Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1387702 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2235 Dátum: 2014.04.13 18:33:41 »
Hello.

Az a helyzet, hogy amikor üresben, gyakorlatilag "üresjáratban" nézed a turbó nyomást, akkor nem fog 1800-as fordulaton felépülni (ahogy az ember azt érzi, amikor megy az autóval). Amikor régen vizsgálgattuk az Ave I. d-4d-met, akkor mi is ezt tapasztaltuk. Üresjáratban olyan 2200-2400 környékén épült fel a nyomás, és azt az intercooler csövön kézzel is nagyon jól lehetett látni. (kézzel összenyomtam, és csak ezen a magasabb fordulaton kezdett felkeményedni).
Másrészt: A szerviz doksi szerint üresjáratban úgy kell mérni a turbonyomást, hogy padlót kell nyomni, amilyen gyorsan csak le tudod nyomni a pedált, és 5100-as ford. számon kell 58.5, de max. 78.5 kPa nyomásnak lennie. Ha nem épül fel a nyomás, akkor a szokásos szivárgás, repedések ellenőrzése a levegő rendszeren, viszont ugyanezeket meg kell vizsgálni a kipufogó rendszeren is. Ha a kipufogód ellennyomása kicsi (tömítetlen), akkor sem épül fel rendesen a nyomás (de kétségkívül ez a ritkább eset).
Van még egy szelep, (a Te autódon is van szerintem, de ebben nem vagyok 100%-ig biztos már) a VSV, ami egy elektromos vezérlésű,de a szívócsőnyomásába beavatkozó szelep. Az ECU vezérli. Ha kiszeded a helyéről, táp nélkül nem mehet keresztül rajta a levegő, táppal meg igen (ennél a résznél a doksiban kicsi ellentmondás van a kép és a szöveg között, már nem emlékszem fejből, de lényeg, hogy egyik esetben zárt, a másikban nyit). Emiatt, mivel az ECU csak a szivócső nyomásából kiindulva tud elektronikusan szabályozni, ajánlott ellenőrizni a turbonyomás szenzort is. Erre van egy jó módszer,de kell hozzá egy pumpa, ami a szivócsőnyomást imitálja álló motornál, és így kell megmérni a TPS feszültségesését step by step többféle nyomásértéknél. Ez a biztos megoldás. Én azt hiszem, hogy ezek a dolgok (szenzor, VSV) elég ritkán romlanak el, de minden lehetséges.
Ami a turbo tengelyének kotyogását illeti, a szervizkönyv a következőket mondja:
Axiális hézag: 0.09mm, vagy kevesebb
Radiális hézag: 0,16mm, vagy kevesebb.
Ezek nyilván eléggé kis értékek, de tekintve a marha nagy fordulatot, elfogadhatjuk. Nagy hézag esetén olajfogyasztás, illetve hangos turbo jellemző.
Én anno az intercooler-t levettem, és tele öntöttem vízzel. (tudom nem annyira ildomos, de olajos volt belül, és hagytam időt kiszáradni). Ahol lyukas volt, szépen megjelent a víz. A kifújást, ami csekély, azt nem hallod, amikor jár a motor, van ott épp elég zaj.

Én még mindíg megmérném a nyomást a rail-csőben is.
Üdv.: Spet

Azt én is éreztem hogy gázadás után az Intercoolerra menő cső és az onnét távozó nagyobb gázadásra felkeményedik. (Apu letaposta a gázt mint állat :) )A kérdés hogy ez elég-e. Egyébként az intercoolert kiszedtem a körforgásból és direktre kötöttem a turbót a motorral. Nem volt a nyomásban külömbség. De érdekes volt viszont, hogy a mérőórát levéve, már kb  1100-as fordulaton is érezhető volt, hogy már nemszív, hanem fúj a rendszer, tehát érezhető volt hogy a turbó már kergeti a levegőt. Az más kérdés hogy a mérőóra ekkor még nem mért semmi értéket sem. Az SVS-t nem néztem még, ez is egy újabb lehetőség a turbó levétele előtt. A remény hal meg utoljára.
A rail csőben uralkodó nyomást én már nem tudom mérni 2000 baros óra hiánya miatt. :)
Kösz a támogatást neked is. Majd ha lesz valami, másnem időm akkor beszámolok eredményeimről.

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2236 Dátum: 2014.04.13 19:03:49 »
Azt én is éreztem hogy gázadás után az Intercoolerra menő cső és az onnét távozó nagyobb gázadásra felkeményedik. (Apu letaposta a gázt mint állat :) )A kérdés hogy ez elég-e. Egyébként az intercoolert kiszedtem a körforgásból és direktre kötöttem a turbót a motorral. Nem volt a nyomásban külömbség. De érdekes volt viszont, hogy a mérőórát levéve, már kb  1100-as fordulaton is érezhető volt, hogy már nemszív, hanem fúj a rendszer, tehát érezhető volt hogy a turbó már kergeti a levegőt. Az más kérdés hogy a mérőóra ekkor még nem mért semmi értéket sem. Az SVS-t nem néztem még, ez is egy újabb lehetőség a turbó levétele előtt. A remény hal meg utoljára.
A rail csőben uralkodó nyomást én már nem tudom mérni 2000 baros óra hiánya miatt. :)
Kösz a támogatást neked is. Majd ha lesz valami, másnem időm akkor beszámolok eredményeimről.

Azt nem is órával kéne megmérni, ( nagynyomású rendszert nem szabad megbontani, mert a rail-csövön, ahol bontható, olyan menetek vannak, amik meghúzáskor úgy deformálódnak, hogy jól tömítsen...ha kieveszed, mégegyszer nem fog rendesen tömíteni) hanem rákötni egy diagnosztikai műszert. Tudom, ez nem olyan egyszerű, mert nem OBDII-es, de létezik olyan kütyü, ami kimondottan Toyotás, és egy adapterrel még a régebbiekből is lehet olvasni adatokat...már amit az ECU kirak a portra.
Ezzel az SCV működésére is lehet következtetni, de még a szívócsőnyomást is lehet figyelni menet közben.
Az ilyen rendszereknél, köszönhetően az EGR-nek, meg a fojtószelepnek, már sokkal összetettebb a levegőellátás, ezért is van szükség a VSV-re. Még a légtömegmérő is erőteljesen befolyásolja a befecskendezett mennyiséget, azért is, mert a levegő hőmérsékletét is itt (is) méri.

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2237 Dátum: 2014.04.13 19:39:35 »
Azt nem is órával kéne megmérni, ( nagynyomású rendszert nem szabad megbontani, mert a rail-csövön, ahol bontható, olyan menetek vannak, amik meghúzáskor úgy deformálódnak, hogy jól tömítsen...ha kieveszed, mégegyszer nem fog rendesen tömíteni) hanem rákötni egy diagnosztikai műszert. Tudom, ez nem olyan egyszerű, mert nem OBDII-es, de létezik olyan kütyü, ami kimondottan Toyotás, és egy adapterrel még a régebbiekből is lehet olvasni adatokat...már amit az ECU kirak a portra.
Ezzel az SCV működésére is lehet következtetni, de még a szívócsőnyomást is lehet figyelni menet közben.
Az ilyen rendszereknél, köszönhetően az EGR-nek, meg a fojtószelepnek, már sokkal összetettebb a levegőellátás, ezért is van szükség a VSV-re. Még a légtömegmérő is erőteljesen befolyásolja a befecskendezett mennyiséget, azért is, mert a levegő hőmérsékletét is itt (is) méri.
Na akkor ezért sem piszkálok bele. Mikor már turbó oldalról elfogyott az ötletem, akkor úgy is viszem valami szakihoz. Az a durva, hogy 2 hónapja vettem, a piaci árnál drágábban mert úgy láttam hogy szép állapotban van. Ettől függetlenűl mégsem vagyok elkenődve a hiba miatt, mert mikor a parkolóban meglátjuk a családdal mindig mondjuk milyen szép. Meg még turbó nélkül is fürgébbnek érzem fölleg városon bellül mint apám 1.4-es Astráját amit közel 4 évig hajtottam. A baj, hogy a véttelár és az átiratás elvitt minden pénzem. Ezért szöszmötölök vele egyenlőre én. Kellene vezérlést is cserélni, illetve kuplungra is számítok. Ez a turbó meg nem volt beklekalkulálva. Ma reggel is dolgoztam, látom ám hogy a Km óra bal oldala sötét... bizti kiment az egyik led vagy izzó. De még akkor is szeretem. Még bízok a jelben... :)

pergerz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2238 Dátum: 2014.04.18 01:26:10 »
Sziasztok!

egy másik topikban már feltettem eme nagyszerű kérdést de ide vezényeltek.
Nekem egy 2003.11 havi t25-ös 2.0 d-4d 116 lovas avensisem van.
most vettem 1000km-t mentem vele azóta van nálam.
Két kérdésem lenne. Az egyik hogy a kocsi nagyon nehezen akar kipörögni (nem vagyok kretén, melegen próbáltam többször is )
és a kérdés hogy ez így normális -e hogy 3000, 3500 tól mint a tetű, vagy inkább sehogy nem gyorsul. 2000-3000 patent minden.
Városban zabál 10litert hosszú távon tempomattal 90-nnél 5 liter.
A másik gondom és ez csak akkor jelentkezik ha gurul a kocsi, két váltás közöt miután benyomom a kuplungot ilyen furcsa zörgő lecsengést hallani, amit nem tudok hova tenni
üresen álló kocsival nem csinál ilyet. A kupplung picit kemény de nem vészes, vagy mégis, egy idő után elfárad a lábam.

ha valaki tud valamit mondani kérem ne fogja vissza magát

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2239 Dátum: 2014.04.18 08:43:15 »
Sziasztok!

egy másik topikban már feltettem eme nagyszerű kérdést de ide vezényeltek.
Nekem egy 2003.11 havi t25-ös 2.0 d-4d 116 lovas avensisem van.
most vettem 1000km-t mentem vele azóta van nálam.
Két kérdésem lenne. Az egyik hogy a kocsi nagyon nehezen akar kipörögni (nem vagyok kretén, melegen próbáltam többször is )
és a kérdés hogy ez így normális -e hogy 3000, 3500 tól mint a tetű, vagy inkább sehogy nem gyorsul. 2000-3000 patent minden.
Városban zabál 10litert hosszú távon tempomattal 90-nnél 5 liter.
A másik gondom és ez csak akkor jelentkezik ha gurul a kocsi, két váltás közöt miután benyomom a kuplungot ilyen furcsa zörgő lecsengést hallani, amit nem tudok hova tenni
üresen álló kocsival nem csinál ilyet. A kupplung picit kemény de nem vészes, vagy mégis, egy idő után elfárad a lábam.

ha valaki tud valamit mondani kérem ne fogja vissza magát

Szia!

Ezeken valószínűleg már túl vagy, de ha mégsem, akkor levegőszűrő, üzemanyag szűrő csere, EGR-szelep tisztítás, légtömegmérő tisztítás. Ezek nem kerülnek komoly pénzekbe és különösebb szaktudást sem igényelnek, illetve csak az autó hasznára válnak. Persze, azért körültekintően, főleg a légtömegmérőnél.
A másik dolog, hogy amennyire tudom, ez a típus alapból is keményebb kuplung kezelést igényel, mint az átlag (nehezebb kinyomni), de ha nagyon nehéz, akkor az kuplung-szerkezet gyanús jelenség. A hangot kinyomott kuplungnál elsősorban a kinyomó csapágy adhat, de ha csak menet közben hallod, akkor a váltóból is jöhet, amikor a kerekek visszahajtják a váltót. Váltó olaj csere? Alapjáraton, álló motornál felengedett kuplungnál nem változik a hangja?

Üdv.:

pergerz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2240 Dátum: 2014.04.18 09:59:45 »
Ez csak menet közben jelentkezik, és mondjuk ha tarto megy fordulaton akkor nincs ilyen hang. csak akkor van ha gyorsitok és rakom egymás után a sebességeket.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2241 Dátum: 2014.04.18 11:03:46 »
Nekem a te motorod elődje van az Avensisben, de ez is simán kiforog 4500-ig. Amikor törött volt az egyik gyűrű, akkor 4000 fölé már nem akart menni, mintha falnak ment volna a kocsi, olyan volt.

Ja és a fogyasztásod is brutál sok. 90-nel nekem 4l alatti fogyasztásokat írogat a fedcomp, ami még úgy is jelentősen kevesebb, hogy elég optimista a lelkem. A legutolsó tankolásom átlaga 5,39l volt, míg a kocsi csak 4,9l-t írt.
« Utoljára szerkesztve: 2014.04.18 11:06:04 írta sghu77 »

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2242 Dátum: 2014.04.20 18:09:51 »
Ma én is kicseréltem a gázolajszűrőt. Adtam még egy esélyt az autó javulásának. Persze hogy nem történt semmi. Átnézegettem a SVS szelepet és a nyomáskapcsolót. Vagy vákuum kapcsolót. Nem találtam semmit. Eljött az idő az autószerelők meglátogatásának. Szerintem itt adom fel.  :cry:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2243 Dátum: 2014.04.20 18:34:12 »
Ma én is kicseréltem a gázolajszűrőt. Adtam még egy esélyt az autó javulásának. Persze hogy nem történt semmi. Átnézegettem a SVS szelepet és a nyomáskapcsolót. Vagy vákuum kapcsolót. Nem találtam semmit. Eljött az idő az autószerelők meglátogatásának. Szerintem itt adom fel.  :cry:

Nincs valami javítási, amiben van hibakeresési leírás hozzá?

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2244 Dátum: 2014.04.20 20:00:03 »
A legutóbbi tankolás óta bő 250 km-t mentünk, ebben volt minden, autóút, autópálya és város is, de a legtöbb országút 100/60-nal. Az átlagfogyasztásmérő most 4,5-öt mutat, de volt 4,3 is. A valóságban ez persze inkább 5l, de egy 12 éves, kétszázezret futott, üresen is 1400 kilós kombitól, 2+3 személlyel és csomagokkal szerintem jó érték.

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2245 Dátum: 2014.04.20 20:09:59 »
Nincs valami javítási, amiben van hibakeresési leírás hozzá?
De igen, nekem is van Service Manuálom, abban van pár dolog amit megnézhetnék.. A baj hogy időm sincs, 30 Km-re kellene mennem a régi műhelyemhez és igazából az elektromos dolgokhoz már nem nagyon konyítok.
Holnap azért még egy kicsit nevetséges dolgot megpróbálok, mégpedig: A hiba jelentkezésével egy időben a 3. sebesség akadása miatt állítattam a kuplungon is. Előtte nagyon ki kellett nyomnom a kuplungot hogy ne akadjon a 3. sebesség. A szerelő vett el a kuplungpedál holtjátékából.... Tudom hogy csuszó kuplung esetén fel kéne pörögnie a motornak, de én mindig az autó gyorsulását nézem és lehet hogy ezért marad el a gyorsulás... Talán holnap állítok rajt vissza és majd meglátjuk...

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2246 Dátum: 2014.04.20 20:14:10 »
A legutóbbi tankolás óta bő 250 km-t mentünk, ebben volt minden, autóút, autópálya és város is, de a legtöbb országút 100/60-nal. Az átlagfogyasztásmérő most 4,5-öt mutat, de volt 4,3 is. A valóságban ez persze inkább 5l, de egy 12 éves, kétszázezret futott, üresen is 1400 kilós kombitól, 2+3 személlyel és csomagokkal szerintem jó érték.
Nagyon is. :) Azért ezek a japánok tudnak valamit: még véletlenúl sem hallottam hogy valakinek a fedélzetije többet írt volna ki a valóshoz képest. :)
A gyári értéket mindegyik tartja még ennyi idősen is :) :)

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2247 Dátum: 2014.04.20 21:39:54 »
Nagyon is. :) Azért ezek a japánok tudnak valamit: még véletlenúl sem hallottam hogy valakinek a fedélzetije többet írt volna ki a valóshoz képest. :)
A gyári értéket mindegyik tartja még ennyi idősen is :) :)
A motor maga miért kopna el 200ekm-en, pláne egy diesel?Amit még annyira se pörgetnek mint egy benzinest. Max a kiegészitők romlanak el, de azok nem igazán befolyásolják a fogyit.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2248 Dátum: 2014.04.20 21:57:04 »
A motorblokk maga nem kopik sokat, de a turbo, a befecskendezők, a nagynyomású pumpa, stb. már igen.

monguz20

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2249 Dátum: 2014.04.22 13:49:33 »
Sziasztok!

Előre is szeretnék elnézést kérni, ha a törzsfórumozók számára az általam felvetett téma már sokadszor lerágott csont.

Szóval használt autó vásárlás előtt állok, és a jelöltek száma mostanra a c5-re és az avensisra csökkent. Igyekeztem a hozzászólás megírása előtt jól körbejárni a témát és remélem tudtok nekem segíteni, hogy az általam levont konklúziók helyesek-e vagy esetleg tudtok adni még egy két tippet, hogy mire érdemes figyelni. Alapvetően ez nálunk második autó lenne amivel elsősorban hosszabb utakra mennénk, de azért nem szeretnék rettegni attól ha be kell menni a városba. Nyilván itt sarkítottam egy kicsit.

Szóval sok helyen olvastam, hogy a 2,2es D_CAT sokkal kényesebb mint a 2,0-es d-4d ( 2005-2006 os évjáratokról beszélek) bár igazán, hogy miért még nem tudtam megfejteni, illetve ha jól értem a d-cat annyiban különbözik a d-4d-től hogy van benne katalizátor meg részecskeszűrő amelyek könnyen eldugulhatnak és hazavághatják a motort, de tényleg légyszi javítsatok ki ha tévedek, mert ilyen mélyen az autókba most ásom bele magam életemben először.
Meg kell mondjam őszintén szombaton megnéztünk egy 2,2-es 177 loerós példányt és bár nekünk karonülős korom óta a zsiguli kivételével csak dízel autóink voltak, én még ilyen szépen, halkan és egyenletesen járni dízelmotort még soha nem hallottam, bár mondom igazából nincs tul nagy affinitásom hozzá, de ez még nekem is feltűnt.
Alapvetően nekem nagyon tetszik az autó (főleg a belseje) és nálam a dízelnél a 8-10ezrenkénti olajcsere alap, sőt már kezdek megbarátkozni a 10-ezrenkénti házi egr szelep tisztításokkal is, a kérdésem igazából csak az lenne, hogy szerintetek ez tényleg számít, vagy ezt lehet csinálni, de ettől függetlenül még ugyanúgy bármikor megadhatja magát.
A következő amin gondolkoztam, hogy szerintetek érdemes lenne-e a vásárlás után elvinni egy teljes üzemanyagrendszer tisztításra? Mintha úgy olvastam volna, hogy már van olyan cég aki ilyet csinál.
A következő, hogy az elején nézegettem ebből a típusból a németországi kínálatot is, de mivel sokkal olcsóbban ott sem lehet megvenni, úgy voltam vele, hogy nem éri meg a fáradozást, de most hogy olvastam, hogy mennyire kényes az üzemanyagra, motoszkál bennem, hogy talán mégiscsak jobb lenne, mert ha más nem ott legalább biztos jó minőségű üzemanyagot tankoltak bele.

Amit pl még nem tudok, hogy egy márkaszervízes állapotfelmérés alkalmával pl meg tudják mondani, hogy milyen állapotban van az adagoló, turbó, kuplung stb vagy csak hogy működik-e vagy nem?

Előre is köszönöm mindenkinek az észrevételeket, remélem kicsit meg tudtok majd nyugtatni mert jelen pillanatban a sok rémtörténetet olvasva kifejezetten félnék ilyen autót venni.