Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 818848 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 182
  • Autó: ´07 Ave Wagon Sol+ 2.0D-4DF, + '06 Corolla HB TSP 1.4D-4D
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4395 Dátum: 2020.02.13 22:51:27 »
Nemrég értem haza, de már meg is mértem a MAP szenzorom, igaz kicsit trükközni kellett, mivel ugye rajta kell lenni a kábelnek a szenzoron, úgy meg nem lehet odatenni a multimétert, egy vékony vezetékkel kivezettem a középső érintkezőt, és így mértem gyújtáson, egy Fluke 325-ös készülékkel, ez automata méréshatáros, és sajna csak tizedeket tud kijelezni, no de a lényeg: 1,0 és 1,1v között mért.. aztán megállt 1,1-en.. tehát sanszos, hogy 1,07v-os értéked teljesen rendben van..  :hmmmm:

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
  • Autó: Toyota Avensis 2012
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4396 Dátum: 2020.02.14 06:35:57 »
Szuper, nagyon szépen köszönöm a segítséget. Most fűtöm a műhelyt, aztán megyek órát tesztelni. Ezek szerint a szenzor jó, a feszültség pedig, arányos a légköri nyomással, vagyis 1000 kPa = 1Volt. Így ezt a hibát is ki tudom zárni.

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
  • Autó: Toyota Avensis 2012
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4397 Dátum: 2020.02.14 20:13:38 »
Most nézem, a reggeli írásomat, kicsit sok lett a nulla.
Na az óra lepróbálva, 1 barig jó, 2 baron 1 tizedet csal. Ettől még nem fogy el a teljesítmény 30-40 % -a.
Most meg a bal oldali refim ment el. Bal kanyarban működik, egyenesben már nem. Nem is értem hogy működik, mivel csak két szál megy be az izzóra, de gyanítom, a terelő lemezt, nem ezen keresztül mozgatja. Mióta izzót cseréltem, azóta rosszalkodik, de elvileg köze nincs hozzá.
Visszatérve a nyomás témára, betettem a precíziós órát, 10 baros levegő csővel és csatlakozóval. Jelenleg a légszűrőre van téve, de bármikor ki lehet vezetni a motorház alól. Ma nem volt alkalmam tesztelni, majd kedden, útban a szervizbe.

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
  • Autó: Toyota Avensis 2012
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4398 Dátum: 2020.02.18 09:53:58 »
Sziasztok
Most jöttem a szervizből. Nem tudom, jól döntöttem-e, hogy otthagytam az autót. Nagyon bunkón viselkedtek. Ha jó lesz, ha nem, ide többet nem viszem. Készítettem egy listát, az eddigi javításokról, tapasztalatokról. Azt mondta a tulaj, fölösleges, teljesen mindegy, én mit cseréltem, vagy szereltem eddig. El tudtam volna küldeni a jó édes ....

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
  • Autó: Toyota Avensis 2012
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4399 Dátum: 2020.02.18 18:45:20 »
Sziasztok, újra itt.
Érdekes dolog történt. 11 óra körül, felhívott a szerviz tulajdonosa. Közölte, hogy mentek az autóval és nem tapasztaltak rajta semmi hibát. Ezután végeztek rajta műszeres vizsgálatot, ahol mindent rendben találtak. Mivel azt írtam, hogy 100 LE körülinek érzem, feltették a próbapadra.
Őszintén meglepődtem az eredményen. Elvileg az autó gyárilag 150 LE és 340 Nm. A mért eredmények 150 LE és 327 Nm.
Azt mondták, túl sokat várok tőle, ez ilyen, ez nem VW PDTDI. Ezeket forgatni kell, mint a benzinest, kis fordulaton nincs nyomaték. Kérdésemre, hogy lejjebb lehet-e vinni az induló nyomatékot, azt mondta a srác, nem éri meg, mert olyan keveset nyernék vele, hogy nincs értelme. Kicsi hozzá a turbó.
Mikor mentem az autóért, tök normálisan viselkedtek. Én csalódtam. Nem a szervizben, az autóban. Sajnos már nagyon megszoktam a kanyarkövető xenon lámpákat, a kulcs nélküli indítást, a lágy kormányzást, a gyors ülésfűtést, a nagy csomagteret.
Viszont ehhez a menetteljesítményhez, nagyon sok a fogyasztás. Gondolkodom, hogy maradjon, vagy menjen, még nem tudom.
Nem megyek sűrűn autópályán, de ha igen, akkor belecsavarok egy úton 500 km körül. Nem szeretnék egy ezres benzinessel kínlódni a pályán, viszont napi használatra, az lenne a nyerő.
Lehet keresek egy jó állapotú PD motoros Passatot, vagy Octaviát, vagy megvárom az építkezés végét és kihozok egy új benzinest.
Most van egy ismerősnek eladó 2.2 D-CAT, 2013-as, totálkárosra bukfencezte. 800-ért árulja. Gondoltam fél milliót megérne, csak a komplett motor miatt. Azt mondta, nagyon jól ment, nagyon szerette, eszébe nem volt megválni tőle.
Köszönöm mindenkinek, aki próbált segíteni, támogatni. Azért majd néha beolvasok ide.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8780
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4400 Dátum: 2020.02.18 19:14:06 »
Szia!

Egy jelleggörbe azért érdekelne. Mekkora fordulattól van meg a >300Nm nyomaték?
Itt a 20. oldalon egy hasonló teljesítményű PDTDI motornak olyan 1700 körül van meg, de elég hamar le is esik: 2600 után teker lefele rendesen.
Nehéz elhinni, hogy ennyivel jobb a VW, bár igaz, hogy a japánok szívóbenzinesben verhetetlenek inkább ;)

Megérné esetleg kipróbálnod egyet, amit dicsér a tulajdonosa, és nem fogyaszt sokat.

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
  • Autó: Toyota Avensis 2012
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4401 Dátum: 2020.02.18 22:57:38 »
Várom mailben. Amint megkapom, elküldöm.

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
  • Autó: Toyota Avensis 2012
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4402 Dátum: 2020.02.19 08:02:35 »
Ahogy nézem a diagramot, a crdi sokkal előbb megcsinálja a teljes üzemanyag nyomást. A PD, sokkal magasabb fordulaton tudja. Ezek szerint, csak a turbó a kulcs. Ennek ennyivel rosszabb lenne a turbója? De akkor nem a PD, vagy CR a lényeg, hanem a turbó.
Gondolkodom az ellenállásos osztón, a nyomásszenzor elé bekötni.
Egyik ismerősöm azt mondta, lehet megpróbálták chippelni, de nem sikerült. Na ehhez újra kellene tenni a gyári sw-t, hogy kiderüljön.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8780
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4403 Dátum: 2020.02.19 08:56:35 »
Ez a sikertelen chiptuning még logikus is lehet, de nem tudom...ha nem horror összeg, szerintem megéri a gyárit visszaíratni, viszont ha lehet, előbb ellenőrizni, hogy tényleg más van-e rajta  :hmmmm:

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 182
  • Autó: ´07 Ave Wagon Sol+ 2.0D-4DF, + '06 Corolla HB TSP 1.4D-4D
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4404 Dátum: 2020.02.19 19:07:05 »
Ez a sikertelen chiptuning még logikus is lehet, de nem tudom...ha nem horror összeg, szerintem megéri a gyárit visszaíratni, viszont ha lehet, előbb ellenőrizni, hogy tényleg más van-e rajta  :hmmmm:

nem lehet olcsóbb egy bontott ECU-EDU kombót bepróbálni?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8780
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4405 Dátum: 2020.02.19 19:23:08 »
nem lehet olcsóbb egy bontott ECU-EDU kombót bepróbálni?
Sajnos ezt nem tudom. De olcsóbb lenne bontottat belerámolni, mint egy íratás?

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
  • Autó: Toyota Avensis 2012
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4406 Dátum: 2020.02.19 21:39:55 »
Nem tudom, a bontott mennyi, de az új ECU-ra 600 ezret mondtak.
Egy kapuvári autóvillamossági szerelő azt mondta, ha nem lesz jó, akkor ad egy győri címet, ott tuti megoldják.
Ma néztem egy videót a 2.0 Avensisről. Ott azt mondta, 1600-tól adja le a nyomatékot. Akkor a 2.2-esnek, nem fölötte, alatta kellene.
A 2200-2300 elég messze van tőle.
Azt gondoltam még, készítek egy elektronikát, ami megváltoztatja a turbó geometriát.
Alaphelyzetben 1 voltnak kell lenni, tehát az ellenállásos dolog nem jó, mert az az alaphelyzetet is elcsalja. Olyan kell, ami 1 voltról indul, de a nyomás hatására, lassabban megy fel a kimeneti feszültsége. Így kisebb nyomást érzékel a valóstól, ezért jobban nyitja a geometriát. Egy 0,6-0,7 x-es erősítés kell, az offsetet beállítani 1 voltra és kész.
Így nem kell átírni az ECU-t.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8780
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4407 Dátum: 2020.02.19 22:05:33 »
Hát ja, az enyémhez is 400 felett lenne a gyári :D
Műveleti erősítővel vagy egyszerűbben gondolod? Jó tesztelés lesz  :yes:

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
  • Autó: Mazda 6, ex1.: Toyota Avensis Wagon 1.8 (T25 - 626e km), ex2.Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D (T27)
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4408 Dátum: 2020.02.19 23:10:35 »
A 150 lovas gázolajos ave gyorsulása tíz 9,8 sec százra. :surrender:
A passat b7 170 LE 8,valamennyi, a 140 LE szintén 10 sec.
Ha fontos, hogy nagyot húzzon, akkor az erősebb ave 2.2 kell(ett volna). :hmmmm:

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 182
  • Autó: ´07 Ave Wagon Sol+ 2.0D-4DF, + '06 Corolla HB TSP 1.4D-4D
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4409 Dátum: 2020.02.19 23:17:27 »
Bontóplázában 60k, de az egy drága hely..

Tapatalkkal küldve az én BLA-L09 eszközömről