Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1387734 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

Fox11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 297
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2820 Dátum: 2015.03.21 11:57:41 »
Sziasztok! Az injektor tisztítást nekem is direktbe végezték Pro Tec-el. Majd a gázolajhoz is töltöttem injektor tosztító adalékot(Toyotás). Pénteken viszem vissza érték mérésre, aztán ha rosszak akkor kiszedik majd elküldik átvizsgákásra, hogy melyikek működnek rosszul. Aztán beszélek egy erre specializálódott céggel a javításra és beépítésre(kódolásra). Legközelebb ha minden megtörtént tartok egy kis beszámolót árakkal ismertetve.
Szia! Van már valami fejlemény? Ezt a direktbe tisztítást meg lehet oldani házilag? Valahol valami leírás,videó található róla?

shark86

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2821 Dátum: 2015.03.21 17:50:56 »
Sziasztok!

Régóta megvan már az Avensisem (2009-es 1AD-FTV motorral), de most  regisztráltam még csak a fórumra. Több kérdésem is lenne, és lehet, hogy már volt szó róla, vagy valahol megtalálható a neten, de hiába kerestem nem találtam.

Most lesz az autóm 105.000km-es szervíze, valamint a teljes komplett hátsó féket (betét+tárcsa)+ ablaktörlő lapátot is cserélni kell, és lehetőségem nyílt rá, hogy az alkatrészeket én szerezzem be olcsóbban. Hol találok egy listát ezekről, hogy ilyenkor mit cserélnek cikkszámmal együtt, hogy meg tudjam rendelni?

Előre is köszi a segítséget!

gysebi1

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 35
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2822 Dátum: 2015.03.21 21:20:39 »
Szia! Van már valami fejlemény? Ezt a direktbe tisztítást meg lehet oldani házilag? Valahol valami leírás,videó található róla?

Szia! Még semmi új. Amióta áttisztították a Toyotánál azóta semmi gondom nem volt vele. Jövő héten viszem vissza ellenőrzésre. Azt nem tudom, hogy otthon is elvégezhető-e Pro Tec. Nem néztem mikor csinálták.
Toyota Rav4 2,2 D4D 136Le (2007) antracitszürke

Tedd, vagy ne tedd, de ne próbáld.

Do, or do not... there is no try.

gysebi1

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 35
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2823 Dátum: 2015.03.21 21:30:04 »
Ha valakinek új diesel injektorra van szüksége, és nem akarja a Toyotánál megvenni őrült áron, akkor az alábbi linken megveheti jóval a szerviz ár alatt egy győri cégtől: www.interdiesel.hu
Toyota Rav4 2,2 D4D 136Le (2007) antracitszürke

Tedd, vagy ne tedd, de ne próbáld.

Do, or do not... there is no try.

Fox11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 297
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2824 Dátum: 2015.03.21 21:31:00 »

Szia! Még semmi új. Amióta áttisztították a Toyotánál azóta semmi gondom nem volt vele. Jövő héten viszem vissza ellenőrzésre. Azt nem tudom, hogy otthon is elvégezhető-e Pro Tec. Nem néztem mikor csinálták.
Értem,köszi a választ! Mennyiért csinálták?

Fox11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 297
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2825 Dátum: 2015.03.21 21:45:44 »
Közben találtam egy videót is,ezt érdemes inkább szakműhelyre bízni......amúgy nem tűnik bonyolultnak,és minden komolyabb bontás nélkül elvégezhető..

akorosi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2826 Dátum: 2015.03.21 23:06:57 »
"
Nem vagyok autószerelő, de én úgy tudom, hogy a kifugó gáz nem juthat a hűtőfolyadék kiegyenlítő tartályába. A kipufogóból az EGR szelepen keresztül a gáz egy része visszavezetődik a szívócsőbe, majd a motor belsejébe, az égéstérbe, de innen a víztartályba fizikailag nem juthat elvileg.
"

Sziasztok,
ez a hűtőfolyadék - kipufogógáz téma csak nem hagy nyugodni.
Nem tudom a hűtőfolyadék szintet normális értéken tartani.
Ha felöltöm a kiegyenlítőtartályt a jelzett minimális szintre, akkor menet közben kinyom a rendszer a kupaknál található túlnyomás elvezető csövecskén bizonyos mennyiségű hűtővizet, és a szint beáll úgy, hogy épp csak 1-2 centi marad a kiegyenlítő tartályban. (tovább viszont nem fogy - kb. fél liter kell bele a jelzett minimál szintig)
Lehetséges, hogy a kupakban lévő nyomás szabályozó szelep romlott el?
A ti rendszeretek hogy működik? Hideg motornál ha lecsavarjátok a kupakot, hallotok nagy szisszenést, nyomáskülönbséget? Számomra az lenne a logikus, hogy hideg álló motornál nincs nyomás a hűtőrendszerben. Ha bemelegszik a motor, akkor kéne a hőtágulás miatt ennek kialakulni.
Ha valaki mostanában nézegette a kiegyenlítő tartályt, írja meg, hogy nála mi a helyzet!
Jövő hét vége felé megyek márkaszervizbe ellenőrizezni az üzemanyag befecskendező injektorokat, rákérdezek erre is, megírom ha lesz info..
Köszi!

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2827 Dátum: 2015.03.22 08:27:28 »
Szia,
sajnos amiről írsz, az a hengerfej probléma első jele. Hideg, álló motoron nálam nincs szisszenés. Továbbá nálam a max. szintre van töltve hidegen, melegen 6-7 mm-el feljebb kúszik a szint, de még így sem túrja ki a túlfolyón. Olajcseréig 1-2 deci talán fogy belőle.

Próbáld ki azt (bár lehet, hogy nem tudod majd jól megfigyelni, mert ennél a típusnál a kiegyenlítő tartály nem csak "sima" kiegyenlítő tartály, forog benne a víz), hogy hideg motornál vedd le a sapkját, indítsd be a motort és töltsd fel a tartályt járó motornál úgy, hogy a szint pont a betöltő nyílásig érjen. Ne rakd fel a sapkát, hanem figyeld a betöltő nyílásnál, hogy miközben jár a motor, jönnek-e buborékok a beöntőn kifelé. A víz szépen lassan emelkedni fog a melegedés miatt, ki is fog csordulni a betöltőn, de a buborékokat csak így tudod vizuálni. Ha lehet, várd meg, amíg a motor bemelegszik, mert lehet, hogy csak akkor jelennek meg a buborékok. Ha jönnek a buborékok, 99%, hogy hengerfejes. Ha hengerfejes, ne várj sokáig, mert ha időben kezeled, akár megúszhatod tömítéssel meg hengerfej síkolással. Ha hagyod elhatalmasodni, akkor a motorblokk is bánhatja. Amikor lehúzzák az új/felújított hengerfejet, hatványozottan be kell tartani a gyártói lehúzás sorrendet, nyomatékot, elfordulást, mert a könnyűfém blokkot könyebben el lehet cseszni.
« Utoljára szerkesztve: 2015.03.22 08:57:08 írta Spet »

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2828 Dátum: 2015.03.23 11:25:36 »
Pont úgy néz ki,mint a pohárban a pezsgő,kis apró,habos buborékok.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2829 Dátum: 2015.03.23 13:13:42 »
Szia,
sajnos amiről írsz, az a hengerfej probléma első jele. Hideg, álló motoron nálam nincs szisszenés. Továbbá nálam a max. szintre van töltve hidegen, melegen 6-7 mm-el feljebb kúszik a szint, de még így sem túrja ki a túlfolyón. Olajcseréig 1-2 deci talán fogy belőle.

Próbáld ki azt (bár lehet, hogy nem tudod majd jól megfigyelni, mert ennél a típusnál a kiegyenlítő tartály nem csak "sima" kiegyenlítő tartály, forog benne a víz), hogy hideg motornál vedd le a sapkját, indítsd be a motort és töltsd fel a tartályt járó motornál úgy, hogy a szint pont a betöltő nyílásig érjen. Ne rakd fel a sapkát, hanem figyeld a betöltő nyílásnál, hogy miközben jár a motor, jönnek-e buborékok a beöntőn kifelé. A víz szépen lassan emelkedni fog a melegedés miatt, ki is fog csordulni a betöltőn, de a buborékokat csak így tudod vizuálni. Ha lehet, várd meg, amíg a motor bemelegszik, mert lehet, hogy csak akkor jelennek meg a buborékok. Ha jönnek a buborékok, 99%, hogy hengerfejes. Ha hengerfejes, ne várj sokáig, mert ha időben kezeled, akár megúszhatod tömítéssel meg hengerfej síkolással. Ha hagyod elhatalmasodni, akkor a motorblokk is bánhatja. Amikor lehúzzák az új/felújított hengerfejet, hatványozottan be kell tartani a gyártói lehúzás sorrendet, nyomatékot, elfordulást, mert a könnyűfém blokkot könyebben el lehet cseszni.
A kiemelthez plusszként írom a dízelnél kötelező hengerfejcsavar cserét is!
Egyébként jól leírtad a lényeget.  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Fox11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 297
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2830 Dátum: 2015.03.24 19:33:46 »
Tud valaki infót adni a Pro-teccel való tisztításról,hogy mennyiért csinálják meg? Kedves kolléga aki most csináltatta lehet nem nagyon van itt a fórumon,de engem meg érdekelne,hátha szükségem lesz egy ilyenre.Sosem lehet tudni. :clap: :clap:

gysebi1

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 35
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2831 Dátum: 2015.03.24 22:15:26 »
Tud valaki infót adni a Pro-teccel való tisztításról,hogy mennyiért csinálják meg? Kedves kolléga aki most csináltatta lehet nem nagyon van itt a fórumon,de engem meg érdekelne,hátha szükségem lesz egy ilyenre.Sosem lehet tudni. :clap: :clap:
Pro-Tec tisztító: 4.220Ft, munkadíj 1,5 óra 14.478Ft, segédanyag: 354Ft, plusz vettem még náluk Toyota dieselrendszer tisztító adalékot: 4.947Ft. Összesen otthagytam: 24.000Ft-ot egy nap. Remélem így kielégítő választ adtam.
Toyota Rav4 2,2 D4D 136Le (2007) antracitszürke

Tedd, vagy ne tedd, de ne próbáld.

Do, or do not... there is no try.

gysebi1

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 35
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2832 Dátum: 2015.03.24 22:18:13 »
Injektor és EGR tisztítást végeztek.
Toyota Rav4 2,2 D4D 136Le (2007) antracitszürke

Tedd, vagy ne tedd, de ne próbáld.

Do, or do not... there is no try.

Fox11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 297
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2833 Dátum: 2015.03.25 06:16:44 »
Pro-Tec tisztító: 4.220Ft, munkadíj 1,5 óra 14.478Ft, segédanyag: 354Ft, plusz vettem még náluk Toyota dieselrendszer tisztító adalékot: 4.947Ft. Összesen otthagytam: 24.000Ft-ot egy nap. Remélem így kielégítő választ adtam.
Köszönöm szépen,több mint kielégítő a válasz. :clap: Akkor talán szerencséd is volt,és ennyiből meg is úsztad.

pbamcwi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
D-4D & D-CAT
« Válasz #2834 Dátum: 2015.03.26 12:07:07 »
Kedves Klubtagok!

Családomnak kombi Toyota Avensis 2.0 D4D vásárlása előtt állok, ebben szeretném a segítségeteket kérni. Lehetőleg minnél fiatalabbat vennék, de egy kitétellel. Nem szeretnék részecskeszűrőset.
Tudja valaki, hogy mi az a legutolsó motorkód, vagy évjárat, amíg nem szerelték részecskeszűrővel?
Vagy esetleg valami olcsóbb de gyári megoldás a DPF cseréjére/karbantartására?

Segítségeteket előre is nagyon köszönöm!

Szabolcs