Lp, ha használt dízelt veszel, nem elsősorban a km futás számít, hogy 150, vagy 250 000-et futott az adott autó, hanem, hogy azt a futást milyen körülmények között tette meg. Egy mai modern dízelt, 100-150e km alatt is szét lehet nyírni, ha nem figyel oda a tulaj, de 400e km-t is kibírhat, ha szakszerűen és a modern dízelek igényeihez megfelelően használod. Tudható, hogy ezeknek a hosszútávú, közepes fordulatszámmal megtett egyenletes utak a lehető legjobb használati módja, itt szinte 0 a kopása, míg a városi dugózás rövid távon is kinyírhatja a részegységeket.
Saját példánk: Tesóm Yrais vásárlás előtt a d4d-ket nézegette. Mondom neki, hogy a valaha gyártott egyik legjobb dízel motor a Toyota 1,4 d4d-je. DE! Tesómék napi szinten, hidegen, pár száz méteres utakra használják télen-nyáron, ez nem dízelnek való. Az autónak sem jó, és az utasoknak sem, mert nagyon lassan fűt a kis dízel. Most egy 1,3-as YarisII-vel járnak és imádják. Kisvárosi használat mellett, télen 7-7,5 liter fogyaszt átlagban, és?! Indítás után 500m-rel már langyos levegőt fúj a ventillátor. 10 000-ként cserélnek olajat és ennyi. Más teendő nincs, ahogy kockázat sem. A dízel is megenne alattuk 6,5-7 litert a sok hidegjárat miatt és még kopik is a turbo. Meg a CR rendszer, meg az EGR is dugul. A benzinesnél nincsenek ilyenek.
Szóval, mérlegeld első sorban a saját felhasználási körülményeidet és keress türelemmel olyan autót, ami a legjobban megfelel. Én használt autó vásárláskor hiszek a megérzésekben. Eddigi autóinkat is így vettük. Figyelek a részletekre. A legapróbbakra is, amiből le tudom vonni a következtetést az előző tulaj szokásaival kapcsolatban. Ha alapvetően tiszta, kevés kopással rendelkezik az autó kívül-belül (és mindez NEM a kozmetikának köszönhetően van így), akkor vélelmezem, hogy más téren is igényes lehetett az autóra: vezetési stílus, szervizelés. Ez nekünk általában bejött.