Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1371949 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4110 Dátum: 2019.02.12 11:16:45 »

De akkoriban még a dízel volt drágább, nem?
Jaja, ennyivel kb. Pont ez az  ;)
A T27-nél amikor vettem 1.6 - 1.8: 800e  1.6,-2.0 D-4D: 1,3M, 1.6 - 2.2 D-CAT 2.xM (erre nem emlékszem pontosan)

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4111 Dátum: 2019.02.12 11:23:03 »
nem értek a motor gyártástechnológiához, de mérnökként a véletlent mint tényezőt nem vagyok hajlandó figyelembe venni, "az egyiket rosszul csavarozták össze, a másikat jobban" esetet kizártnak tartom - de akkor hogy lehet az, hogy 2 ugyanolyan motorból az egyik elmegy félmilla km-t. hiba nélkül, a másik meg állandóan elromlik?  :hmmmm: ...feltételezve persze hogy az előírt karbantartást mindkettő megkapja.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4112 Dátum: 2019.02.12 11:49:28 »
nem értek a motor gyártástechnológiához, de mérnökként a véletlent mint tényezőt nem vagyok hajlandó figyelembe venni, "az egyiket rosszul csavarozták össze, a másikat jobban" esetet kizártnak tartom - de akkor hogy lehet az, hogy 2 ugyanolyan motorból az egyik elmegy félmilla km-t. hiba nélkül, a másik meg állandóan elromlik?  :hmmmm: ...feltételezve persze hogy az előírt karbantartást mindkettő megkapja.
Ennyi a használat módja, az olaj, az ü.a..
Mivel mindenben nagyon szűk a tolerancia határ, így lehetnek ennyire eltérő problémák.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4113 Dátum: 2019.02.12 13:38:10 »
Jaja, ennyivel kb. Pont ez az  ;)
A T27-nél amikor vettem 1.6 - 1.8: 800e  1.6,-2.0 D-4D: 1,3M, 1.6 - 2.2 D-CAT 2.xM (erre nem emlékszem pontosan)
Megnyugtató, hogy Xtrem-el ketten két lábon járó lexikonként részt vesztek a fórum életében. :D

nem értek a motor gyártástechnológiához, de mérnökként a véletlent mint tényezőt nem vagyok hajlandó figyelembe venni, "az egyiket rosszul csavarozták össze, a másikat jobban" esetet kizártnak tartom - de akkor hogy lehet az, hogy 2 ugyanolyan motorból az egyik elmegy félmilla km-t. hiba nélkül, a másik meg állandóan elromlik?  :hmmmm:
Hőterhelés, azaz a használat lesz a döntő --- feltételezve a jó üzemanyagot és olajat. A dízel vásárlók nagyon nagy része városi használatra tartja a kocsit, mert kevesebbet fogyaszt. Ha a motor meg is kap minden törődést, akkor sem fog neki jót tenni a sok 2-5 km-es kisút.


Misibringa

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4114 Dátum: 2019.02.12 13:47:03 »
Ez így igaz! de még egy dolog ami hozzásegített, hogy ezt a csődtömeget vegyem meg. A szomszéd hölgynek is hasonló a kocsija , a kisebbik -136 lovas, mint az enyém. Naponta 8-10 alkalommal indítja be , max 2-3 km-t megy vele és neki hibátlan 165000  km-nél. :no:ezt sem értem. Egyébként állófűtés ügyben tudsz tippet adni? Köszönöm.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4115 Dátum: 2019.02.12 14:14:52 »
Ez így igaz! de még egy dolog ami hozzásegített, hogy ezt a csődtömeget vegyem meg. A szomszéd hölgynek is hasonló a kocsija , a kisebbik -136 lovas, mint az enyém. Naponta 8-10 alkalommal indítja be , max 2-3 km-t megy vele és neki hibátlan 165000  km-nél. :no:ezt sem értem. Egyébként állófűtés ügyben tudsz tippet adni? Köszönöm.
A 136 lovas is meg fogja bosszulni majd egy idő után, kivéve ha az még pont a DPF mentes, akkor ez a hölgyike mákja. Ebből még az eggyel előbbi, a 116 lovas agyonverhetetlen szinte.
         

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4116 Dátum: 2019.02.12 14:42:18 »
Ez így igaz! de még egy dolog ami hozzásegített, hogy ezt a csődtömeget vegyem meg. A szomszéd hölgynek is hasonló a kocsija , a kisebbik -136 lovas, mint az enyém. Naponta 8-10 alkalommal indítja be , max 2-3 km-t megy vele és neki hibátlan 165000  km-nél. :no:ezt sem értem. Egyébként állófűtés ügyben tudsz tippet adni? Köszönöm.

Webasto !!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4117 Dátum: 2019.02.12 16:41:52 »
Ebből még az eggyel előbbi, a 116 lovas agyonverhetetlen szinte.
Hááát, a 2,2-hez képest valóban sokkal jobb, de azért sokaknak sikerült agyonverni. És mivel elődmotor, a kora miatt ugyanúgy nem megbízható már, mint a 2,2-es.
music     

barizo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 77
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4118 Dátum: 2019.02.12 21:57:47 »
Sziasztok

Okosságot szeretnek megtudni rutinos, tapasztalt márka társaktól.
Adott a 2006-os 2.2 D-Cat Versom, igen a 177 Lovas jószág
Utóbbi időben Thomas a gőzmozdony játsza [emoji34]
5 éve van nálam, előírt olaj (LM4300) csak OMV tankolás, stb
163eter km, ez biztos, helybeli a kocsi
Szóval utóbbi időben fehér füstöl borítom be a mögöttem érkezőket
Gyakran füstöl, a távok olyan 20 km körüliek alkalmanként ha meloba megyek, hosszan táv ritkabb(4-5/év)
Adott ez a masszív fehér füstölése, Fed comp szerint ilyenkor megugrik a pill fogyasztása is. Én arra gondolok h állandóan regeneralni igyekszik. Fogyasztás is ~9 l körüli
Üzem meleg motornál, 2000 felett kb 70 sebességnél ... Álló helyzetben ( legutóbb HHH motor tisztítás 1 óra álló helyzetben, alapjárat-3000 Ford 10-10 perc)semmi füst
Csak ha a kocsi megy és a fenti feltételek is adottak
Elvittem Toyota szerbizbe, kiolvastam
Semmi
Értékek, nyomás szenzor adatok ok
Elvileg a befecskendezés is ok
A víz nem trugyis ( bár már csere érett)olaj ha fogyott is a nívó maxrol a felére. Erre nem emlékszem mennyire töltötte fel a szerelő
Tehát elvileg a Dpf nem tomodott el
Szervizessel kerültünk egy kb 40-50 km karikát, rajta a gép fordulat 3000, hogy a regenerakas be tudjon fejeződni.
Vissza fele már jónak tűnt a dolog
De ma munkából haza megint füst
Ötlet, tipp?
Ha hgf vagy turbó akkor álló helyzetben is füstölnie kellene
Szóval regenerakas lehet? De miért és mitől akar majdhogynem folyamatosan ? Hamarosan megyek vele egy hosszabban, akkor esetleg kitisztulna?
Jó lenne vmi használható tanács, tipp mert nagyon gaz így járni vele



Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4119 Dátum: 2019.02.13 09:31:49 »
sajna a d-cat-nél a füstölés ,,normális",regenerál...

barizo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 77
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4120 Dátum: 2019.02.13 09:33:38 »
sajna a d-cat-nél a füstölés ,,normális",regenerál...
Hello
Igen tudom, de utóbbi időben feltűnően sokszor és masszívan füstöl
Előtte nem volt ilyen.
A masszív füst kb olyan szintű h fel utcát be térítem vele a városba
Van h egy ~20 km táv alatt 5* is elkezdi



Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4121 Dátum: 2019.02.13 12:51:16 »
nekem a toyota szervízben azt mondták a gyakori regerenálásra,hogy a Dpf kezd meghalni...
megnyugtattalak,gondolom..

barizo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 77
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4122 Dátum: 2019.02.13 17:54:46 »
nekem a toyota szervízben azt mondták a gyakori regerenálásra,hogy a Dpf kezd meghalni...
megnyugtattalak,gondolom..

Na igen, ezt akartam hallani...
De ami érdekes, hogy ugye elgurultam a szervizbe, ahol teszterre rakták, és minden érték okénak tűnt.
Amennyi ezen a teszteren látszott, úgy a befecskendezők is rendben voltak.
Illetőleg a DPF előtti utáni nyomásszenzorok is azt mutatták, hogy a szűrő rendben, tiszta.
Bár a kérdésemre, hogy akkor miért akar folyamatosan regenerálni arra nem érkezett válasz.
Mégis miért mondja az ECU hogy regenerálni kell, ha amúgy meg rendben minden?



Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4123 Dátum: 2019.02.13 19:46:33 »
mindjárt itt a tavasz,addig még bírd ki,nekem csak télen para a füstölés,nyílván össze függ a téli üzemmel a sok regenerálás,szerintem...

barizo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 77
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4124 Dátum: 2019.02.13 21:16:29 »
mindjárt itt a tavasz,addig még bírd ki,nekem csak télen para a füstölés,nyílván össze függ a téli üzemmel a sok regenerálás,szerintem...

És akkor amikor volt neked, akkor a fogyasztás hogy alakult?
Mert nálam 9 liter körül van



Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével