Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1354243 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

mindenható

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 76
    • MagnetPlanet Webshop
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4320 Dátum: 2020.01.03 12:39:36 »
Egy ritkán emlegetett dologról szólnék, mert nálam is "beszorult a fiók végébe": TŰZKARIKA! Az évek során lassan megnőtt a fogyasztás (főleg autópályázás közben - magas fordulat), egyre csúnyább lett az injektorok hangja, de a DPF tisztításon kívül csak a szokásos EGR takarítás és 2 alkalombéli szívósor tisztítás volt képben. (Az autót 1 éves kora én hajtottam, és mindig, mindent megkapott, amit előírás szerint kért.) Néhány éve kíváncsiságból beépítettem egy kartergáz szűrőt, mert gyanítottam ezt-azt. Ezt ráadásul kétféle módon is használtam. Először zárt módban begyűjtöttem a cuccot, ami a szelepfedél alól kikívánkozott, majd később, a tűzkarika csere után a szűrő alján kifolyócsövet építettem be. A tűzkarika csere előtt 1000 km-en kb. 0,5 dl vízszerű savas lé, és kb. ugyanennyi olajiszap-szerű cucc gyűlt össze. Ebből gondoltam, hogy ideje lesz tűzkarikát cserélni. A csere után nagyon kevés anyag gyűlik össze, az is inkább a hosszabb, taposós autózások után. Szerintem a tűzkarikákat kb. 100e km-ként mindenképpen cserélni kellene, de márkaszervízben szó sem esett róla. . .)
 Csere után a motor úgy duruzsol, hogy néha csak azért hajtom, hogy hallhassam a hangját.    :clap:
 A fogyasztás meg visszament kb. 1,5-2 literrel.   :yes:
 Természetesen a beégett, koksszal "körberagasztott" injektorokkal csak óvatosan, és főleg türelmesen! Érdemes akár napokon át megfelelő szerrel áztatni, hogy egyben kijöjjön, és vissza is lehessen tenni. . .
 Egyébként szűrő nélkül a szelepfedél alatti gáz-nedvesség elegy a fedél oldalánál lévő szellőztető csövön át egyenesen a turbóba jut, és amikor a szívosor tetején az EGR irányából érkező korommal találkozik, azt jól megáztatja, ami ettől remekül le tud tapadni a szívósorban. Ha aszáraz maradna, talán nem tudna olyan vastag réteg és olyan makacsul rátapadni a fémre, ahogyan sok esetben ez látszik.
 
« Utoljára szerkesztve: 2020.01.03 12:41:26 írta mindenható »

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4321 Dátum: 2020.01.03 19:30:14 »
Szia
Köszönjük, hogy ezt megosztottad. Nekem pl. eszembe nem jutott volna, hogy néha cserélni kellene. Nekem már 320 ezer van benne és valószínűleg gyáriak, mint a porlasztók is. Második tulaj vagyok, eddig (előttem) csak márkaszervizes volt. Ez azért jó, mert nem nyúltak bele mindenbe és azért rossz, mert abba sem, amibe kellett volna.

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4322 Dátum: 2020.01.04 12:07:29 »
Nálam 340ekm-nél lettek cserélve az injektorok, mert gyorsításkor bizonyos fordulatszám tartományban fura kerregő hanggal abszolválta a manővert a kocsi. (vásárláskor is megvolt ez a tünet, de talán csak 1500-1600rpm között, később ez romlott 1500-2500ig.. ott sem mindig..  :hmmmm: )

A tűzkarikán egyébként módosított a toyota! tehát nem a originál gyári szám a jó, hanem a frissített!
szerelő itt dolgozik a helyi toyotánál, ő mondta/rendelte végül..
a gyári az enyémbe: 11176-26010-on futott, de 11176-27011 került bele!

fel is programozta a porlasztókat, csendes lett minden tartományban a ketyere!  ;)

aztán megkeresett pár hónapra rá, hogy nem-e adnék el a régiekből, mondom ok, elvitte mind a 4-et bemérették, és mind a négy teljesen megfelelő volt a mérések alapján! a szerelő azt mondta, lehet cseréltek egyet házilag korábban, csak nem programozták fel rendesen, ezért volt az a kerregő hang..

tehát két tanulság:
-tűzkarikát nem kell szerintem 100ekm-enként cserélni, hanem a módosítottat kell belerakni!
-porlasztócsere előtt érdemes újraprogramoztatni a kompenzációs kódokat az ECU-ba, hátha csak nem sikerült mégsem egy korábbi kódolás (nálam is a toyotába lett belőve, az otthoni szoftverrel nem ment a szerelőnek)

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4323 Dátum: 2020.01.04 20:08:29 »
Ezek szerint abba a szervizbe, értenek is hozzá.
Elvileg a régi porlasztókat (injektorokat) fel lehet újíttatni. Biztos olcsóbb, mint a gyári új, de hogy mennyire hatásos, azt nem tudom.
Beteszek én is egy kis olvasnivalót. Igaz, még az előző témához tartozik, de hasznos lehet.
https://totalcar.hu/magazin/technika/2012/09/18/sok_kicsi_egyre_megy/

gergolabs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 393
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4324 Dátum: 2020.01.06 06:34:14 »
Nálam 340ekm-nél lettek cserélve az injektorok, mert gyorsításkor bizonyos fordulatszám tartományban fura kerregő hanggal abszolválta a manővert a kocsi. (vásárláskor is megvolt ez a tünet, de talán csak 1500-1600rpm között, később ez romlott 1500-2500ig.. ott sem mindig..  :hmmmm: )

fel is programozta a porlasztókat, csendes lett minden tartományban a ketyere!  ;)

aztán megkeresett pár hónapra rá, hogy nem-e adnék el a régiekből, mondom ok, elvitte mind a 4-et bemérették, és mind a négy teljesen megfelelő volt a mérések alapján! a szerelő azt mondta, lehet cseréltek egyet házilag korábban, csak nem programozták fel rendesen, ezért volt az a kerregő hang..
Nekem ez egy kicsit bundagyanús ez a dolog. Akkor ezek szerint bemérés nélkül cseréltek 4 porlasztót, ami ezek szerint nem is volt rossz?
'08 RX400h
'09 Prius 3

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4325 Dátum: 2020.01.06 14:42:24 »
Nekem ez egy kicsit bundagyanús ez a dolog. Akkor ezek szerint bemérés nélkül cseréltek 4 porlasztót, ami ezek szerint nem is volt rossz?

nem nincs bunda, vettem 4 garis új injectort (nem új áron :yes:) és én kértem a cserét, semmilyen probléma nem volt az autóval, csak gondoltam megelőzöm a gondot, hátha a hang után jön valami rosszabb.. nem fogyasztott többet, nem volt érzékelhető probléma, csak a hang amit korábban említettem..
 


gergolabs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 393
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4326 Dátum: 2020.01.06 16:34:27 »
nem nincs bunda, vettem 4 garis új injectort (nem új áron :yes:) és én kértem a cserét, semmilyen probléma nem volt az autóval, csak gondoltam megelőzöm a gondot, hátha a hang után jön valami rosszabb.. nem fogyasztott többet, nem volt érzékelhető probléma, csak a hang amit korábban említettem..
Ja értem. Volt már a turbó vagy a részecskeszűrő cserélve?
'08 RX400h
'09 Prius 3

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4327 Dátum: 2020.01.06 19:19:47 »
Ja értem. Volt már a turbó vagy a részecskeszűrő cserélve?

turbó volt már cserélve, előző tulaj cserélte 280ekm-körül, mikor átvettem a verdát még garis volt az is.. :)
részecskeszűrő nem volt még cserélve..
az 5-ös injector volt már cserélve még gariban a kocsi második évében. (talán pont ezért bírja még ilyen jól a DPF)

illetve szintén elővigyázatosságból cseréltettem kettőstömegűt 320ekm-nél, meg a kuplungot, a kuplung kuka volt, a kettőstömegű 75%-os..  ;)
+szintén 340e nél, kapott új hosszbordás szíjat, görgőket, csapágyakat ami a körben volt..

innentől már csak a kopó cuccokra lenne ingerenciám.. :)

de persze ilyenkor jön nekem egy őz!  :banging:

https://drive.google.com/file/d/16JDaDxTdZmBevMtom1HVc_ZjvvBH78bu/view?usp=IMG_20200103_110123.jpg

« Utoljára szerkesztve: 2020.01.06 19:29:28 írta helkis »

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4328 Dátum: 2020.01.06 19:34:03 »
turbó volt már cserélve, előző tulaj cserélte 280ekm-körül, mikor átvettem a verdát még garis volt az is.. :)
részecskeszűrő nem volt még cserélve..
az 5-ös injector volt már cserélve még gariban a kocsi második évében. (talán pont ezért bírja még ilyen jól a DPF)

illetve szintén elővigyázatosságból cseréltettem kettőstömegűt 320ekm-nél, meg a kuplungot, a kuplung kuka volt, a kettőstömegű 75%-os..  ;)
+szintén 340e nél, kapott új hosszbordás szíjat, görgőket, csapágyakat ami a körben volt..

innentől már csak a kopó cuccokra lenne ingerenciám.. :)

de persze ilyenkor jön nekem egy őz!  :banging:

https://drive.google.com/file/d/16JDaDxTdZmBevMtom1HVc_ZjvvBH78bu/view?usp=IMG_20200103_110123.jpg



Az elkövetőt megettétek legalább?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4329 Dátum: 2020.01.06 19:46:55 »
Az elkövetőt megettétek legalább?

Én benne is lettem volna, de bárány lelkű páromat nem vitte rá a lélek..  :innocent:
Szerencsére, azért nem olyan vészes, tovább is tudtunk menni, légzsákok nem nyíltak, vizek nem folytak el..

Nagymamánál, a sufniból ennyire sikerült visszahoznom..  :whistling:
https://drive.google.com/file/d/16JHKU14tVeTrzFMx2dJG8PueqAuZXNZ4/view?usp=IMG_20200105_164802.jpg

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4330 Dátum: 2020.01.08 20:13:57 »
Én benne is lettem volna, de bárány lelkű páromat nem vitte rá a lélek..  :innocent:
Szerencsére, azért nem olyan vészes, tovább is tudtunk menni, légzsákok nem nyíltak, vizek nem folytak el..

Nagymamánál, a sufniból ennyire sikerült visszahoznom..  :whistling:
https://drive.google.com/file/d/16JHKU14tVeTrzFMx2dJG8PueqAuZXNZ4/view?usp=IMG_20200105_164802.jpg
Pedig jobb  ilyenkor bedobni a csomagtartóba az áldozatot, ugyanis ha ki volt téve a vadveszély tábla, még ki is fizettethetik veled az őz árát, továbbá rendőrt kell(!) hívni akár van tábla, akár nincs! És ez nem vicc! :eek: Hülye egy szabály. Akkor már inkább egy őz pörkölt...
Emberáldozatnál ez az eljárás nem ajánlott. Ugyebár, nem vagyunk mink kannibálok... :no:

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4331 Dátum: 2020.01.08 21:32:32 »
Pedig jobb  ilyenkor bedobni a csomagtartóba az áldozatot, ugyanis ha ki volt téve a vadveszély tábla, még ki is fizettethetik veled az őz árát, továbbá rendőrt kell(!) hívni akár van tábla, akár nincs! És ez nem vicc! :eek: Hülye egy szabály. Akkor már inkább egy őz pörkölt...
Emberáldozatnál ez az eljárás nem ajánlott. Ugyebár, nem vagyunk mink kannibálok... :no:

hogy lett áldozat az elkövetőből? (szuicid őz!)
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4332 Dátum: 2020.01.09 05:29:02 »
Pedig jobb  ilyenkor bedobni a csomagtartóba az áldozatot, ugyanis ha ki volt téve a vadveszély tábla, még ki is fizettethetik veled az őz árát, továbbá rendőrt kell(!) hívni akár van tábla, akár nincs! És ez nem vicc! :eek: Hülye egy szabály. Akkor már inkább egy őz pörkölt...
Emberáldozatnál ez az eljárás nem ajánlott. Ugyebár, nem vagyunk mink kannibálok... :no:

Mivel nem volt még ilyen esetem, ezért nem volt bekészítve egy tőr, meg egy hullazsák a csomagtartóba..  :devil:

a srácok hamar megálltak mögöttünk, illedelmesen meg is kérdezték, hogy segíthetnek-e, illetve, hogy nemrég az egyiket hasonló esetért 150e-re büntették miután rendőrt hívott.. nem pont ezért, de mivel nincs casco-m, illetve üzemképes maradt a kocsi, így nem hívtam senkit, továbbmentünk, párom szerint biztos csak elájult az őz..  [rohog]

valszeg a srácok finomat vacsiztak..  ::)

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4333 Dátum: 2020.01.09 10:26:12 »
...a fene egye meg hogy 8-10 kilós lazacok sosem szaladnak át előttem  :D

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10227
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4334 Dátum: 2020.01.09 11:01:24 »
Mivel nem volt még ilyen esetem, ezért nem volt bekészítve egy tőr, meg egy hullazsák a csomagtartóba..  :devil:

...

Mióta egyszer olvastam, hogy valaki megfulladt/bennégett, mivel nem tudta kiszabadítani magát a biztonsági övből, azóta tartok egy éles bicskát a kocsiban.
Ez ugye multifunkciós eszköz, tehát ilyenkor is jól jön(ne)... de nem hiányzik, hogy használni is kelljen.

Persze lehet, hogy éles helyzetben az ember nem találná meg, de így legalább van esély rá.