Ma volt lehetőségem kipróbálni egy új Avensis 2.2 D-CAT 177 lovas Wagon kivitelű autót. Alapjáraton még hidegen is elég kultúrált. A 6 sebességes váltó nagyon eltalált: 160-as tempónál 2700-2800at forog a motor. Nagyon jól gyorsul, bár egyáltalán nem az az "ülésbeszorítós 6G-t odab**zós". Inkább kellemesnek mondanám a gyorsulását. No nem azért mert gyenge, hanem mert nem érezni benne a sebességet. A km-óra úgy kúszik felfele, mint egy ezres Swiftben a fordulatszámmérő. Csak és kizárólag 2800 és 3800 között él a motor! . Ez alatt még nem húz (de nagyon nem, gázadásra semmi nem történik), ez felett pedig már nem húz annyira. Viszont ebben a tartományban nagyon megy :wink: Kis kiegészítés: gyorsuláskor még hármasban is meg lehet nyikkantani a gumikat :wink: Szóval van azért erő, csak nem annyira feltűnő.
Összegzés: én nem adnék ki érte jó egy millával többet a 2.0 dízelhez képest. Szép és jó, de a magyar viszonyok között ennyit nem ér.
Na ne ba***!! Én tegnap mentem a 150 lovassal szintén Wagon változattal. Nem tudom, te mihez szoktál (ugye én D4D Yarishoz), de az a hatalmas bálna tényleg úgy mozgott, mint egy 1,3-as stift. Semmi motorhang és véleményem szerint 2000 körül már használható nagyon. Persze én már néztem az autón és 140-nél többet nem is mentünk. (Na meg az eddig futott 199 km-el nem akartam gyilkolni, Majd más, de én nem.... :? ) Szóval 1500-as fordulaton a Yarisban több erőt érzek A TESTHEZ VISZONYTVA. (Ez fontos). Jóval magasabb tartományokba van igazán erő, mint Yarisnál. Lehet, hogy a dízel mocik is a magas fordulatszám felé tendálnak, mint a benzinesek? 2200-3500 körül forogtunk ha nagyot akartunk ugrani. SZERINTEM. Yarissal 2000-2800. A kis ufót szinte soha nem forgatom el 3500-ig, csak ha utazót veszek fel rohanós stílusba a pályán. A fogyasztás.....álom..... Egy ekkora benzines, ilyen teljesítménnyel simán bekap 8-10 lityit, míg ez?
Hihetetlen, de pill fogyi mérő 5,2-7,3 között mutogatott. A 15 km-es próba szakaszon ha jól emlékszem 6,8 volt.... és folyamatosan gyorsulgattunk, próbálgattam hatodikban hogy megy meg ilyenek. Mondjuk amit rossznak tartottam egyértelműen az a váltógomb. Nagyon szép, hogy henger vagy inkább fejjel lefelé álló csonka kúphoz hasonló, meg bőr, de hogy a kis kezembe nem illet az tuti. Rövid úton járt és pontosan, de a fogása.....katasztrófa. A váltóról még annyit, hogy német márkákkal szemben szerintem ez úgy volt hangolva, hogy normál autózásnál is legyen használva a 6. seb nem csak az eszeveszett autópályázások során. Vagy a motor volt kiba nyomatékos és simán húzta az 1520 kilós testet 6.-ban 100-nál :twisted: :twisted: Persze nyugodt előzésnél nem kell kapcsolni, de innen 4.-be visszatolva......nehéz volt kiszálni a teszt végén..... Ja és a klíma végig ment.
Ja egy dolgot felejtettem el. Nyissátok, zárjátok, nyissátok, zárjátok az ajtókat. Valami hihetetlen...... Semmi hang, nem kell csapkodni, meg szarakodni. Ezt megnézhetik a totálkáros ***ik is. Lefossák a bokájukat az tuti.
Büszke vagyok rá, hogy :toy:-ám van. Meg arra is, hogy D4D!!