Némi indulatot érzek a válaszokban...
DPF kiiktatás kérdéskörére jön elő, rendkívül aljas dolog. Ilyet nem csinálunk, pont.
Általánosságban ez egy sokszor körbejárt kör:
1. Az átlagautós, aki ma dízelt vesz, jellemzően városi használatra, évi ~15.000km futással vesz dízelt. Megnyugtatja magát, hogy hétvégén az anyóshoz megy 30km-t. Autópályán. Ettől mondjuk a kocsi egész héten hidegen fut.
2. Kimatekolja, hogy a dízellel megspórol 2 liert a benzineshez képest, azaz évi 300 liter üzemanyagot, az 120.000 forint, hurrá. 5 évig tartja, össze fog jönni 600.000 forint. Zseninek érzi magát.
3. Ugye az eladó se hülye,azért vett anno dízelt, hogy kiautózza a kocsi értékét. Eladásra általában akkor kerít sort amikor a kocsi szervízt kívánna. Nem költ rá, inkább vesz egy újat.
4. Átlagautósnál valamikor befutnak a használt dízel -egyébként várható, tehát tervezhető- költségei. Rezeg a kettőstömegű, füstöl ok nélkül, a DPF állandóan csak regenerál, a fogyasztás már nem 2 literrel alacsonyabb a benzinesnél, hanem 2 literrel magasabb. Városi használat, és jé, hirtelen elkezd fogyni a víz, az olaj meg habos... hopp, hengerfejes.
Ha szerencsétlen vétel, és egyszerre több sebből vérzik a kocsi, a 200-400-600.000 forintos összegekből kijön egy akkora összeg ami magasabb mint az autója értéke, akkor elkezd kétségbeesetten kiút után nézni. Ami nincs. Novoth mondta pár éve, hogy 10 éves kor fölött a modern dízel záros határidőn belül benyel egy közel milliós összeget Mivel idővel a kocsi minden komponense cserére/felújításra szorul, ez nem vita kérdése, a kérdés az hogy azonnal, vagy van egy kis haladék. Viszont az 1 milliós költség évi 25-30.000km futás alatt soha nem lesz rentábilis.
Érdekesség: a cégnél a sales kollégák többsége Toyota hibridet vagy csak simán benzinest hajt, mert a hosszú tartás miatt jobban megéri mint a dízelen nyerhető esetleges megtakarítás. Ev. mind, a cég megfizeti az autó költségeiket, viszont amit megtakarítanak az az ő zsebükben marad.