Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1355090 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Misibringa

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4125 Dátum: 2019.02.14 08:48:11 »
Sziasztok! Két kérdésem van. Van e köze a DPF -nek a hengerfej problémához ,és olyat is hallottam, hogy kiiktatják és átírják a vezérlő programot. Ennek mi lesz a hatása későbbiekben. Pl. zöldkártyát kap e ebben az állapotban és kihat e a motor erejére? Válaszotokat előre is köszönöm!

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4126 Dátum: 2019.02.14 08:57:04 »
Igen, ki lehet iktatni. Valamennyi tüdőbeteg és rákos gyermek el nem múló hálával szemléli ezen "szakemberek" tevékenységét.
De persze kéznél van a "mások is csinálják" és a "volán buszok is hogy füstölnek" mentség mindenki számára.

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4127 Dátum: 2019.02.14 09:03:58 »
ha csak város(tudom,hogy dízelt nem használunk városban,de mégis),akkor nekem is 9 körül,de ha vegyes akkor 8.3-8.5

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9381
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4128 Dátum: 2019.02.14 09:04:09 »
Sziasztok! Két kérdésem van. Van e köze a DPF -nek a hengerfej problémához ,és olyat is hallottam, hogy kiiktatják és átírják a vezérlő programot. Ennek mi lesz a hatása későbbiekben. Pl. zöldkártyát kap e ebben az állapotban és kihat e a motor erejére? Válaszotokat előre is köszönöm!
A hengerfej problémához semmi köze sincs.

A pénztárcádhoz van köze. Ha már nem tud regenerálni, kuka és egy új 600e körüli összeg.
Ezért a dízel keveset fogyaszt, nem kell költeni rá elvet vallók ahelyett, hogy megvennék, inkább szétfúrják, kivágják és a szoftból is kiírják (kb 75-90e Ft összköltséggel). És tadaaam, nincs probléma, csodálatosan megy, keveset fogyaszt, öröm és bódottá! - szerintük...
De van.
1) Nem legális - természetesen -, bár lehet hozni a környezetvédelmi értékeket, attól még környezetszennyező. Nem passzióból tették bele.
2) A szoft átírásával nem csak ezt iktatták ki, hanem mást is. Nem fogsz hibaüzenetet kapni bizonyos problémákról. Csak akkor szembesülsz vele, amikor összef@sta magát a motor. És akkor fizeted ki a DPF árát - ja nem, inkább többet.

De én csak egy irigy benzines tulaj vagyok  ;)  :flowers:

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4129 Dátum: 2019.02.14 09:07:30 »
ha kiiktatják a Dpf-t szoftveresen,miket iktatnak ki még pl?
« Utoljára szerkesztve: 2019.02.14 09:09:09 írta Sárközi András »

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4130 Dátum: 2019.02.14 10:14:09 »
Sziasztok! Két kérdésem van. Van e köze a DPF -nek a hengerfej problémához ,és olyat is hallottam, hogy kiiktatják és átírják a vezérlő programot. Ennek mi lesz a hatása későbbiekben. Pl. zöldkártyát kap e ebben az állapotban és kihat e a motor erejére? Válaszotokat előre is köszönöm!

ha kiiktatják a Dpf-t szoftveresen,miket iktatnak ki még pl?

a slusszkulcsot.... remélem!!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4131 Dátum: 2019.02.14 10:36:53 »
Na igen, ezt akartam hallani...
De ami érdekes, hogy ugye elgurultam a szervizbe, ahol teszterre rakták, és minden érték okénak tűnt.
Amennyi ezen a teszteren látszott, úgy a befecskendezők is rendben voltak.
Illetőleg a DPF előtti utáni nyomásszenzorok is azt mutatták, hogy a szűrő rendben, tiszta.
Bár a kérdésemre, hogy akkor miért akar folyamatosan regenerálni arra nem érkezett válasz.
Mégis miért mondja az ECU hogy regenerálni kell, ha amúgy meg rendben minden?
Volt korábban egy Avensises eset ami pont olyan mint a tiéd. Végül az eladó kereskedő rendelt bele gyári részecskeszűrőt és onnantól elmúlt. Elvileg azért regenerál gyakran, mert érzékeli hogy telített, tehát ideje új ciklust futni.

mindjárt itt a tavasz,addig még bírd ki,nekem csak télen para a füstölés,nyílván össze függ a téli üzemmel a sok regenerálás,szerintem...
Abban mi a plána, hogy százméteres füstcsíkot húzol magad után? Meg hogy többet fogyaszt a kocsi mint a benzines?


Sziasztok! Két kérdésem van. Van e köze a DPF -nek a hengerfej problémához ,és olyat is hallottam, hogy kiiktatják és átírják a vezérlő programot. Ennek mi lesz a hatása későbbiekben. Pl. zöldkártyát kap e ebben az állapotban és kihat e a motor erejére? Válaszotokat előre is köszönöm!
A közös vonás, hogy mindkettő a kocsiban van. És itt vége is.
A kérdésed alapján ami lejött:
- Nem tudod, vagy nem érdekel, hogy a DPF célja az, hogy a modern CR rendszerek által előállított minimális méretű koromrészecskék ne okozzanak rákot
- Nem tudsz róla, hogy a kocsiknak már nincs zöldkártyája, csak műszaki vizsga van, amin vagy átmegy, vagy nem
- Patkány dolog saját maroknyi kis haszonért hozzájárulni mások halálához
- A szoftveres kiiktatás addig működik, amíg nincs egyéb baj a kocsival. Amikor lesz, akkor a DPF kamu értékei ellehetetlenítik a diagnosztikát
Ha hengerfejes a kocsi, akkor meg kell csináltatni. Ha a DPF eltömődött akkor ki kell cseréltetni. Ha nem tetszik a számla, akkor benzinest kell venni ahol se kéttömegű lendkerék, se DPF, se gyakori hengerfejprobléma. Nem baj ha nem akarsz költeni 600.000 forintért DBF-re, ha nem akarsz 400.000 forintot hengerfejességre költeni, vagy ha nem akarsz kéttömegűt cseréltetni 400.000-ért.  Csak akkor azt kell mondani, hogy neked nem az 5 literes dízel fogyasztás kell, mert nem mérted fel hogy ez járulékosan mivel jár.

ha kiiktatják a Dpf-t szoftveresen,miket iktatnak ki még pl?
Én pl. az ilyen kiiktató gépjármű tulajdonosra szeretnék hivatalos kiiktatási engedélyt. Meg azokra akik kivitelezik. Miért jó ez? Dögöljön meg a város, hogy spórolhasson valaki párezer forintot? Most komolyan... :surrender:




Misibringa

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4132 Dátum: 2019.02.14 11:49:51 »
Természetesen nem szeretném kiiktatni a DPF -et , csupán a műszaki érdeklődésem miatt kérdeztem. Nyilván nem véletlenül tették bele . Egyenlőre az én autómban aránylag új és jelenleg semmi bajom vele. Nekem imponál az alacsony fogyasztás ,de a ráfordított összeg miatt ez már nem jelent előnyt. Némi indulatot érzek a válaszokban , de higgyétek el , ha az enyém füstöl , vagy bármi módon szennyezi a környezetet -jobban , mint a megengedett -azonnal viszem a hozzáértőkhöz. Válaszaitokat köszönöm. Kerti Mihály . Budapest.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9381
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4133 Dátum: 2019.02.14 12:02:12 »
ha kiiktatják a Dpf-t szoftveresen,miket iktatnak ki még pl?
Nem vagyok szerelő, nem ismerem a részleteket. Van egy szerelő ismerősöm, aki nagyon Toyotában jó, ő tudna mesélni. Szerinte nem az a kérdés ilyenkor, hogy gond lesz, hanem hogy mikor.

A másik dolog, amit a dízelesek nem bírnak ki: szoftver optimalizálás (magyarul chip tuning). Mert mindig kevés, ami van. Január elején volt egy vita, mert egy srác kirakta hogy hol, mit matattak a kocsiján (T25 2.0 D-D4). Aki károgott, azt lehurrogták, mert csak irigy és nem ért hozzá. Anno a beszélgetésbe bekapcsolódott a tuning cég embere is, bizonygatta, hogy ettől csak jobb lesz: kevesebbet fogyaszt, jobban megy és kíméli a motort. Ezt így együtt egyszerre. Garanciával. A történetnek szomorú vége lett: 4 hét után motorcserés lett, Kb 1M költséggel. . Most már a cég embere azt bizonygatja, hogy nem a tuning miatt feküdt ki a motor, egyébként is az lett volna, tehát felteszi a kezét, nem vállalják be a felelősséget  :censored:

Na jó, befejeztem az észosztást :surrender:   Mint ahogy mondani szoktam, tőlem mindenki azt csinál amit akar!  :flowers: :flowers: :flowers:

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4134 Dátum: 2019.02.14 12:42:58 »
Természetesen nem szeretném kiiktatni a DPF -et , csupán a műszaki érdeklődésem miatt kérdeztem. Nyilván nem véletlenül tették bele . Egyenlőre az én autómban aránylag új és jelenleg semmi bajom vele. Nekem imponál az alacsony fogyasztás ,de a ráfordított összeg miatt ez már nem jelent előnyt. Némi indulatot érzek a válaszokban , de higgyétek el , ha az enyém füstöl , vagy bármi módon szennyezi a környezetet -jobban , mint a megengedett -azonnal viszem a hozzáértőkhöz. Válaszaitokat köszönöm. Kerti Mihály . Budapest.

Mihály!

Elfogadható a magyarázatod alapján vélt hozzáállásod. Az előzményekből kitűnik, hogy mennyire számít, hogy a hozzászóló valóban leírja amit gondol, és ne maradjon benne, az olvasók fantáziájára bízott részlet, mert abból törvényszerűen félreértés következik. ;)
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4135 Dátum: 2019.02.14 13:33:02 »
szerintem senki sem a személyeddel kapcsolatban volt indulatos(főleg hogy nem állítottál, hanem kérdeztél), hanem inkább az ipari mennyiségben végzett kiiktatással mint jelenséggel.És ebben szerintem benne van az autózáson túl a mi kis kárpátmedencei életünk bármelyik területén tapasztalható "nekem legyen kicsit jobb, a többiek le vannak sz***" hozzáállás miatti keserűség is...

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4136 Dátum: 2019.02.14 14:51:36 »
Némi indulatot érzek a válaszokban...
DPF kiiktatás kérdéskörére jön elő, rendkívül aljas dolog. Ilyet nem csinálunk, pont.
Általánosságban ez egy sokszor körbejárt kör:
1. Az átlagautós, aki ma dízelt vesz, jellemzően városi használatra, évi ~15.000km futással vesz dízelt.  Megnyugtatja magát, hogy hétvégén az anyóshoz megy 30km-t. Autópályán. Ettől mondjuk a kocsi egész héten hidegen fut.
2. Kimatekolja, hogy a dízellel megspórol 2 liert a benzineshez képest, azaz évi 300 liter üzemanyagot, az 120.000 forint, hurrá. 5 évig tartja, össze fog jönni 600.000 forint. Zseninek érzi magát.
3. Ugye az eladó se hülye,azért vett anno dízelt, hogy kiautózza a kocsi értékét. Eladásra általában akkor kerít sort amikor a kocsi szervízt kívánna. Nem költ rá, inkább vesz egy újat.
4.  Átlagautósnál valamikor befutnak a használt dízel -egyébként várható, tehát tervezhető- költségei. Rezeg a kettőstömegű, füstöl ok nélkül, a DPF állandóan csak regenerál, a fogyasztás már nem 2 literrel alacsonyabb a benzinesnél, hanem 2 literrel magasabb. Városi használat, és jé, hirtelen elkezd fogyni a víz, az olaj meg habos... hopp, hengerfejes.

Ha szerencsétlen vétel, és egyszerre több sebből vérzik a kocsi, a 200-400-600.000 forintos összegekből kijön egy akkora összeg ami magasabb mint az autója értéke, akkor elkezd kétségbeesetten kiút után nézni. Ami nincs. Novoth mondta pár éve, hogy 10 éves kor fölött a modern dízel záros határidőn belül benyel egy közel milliós összeget Mivel idővel a kocsi minden komponense cserére/felújításra szorul, ez nem vita kérdése, a kérdés az hogy azonnal, vagy van egy kis haladék. Viszont az 1 milliós költség évi 25-30.000km futás alatt soha nem lesz rentábilis.
Érdekesség: a cégnél a sales kollégák többsége Toyota hibridet vagy csak simán benzinest hajt, mert a hosszú tartás miatt jobban megéri mint a dízelen nyerhető esetleges megtakarítás. Ev. mind, a cég megfizeti az autó költségeiket, viszont amit megtakarítanak az az ő zsebükben marad.


« Utoljára szerkesztve: 2019.02.14 14:53:43 írta Silent »

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9381
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4137 Dátum: 2019.02.14 15:14:20 »

...... Novoth mondta pár éve, hogy 10 éves kor fölött a modern dízel záros határidőn belül benyel egy közel milliós összeget Mivel idővel a kocsi minden komponense cserére/felújításra szorul, ez nem vita kérdése, a kérdés az hogy azonnal, vagy van egy kis haladék. Viszont az 1 milliós költség évi 25-30.000km futás alatt soha nem lesz rentábilis.

A baj ugye, hogy a felújítási költség 90%-át az első tulaj spórolta meg az üzemanyagon. Viszont a használt dízel vásárlónak kell záros határidőn belül kifizetni.
Aki viszont a jelenlegi nyomott dízel autó árak mellett mégiscsak beleugrik a bizniszbe, mert úúú, tök olcsóóó, hülye vagy, persze! Sajnos a többségénél viszont nagyon drága lesz rövid időn belül. És eladni sem tudja, csak nagyon nyomott áron (főleg ha már véres a torka).

A FB csoportban napi szinten olvasom ennek a történetnek minden fázisát :(

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4138 Dátum: 2019.02.14 16:18:21 »
Sziasztok! Két kérdésem van. Van e köze a DPF -nek a hengerfej problémához ,és olyat is hallottam, hogy kiiktatják és átírják a vezérlő programot. Ennek mi lesz a hatása későbbiekben. Pl. zöldkártyát kap e ebben az állapotban és kihat e a motor erejére? Válaszotokat előre is köszönöm!
Épp nemrég írtam másnak a DPF kiírásról.
https://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=508.msg718206#msg718206
         

barizo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 77
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4139 Dátum: 2019.02.14 16:47:26 »
Volt korábban egy Avensises eset ami pont olyan mint a tiéd. Végül az eladó kereskedő rendelt bele gyári részecskeszűrőt és onnantól elmúlt. Elvileg azért regenerál gyakran, mert érzékeli hogy telített, tehát ideje új ciklust futni.
Abban mi a plána, hogy százméteres füstcsíkot húzol magad után? Meg hogy többet fogyaszt a kocsi mint a benzines?



Értem. Köszönöm. Csak azt nem vágom, hogy a Toyota szerviz
szerint nincs eltömődve a szűrő, lévén mind a hőmérséklet-, mind a
nyomásszenzorok a kipufogón jó értékeket adnak.
Azaz (1 és 2 hőszenzor közel azonosértéken, 1 és 2 nyomás szenzor ill
nyomás különbség szenzor jó értéken)
Akkor talán nem ez van eltömődve.
HA valóban eltömődött, akkor - feltételezem- hogy a
kipufogó végén a kilépő nyomás is csekély..
Nálam pl elég határozott "szelet" nyom a kipufogó..
Mégis  - legalábbis én gondolom - hogy mindig regenerál, mivel
olyankor ( a füstöléskor) jellemzően megugrik a pil. fogyasztás is.
Víz, olaj rendben. Még gondoltam , hogy esetleg a turbó tol be olajat.
De
1. akkor fehér füst?
2. olaj fogyna
3. teljesítmény esés..
Valakinek ötlete.
Nem tudom, hogy a Toyota teszter az 5. injektor (meg általában az injektorok)
állapotáról milyen szintű adatot tud adni. Az kiderült volna a teszterből ha pl ez a 5.
injektor nyom akkor is amikor a szgép nem is kéri?
Annyira nem vágyom szűrő cserére.