Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1354556 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

pBalu

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4185 Dátum: 2019.05.01 07:57:12 »
Sziasztok
Hasonló problémám van. 2.2 D-CAT Avensis, 2006-ból. 240ezer kilométerrel. Motort és injektorokat cseréltek benne 160ezernél, a részecskeszűrőt pedig kitisztitották/kiégették 230ezer körül. Ennyit tudok róla, fél éve került hozzám.
Amint az autó közel jár hogy elérje az üzemi hőmérsékletet beindul az ötödik injektor, és elkezd először kevésbé, majd egyre jobban füstölni. Független a gyorsítástól, váltástól. Ez egy fél perces folyamat kb. Ha városban araszolok vele, akkor hidegben minden nap, melegben 2-5 naponta jön elő a jelenség. Ilyenkor a fogyasztása is 9 literre jön ki, és baromi ciki vele közlekedni. Ha hosszabb útra megyek, ott nincs vele gond, annyit látnak a mögöttem jövők, hogy az autó 5-10mp-ként "köhög" egy kéket, de én pl nem veszem észre a tükörben. Volt egy teljes tank amit hosszútávon nyomtam le az autóval, nem tapasztaltam a regenerálódás semmi jelét sem, 7 literes fogyasztás jött össze a végén. Ez már azért baráti. Ömw prémiumot tankolok, túl vagyok már 2-3 féle adalékon, olajcsere, olaj és üa szűrő csere stb ezeken túlvagyok. Olajat, vizet nem eszi. Toyota márkaszerviznél végzett motordiagnosztika szerint minden rendben van, szerintük ez ilyen. Én pedig ezt nem tartom normálisnak. Merre induljak el, milyen lehetőségek vannak? Szeretném ezt a kocsit, de így erősen korlátozza a használatot.
Előre is köszi.

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4186 Dátum: 2019.05.01 08:46:10 »
Szia!Sajnos ez ilyen,a márkaszervízben a részecskeszűrő eltömődését ,végét jósolták nekem is.
Utána olvastam a részecskeszűrő tisztításnak,mert a cseréje horror drága.A legkorrektebbnek a Győrben található  Turbo-tec tűnik...ők nem égetéssel,hanem vegyszeres tisztítással dolgoznak.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4187 Dátum: 2019.05.01 23:36:13 »
Sziasztok
Hasonló problémám van. 2.2 D-CAT Avensis, 2006-ból. 240ezer kilométerrel. Motort és injektorokat cseréltek benne 160ezernél, a részecskeszűrőt pedig kitisztitották/kiégették 230ezer körül. Ennyit tudok róla, fél éve került hozzám.
Amint az autó közel jár hogy elérje az üzemi hőmérsékletet beindul az ötödik injektor, és elkezd először kevésbé, majd egyre jobban füstölni. Független a gyorsítástól, váltástól. Ez egy fél perces folyamat kb. Ha városban araszolok vele, akkor hidegben minden nap, melegben 2-5 naponta jön elő a jelenség. Ilyenkor a fogyasztása is 9 literre jön ki, és baromi ciki vele közlekedni. Ha hosszabb útra megyek, ott nincs vele gond, annyit látnak a mögöttem jövők, hogy az autó 5-10mp-ként "köhög" egy kéket, de én pl nem veszem észre a tükörben. Volt egy teljes tank amit hosszútávon nyomtam le az autóval, nem tapasztaltam a regenerálódás semmi jelét sem, 7 literes fogyasztás jött össze a végén. Ez már azért baráti. Ömw prémiumot tankolok, túl vagyok már 2-3 féle adalékon, olajcsere, olaj és üa szűrő csere stb ezeken túlvagyok. Olajat, vizet nem eszi. Toyota márkaszerviznél végzett motordiagnosztika szerint minden rendben van, szerintük ez ilyen. Én pedig ezt nem tartom normálisnak. Merre induljak el, milyen lehetőségek vannak? Szeretném ezt a kocsit, de így erősen korlátozza a használatot.
Előre is köszi.
Benzinesen nem gondolkoztál? Nincs benne részecskeszűrő és 7,5 liter benzint fogyaszt a 9 liter dízel helyett. :whistling:

flaci46

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4188 Dátum: 2019.05.02 11:30:08 »
Sziasztok!
Most vettem egy 2013 toyota avensis kombi 2.0D mivel semmi infót nem adott az eladó igy először is szeretném lecserélni az olajokat a motor olaj csere az megy de a sebváltó leeresztő és feltöltő csavarokhoz kellene segitség hol található  és a gáz olajszürő köszönöm a segitséget!
« Utoljára szerkesztve: 2019.05.02 11:54:58 írta flaci46 »

Prédikátor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4189 Dátum: 2019.05.10 18:15:36 »
Sziasztok!T27-hez milyen első ablaktörlő lapátot ajánlatok?Valeot néztem,9200ft pár.Kicsit sokallom,van valamilyen olcsóbb,vagy ne kisérletezzek?

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4190 Dátum: 2019.05.10 20:11:15 »
Sziasztok!T27-hez milyen első ablaktörlő lapátot ajánlatok?Valeot néztem,9200ft pár.Kicsit sokallom,van valamilyen olcsóbb,vagy ne kisérletezzek?
Valeso, Bosch. Miért sokallod? Ha kapsz olcsóbb ablaktörlőt és lesz egy félköríves bemaródás a szélvédőn cserébe, akkor boldogabb leszel, hogy spóroltál kicsit?

farout

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4191 Dátum: 2019.05.14 20:19:11 »
Sziasztok!

Mi a véleményetek a HHO motortisztításról? Valaki már megcsináltatta az autóján?

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9380
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4192 Dátum: 2019.05.14 20:35:28 »
Sziasztok!

Mi a véleményetek a HHO motortisztításról? Valaki már megcsináltatta az autóján?
Adok egy számlaszámot, fizesd be oda a tisztítás költségét, ígérem, hogy a gyerekemre költöm, ott legalább hasznosan megy el a pénz. Vagy add a szegényeknek vagy vidd el az asszonyt egy jó helyre. Bármi, csak ne ott fizesd ki!

Egyszóval: felesleges

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4193 Dátum: 2019.05.15 08:33:56 »
...ugye mindig előkerül hogy "minek tanították nekem x és y dolgot az iskolában, semmi hasznát nem veszem az Életben".
Na, pl. az ilyenekért volt érdemes figyelni a kémiaórán, hogy mivel és hogyan léphet reakcióba a hidrogéngáz  :devil:
De lehetne még ezer másik példát mondani, ahol a 30 soros, tudományos(nak látszó), de valójában jobb esetben értelmetlen, rosszabb esetben szimplán hazug szövegekkel próbálnak eladni vagy éppen félremagyarázni valamit. (v.ö.: "az oltásban higany van, mééérgezőőőő")

farout

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4194 Dátum: 2019.05.15 19:23:04 »
Oksa, köszönöm a válaszokat. Így már nem áldozok rá. Semmiképp nem akartam volna belevágni a megkérdezésetek nélkül. Nekem is indítási problémáim vannak az autóval, ezért gondoltam rá mert azt is nagyon nyomják hogy megoldhatja azt is...
Mindegy is.....
 köszi

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4195 Dátum: 2019.05.15 19:44:35 »
...ugye mindig előkerül hogy "minek tanították nekem x és y dolgot az iskolában, semmi hasznát nem veszem az Életben".
Na, pl. az ilyenekért volt érdemes figyelni a kémiaórán, hogy mivel és hogyan léphet reakcióba a hidrogéngáz  :devil:
De lehetne még ezer másik példát mondani, ahol a 30 soros, tudományos(nak látszó), de valójában jobb esetben értelmetlen, rosszabb esetben szimplán hazug szövegekkel próbálnak eladni vagy éppen félremagyarázni valamit. (v.ö.: "az oltásban higany van, mééérgezőőőő")
Aki nem járt be kémiaórára, de keresi az oldalon a kötelező elemeket, mint pl. impresszum, adatvédelmi nyilatkozat, cégnév, cégjegyzékszám és hasonlók, az is kezd gyanakodni, hogy tvshopos derék mágnest készülnek épp rásózni.

Nekem is indítási problémáim vannak az autóval, ezért gondoltam rá mert azt is nagyon nyomják hogy megoldhatja azt is...
Mi a pontos indítási panasz? Hozzáértő szerelő látta?

farout

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4196 Dátum: 2019.05.15 21:24:03 »
Már írtam ide évekkel ezelőtt, sajnos senki nem tudott megoldást rá, azóta is azzal köszkődöm.
Természetesen volt szervizben és mivel éppen nem produkálta a jelenséget, hiba hiján abba is maradt a dolog. Sőt egy nagyon kedves illető, Toyota mérnök is innen a forumról személyesen volt nálam és sajnos akor sem jártunk sikerrel.(rendes Toyota szoftver stb.) Neveket nem akarok írni természetesen.
A hiba pontos leírása: Kizárólag hidegben, kb 8 fok alatt amikor indítok, a motor azonnal elindul, megy 1vagy2 mp-ig és a következő amit tapasztalok az az hogy nem megy a motor hanem csak az önindító teker.Magyarul elindul pöcc-röff és rögtön leáll majd automatikusan indit megint. Viszont így már elindul rendesen. Nos, ami válltozott azóta  hogy a második indításnak az ideje kitolódott kissé. Először kb 10 mp -es tekeréssel kezdte, most már szerintem tekerne a végtelenségig ha hagynám. A bevett indítási módszerem az hogy kuplung kinyom,start gomb megnyom és amikor ugye elindul, leállítom az egész folyamatot még mielőtt elkezdene újraindulni. Kezdem előlről az egészet és így már gond nélkül elindul. Igazából el is kereszteltem dupla indításnak mert végülis az. Egészen megszoktuk már és annyira begyakoroltuk hogy kívülről szinte észre se venni hogy kétszer lett elindítva... Amúgy tényleg rendesen át lett nézve anno, járó motorral is és menet közben is rádugott laptoppal. Befecskendezők közel gyári értéken,( amiket rögtön kicseréltek volna a szervizbe, azzal kezdték) nyomások megvannak, vadonat új egr szelep 100 ezerért, (ezt a szervizben sózták rám) és mindt később kiderült kidobott pénz volt. Szóval aztán feladtam mert ha egy szervizben csak úgy tudnak javítani hogy szép lassan megvetetnek velem egy komlett motort apránként és így kicserélgetik a dolgokat egyesével és még mindig nem jó, akkor inkább maradok a "dupla" indításnál az legalább nem kerül feleslegesen kidobott pénzbe....Kb 3-4 éve volt itt erről szó már, akor is leírtam mindent igazából. Apropó ha már itt írogatok úgyis.....kuplungcserekor mindig kell cserélni a kettőstömegü lendkereket is? Mert most az van hogy annyira fent fog már hogy elkerülhetetlen a csere és bizony 400 ezerrel kezdett a szerelő (nem szerviz, oda többé nem teszem be a lábam.) Viszont azt mondja hogy valahogy megkerülhető a kettőstömegü , ill. átalakítható hogy ne keljen bele.... Erről tapasztalat valakinek?

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9380
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4197 Dátum: 2019.05.15 22:28:21 »
A befecskendezőket hogyan mérték be? Autóban vagy kiszerelve padon? És ott sem mindegy milyen programmal (a Delphi pl felejtős). Ugyanis valamelyik lesz a ludas valószínűleg.
Kettős tömegű kihagyása és szimpla beépítése: valaki szerint működik (valameddig tuti), mások szerint több lesz a kár, de csak később. Most hogy te kinek hiszel, rád bízom (benzines autóim vannak, csak a FB csoportban rengeteg hasonló esetről írnak)

Más, nem neked.
Megint meggyőződtem, hogy jól döntöttem, hogy másodszorra is Valvematic motoros Avensis-t vettem. A 2.2 dízel egy pénztemető és nekem meg munkaeszköz is az autó, nem tudom szerelőhöz hordani és nélkülözni. Nekem az luxus. 314e km, csak a kötelező dolgok és egy akksi és 6,4-es fogyasztás, a másodikkal 60e km-nél tartok.

farout

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4198 Dátum: 2019.05.15 23:53:22 »
Kösz a választ, a befecskendezők nem lettek kiszerelve és azt hogy milyen softverrel lett mérve azt sajnos nem tudom.

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4199 Dátum: 2019.05.16 08:21:56 »
Farout a kettőstömegűt csak akkor cseréld ki,ha baja van...