Szia,
A 150 lovas (T25 esetén) a 2.2-es blokkal van építve, mint a d-cat (ami egyébként szintén d-4d), csak kissé más a hengerfeje, illetve nem piezo-, hanem solenoid befecskendezős. Nincs rajta részecskeszűrő (legalábbis a magyar forgalomba helyezésűn nincs, a nyugatin esélyes, hogy van).
Hogy megbízhatóbb-e? Talán a 2.0 és a d-cat közé sorolnám, mert a hengerfejesség esélye ugyanaz, mint a 177 lovasnál, de a részecskeszűrővel nem kell bajlódni. Ezen motoroknál a kettős tömegű is elég tartós (ismerősök közt van, amelyik 300 ezer fölötti, és még gyári), de azért egy "jó" gazda persze csökkentheti az élettartamát.
Érdemes tudni, hogy a 2.0 a 2.2-ből van fejlesztve (legalábbis a promo videoban ezt állítják), de nagy eséllyel átgondoltak ezt-azt rajta. (egy kollégámnak a 2008-as 2.0-ás is ment vissza Toyotához kiterjesztett garanciában motorcserére, egy másiknak pedig még kint motorcserés volt, és úgy vette meg a németeknél. Mindkét esetben a 2.2-esből ismert hengerfej probléma volt az ok.)
A kezdődő hengerfejességet nehéz észre venni, mert nem forr a víz, minden rendben látszik, de ha az ember figyel, akkor a kiegyenlítő túlfolyó csöve alatt fel lehet fedezni a fagyálló nyomait, ami a kissé megnövekedő nyomás miatt a sapkán keresztül nagyon lassan elkezd kijutni a rendszerből. Ebben a fázisban még van rá komoly remény, hogy hengherfejtömítés, és némi gépi munkával minden a régi lesz. Az ilyen jellegű hegngerfejesség megállapítására biztos mód, hogy járó motornál az emisszió mérésére használatos szondával meg kell mérni a kiegyenlítő tartályban a HC tartalmat. Jó hegngerfejnél nagyon kicsi az érték, gyakorlatilag semmi, de belebőfögő motornál jelentősen magas.
Ezek a hibák persze, nem feltétlenül kerülnek elő, és ha valaki figyel az autójára, akkor időben észrevéve a tűneteket, viszonylag olcsón, kevés bosszúsággal javítható. Az igazi megbízhatósági szempontból javított motorok szerintem a T27-el jelentek meg. Ezek persze, drágábbak.
Nem szabad, hogy elriasszon a fenti leírás, a Toyoták még mindíg az élvonalban vannak. A többi típusnál is megvannak a saját problémák, amikről kevesebb szó esik, mert túlzóan fogalmazva: nem várunk mást. A Toyota legendás megbízhatósága miatt sokkal nagyobb a visszhangja egy-egy nem várt, esetleg konstrukciós problémának. Cserébe a Toyota nem ereszti el a tulajdonos kezét garancia időn túl sem.
Üdv.:
Spet