyázni kell, nehogy 60 fölött legyen. Nem mondom, hogy nem lehetne jobb, de sokkal jobb lett, mint amilyen volt. 120-nál odalépek és megy, eddig vissza kellett váltani, de még akkor sem ment így. Azt mondta a mester, többet is ki lehet hozni, de az a fogyasztás rovására menne. Most sokkal finomabban reagál a gázadásra és nem kell annyira nyomni, kisebb gázra is dinamikusabban megy.
Nem volt olcsó, de most már kellemesebb lesz mind autópályán, mind a falvak között közlekedni. Hazafelé alig bírtam megállni, hogy ne toljam neki. Jött egy autó, végig a seggemben lakott területen. A végén nyomtam neki negyedikben, aztán ötödik, majd azt vettem észre, már 120-at mutat, a mögöttem lévő meg szépen lemaradt. Persze lakott területre érve, tartotta a 100-at, amíg utol nem ért.
Na a lényeg, úgy érzem itt befejeztem. Többet nem költök rá, ezt már el tudom fogadni. Még mindig alatta vagyok árban, egy ilyen felszereltségűhöz képest. Ráadásul, ezen minden meg lett csinálva, bátran indulok vele bárhova.