Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 787167 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
  • Autó: '07 Avensis 2.2 D-CAT
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4275 Dátum: 2019.07.21 19:16:43 »
Amiről Agyarka beszél, az egy idealizált világ, ahol a szakember, az szakember. Ahhoz, hogy az működjön az kellene, hogy amit leírnak, hogy vizsgáld meg, hogy jó-e, annak a vizsgálatnak az eredményét értelmezni tudja a delikvens. Attól, hogy márkaszerviz, még semmire sincs garancia. Az amúgy is gyenge szerviz doksik a hozzá nem értéssel, csekély érdekeltséggel és nem törődömséggel társulva hogyan is hozhatnának eredményt egy ilyen rendszer hibakeresése során.

Elvittem a céges Toyotát (BMW motor) még a 100 ezer km lejárta előtt márkaszervizbe, mert olyan hangja van, hogy az már szégyen. Ott volt a jármű napokig, vittem video felvételt a hangról.
Azt mondták, Ők nem hallanak semmit. (könyörgöm, még a Barátnőm is hallja...) Nem is érdekli őket.... Bezzeg, ha már nem lenne garis, biztos, hogy a fél motort ki kellene cserélni fél milláért... akkor majd csak jó lesz.

Minden kötelező szerviz alkalommal felírnak valamit, hogy pl. a fék már csak 5 ezret bír ki, meg hasonlók. Na, azzal a fékkel még kb. két olajcsere ciklust el szoktam menni. Ami viszont a csattanó: A legutóbbi szerviznél, amellett, hogy nem hallották a csörgő motort, mindent total rendben találtak, nem figyelmeztettek semmire. 5ezer km múlva a hátsó belső fékbetét vasra kopott. Tárcsát is cserélni kellett, persze nem márkaszervizben. Itt meg csápossal megemeléskor a műanyag küszöb borítást kifordították helyéről. (nem mellékesen, a kerék levételkor a légkulccsal jól leverették a fényezést az alufelniről a kerék anyák járatában.

Szóval, ahogy megboldogult Faterom mondta: "Ebben az országban két fontos dologra kell figyelni: ne romoljon el semmi értékes dolgod és ne legyél beteg."

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
  • Autó: Toyota Avensis 2012
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4276 Dátum: 2019.07.21 19:32:51 »
Na igen, nekem az Octavián így cseszték el a küszöböket. Azért, mert lusta beljebb tolni az emelőt.

Mikor mondtam a szerelőnek, aki Bécsben dolgozik a Toyota szervízben, hogy itt nem tudnak egy turbó nyomóoldalt leellenőrizni, mert nincs hozzá felszerelésük, az volt a válasz, hogy náluk sincs. Elvileg egy igényesebb EV autószerelőnek is van, ha meg akarja találni a hibát.

panikszoba01

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
  • Autó: Toyota avensis 2004
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4277 Dátum: 2019.11.27 11:39:50 »
Sziasztok. Egy kis segitseget szeretnek. En angliaba elek es most vettem egy 2011 2.0 diesel avensis. Olyat tapasztaltam hogy melo menet 5-10 perc varosi menet utan elkezd fustolni eszeveszetul. Feheres kek fust. A masik hogy a fogyasztas nagyon magas. Olaj csere megvolt. Esetleg probaljak egy pro tech dpf tisztito folyadekot? Koszonom a valaszokat Fulop.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8770
    • Dentmill Frézközpont
  • Autó: T27 Avensis TS Active 2ZR-FAE (2017)
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4278 Dátum: 2019.11.27 15:42:38 »
Sziasztok. Egy kis segitseget szeretnek. En angliaba elek es most vettem egy 2011 2.0 diesel avensis. Olyat tapasztaltam hogy melo menet 5-10 perc varosi menet utan elkezd fustolni eszeveszetul. Feheres kek fust. A masik hogy a fogyasztas nagyon magas. Olaj csere megvolt. Esetleg probaljak egy pro tech dpf tisztito folyadekot? Koszonom a valaszokat Fulop.
Próbál szerencsétlen regenerálni (DPF szűrő), azt láthatotod.

Sárközi András

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
  • Autó: toyota auris 2.2 d-cat
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4279 Dátum: 2019.11.29 06:36:28 »
Sziasztok. Egy kis segitseget szeretnek. En angliaba elek es most vettem egy 2011 2.0 diesel avensis. Olyat tapasztaltam hogy melo menet 5-10 perc varosi menet utan elkezd fustolni eszeveszetul. Feheres kek fust. A masik hogy a fogyasztas nagyon magas. Olaj csere megvolt. Esetleg probaljak egy pro tech dpf tisztito folyadekot? Koszonom a valaszokat Fulop.
Az sajna ilyen eltömődött részecskeszűrőnél már nem segít,de egy próbát megér.Vidd ki pályára és kb, 3000-s fordulaton menjél 30-40km-t
« Utoljára szerkesztve: 2019.11.29 06:54:07 írta Sárközi András »

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4112
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4280 Dátum: 2019.11.29 17:38:54 »
... pro tech dpf tisztito...
Szvsz annyit ér mint ha szenteltvízzel meghinted. Amit András mond, azt próbáld meg, ha kiégeted autópályán, még lehet jobb, de ha sokat használták városban és te is ott hajtod, akkor lehet eljött a DPF csere ideje.

panikszoba01

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
  • Autó: Toyota avensis 2004
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4281 Dátum: 2019.12.01 11:01:55 »
Az sajna ilyen eltömődött részecskeszűrőnél már nem segít,de egy próbát megér.Vidd ki pályára és kb, 3000-s fordulaton menjél 30-40km-t


Szia. Szoval tegnap mentem 130km es lement 9.5 a fogyasztas. A fustoles csak egyszer volt egy lampanal. De se elotte se uttana. Koszonom a valaszokat.
Az olajat neztem most reggel okes a viz is

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4112
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4282 Dátum: 2019.12.01 20:47:14 »
A 9.5-ös fogyasztás nagyon durvának tűnik dízelből. DPF-et méretted?

panikszoba01

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
  • Autó: Toyota avensis 2004
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4283 Dátum: 2019.12.01 23:29:13 »
A 9.5-ös fogyasztás nagyon durvának tűnik dízelből. DPF-et méretted?

Nem. Azt hogy szoktak???

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4112
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4284 Dátum: 2019.12.02 00:00:15 »
Nem. Azt hogy szoktak???
Szakszervízben vagy márkaszervízben. A 9.5 szerintem nagyon magas. A benzines technika fogyaszt 7.5-öt nálam. A  dízelnek pont az lenne a lényege, hogy 5-6 literből eljár az ember. Cserében meg lehet hogy lesz pár komoly kiadása az idősödő technikával. Viszont mivel évi 30.000km felett van a futásteljesítmény, visszahozza a fogyasztáson az extra költségeket. Lehet telített a DPF és cserélni kell, hogy visszaálljon a rendes fogyasztás.
« Utoljára szerkesztve: 2019.12.02 00:04:59 írta Silent »

jojo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
  • Autó: toyota verso
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4285 Dátum: 2019.12.04 16:50:00 »
Sziasztok

Toyota verso 93kw  2010 160000km

Azt tapasztalom,mikor eléri az üzemi höfokot elkezd füstölni kb ugy mint mikor Besenyei Peti csapatja neki a red bull extával .
300km letoltam az autopályán néha eltünik a füstfelhö 10-15 percre aztán ismét elöjön hibakod nincs. 5. injektorra gyanakszom de csak melegen csinálja...arra gondoltam beépitenék egy mágnesszelepet egy kapcsolóval és városban lekapcsolnám az 5. injektor felé az üzemanyagot. Szerintetek?? ötlet vagy esetleg csinált már valaki hasonlót??

Vagy  dpf szürő?? Ujat vagy vagy tisztitás ?? Mekkora meló a kiszerelése?
Segitséget elöre is köszönöm.

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
  • Autó: Toyota Avensis 2012
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4286 Dátum: 2019.12.19 21:40:02 »
Sziasztok
Az utóbbi két problémához, néhány gondolat.
Akkoriban én is hagytam a szerelőnek, hogy kiszedje a DPF-et. Ráadásul (pedig bíztam benne) még a katalizárort is kiütötte, amiért hálásnak kell legyek, mert így nem lett szétvágva a dob kívülről. Sajnos gyorsan jött az egész, nem volt időm utána járni. Nekem is 11 liter volt a fogyasztás és mindig füstölt. Mindenképp meg kell nézetni a nyomásszenzort, ami a DPF állapotát figyeli. Nálam az is kuka volt.
Itthon 30 ezerért kiszedik a DPF-et és visszateszik. Vannak cégek, akik garanciát adnak rá, hogy 99 % -ra visszaállítják a gyárihoz.
Persze ha szarrá égett, már késő. Amúgy egy jó villamossági szerelő, tud csinálni kényszerregenerálást, akkor nem kell kiszedni.
Nekem most 6-6,5 liter a fogyasztás, a 2.2 D4D-vel. Lényeg, hogy nyomásszenzort és a két hőszenzort ellenőrizni kell, valamint a nyomásszenzorhoz vezető csöveket, azok átjárhatóságát.
Nekem majdnem 350-be került, mire minden rendbe lett téve, de még így is megérte.
A lényeg, hogy ez az autó, nem a sarki boltba járó járgány.

Sárközi András

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
  • Autó: toyota auris 2.2 d-cat
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4287 Dátum: 2019.12.20 18:21:11 »
Kényszerregenerálásra célszerűbb márkaszervízbe vinni kb. 25k forint és ott kiderül,hogy rossz vmelyik érzékelő v bármi más.
Tibi és neked hogy tették rendbe 350-ből?A márkaszervíz kb. 620K ft-ért cseréli a DPF-t....

jojo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
  • Autó: toyota verso
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4288 Dátum: 2019.12.20 18:41:33 »
Üdv.
Köszönöm a segítséget. Nekem már jóval többe van. 3100 euronál tartok. Szeptemberben megállt a Német autópályán. Elszállitás (szerencsére ADAC tag vagyok igy ez ingyenes volt.) Ulmban szerviz ott azt mondták rossz a 2. henger injektora 550 euro csere auto még mindig nem jó.Akkor azt mondták kell bele egy uj motorvezérlö mert az krepált be. Ekkor berágtam autot hazahozattam (Németországban élek.)Itt beszéltem a helyi  szervizzel azt mondták 99%motorvezérlönek semmi baja. ok. Auto megérkezett nincs üzemanyag nyomás.. ok 4 injektor ki 3 rossz oké.. plussz a magasnyomásu pumpa is bekrepált.. 3100 euro kocsi kész. Hurrá. Mondták menjek sokat a pályán mert a DPF szürő tele van , ezért hazamentem vele Magyarországra meg vissza ekkor ujra visszavittem mert ráakartak nézni és uj üzemanyag szüröt feltenni. minden oks volt , néha füstölt mondtam is a szervizben. A válasz az volt hajtsam sokat a pályán mert a szürö tele . 300km pálya... nem sokat változott még most jobban füstöl mint elötte na itt tartok most. Hétfön dec23. megyek vissza diagnosztikára. 9.-9.7literes a fogyasztás és  füst akkor kezdödik mikor a kék lámpa (a vizhömérséklet) kialszik.

Itt a gyári zsír uj  dpf 1050 euro az utángyártottak 430 eurotol indulnak.a tisztitás 290 -400 euro attól függöen kemencében égetik vagy  a fene tudja hogy tisztitják plusz a le felszerelés.Szóval lassan ráköltök egy uj toyota  Chr árát  :yes: Gyári dpf et biztos,hogy nem rakatok fel itt az utángyártottra is adnak 24 honap garanciát..
Csak végre lenne már tökéletes ugy mint régen egy euro 5. autohoz méltóan.

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
  • Autó: Toyota Avensis 2012
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4289 Dátum: 2019.12.24 20:41:52 »
Sziasztok
Boldog Karácsonyt mindenkinek.
András kérdésére válaszolva:
Igen, a szerviz 600 ezret mond a DPF-re. Ehhez hozzájön a nyomásszenzor, a hőszenzorok, a szerelés ára, a diagnosztika és még ki tudja mi. Így lesz belőle, kicsivel 900 ezer fölötti összeg. Csak úgy garantálják, hogy minden jó lesz, hogy mindent kicserélnek.
Utángyártott DPF itthon 170 ezer, Ebay 120 ezer. A nyomásszabályozó és érzékelő kütyük is, mind a feléért megvehetők a szerviz áraihoz képest. Turbóra mondtak fél millát, én vettem egy új (nem felújított) középrészt 64 ezerért.
Válasz röviden: nem a Toyota szervizbe vittem. Elég volt egyszer, amikor egy diagnosztika is nehéz feladat volt a számukra. Óránkénti 20 ezerért, nem csináltak semmit. Távozásom után, a szerviz vezetője felhívott és elnézést kért.
Amúgy, még mindig nem tökéletes az autó, a turbó nyomása nem éri el a gyári értéket. Még vagy a nyomásszenzort, vagy a légmennyiség mérőt kell cserélni. De nem füstöl, nem eszik 11 litert és így sem problémázik a győri, vagy tatabányai emelkedőknél.
Üdvözlettel: Tibi