Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1354378 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

R1200GS

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4230 Dátum: 2019.06.11 11:33:08 »
A gyári brutál drága, bontóból 1,5 perc alatt elviszik, mivel a nyestek szeretnek lakni benne / megrágni.Én ezt rendeltem, töredéke a gyári árának és teljesen jó: http://www.stp-hungary.hu/index.php?P=termekek&K=2&FK=17&AK=&ID=16689(ez a Versohoz való méret, lehet neked más méretű kell)

Nagyon király, jól lesz. Látom van több méretben is, szerintem találok megfelelőt.
Köszönöm!

Szerk.: Jó az L-es nekem is.
« Utoljára szerkesztve: 2019.06.11 11:46:39 írta R1200GS »

R1200GS

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4231 Dátum: 2019.06.14 13:51:47 »
Mobil1 ESP LE 0W30 rövidebb távokra,
Eneos PH Multi 5W30 normál használatra.

Egyelőre 0w30-at rakok bele.
Viszont nem találom az általad javasolt olajat. ESP LD-t, LV-t látok csak.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4232 Dátum: 2019.06.14 19:08:00 »
Elnézést!  :cry: M1 ESP LV 0W30 a megfelelő.

R1200GS

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4233 Dátum: 2019.06.14 22:00:00 »
Köszönöm! :clap:

Rendszeresen cserélendő alkatrészekből milyen márkákat javasoltok. Gondolok itt szűrőkre, futómű alkatrészekre.
Olajszűrőből, légszűrőből Nippartsot rendeltem. Vagyis az üzletben ezt keresték ki, nem variáltam rajta.
Korábban a Carinába is javarészt Nipparts cuccokat raktam.
Vagy felesleges túlmisztifikálni, ne a legolcsóbb legyen, akkor valószínű rendben lesz az alkatrész? Vannak kerülendő gyártók?

Fékeket teljesen fel akarom újítani, vagyis dugattyú, karmantyú, porvédő csere lesz. Tárcsa, betét nem túl régi, előző tulaj cserélte.

https://www.autoalkatreszonline24.hu/autofren-seinsa/7875854

Autofern jó lehet?

Időnként szoktatok hűtőfolyadékot cseréltetni? Azon gondolkozok, hogy azt is lecserélem.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9380
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4234 Dátum: 2019.06.14 22:03:18 »
Időnként szoktatok hűtőfolyadékot cseréltetni? Azon gondolkozok, hogy azt is lecserélem.
Kétévente szoktam cserélni (mondjuk én 45e km-t megyek évente), a vízszivattyú meghálálja.

boborjan

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
D-4D & D-CAT
« Válasz #4235 Dátum: 2019.06.18 16:41:01 »
Sziasztok,

egy faceliftes T27-es 2.0 D4D Avensis Wagont szeretnék venni, elsősorban az érdekelne, hogy milyen valós fogyasztással lehet számolni. Kb 3/4 részben autópályán lenne használva.
Az én lában egy kicsit nehezebb, úgy 150-160-as tempót szoktam menni.
A családban lévő 2007-es T25 2.0 D4D (480.000 km) óra szerinti 160-as tempónál 5.8 - 6.2 -t eszik (rátankolással többször mérve), 120-130-nál 5 liter alá is bevihető. Kérdés hogy az "új" tudja-e ezeket az értékeket, esetleg jobbakat, mert pl az adatlapján kevesebbet írnak.

 Nagy segítség lenne ha írnátok valós méréseket.

Köszönöm
Avensis 2.2 D-4D D-Cat Autom. 150LE 2010

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4236 Dátum: 2019.06.26 16:59:58 »
Sziasztok
Épp most regisztráltam. Sajnos idő hiányában, nem tudok mindent visszaolvasni, ezért inkább kérdezek.
Toyota Avensis D4D 2.2-vel kapcsolatban. Kb. 220-2300 fordulattól kezd húzni, de ott sem úgy, ahogy kellene. 2012-es, 311 ezer km van benne. A műszer a beszívott levegő hőmérséklet érzékelő hibát írta. Az érzékelő úton van, egy légtömegmérővel együtt. Ha ezek nem segítenek, az EGR, vagy inkább turbó hibára gyanakodjak?
A diagnosztika szerint, a részecskeszűrő nem sérült és nem tömődött el. Igaz, a két szenzor közötti nyomáskülönbség, alapjáraton és pörgetett motornál, szinte semmit nem változott, ez nekem kicsit gyanús. Az Octáviámon tavaly cseréltem turbót, aminek nem működtek a lapátjai a vákuumdob miatt. Csere után nem lett tuti, a légtömegmérő csere oldotta meg. Úgy tudom, a légtömegmérő csere után, le kell nullázni az újhoz. Az EGR tisztításnál is van ilyen teendő? Esetleg a turbó lapátmozgató motornak lehet gondja?
Esetleg tudtok valakit, aki megbízható és erre van specializálódva?
Köszönettel: Tibi

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4237 Dátum: 2019.06.27 08:11:21 »
Sajnos idő hiányában, nem tudok mindent visszaolvasni
Ne aggódj, előbb utóbb lesz rá időd. ;)
Az itteni és a corolla fórumban a dízel topicokon érdemes átrágni magad elsősorban, ha a problémád miatt regisztráltál.
« Utoljára szerkesztve: 2019.06.27 08:22:08 írta Silent »

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4238 Dátum: 2019.07.01 23:18:16 »
Sziasztok,

egy faceliftes T27-es 2.0 D4D Avensis Wagont szeretnék venni, elsősorban az érdekelne, hogy milyen valós fogyasztással lehet számolni. Kb 3/4 részben autópályán lenne használva.
Az én lában egy kicsit nehezebb, úgy 150-160-as tempót szoktam menni.
A családban lévő 2007-es T25 2.0 D4D (480.000 km) óra szerinti 160-as tempónál 5.8 - 6.2 -t eszik (rátankolással többször mérve), 120-130-nál 5 liter alá is bevihető. Kérdés hogy az "új" tudja-e ezeket az értékeket, esetleg jobbakat, mert pl az adatlapján kevesebbet írnak.

 Nagy segítség lenne ha írnátok valós méréseket.

Köszönöm

kicsit talán többet eszik, de nem sokkal.. elvégre ugyanaz a moci..
« Utoljára szerkesztve: 2019.07.01 23:21:02 írta helkis »

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4239 Dátum: 2019.07.01 23:49:48 »
Már írtam ide évekkel ezelőtt, sajnos senki nem tudott megoldást rá, azóta is azzal köszkődöm.
Természetesen volt szervizben és mivel éppen nem produkálta a jelenséget, hiba hiján abba is maradt a dolog. Sőt egy nagyon kedves illető, Toyota mérnök is innen a forumról személyesen volt nálam és sajnos akor sem jártunk sikerrel.(rendes Toyota szoftver stb.) Neveket nem akarok írni természetesen.
A hiba pontos leírása: Kizárólag hidegben, kb 8 fok alatt amikor indítok, a motor azonnal elindul, megy 1vagy2 mp-ig és a következő amit tapasztalok az az hogy nem megy a motor hanem csak az önindító teker.Magyarul elindul pöcc-röff és rögtön leáll majd automatikusan indit megint. Viszont így már elindul rendesen. Nos, ami válltozott azóta  hogy a második indításnak az ideje kitolódott kissé. Először kb 10 mp -es tekeréssel kezdte, most már szerintem tekerne a végtelenségig ha hagynám. A bevett indítási módszerem az hogy kuplung kinyom,start gomb megnyom és amikor ugye elindul, leállítom az egész folyamatot még mielőtt elkezdene újraindulni. Kezdem előlről az egészet és így már gond nélkül elindul. Igazából el is kereszteltem dupla indításnak mert végülis az. Egészen megszoktuk már és annyira begyakoroltuk hogy kívülről szinte észre se venni hogy kétszer lett elindítva... Amúgy tényleg rendesen át lett nézve anno, járó motorral is és menet közben is rádugott laptoppal. Befecskendezők közel gyári értéken,( amiket rögtön kicseréltek volna a szervizbe, azzal kezdték) nyomások megvannak, vadonat új egr szelep 100 ezerért, (ezt a szervizben sózták rám) és mindt később kiderült kidobott pénz volt. Szóval aztán feladtam mert ha egy szervizben csak úgy tudnak javítani hogy szép lassan megvetetnek velem egy komlett motort apránként és így kicserélgetik a dolgokat egyesével és még mindig nem jó, akkor inkább maradok a "dupla" indításnál az legalább nem kerül feleslegesen kidobott pénzbe....Kb 3-4 éve volt itt erről szó már, akor is leírtam mindent igazából. Apropó ha már itt írogatok úgyis.....kuplungcserekor mindig kell cserélni a kettőstömegü lendkereket is? Mert most az van hogy annyira fent fog már hogy elkerülhetetlen a csere és bizony 400 ezerrel kezdett a szerelő (nem szerviz, oda többé nem teszem be a lábam.) Viszont azt mondja hogy valahogy megkerülhető a kettőstömegü , ill. átalakítható hogy ne keljen bele.... Erről tapasztalat valakinek?


-üzemanyagszűrő csere mikor volt legutóbb? milyen márka?

-az üzemanyag szűrő tetején van egy pumpa azt megpumpálva első indítás előtt, elsőre elindul?-

-az üzemanyag szűrő és a nagynyomású pumpa közötti üzemanyag csövet cseréld le, és a csőbilincseket úgy állítsd be, hogy ne tudják a közeli csöveket megsérteni..


suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4240 Dátum: 2019.07.06 19:33:44 »
Sziasztok
Megtörtént a DPF eltávolítása az Avensisből. Eddig azt gondoltam, hogy az fogja vissza, az fojtja le. A jelenség az, hogy most sem megy jobban, csak a pillanatnyi fogyasztási értékek lettek alacsonyabbak. Műszer szerint minden rendben.
Olyan, mint ha le lenne fojtva az autó.
Gondoltam még a turbo hibájára, hogy a lapátok nem mozognak. Ezt majd turbonyomásmérővel megnézem, ha lesz időm.
Esetleg van valakinek még ötlete, tapasztalata?
Szervízbe én sem viszem, mert ahogy előttem írták, megvetetik a fél autót, aztán még mindig rossz marad.
Köszönettel: Tibi

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4241 Dátum: 2019.07.06 19:49:27 »
Sziasztok
Megtörtént a DPF eltávolítása az Avensisből. Eddig azt gondoltam, hogy az fogja vissza, az fojtja le. A jelenség az, hogy most sem megy jobban, csak a pillanatnyi fogyasztási értékek lettek alacsonyabbak. Műszer szerint minden rendben.
Olyan, mint ha le lenne fojtva az autó.
Gondoltam még a turbo hibájára, hogy a lapátok nem mozognak. Ezt majd turbonyomásmérővel megnézem, ha lesz időm.
Esetleg van valakinek még ötlete, tapasztalata?
Szervízbe én sem viszem, mert ahogy előttem írták, megvetetik a fél autót, aztán még mindig rossz marad.
Köszönettel: Tibi

DPF eltávolítása? Juhúú, elég nagy botorság így idevetni...

Másrészt, ez a biztosan sokrétű műszaki előképzettségen alapuló szakmai próbálgatás, ami valóban fényévekkel jobbnak tűnik a szervize találomra cserélgetős procedúrájánál. Grat!

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4242 Dátum: 2019.07.06 20:00:26 »
Szia Suszitibi!
Én most vagyok túl az SCV cserén túl,nekem megoldotta a lomhaságot.
A teljesítményvesztésen kívül van más tünet?
Nekem először hidegindítás után érezhetően ,,hullámzott" az üzemanyagnyomás,majd elkezdett induláskor fulladni és érezhető volt a teljesítménycsökkenés.
Nem volt hibakód,ezért megpróbáltam a Pro-tec spéci tisztító adalékot.Az autó érezhetően,, magához tért",de a következő rátankolásnál(Shell prémium),már a benzínkútról kijövet minden a régi volt,elindulásnál visszajött a rángatás,de annyira,hogy félre kellett állnom.újraindítás után megjavult a következő megállásig ill. elindulásig,főleg akkor,amikor meredek emelkedőn kellett elindulni.
Szerencsére másnap hibakód is lett a legnagyobb dugóban...:
 -az üzemanyagrendszerben nyomás csökkenés!
Ez lehett volna a nagynyomásútól kezdve az injektorokig bármi...de a tünetek alapján az SCV szelep lett kicserélve.Ebay-ről lett rendelve és így nem is volt annyira vészes,ahhoz képest,hogy most mennyivel jobban megy.. ::)
A DPF-t tisztítasd ki és rakd vissza légyszí!

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4243 Dátum: 2019.07.06 22:45:49 »
Keeper83
Köszönöm az okoskodó hozzászólást. Szerintem egy olyan alkatrészt, ami 200-250 ezer km után legtöbb esetben tönkre megy, nem botorság kivenni. Ha nem veszem ki, nem tudom meg, hogy ez okozza-e a hibát.
Sajnos, amíg a szerelők csak alkatrészcserélők, kénytelen az ember találgatni. Vagy talán fizeted a szervíz költséget?
Egyébként az Octáviámat sem tudták megcsinálni, magamnak kellett. Sajnos arra nem jönnek rá a szerelők, hogy a turbó lapátjai megszorulnak és hogy ki kell cserélni a légmennyiség mérőt. A legtöbbje, azt sem tudja, hogy a diagnosztikai programban, mit is jelentenek a különböző értékek.

Sárközi András
Addig semmiképp sem lesz új DPF, amíg nem derül ki, hogy mi a hiba oka. Félek, hogy az új szűrő hamar tönkre menne. Előbb ki szeretném deríteni, mi okozza a teljesítmény vesztést. Addig nem adom el az Octaviát, azzal közlekedek. Volt DPF tisztítás, 1000 km-t sem bírt ki. Úgy néz ki, a differenciál szenzor is rossz, állandó értéket mutat, a diagnosztika mégsem írja hibának. Holnap mérem ki műszerrel.
Az EGR-t kipucoltam, az elektromos részt is leteszteltem, szépen nyit és zár.
Egyébként fogalmam nincs, mi az az SVC.
Az autó tökéletesen indul, nem rángat, alapjárat jó. Kb. 2300-2500-tól kezd nyomatékosbb lenni, de ott is kevés. Az 1.9 TDI gyári Octáviám, sokkal jobban megy.
Első körben a turbó lapátokat gondolom megtakarítani és egyben megnézni, milyen állapotban van. Ha kotyog, akkor felújítás.
Ha ettől sem lesz jó, akkor jön a szívórészben lévő fojtószelep, ami az EGR-el összhangban működik. Sok eladót látok, tehát lehet ez is egy gyenge része a rendszernek. Leírnád mi az SVC?
Köszönettel: Tibi

 

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4244 Dátum: 2019.07.07 01:09:57 »
Keeper83
Köszönöm az okoskodó hozzászólást. Szerintem egy olyan alkatrészt, ami 200-250 ezer km után legtöbb esetben tönkre megy, nem botorság kivenni. Ha nem veszem ki, nem tudom meg, hogy ez okozza-e a hibát.
Sajnos, amíg a szerelők csak alkatrészcserélők, kénytelen az ember találgatni. Vagy talán fizeted a szervíz költséget?
1. Aki kiszedi a DPF-et a kocsiból az sötét mint az állat.
2. Pár forint haszonért olyan apró koromrészecskéket pöfög ki a DPF mentesített gép, ami jelentősen növeli a rák kockázatát.
3. A modern dízeleknek a DPF szerves része, mégpedig jó okkal: az a célja, hogy ne purcanjon ki szép lassan a többi ember aki kénytelen beszívni a kipuffogott részecskéket.
4. Láthatóan nem érted, hogy ha nem vagy képes egy dízelt fenntartani akkor nem szabad megvenni.
5. Itt olyan emberek vannak főleg, akik szeretik a kocsijukat és megveszik azt ami kell hozzá. Például a katalizátort és a részecskeszűrőt is.
6. Jogi okokon túl morális szempontból is vissza kéne rakni azt a részegységet.
7. Itt bárki szívesen segít a problémamegoldásban, de a DPF kiszerelés a közvélekedés szerint lassú gyilkosság.