Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1354514 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4245 Dátum: 2019.07.07 12:04:38 »
Az SCV az egy szelep,ami szabályozza,hogy megfelelő mennyiségű gázolaj jusson a nagynyomású szivattyúba.
a DPF-t milyen technolőgiával tisztítattad?

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9380
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4246 Dátum: 2019.07.07 20:23:15 »
@Suszitibi
Ha kiszetted a DPF-et, akkor azt a ECU-ban is ki kellett íratnod. Ezzel csak az a baj, hogy ezzel egy hibacsoportot tiltottál le. Tehát nem csak a DPF hiányára nem dob hibaüzenetet, hanem még más hibaforrásra sem. Mész szépen tovább abban a hiszemben, hogy minden rendben. Majd ha komolyabban megfekszik a rendszer, akkor veszed ezt észre, dr igy már egy méretes hibahalmazt hoztál össze.
Az nem értem, hogy ha egy alkatrész elhasználódik 200-250e km alatt, aklor az szar, felesleges, dobjuk ki  :O  . Van pár ilyen szerintem az autóban, de érdekes lenne, ha csak úgy kidobálnánk, hogy akkor minek.
De én csak okoskodom, kár hallgatni rám.
További szép estét!

Tapatalkkal küldve

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4247 Dátum: 2019.07.08 20:25:10 »
Az ECU-ban nem írattam ki, mivel nem szeretném így használi. Ha kiíratnám, nem tudnék bele újat tenni.
Kiderült, hogy a DPF differenciál szenzora elromlott. Sajnos olyan helyzetben tette ezt, hogy a kimeneti feszültségszintje meg van. Ráadásul, pont olyan feszültséget küld az ECU-nak, amit az úgy érzékel, hogy a DPF nem sérült és nem tömődött el. Na pont ezért, eszében sem volt regenerálni, csak tellett szépen.
Addig az újat nem teszem be, amíg nem találom meg azt, hogy mi ment még el, valószínűleg ennek a következtében. Ma megnéztem a turbót, a geometria lapátok mozognak. Igaz, egy ponton picit akad a mozgató kar, de a vákuum szépen mozgatja, ahogy le és fel teszem a csövet alapjáraton. Beindítás után, rögtön be is húzza teljesen. Holnap veszek y csatlakozót és ráteszem a vákuum mérőt a turbó munkahenger csövére. Így látni fogom, hogy milyen fordulaton kezd el dolgozni, ha egyáltalán dolgozik.

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4248 Dátum: 2019.07.10 19:28:39 »
András
Nem tudom milyen módon tisztították, márkaszervíz csinálta. Szerintem a diagnosztikai programból amit el lehet végezni. De saját véleményem szerint, sehogy.
A régi teljesen tele volt, látszott, hogy már jó ideje nem tudott regenerálni.
Addig nem merem feltenni az új DPF-et, amíg nem tudjuk, mitől nem megy az autó. Nem szeretném, ha pár hét alatt, kinyírná az újat is.
Pénteken viszem Sopronba diagnosztikára. Kértem, hogy nézzük meg a gyári programmal.
Eddig kell új DPF és annak a nyomásszenzora. Aztán a turbó sem működött, a vákuum mérő folyamatos alaphelyzetet mutatott. A turbó vezérlő vákuum szelep sem működött. Azt sikerült megjavítani egy kis WD40-el és kitisztítottam a kis szivacs szűrőt is. Amúgy ez gyáriba 55 ezer Ft.
Most ha elindítom az autót, behúz a turbó vákuum hengere, ha leveszem az elektromos csatlakozót a szelepről, akkor pedig elenged, tehát szépen működik.
Ha a szervízben nem derül ki, hogy mi a gond, akkor első körben a turbót nézem tovább. Megcsapolom a nyomó ágat és beteszem a nyomásmérőt. Abból rögtön látom terhelés alatt, hogy a turbó működik-e.
A Toyotás ma azt mondta, EGR gond lesz. Mondtam neki, hogy ki lett takarítva éa le lett tesztelve a működése. Egy EGR nyitvamaradás miatt, még amúgy sem megy el annyira a nyomaték. Attól viszont lehet, hogy amikor az EGR nyitva marad, a fojtó szelep pedig bezár. Na akkor a turbó erőlködhet, ha nincs levegő, csak kavitál.
Azért írom le ezeket, hogy aki DPF, vagy turbó gonddal küzd, ne cseréljen egyból turbót, vagy EGR-t, 200 és 100 ezerért.
Sajnos ezek a szenzorok is el tudnak úgy romlani úgy, hogy a program szerint hibátlanok. A szervíz meg mit csinál? Kicserél minden mást, csak azt nem ami rossz, mert a program szerint jók. Ezért kell visszamenni a 20. századba, elővenni a multimétert és mérni. Mérni a turbó nyomás szenzort, a DPF-ét, a légmennyiség mérőt, stb... Mikor mondtam az embernek, hogy mi a helyzer az EGR-el, azt válaszolta: akkor kábelszakadás.
Na majd pénteken talán többet tudok.
Ja megnéztem az SCV szelepet, tényleg jó árban van Ebay-en.

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4249 Dátum: 2019.07.11 13:27:17 »
Szia!
A DPF csere előtt szerintem érdemes lenne megpróbálni egy tisztítást,ha már úgyis le van szerelve.Eléggé körbejártam a témát, Győrben található a Turbo-tec kft(http://www.turbo-tec.eu/hu/kipufogogaz-utokezelo-rendszerek/),Soprontól nincs is messze...
A turbót tavaly újítattam fel Budaörsön,korrektek voltak,merem őket ajánlani(https://papturbo.hu/).
Mindkét helyen garanciával dolgoznak és jelentős pénzt tudsz megspórolni a gyári új alkatrészekhez képest....

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4250 Dátum: 2019.07.12 21:07:31 »
Szia András
Neked mennyi volt a turbo felújítás?
Találtam Győrben is egy céget, párszáz méterre a Toyota szalontól. Én Győr és Sopron között, kb. félúton vagyok, Győrbe többet járok.
Na írom a lényeget. Ma voltam diagnosztikán. Kb. 40 perc után jöttek, hogy kész és a turbó vákuum szelep rossz. Mondom a srácnak, már jó, mert megcsináltam. Azt mondja, a program ezt dobta hibának. Na persze, mikor kiszedtem, teszteltem anélkül, így megjegyezte.
Na lényeg, rábeszéltem, hogy én vezetek, ő figyeli a programot, aztán meglátja, hogy más gond lesz. Hitetlenül, kicsit durcizva, de rábeszéltem. Kicsit zavarban volt, mert váratlanul érte, hogy olyan dolgokat mondtam, amiket ő sem tudott eddig.
Na elindultunk, csináltam néhány gyorsítást, stb... Meglepődött, mert ő sem gondolta, hogy ez lesz az eredmény. Hibakód nincs, viszont turbó nyomás sem. Sőt, teljesen kiakadt, hogy a nyomásértékek negatív előjellel mutatkoztak, vagyis a szívőcsőben, amibe a turbónak nyomni kellene, csak a motor szívó hatása érvényesül.
Úgy kiakadt, hogy igazam lett, hogy a pénzt sem fogadta el. Ekkor már nem megsértődve, hanem együttérzést tanúsítva. Kicsit szídta a főnökeit, hogy ezt másképp kellene csinálni, jobban odafigyelni az ügyfelekre, jobban megnézni, milyen autót, milyen állapotban vesznek be és adnak el.
A diagnosztikáért nem kellett fizetni, a győri szalon átvállalta.
Reggel frissen megcsapolom a turbó nyomóágán lévő gumicsövet, ráteszem a nyomásmérőt és játszok egy kicsit a vákuum szeleppel. Ha ott van nyomás, akkor jó a turbó, ha ott sincs, akkor az lesz a rossz. Ha viszont a turbón közvetlen van nyomás, akkor valahol, valamit bekapott és eldugult a rendszer. Pl.a visszahűtőnél. Már hallottam olyat, akinek ott volt dugulása.
Jelenleg úgy néz ki, mint ha lenne egy szívó dízelem, eldugult légszűrővel.
Egyenlőre ennyi, holnap megint többet tudok majd.
Nem tudom, az utángyártott DPF-et, meg merjem-e venni, de 600 ezret nem adok a gyáriért, kb. annyit ér az Octaviám, ami egy kiváló autó.
Üdv: Tibi

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4251 Dátum: 2019.07.13 07:59:09 »
Szia Tibi!
A turbó javítás:90k volt a középrész és 40 körül volt a munkadíj,de cseréltek még egy csövet is+ olajcsere is volt...de mindig a turbó állapotától függ,hogy mennyibe kerül.
Az utángyártott DPF-ről sok jót nem hallottam és az újról is lebeszélnélek,mert 200k km felett már nem úgy működik a motor,mint új korában(pl az injektorok stb.) és elég hamar el fog tömödni ismét,szóval a 600k kidobott pénz lenne...

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9380
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4252 Dátum: 2019.07.13 13:50:04 »
És akkor mi a megoldás?
Új injektorok, új DPF? Anyagi totálkár [emoji848]

Tapatalkkal küldve


suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4253 Dátum: 2019.07.13 13:56:36 »
Akkor szűrő nélkül kellene használnom az autót? Egy dolog, hogy ezzel sokak szerint bűncselekményt követek el (kb. mint ha a régi autóval közlekednék), de műszakin nem fog átmenni. Na mindegy, ezt már megoldom, eldöntöm, ha itt lesz az ideje.
Igen, igazad van, függ a turbó állapotától a javítás költsége. Az egyik pesti cég 120-ért csinálja, de kivétel nélkül, mindent felújítanak, vagy ha van raktáron, cserélik egyből. Itt megvárható a felújítás, ha nincs raktáron, de ingyen oda-vissza szállítják is.
Ma viszem szerelőhöz, mivel nincs sem aknám, sem emelőm, a kipufogót meg másképp nem lehet meglazítani. Addig pedig, a turbót sem lehet leszedni.
Leszedetem a turbót és a fojtó szelepet is. A fojtót itthon szépen kitakarítom, leellenőrzöm elektromosan, a turbót pedig valahova beadom felújítani.
Délelőtt átnéztem a rendszert. Nincs eldugulva. A turbó fúj egy kis löketet, ha kézzel változtatom a lapátállásokat, de nagyon gyenge.
Láttam egyik felújító cégnél utángyártott turbót. Úgy emlékszem, egy év km korlátozás nélküli gari van rá. Az u.gyártottra pedig szintén, de csak fél év.
Körbejárom a cégeket, elsőként a győrit nézem meg.
Üdv: Tibi

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4254 Dátum: 2019.07.13 21:16:25 »
Szia Nagycitrom
A megoldást én is szeretném tudni. Ha az ember nem ért hozzá valamennyire, jól lehúzzák és nem csinálnak semmit. Aztán megy a következő szerelőhöz, az újra kezdi, mert bemondásra nem hisz el semmit. Jó sok munkaórával leellenőrzi azt, amit már más is megtett, aztán közli, hogy 100 akárhány ezer lesz. -Na és jó lett az autó? Kérdi a tulaj. -Ja, hát nem tudjuk mi lehet vele. Válaszol a szerelő.
Szomszédom egy lambdaszonda hiba miatt, 200 ezret hagyott ott összesen, 4, vagy 5 szerelőnél. A végén maga csinálta meg, azóta jó a járgány.
Nekem is lazán kicserélték volna a vákum szelepet 56 ezer anyag+19 ezer munkadíjért. Aztán megmutattam a szerelőnek, hogy semmi baja.
Egyik ismerősnek egy repedt vákumcső miatt, csrélték a turbót és a vákumpumpát. Ez egy fél millás játék volt, mindez a szerelő hozzá nemértése miatt.
Pedig vannak nagyon jó szerelők, de nehéz megtalálni, vagy annyira tele vannak, hogy soha nem tudsz bekerülni hozzá.
Az biztos, hogy legközelebb, új autót veszek. Inkább bevállalok egy kisebb hitelt, de nem mennek szét az idegeim, nem töltöm az időm szereléssel, nem vernek át a szervízben és bátran indulok el, tudom, hogy hazaérek.
Üdv: Tibi

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9380
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4255 Dátum: 2019.07.13 21:30:06 »
Az is egy megoldás (új autó), de sajnos a D-CAT egy nagyon drága fenntartású motor a 2.-3. tulajnak. Nincs utángyártott cucc, de legalább a gyári k..va drága (DPF, csúcsok - főleg az ötödik). Az első tulaj sokat fizet érte, de legalább kiélvezi a tudását. A következő tulajnak nagy valószínűséggel viszont csak a szívás marad. Nem véletlenül árazza be a piac ezeket irreálisan alacsony árra. 2 millióval drágább újonnan, majd mondjuk 10 év múlva fél millióval olcsóbban is nehezen adható el (egy benzineshez képest).
Nem, ez nem kárörvendés, hanem szomorú tény, mert sokan megörülnek a nagy teljesítményű olcsó dízelnek (és még ráadásul Toyota, tehát tuti megbízható és kimegy a világból), majd sokaknál jön a fekete leves  :cry:

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4256 Dátum: 2019.07.14 08:31:06 »
Igen, pont ezért vettem Toyotát, a legendás megbízhatóság miatt. Mivel nem vagyok önfejű (az építkezésen is sokat spóroltam, hogy meghallgattam másokat), sok szerelőt és használót megkérdeztem, a különböző márkákkal kapcsolatban. A végén az jött le, hogy a Toyotával járok a legjobban.
Most azt gondolom, hogy egy új Suzukival járnék legjobban. Igaz, kicsi kocsi, de keveset fogyaszt, a motorjához talán soha nem kell nyúlni. Az Ignist 14 évig használtam, egyszer kellett takarítani alapjárati motort és EGR-t, 12 évesen.
Viszont most ez van és ezt kell megcsinálni. Tisztában voltam vele, hogy a használt autó bukta. Sokak szerint, az új a bukta. Azt gondolom, ha 8-10 évig használom, akkor már megéri az új. Lehet jobban jártam volna használtban egy 5-ös, vagy 6-os golffal, 1.6 benzinnel.
Amúgy nekem 2.2 D4D van. Nem tudom, mi a különbség a D-CAT-hoz képest.
Úgy tűnik, mire kész lesz, ott leszek a piaci értékénél úgy, hogy sok hibát magam derítettem ki és nem fizettem érte horribilis óradíjakat.
Üdv: Tibi

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4257 Dátum: 2019.07.16 20:22:59 »
Sziasztok
Ma végigtelefonáltam néhány turbó jevító céget. A turbotec kft-nél nem tudták elvállalni, anyaghiány miatt. Pesten lett volna, de nem tudtak kb. árat sem mondani. Azt mondta a hölgy, 35-től 125 ezerig. Végül Győrben a Langexnél, kaptam gyári új középrészt, 64 ezerért. Ma kitakarítottam a terelő lapátokat, meg a házakat, félig össze is raktam. A fojtószelep is ki lett pucolva. Holnap megveszem a turbó és szívósor tömítést, aztán megy a cumó a szerelőhöz. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy tényleg ez volt-e a probléma, de az biztos, hogy turbónyomás nem volt.

Bramac

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4258 Dátum: 2019.07.17 09:28:34 »
Sziasztok!
A 2.2 D-cat motor a 2009 utan gyártott avensisekben is problémás? Tovabbra is kerülendő hasznaltautó vásárlásnál?

szalo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4259 Dátum: 2019.07.17 11:26:16 »
Srácok, bocs, ha csak beleugatás lesz és nincs haszna, de mivel pont Avensis II vásárlásban imbolygok VVTi/D-4D/D-CAT pontban, találtam egy ilyen magabiztos állítást a neten:
https://rigotech.hu/toyota-avensis-2-2-d4d-reszecskeszuro-fap-dpf-problema-megoldasa/   Bárcsak segítene.. Remélem fog! (Írnak arról is, hogy ha a DPF kiszerelést csinálsz, mit fogsz még szívni..)