Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 476767 alkalommal)

cala és 1 vendég van a témában

chriska

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 72
    • honlapom
  • Autó: Toyota Avensis Wagon 2.2 D-CAT SOL
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3945 Dátum: 2017.09.06 12:59:42 »
Tiszteletem minden kedves Toyotásnak. Nekem is van egy csodálatos 2.2 D-Cat Avensisem. Bár mindenki próbált lebeszélni róla, de szerintem életem egyik legjobb döntése volt. Imádom minden porcikáját ennek az autónak és szerintem ha egyszer is lecserélem akkor csak a Toyota márkát választom. Úgy vettem az autómat hogy injector hibás volt. A szerelő azt mondta nekem, hogy két injector is csődőt mondott. Nekem nem is kellett több, hát elmentem és vettem kettőt. Mondanom se kell, nem volt olcsó. Az öröm akkor jött mikor kiderült, hogy csak egy ment tönkre. Na ki is lett cserélve és azóta is tökéletes, de maradt árván egy injectorom amivel nem tudok mit kezdeni. Kérdezném, hogy valakinek nem e lenne szüksége egy Denso DCRI200110 Injectorra? Teljesen vadonat új és még a dobozában van.

Gratulálok! Magam is pont ezt a típust élvezem! :)
Mennyibe kerül az injektor?

Morvay85

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
  • Autó: Toyota Avensis 2.2 D-Cat
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3946 Dátum: 2017.09.07 12:48:49 »
Bocsánat, hogy árat nem írtam az injectorról. 160.000 Ft, de egy kis alkuképességbe belemegyek.  ;)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2331
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3947 Dátum: 2017.09.07 13:21:27 »
Ahol vetted, ott nem veszik vissza? Legtöbb boltnál ez nem gond, ha nem volt használva.

gergolabs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 339
  • Autó: Yaris/Prius
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3948 Dátum: 2017.09.13 15:36:36 »
Kérdés:

Az, hogy az ECU még soha nem volt pucolva, okozhat fogyasztás-növekedést? A szekér dinamikusan, jól megy, csak 2 literrel szomjasabb, mint amit a könyv ír..
Az EGR-t jobb hogyha olajcserekor mindig kitisztítod, hidd el teljesen tele lesz! Én mindig megcsináltam és jótékony hatással volt.
Itt egy videó https://www.youtube.com/watch?v=kq4508FBQAc
'03 Yaris TS
'09 Prius 3

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16149
  • Autó: 2005.12. Mazda5 CD TX 2005.02. Toyota Yaris Sol 1.3vvti
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3949 Dátum: 2017.09.13 15:40:54 »
1.3vvti yarisban is van ilyen?
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

chriska

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 72
    • honlapom
  • Autó: Toyota Avensis Wagon 2.2 D-CAT SOL
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3950 Dátum: 2017.09.13 16:04:31 »
Az EGR-t jobb hogyha olajcserekor mindig kitisztítod, hidd el teljesen tele lesz! Én mindig megcsináltam és jótékony hatással volt.
Itt egy videó https://www.youtube.com/watch?v=kq4508FBQAc

Köszönöm szépen! :)

Jeefoo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
  • Autó: Toyota Avensis 2.2 d-4d
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3951 Dátum: 2017.09.23 20:27:45 »
Szia!1,3:Ha nem gyári ékszíj van benne ,csinálhatja a morgó hangot,nekem az utángyártott ékszíj csinált hasonlót..
2:a gyári fékbetét és tárcsa az igazi
4: a kormánycsuklót nézesd meg,ha azt kell cserélni, akkor újra cseréljed!
5:érdemes prémium gázolajat tankolni és 1-2 havonta pályán meghajtani(kb. 3000-s fordulaton tartani)


Sziasztok,


A fékbajom folytatódik tovább:


Ott tartottunk, ghogy ráz a tárcsa, ha 140-ről 100-ra finoman lassítok és bemelegedett már a tárcsa. + a betét füstöl (textar).


Nos azóta annyi történt, hogy vettem rá gyári tárcsát (ami nem tudom milyen márka, de toyota szép dobozban érkezett)
Felcsiszoltam minden felfekvési felületet, nehogy egy lerakódott kosz miatt rázzon a rendszer. A textar betétet visszaraktam. Vettem rohadt drágán (16e) bosch kencét, fékspecialisták ezt ajánlották a csúszka kenéséhez. Emellett vettem új csúszkákat is kompletten. Gyakorlatilag mindent amit lehet felújítottam és persze fémtisztára kipucoltam mindent, a fék scúszkák hüvelyét is, amiben a csúszka jár. Ezután szépen összeraktam, a dugattyút is vizsgáltam, szépen visszaenged 1mm-t, tehát nem lehet az, hogy beragadt és azért ég el minden. Összeszereléskor újra csekkoltam, hogy a nyereg mozog-e a csúszkákkal, igen, ez is rendben, utána pumpáltam rá a betétet a tárcsára. Amire lehetett odafigyeltem.


Eredmény: füstöl továbbra, minden ugyanaz.
Azóta az új tárcsa 1000km-t ment, mostmár a gyári új tárcsa is üt, a bevásárlókocsikhoz használt 100-as a hamutartóban pörög/csörög annyira rázkódik az autó eleje, ha felmelegszik a tárcsa és finoman lassítok vele. Ha rásatuzok, nem olyan durva a kormányban és az utastérben a rázás... :) Érdekes.


Azóta írtam egy cégnek, aki megsajnált és mondta: legyek kedves venni egy szar betétet és adjam oda nekik, ők leszedik róla ferodolt, majd sütnek rá újat, olyan ragasztóval ami nem válik le, merthogy ezek a betétek általában csak 400fokig vannak edzve, ő meg 600ig fogja, a nürnburg ringes embereknek is így csinálja tömegével és az bírja, nem válik le, nem sipol, nem füstől, hanem megy, ha meg nem jó, visszaviszem és csinál másikat gariban.


Nos ez előtt állok, nomeg az előtt, hogy a gyári tárcsát 1000km után fel kell szabályoztatni, mert már üt valszeg.


A másik verzió, amin erősem gondolkodok, hogy eladom a járgányt, ezt nem lehet helyrerakni, szerintem az én felhasználási módomat nem kultiválja a toyota. Meglehetősen negatív véleményem kezd erről a típusról lenni mostmár, az én elgondolásom alapján ez egy nyúgdíjas rokkantaknak való autó, 3 szélütés után kb. pont olyan sebességgel megy vele a gazdája, hogy ne legyen gondja a fékkel, tehát 90 fölött ne használd és akkor nem lesz ilyen gondod. Kár hogy nem egy 1.2-es szívóbenzin motort passzítottak ehhez az autóhoz, mert az illene arányaiban hozzá. Azzal pont kb 90 lenne a vége és mire felgyorsul, már elhűlt 5x a tárcsa, jöhet egy újabb lassítás.


Kérdés: mit vegyek? Ezért kb. kapok 3 millát és lelkiismeret furdalásom lesz, hogy a végén rájön az új tulaj, hogy vett egy szépnek tűnő használhatatlan autót, valamint magamra is gondolnék, mi  aszart vegyek? Térjek vissza a ford focushoz? Hát kb. egy kereskedésben be be is cserélik talán egy kb. ilyen korú focusra. Elnézést kérek mindenkitől, hogy ilyen szavakat használok, de nem tudom lenyelni a csontot, hogy van egy ilyen értékű márkás mindenki által világszinten elismert járgányom és alapszintű követelményeknek sem felel meg, míg a szar focus, (amit oly sokan megszólnak) legalább tudta ezt és nem volt baj vele sose (legalább meg lehet vele állni biztonságosan).


A gyári betét 44000ft, a gyári tárcsa meg 17000 (ami rajta van). Ezek elég meglepő számok, mivel 17000ért utángyártott legócskább tárcsát sem tudnék hozzá szerezni, a betétből meg a legmárkásabb utángyártottak is (pl Bosch) csak 22000Ft.


Vegyek hozzá gyári betétet 44.-ért, vagy boscht 22ért, vagy vegyek japanpartsot 10ért, vagy ferodoloztassak kb. 20ért ennél a cégnél.
Vegyek új gyári tárcsát is hozzá? akkor már lesz 3 garnitúra tárcsám is. Kb. 1000km-eneként tárcsacsere. Drága egy járgány ez... De mit vegyek helyette? Nem baj, hogy nem ilyen szép, nem megy ilyen jól, csak ajánljatok olyat, amivel biztonságosan meg lehet állni és nem ég el minden. Elég rossz nézni, hogy lila, sárga színű csíkok vannak a tárcsán, ami 1000km-t mentek és gyári tárcsák...


Köszi a segítséget, ha egyáltalán tud valaki erre bármi biztatót mondani.


Kellemes hétvégét mindenkinek! :) B.

Toyota Avensis 2.2 d-4d

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2331
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3952 Dátum: 2017.09.23 21:50:54 »
1. Miért nem viszed be márkaszervízbe, hogy oldják meg a problémát? Nem alkatrészcserére gondolok, hanem a jelenség megszüntetésére.
2. Ha esetleg valami nem megfelelő, nem gyári alkatrésztől ráz a kocsi, ne a Toyota legyen már a hülye....
3. Szerelőtől nem kell félni, nem szégyen hozzáértővel megcsináltatni.
4. Fékprobléma hogy kerül a dízeltopicba? :D

UI: Szomszédom múlt nyáron szívott 4-5 napig a fék buherálásával. Mert muszáj őneki a féket kicserélni, mert a márkaszervíz nem csinálja meg úgy mint ő. Ennek mi értelme? Volt hogy próbaút után kézifékkel jött haza, mert annyira nem ment a dolog neki. Mondjuk ezen a ponton beláttam, hogy a márkaszervíz tényleg nem csinálja meg úgy ahogy ő... Érthetetlen, hogy valaki a saját idejét ennyire ne értékelje. Oké, hogy a szervíz pénzt kér érte, de értenek is hozzá és meg is oldják a problémát egy napon belül.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3976
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3953 Dátum: 2017.09.23 22:39:22 »
A fék nem játék!
Erre fokozottan érvényes, hogy csak az szerelheti, akinek az előírt végzettsége megvan. 1/1990. (IX. 29.) KHVM rendelete szerint féket csak autó szerelő szakmunkás,  vagy annál magasabb fokú, a szakiránynak megfelelő képesítéssel rendelkező személy szerelhet. A hivatkozott rendelet 2. Melléklete szerint :
1. Autószerelői szakiránynak megfelelő
a) felsőfokú képesítés:
- okleveles gépészmérnöki, okleveles közlekedés mérnöki, okleveles közlekedés-gépészmérnöki, és okleveles mezőgazdasági gépészmérnöki képesítés,
- gépész-üzemmérnöki, közlekedésgépész-üzemmérnöki, általános gépész-üzemmérnöki, gépjavítástechnológiai üzemmérnöki és mezőgazdasági gépész-üzemmérnöki képesítés,
- felsőfokú technikumon szerzett gépjárműközlekedési szaktechnikusi, gépész szaktechnikusi és mezőgazdasági gépész szaktechnikusi képesítés,
b) középfokú képesítés:
- közlekedésgépészeti, járműjavítási, járműgyártási, motoripari, autóipari és általános gépészeti technikumi végzettség,
- közlekedésgépészeti szakközépiskolai végzettség,
- autóipari művezetői képesítés.


Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1038
  • Autó: Mazda 6, ex1.: Toyota Avensis Wagon 1.8 (T25 - 626e km), ex2.Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D (T27)
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3954 Dátum: 2017.09.24 00:03:54 »
Nem kell azt a tárcsát túllihegni. :nono: Vegyél egy új. másik márkájú tárcsát, oszt pont. Kétszer csak nem fogsz rosszul edzett tárcsát kapni. Egyszer én is jártam így, még a mondeommal. 1000 km után kidobtam az újat, és másikat vettem helyette. Nem öröm, de emiatt még nem kell eladni egy gázolajos avensist. ;)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2331
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3955 Dátum: 2017.09.24 09:06:35 »
Nem kell azt a tárcsát túllihegni. :nono: Vegyél egy új. másik márkájú tárcsát, oszt pont. Kétszer csak nem fogsz rosszul edzett tárcsát kapni. Egyszer én is jártam így, még a mondeommal. 1000 km után kidobtam az újat, és másikat vettem helyette. Nem öröm, de emiatt még nem kell eladni egy gázolajos avensist. ;)
Azt is tegyük hozzá, hogy bármely szerelőnél, ha számla és munkalap mellett, hivatalosan zajlik a történet, akkor vissza lehet menni és élni a 6 hónapos garancia lehetőségével, tehát a történet így olcsóbb lesz mint otthoni barkácsolással. Főleg ha azt írtuk alá a munkalapon, hogy fékezésre ráz és ennek a megszüntetését kéred.
« Utoljára szerkesztve: 2017.09.24 09:08:11 írta Silent »

chriska

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 72
    • honlapom
  • Autó: Toyota Avensis Wagon 2.2 D-CAT SOL
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3956 Dátum: 2017.09.28 18:00:29 »
Aloha!

Nemrég egy erős dugóba kerültem: 6,5 óra alatt tettem meg 11Km-t. Mindeközben eleinte ment a klíma = arra fogtam az egyre növekvő fordulatszám változásokat, egészen addig, míg egyszercsak le is fulladt. Kis pihenő után, immáron klíma nélkül araszolgattam tovább, de kis idő múlva így is lefulladt. Aztán már nem csak álló helyzetben, de lassú haladás közben is. Hál’Istennek kikeverdtem a dugóból, s utána tempomat 120 Km/h, 5. fokozatban, 2500-as fordulaton kb 60 kilométeren keresztül, többször jobban is megpörgetve, ami azt eredményezte, hogy azóta sem tapasztaltam hasonló problémát. Szerintetek mi lehetett a gond? A körülményekhez még annyit, hogy szinte 40 fokos hőségben történt.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16149
  • Autó: 2005.12. Mazda5 CD TX 2005.02. Toyota Yaris Sol 1.3vvti
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3957 Dátum: 2017.09.28 22:47:19 »
van benne alapjárati vezérlö mágneses szelep/motor?
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

chriska

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 72
    • honlapom
  • Autó: Toyota Avensis Wagon 2.2 D-CAT SOL
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3958 Dátum: 2017.09.28 22:59:39 »
van benne alapjárati vezérlö mágneses szelep/motor?

...és mi a kedvencz színe a kapitánynak... - lövésem sincs. 2006 2.2 D-CAT 177LE Avensis SOL

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2331
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3959 Dátum: 2017.09.29 11:55:06 »
...és mi a kedvencz színe a kapitánynak... - lövésem sincs. 2006 2.2 D-CAT 177LE Avensis SOL
Ha nem ismered a felépítését, akkor szerelővel jobban jársz. Nem kötözködésből, de ha releváns infót kapnál, akkor sem tudnál vele mit kezdeni, ha nem szakterületed.
« Utoljára szerkesztve: 2017.09.29 12:01:37 írta Silent »