Szia!1,3:Ha nem gyári ékszíj van benne ,csinálhatja a morgó hangot,nekem az utángyártott ékszíj csinált hasonlót..
2:a gyári fékbetét és tárcsa az igazi
4: a kormánycsuklót nézesd meg,ha azt kell cserélni, akkor újra cseréljed!
5:érdemes prémium gázolajat tankolni és 1-2 havonta pályán meghajtani(kb. 3000-s fordulaton tartani)
Sziasztok,
A fékbajom folytatódik tovább:
Ott tartottunk, ghogy ráz a tárcsa, ha 140-ről 100-ra finoman lassítok és bemelegedett már a tárcsa. + a betét füstöl (textar).
Nos azóta annyi történt, hogy vettem rá gyári tárcsát (ami nem tudom milyen márka, de toyota szép dobozban érkezett)
Felcsiszoltam minden felfekvési felületet, nehogy egy lerakódott kosz miatt rázzon a rendszer. A textar betétet visszaraktam. Vettem rohadt drágán (16e) bosch kencét, fékspecialisták ezt ajánlották a csúszka kenéséhez. Emellett vettem új csúszkákat is kompletten. Gyakorlatilag mindent amit lehet felújítottam és persze fémtisztára kipucoltam mindent, a fék scúszkák hüvelyét is, amiben a csúszka jár. Ezután szépen összeraktam, a dugattyút is vizsgáltam, szépen visszaenged 1mm-t, tehát nem lehet az, hogy beragadt és azért ég el minden. Összeszereléskor újra csekkoltam, hogy a nyereg mozog-e a csúszkákkal, igen, ez is rendben, utána pumpáltam rá a betétet a tárcsára. Amire lehetett odafigyeltem.
Eredmény: füstöl továbbra, minden ugyanaz.
Azóta az új tárcsa 1000km-t ment, mostmár a gyári új tárcsa is üt, a bevásárlókocsikhoz használt 100-as a hamutartóban pörög/csörög annyira rázkódik az autó eleje, ha felmelegszik a tárcsa és finoman lassítok vele. Ha rásatuzok, nem olyan durva a kormányban és az utastérben a rázás...
Érdekes.
Azóta írtam egy cégnek, aki megsajnált és mondta: legyek kedves venni egy szar betétet és adjam oda nekik, ők leszedik róla ferodolt, majd sütnek rá újat, olyan ragasztóval ami nem válik le, merthogy ezek a betétek általában csak 400fokig vannak edzve, ő meg 600ig fogja, a nürnburg ringes embereknek is így csinálja tömegével és az bírja, nem válik le, nem sipol, nem füstől, hanem megy, ha meg nem jó, visszaviszem és csinál másikat gariban.
Nos ez előtt állok, nomeg az előtt, hogy a gyári tárcsát 1000km után fel kell szabályoztatni, mert már üt valszeg.
A másik verzió, amin erősem gondolkodok, hogy eladom a járgányt, ezt nem lehet helyrerakni, szerintem az én felhasználási módomat nem kultiválja a toyota. Meglehetősen negatív véleményem kezd erről a típusról lenni mostmár, az én elgondolásom alapján ez egy nyúgdíjas rokkantaknak való autó, 3 szélütés után kb. pont olyan sebességgel megy vele a gazdája, hogy ne legyen gondja a fékkel, tehát 90 fölött ne használd és akkor nem lesz ilyen gondod. Kár hogy nem egy 1.2-es szívóbenzin motort passzítottak ehhez az autóhoz, mert az illene arányaiban hozzá. Azzal pont kb 90 lenne a vége és mire felgyorsul, már elhűlt 5x a tárcsa, jöhet egy újabb lassítás.
Kérdés: mit vegyek? Ezért kb. kapok 3 millát és lelkiismeret furdalásom lesz, hogy a végén rájön az új tulaj, hogy vett egy szépnek tűnő használhatatlan autót, valamint magamra is gondolnék, mi aszart vegyek? Térjek vissza a ford focushoz? Hát kb. egy kereskedésben be be is cserélik talán egy kb. ilyen korú focusra. Elnézést kérek mindenkitől, hogy ilyen szavakat használok, de nem tudom lenyelni a csontot, hogy van egy ilyen értékű márkás mindenki által világszinten elismert járgányom és alapszintű követelményeknek sem felel meg, míg a szar focus, (amit oly sokan megszólnak) legalább tudta ezt és nem volt baj vele sose (legalább meg lehet vele állni biztonságosan).
A gyári betét 44000ft, a gyári tárcsa meg 17000 (ami rajta van). Ezek elég meglepő számok, mivel 17000ért utángyártott legócskább tárcsát sem tudnék hozzá szerezni, a betétből meg a legmárkásabb utángyártottak is (pl Bosch) csak 22000Ft.
Vegyek hozzá gyári betétet 44.-ért, vagy boscht 22ért, vagy vegyek japanpartsot 10ért, vagy ferodoloztassak kb. 20ért ennél a cégnél.
Vegyek új gyári tárcsát is hozzá? akkor már lesz 3 garnitúra tárcsám is. Kb. 1000km-eneként tárcsacsere. Drága egy járgány ez... De mit vegyek helyette? Nem baj, hogy nem ilyen szép, nem megy ilyen jól, csak ajánljatok olyat, amivel biztonságosan meg lehet állni és nem ég el minden. Elég rossz nézni, hogy lila, sárga színű csíkok vannak a tárcsán, ami 1000km-t mentek és gyári tárcsák...
Köszi a segítséget, ha egyáltalán tud valaki erre bármi biztatót mondani.
Kellemes hétvégét mindenkinek!
B.