Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1387539 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2100 Dátum: 2013.11.29 10:18:38 »
De a D-cat is jó, ha az ember havonta egyszer kigurul az autópályára és meghajtja, a kérdés csak az h megéri e ezt a rengeteg kínlódást...

Én nem gondolom, hogy feltétlenül autópályára kell menni....a főutakon is meg lehet ezt oldani, csak kissé másként kell vezetni. Szilárd meggyőződésem, hogy nem az a lényeg, hogy nagyon hajtsd meg a kocsit, hanem az, hogy részterheléssel (2000/perc fordulat fölötti) huzamosabb ideig menni úgy, hogy közben csak akkor gyorsíts és motorfékezz, ha tényleg szükséges. Ez az az üzemállapot, ahol anélkül képes melegedni a DPF, hogy közben televágnád korommal. Persze, az autópálya a legjobb erre a célra. A padlógázas gyorsítás ugyan felmelegíti a kipufogót, de a maximálisra növelt befecskendezési idő miatt jóval több korom is keletkezik, különösen nagyobb fokozatban kis fordulatról történő gyorsításkor.

A másik, ami egy környezetvédelmi csapda, hogy az EGR, meg a DPF egy autón történő alkalmazása nagyon jól összehangolt elektronikát igényel, ugyanis a DPF-nek pont arra van szüksége, ami ellen az EGR "harcol", ráadásul az EGR szerintem nagy kárt okoz a motor szerkezetének, csak nélküle a NOx emissziót jelenlegi tudásunk szerint nem lehet kézben tartani úgy, hogy megfeleljen a környezetvédelmi agymenésnek.

Váradi Attila

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #2101 Dátum: 2013.12.08 18:52:21 »
Nálam a tempomattal 140-re állítva 8,2 volt M6-on.

apropó: hogyan lehet nullázni tetszőleges időpontban az átlagfogyasztás mérőt? A leírás szerint minden tankolásnál automatikusan nulláz...De nekem jó lenne pl. egy hosszabb út elején...talán a tanksapka nyitásra nulláz?

Sokat gondolkoztam, és nem lehet oka magasabb fogyasztásnak a részecskeszűrő elöre haladott eltömeszelődése? A kipufogó rendszer folytja a motort....bár lehet, h baromság

Váradi Attila

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2102 Dátum: 2013.12.08 18:56:03 »
Kedves Klubtagok!

Toyota Avensis D4D-hez keresek magyar nyelvű használati leírást.
Ha valaki tudna segíteni abban, hogy hol lehet ilyet beszerezni nagyon boldog lennék.

Előre is köszi!

Váradi Attila

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2103 Dátum: 2013.12.08 18:57:59 »
Nekem meg iszonyatosan füstöl néha a 2.2-es d-cat-em....Mi lehet az oka??? Segítséget kérnék!!!

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10702
D-4D & D-CAT
« Válasz #2104 Dátum: 2013.12.09 00:27:31 »
Én úgy tudom akkor jelentkezik ez a "füstpamacs", amikor tisztítja magát a rendszer, és így távoznak a felgyülemlett/távozandó részecskék.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2105 Dátum: 2013.12.09 20:36:11 »
116 lovas 2literes avensis sol technic vetelen gondolkodok.
A kiszemelt joszagban 150ezer km van, a kerdesm mik a tipus hibak?
Fogyi mennyire valos a 6 liter?
Fenntartasanal mire kell figyelni?
Konrád

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2106 Dátum: 2013.12.09 21:53:55 »
116 lovas 2literes avensis sol technic vetelen gondolkodok.
A kiszemelt joszagban 150ezer km van, a kerdesm mik a tipus hibak?
Fogyi mennyire valos a 6 liter?
Fenntartasanal mire kell figyelni?

Ez alapján nem lehetetlen, de ne várd, hogy vegyesben (város, országút, autópálya) is tudod hozni. Nekem 6.5 az átlagom kimondottan vegyes hasznlatban (majd' fele város).
A T25-be szerelt 1cd-ftv motor minimálisan módosítással került át a T22-ből (ilyen van nekem). Kisebb-nagyobb hibákat javítottak a motoron, úgymint pl. módosított injektorok, mert nem javítható és a T22-ben kicsit rövidre sikerült az élettartam (gyári új >100e Ft / db), olajszűrő hozzáférhetőbb helyre került, módosított ECU (vagy csak a program).
Egy költségekről írt korábbi összefoglalót itt találsz, de ne ijedj meg túlzottan, azért a módosításokkal együtt kifejezetten tartósnak mondják a 116 lovas D-4D-t.
150e km nem sok ennek a motornak (sem), de nyilván nem lehet eléggé hangsúlyozni a karbantartás fontosságát!
Saját magánvéleményem szerint érdemes félretenni valamennyi havi fix összeget, mert hosszabb távon biztosan lesz valamilyen költségesebb kiadás, aztán ha mégsem, akkor hozzá lehet majd csapni a következő autó vételárához.

Remélem, tudtam hasznosat mondani.

BF
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.09 22:00:25 írta keeper83 »

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2107 Dátum: 2013.12.09 21:57:54 »
Szerintem ez az 1cd motor van a rav4ünk ben is...... nem a szívem csücske.
Még mindig torpan, letilt, nem megy ugy ahogy kell...... fogyasztás 8 körül szokott lenni vegyes használatban.

Most egyik haverom is szólt, hogy az ő rav4 ük is hasonló dolgokat kezdett el produkálni.

Mindkét auto rendszeresen van szervizelve, még szívózik..... :wacko:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2108 Dátum: 2013.12.09 22:38:12 »
Szoval akkor felejtos?
Kotonal van kereskedesben kanizsan.
Gondoltam a cori melle, v helyette, ingazni jo lenne.

Vegeztem egy kis zsebszamitast is, ha vennek egy corsat 75 pacisat 4 literes fogyival akkor havi szinten 50et sprorolnek, evi 600-at, 5 ev alatt 3misit , kb eddigre lenne benne 150. Kb 1,5et kapnek meg erte es addig semmi gond se lehtne negyon vele.
A corsat flotta kedvezmenyben 3,5 ert hozhatnam, szerelom is van uis opeles:).
Azt hiszem atgondolom ezt meg, illetve hetvgen megyek mr2 t nezni, mert valamit venni akarok;)
Konrád

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2109 Dátum: 2013.12.10 07:46:32 »
Toyotának az 1.4 d4d és a 2.2 d4d 136le ami  jó választás lehet szerintem......dizelekből  ;)
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #2110 Dátum: 2013.12.10 07:48:15 »
2.2d4d az avéknál nem 150 meg 177lovas?
136pacival a mazdák 2.0d motorjánál találkoztam.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #2111 Dátum: 2013.12.10 08:25:03 »
2.2d4d az avéknál nem 150 meg 177lovas?
136pacival a mazdák 2.0d motorjánál találkoztam.

A Corolla Versovan azt hiszem annyi, mármint 136 lovas is van.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10702
D-4D & D-CAT
« Válasz #2112 Dátum: 2013.12.10 09:56:21 »
A korábbi Corolla Versoból volt a 2.2 136 és 2.2 177 lovas, a 150 pacis nem volt elérhető.
A már csak Versonak nevezettekből már az Avensis teljes dízelmotor-palettája van jelen választék gyanánt.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #2113 Dátum: 2013.12.10 10:50:28 »
2.2d4d az avéknál nem 150 meg 177lovas?
136pacival a mazdák 2.0d motorjánál találkoztam.
2006 utáni rav4 ekben van 136 lovas láncos motor
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2114 Dátum: 2013.12.11 11:25:00 »
Ma nekem is nyomta a kékes-fehér füstöt a D-CAT. Valószínű, hogy normál regenerálás volt, mert semmit sem vettem észre, sem a menetteljesítményen, sem hibajelzés nem volt, meg kb. 10 perc után abbahagyta. Pont a városban jött rá, megálltam megnézni járó motornál alapjáraton a kipufogót, mocsok forró volt a kipufogó gáz, és még hallottam is, amikor befújt, hogy kissé megváltozik a kipufogás hangja. Először azt hittem, hogy valami rezonanciát hallok és a cipőm talpával megtámasztottam a kipufogó cső végét, hogy elhallgat-e.....nem kellett volna...a ***a cipőm talpába beleégett a cső végének az éle. Sebaj, van egy D-CAT által megjelölt cipőm is mostmár....