Sziasztok!
Előre is szeretnék elnézést kérni, ha a törzsfórumozók számára az általam felvetett téma már sokadszor lerágott csont.
Szóval használt autó vásárlás előtt állok, és a jelöltek száma mostanra a c5-re és az avensisra csökkent. Igyekeztem a hozzászólás megírása előtt jól körbejárni a témát és remélem tudtok nekem segíteni, hogy az általam levont konklúziók helyesek-e vagy esetleg tudtok adni még egy két tippet, hogy mire érdemes figyelni. Alapvetően ez nálunk második autó lenne amivel elsősorban hosszabb utakra mennénk, de azért nem szeretnék rettegni attól ha be kell menni a városba. Nyilván itt sarkítottam egy kicsit.
Szóval sok helyen olvastam, hogy a 2,2es D_CAT sokkal kényesebb mint a 2,0-es d-4d ( 2005-2006 os évjáratokról beszélek) bár igazán, hogy miért még nem tudtam megfejteni, illetve ha jól értem a d-cat annyiban különbözik a d-4d-től hogy van benne katalizátor meg részecskeszűrő amelyek könnyen eldugulhatnak és hazavághatják a motort, de tényleg légyszi javítsatok ki ha tévedek, mert ilyen mélyen az autókba most ásom bele magam életemben először.
Meg kell mondjam őszintén szombaton megnéztünk egy 2,2-es 177 loerós példányt és bár nekünk karonülős korom óta a zsiguli kivételével csak dízel autóink voltak, én még ilyen szépen, halkan és egyenletesen járni dízelmotort még soha nem hallottam, bár mondom igazából nincs tul nagy affinitásom hozzá, de ez még nekem is feltűnt.
Alapvetően nekem nagyon tetszik az autó (főleg a belseje) és nálam a dízelnél a 8-10ezrenkénti olajcsere alap, sőt már kezdek megbarátkozni a 10-ezrenkénti házi egr szelep tisztításokkal is, a kérdésem igazából csak az lenne, hogy szerintetek ez tényleg számít, vagy ezt lehet csinálni, de ettől függetlenül még ugyanúgy bármikor megadhatja magát.
A következő amin gondolkoztam, hogy szerintetek érdemes lenne-e a vásárlás után elvinni egy teljes üzemanyagrendszer tisztításra? Mintha úgy olvastam volna, hogy már van olyan cég aki ilyet csinál.
A következő, hogy az elején nézegettem ebből a típusból a németországi kínálatot is, de mivel sokkal olcsóbban ott sem lehet megvenni, úgy voltam vele, hogy nem éri meg a fáradozást, de most hogy olvastam, hogy mennyire kényes az üzemanyagra, motoszkál bennem, hogy talán mégiscsak jobb lenne, mert ha más nem ott legalább biztos jó minőségű üzemanyagot tankoltak bele.
Amit pl még nem tudok, hogy egy márkaszervízes állapotfelmérés alkalmával pl meg tudják mondani, hogy milyen állapotban van az adagoló, turbó, kuplung stb vagy csak hogy működik-e vagy nem?
Előre is köszönöm mindenkinek az észrevételeket, remélem kicsit meg tudtok majd nyugtatni mert jelen pillanatban a sok rémtörténetet olvasva kifejezetten félnék ilyen autót venni.