Én 3-4 hónapig néztem autót.
A vágyam egy autómata-német-benzines (TFSI) volt. Maximum még a 3.0TDI-k vagy a 2.0 CR-TDI-k jöttek szóba.
Megnéztem vagy 50 autót. Az átlag magyar céges-gazdás 150ekm-nél leharcolva, ülések szakadtak, cigiszag és ciginyom stb. A németek mind 180-230000kilóméteresek, igaz az egyik 180 ezresnél szervizcímke alapján 230 ezernél volt olajcsere
. És ilyenek...
Amikor a háromszázadik tesztet olvastam, akkor rájöttem, hogy nincsen problémamentes autó és motor típus.
Majd szembe jött 9 hónapja egy kereskedésben egy manuális-japán-dízel. Mint a mesében: Vezetett szervizkönyv (realszisztéma), 7 évesen 60000km !!!, hölgy tulajdonos, és végig garázsban tartott.
Lecsaptam rá, és nem bántam meg.
Volt olaj- és szűrőcsere, meg egy szoftver "buhera".
Pozitív tapasztalatok: csend és nyugalom, 140-es tempónál suttogva beszélgetek párommal. Minőségérzet, és 2.2 d-cat létére teljes hibamentesség.
Negatív tapasztalat: váltó kicsit "karcos", és néha váltáskor rugós-rezgést produkál (toyota-lexus szervizben megnyugtattak, hogy ez "mind ilyen")
Gyári ECU programmal 1400-1900 fordulat között iszonyatosan elszegényítette a keveréket a rendszer. 1.2-es ideális lambda érték helyett 1.3-1.35-öt produkált (padon méretve). Ilyenkor nagyon rezonált a motor, azt hittem ki fog esni a helyéről.
Minden működik, két hiba megoldódott, váltót megszoktam
, programot átírták és a rezgés megszűnt.
Méretem egyet, 0-100 7,7-8 sec magasságában, ez nekem bőven elég.
Szóval egyelőre minden szuper, én meg happy