Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1372729 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

voxom

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3915 Dátum: 2017.06.04 19:24:38 »
Sziasztok!

Bocsi, hogyha a kérdést már feltették, de nem találtam a keresőben ilyen jellegűt.

Szeretnék venni egy németből behozott 2007 gyártású Avensis kombit. A gép 2.0 D4D 93 KW/126LE.
A kérdésem, hogy ezek már részecskeszűrővel szereltek? A lángautó alkatrészkatalógusában nem találtam hozzá részecskeszűrőt, csak a 2.2 DCAT motorokhoz.
Motorszám: 1AD5162779
Alvázszám: SB1ED56L80E0250034

Aki megtudja mondani, vagy van ötlete honnan tudnám kideríteni kap egy sört :D!!!

Vagy valakinek van infója mettól meddig nem gyártották részecskeszűrővel a motorokatm illetve melyik motorokat?
Nekem ganyús, h csak a 2.2 D be van, de halottam már mindent :).
Hálás köszönet!
« Utoljára szerkesztve: 2017.06.04 19:42:26 írta voxom »

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3916 Dátum: 2017.06.04 20:51:41 »
vagy van ötlete honnan tudnám kideríteni kap egy sört :D!!!
Márkaszervíz secper megmondja. 5 literes hordós Guinesst szeretem. :D

Jeefoo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3917 Dátum: 2017.06.10 11:31:20 »
Sziasztok,


2012-es d4-d avensisem van, jópár kérdéssel fordulok felétek, ezekre van ötletetek?


1. 1500-as fordulat körül zavaróan morgó hang jön a motor felől, csak akkor van ilyen hangja, mikor megyünk vele (sebességben van, kuplung benyomva, vagy kiengedve, de főleg menet közben hallatszik) üresben nem hallatszik a zavaró morgás


2. Előző fékbetétem és tárcsám elkopott és eléggé ütött. Kicseréltem, zimmermann sport (lyukacsos) féktárcsára és zimmermann betétre. kb 16.000km-t mentem vele, úgy néz ki hamarosan csere, mert 4mm van rajta.
Mi a tökömért eszi ennyire a féktárcsát / betétet? Vezetési stílusom nem változott, más járműnél nem kopik ilyen ütemben a betét. (avensisemnél 20.000km / tárcsa és betét elöl, más autóknál 90-120e km/betét elöl).


3. ha lassan megyek, tekerem a kormányt, (pl garázsból kiálláskor vagy kereszteződésnél elforduláskor alacsony sebességnél) ropogó hangok, amik a kormányoszlopon a kezemmel is érzek, igaz ott már csak halvány remegés formájában. Szilenteket 1 hete műszaki viszgán néztük, nem tűnik rossznak, szerelőmmel már 3.-szor átnézettem.


4. gyorsításnál kb 1500-nél elég erős cicergő hang, ha eléri az 1800-as fordulatot szépen elhalkul. Motorból jön, jobb oldalról hallom inkább (Elég érzékeny fülem vannak, bocs érte... :) )


5. motor élettartamának megoóvása érdekében milyen rutinellenőrzéseket ajánlotok (kokszosodás ellen, mit ellenőrizzek, milyen gyakran mit érdemes elvégezni rajta, stb. ami eszetekbe jut)


Verdikt:
+: 1,5 éve vettük, azóta a kopó alkatrészeket kellett csak cserélni tehát kb. 40000km után összeségében elégedettek vagyunk vele, elég jó autó, hosszú utakra alkalmas jármű.
-: Gyorsulásban jobbra számítottam sokkal, fékezésnél is és stailibitásban is csalódtam már benne, valamint a fogyasztása durva az elődjéhez képest (ford tdci 1.6), de ezek ellenére megszerettük azt hiszem.


Köszi: Balázs

Toyota Avensis 2.2 d-4d

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3918 Dátum: 2017.06.10 12:18:07 »
Szerintem 4mm-es fékbetét még bőven jó, nekem most cserélték 2mm-es volt de még nem jelzett.
Nekem is csak 50ekmt bírt a hátsó betét , az első több mint a dupláját bírja.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3919 Dátum: 2017.06.10 17:15:02 »
Szvsz az 1500-s fordulat gyorsításhoz még a dízelnél is alacsony. Lehet, h tiltakozik a motor...  :surrender:

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1101
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3920 Dátum: 2017.06.10 20:27:06 »
Sziasztok,
2012-es d4-d avensisem van, jópár kérdéssel fordulok felétek, ezekre van ötletetek?

1. 1500-as fordulat körül zavaróan morgó hang jön a motor felől, csak akkor van ilyen hangja, mikor megyünk vele (sebességben van, kuplung benyomva, vagy kiengedve, de főleg menet közben hallatszik) üresben nem hallatszik a zavaró morgás
2. Előző fékbetétem és tárcsám elkopott és eléggé ütött. Kicseréltem, zimmermann sport (lyukacsos) féktárcsára és zimmermann betétre. kb 16.000km-t mentem vele, úgy néz ki hamarosan csere, mert 4mm van rajta.
Mi a tökömért eszi ennyire a féktárcsát / betétet? Vezetési stílusom nem változott, más járműnél nem kopik ilyen ütemben a betét. (avensisemnél 20.000km / tárcsa és betét elöl, más autóknál 90-120e km/betét elöl).
3. ha lassan megyek, tekerem a kormányt, (pl garázsból kiálláskor vagy kereszteződésnél elforduláskor alacsony sebességnél) ropogó hangok, amik a kormányoszlopon a kezemmel is érzek, igaz ott már csak halvány remegés formájában. Szilenteket 1 hete műszaki viszgán néztük, nem tűnik rossznak, szerelőmmel már 3.-szor átnézettem.
4. gyorsításnál kb 1500-nél elég erős cicergő hang, ha eléri az 1800-as fordulatot szépen elhalkul. Motorból jön, jobb oldalról hallom inkább (Elég érzékeny fülem vannak, bocs érte... :) )
5. motor élettartamának megoóvása érdekében milyen rutinellenőrzéseket ajánlotok (kokszosodás ellen, mit ellenőrizzek, milyen gyakran mit érdemes elvégezni rajta, stb. ami eszetekbe jut)

Köszi: Balázs

Hi Balázs,

Benzinesem van (dízelt alig 30e-t vezettem, céges 1.8 TDDi-t) így inkább azokra válaszolnék (hosszabban):
1. 1500-n talán még ennek is alacsony.
2. A sport cuccokról úgy tudom, hogy jobban bírják a forszírozást, fingatást, erősebb is a fékhatás, s nem melegszenek el, ezért cserébe viszont rövidebb az életük. 4 mm az még ~1/2... szóval a 30e majdnem reális lesz. A tárcsával mi a helyzet elsők belső hűtésűek, így 1-1 mm-t (kívül-belül) kophatnak cseréig papíron, a hátsók originál mérete 10 mm, és előírás szerint már 9 mm-nél cserés.
3. Magad is írtad kormányzáskor: tehát a kormányműben kell keresni, szerintem egy gömbfej lesz az okozó...
4. Generátorcsapágy? esetleg a szíj bármelyik görgőjének csapágyazása?
5. Azt majd a többiek leírják :)
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3921 Dátum: 2017.06.10 21:25:39 »
Szvsz az 1500-s fordulat gyorsításhoz még a dízelnél is alacsony. Lehet, h tiltakozik a motor...  :surrender:
A még az én kicsi dieselem is simán húz 1500-tól, semmi gond (OK hogy jobb 2000 -től gyorsítani)

horesz

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 51
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3922 Dátum: 2017.06.12 10:30:34 »
Szvsz az 1500-s fordulat gyorsításhoz még a dízelnél is alacsony. Lehet, h tiltakozik a motor...  :surrender:
Szia nálam a levegőszűrőhöz --ami az aksi felől jön--csatlakozó cső csinálta.Ott valami szivacs tömítés van,ott engedett el---én hungarocell darabbal szorítottam ezt a csövet a szűrőházhoz, és megszűnt a fura hang,1 próbát megér...1500-1550 ford-nál volt.se alatta se felette nem csinálta,azóta jó.

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3923 Dátum: 2017.06.14 14:15:11 »
Szia!1,3:Ha nem gyári ékszíj van benne ,csinálhatja a morgó hangot,nekem az utángyártott ékszíj csinált hasonlót..
2:a gyári fékbetét és tárcsa az igazi
4: a kormánycsuklót nézesd meg,ha azt kell cserélni, akkor újra cseréljed!
5:érdemes prémium gázolajat tankolni és 1-2 havonta pályán meghajtani(kb. 3000-s fordulaton tartani)

Reechyke

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3924 Dátum: 2017.06.15 16:06:17 »
Sziasztok, a következö problemäm van. Vettem egy 2004es 2ezres diesel toyota avensist, a problema pedig a következö.
Az auto neha produkäl teljesitmenyvesztest, de nem mindig! Ilyenkor neha annnyira gyenge, hogy 1esben alig tudok elindulni. A problema üzemmelegen fordul elö, es ilyenkor füstöl rendesen. 2 fele modon tünik el a problema, vagy leällitom es ujrainditom vagy megemelem a fordulatot 3500 4000 föle es akkor dob egy jo nagy füstpamacsot es az erejeböl visszajön valamennyi.
Ha sokäig eröltetem a motort akkor pedig ugy kerreg mint egy 25 eves 2es golf hidegen.
Hibakod olvasäsnäl a legtömegmeröt dobta ki, de kicsereltek, igy nem irja mär a hibät, de a problema megmaradt.
Az egr szelep is meg lett nezve, elvileg müködik ahogy kell.
Valakinek valami ötlete esetleg, mi lehet ez?
Köszönöm elöre is!

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3925 Dátum: 2017.06.15 23:02:20 »
nekem ugyanez a jelenség az injektorok halotti szimfóniája volt...

Reechyke

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3926 Dátum: 2017.06.16 06:18:21 »
Szia, es ez mennyibe került?

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3927 Dátum: 2017.06.16 08:10:41 »
Szia, es ez mennyibe került?

Bizonytalan bontott cuccok 60.000 Ft/4 db-tól, felújítás 200-250.000 Ft/4db-on át, 4 új injektor 400-450.000 Ft-ig terjedhet.
Nézz, olvass utána, itt a fórumon megtalálsz minden hasznos információt.
Kulcsszavak: "bontott injektor", "benedeczki","új injektor"

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3928 Dátum: 2017.06.16 08:24:15 »
Szia, es ez mennyibe került?

nekem 1,5 éve márkaszervizben, gyári utángyártott Optifit (bármit is jelentsen ez) 411e anyag + 32e munkadíj volt.
mivel én hosszútávra tervezek az autóval, nekem így érte meg.

a bontottat nem javaslom, ugyanolyan mint amit kivettél, tehát előbb-utóbb annál is előjön.

a felújítottat megkérdeztem anno itt a fórumban csere előtt, hogy van-e valakinek hosszútávú tapasztalata vele - nem jelzett vissza senki...

Reechyke

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3929 Dátum: 2017.06.16 14:11:55 »
Köszönöm az infokat!